Spring naar bijdragen

dinsdag 10 april

Mick

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Wat kan een 'mens' toch raar dromen.

Ik ben blij dat ik geen alcohol-kater heb, maar voor de rest.... Een droom kan zo werkelijk voelen en zeker als deze nog maar net gedroomd is.

Ik was met 'iemand' een weekendje weg... Werd met een kater wakker in mijn droom, want ik had heel erg veel gedronken, zoveel dat ik me niets meer kon herinneren van een schijnbaar leuke tijd.
Nou, ook lekker voor nop gedroomd dan :D

Fijne dag allemaal en werkse voor de mensen die vandaag weer aan de slag mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

@Mick -- weer een free-be gehad dus hahahaha.... ik heb er zat gehad... voor mij geeft het aan hoe ik met drank en drugs bezig was in mijn onderbewustzijn...en hoe onrustig het was en soms nog steeds is...
De laaste keer dat ik over drugs heb gedroomd was een maand of 3 geleden... ik droomde dat ik in gezelschap was van een broer van een vriend van mij en een hele mooie dame...toen ik een pil in mond nam bedacht ik mij opeens in mijn droom dat ik clean was en dit niet moest doen...toen keek ik naar die broer en zag dat ie op het punt stond out te gaan...en toen besloot ik die pil door te slikken en achter die dame aan te gaan die zijn vriendin was... de rest kan ik mij niet meer herinneren... toen ik de volgende ochtend wakker werd moest ik lachen om wat ik gedroomd had... hoe rattig ik ben als het gaat drugs en om vrouwen... echt ongelooflijk hahahaha.. maar ik was wel zo'n figuur....

Ach ik beschouw het maar als dat het er bij hoort en besteed er niet teveel aandacht aan...
Mijn onderbewustzijn is iets wat ik al helemaal niet zelf kan aansturen op een directe manier...ik heb al moeite genoeg met mijzelf als ik wakker ben hahaha...

Ik wens iedereen een hele fijne dag...

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook goedemorgen,

Leuk om te lezen dat Stien en Anna ook de computer aanzetten als ze thuiskomen. Herkenning, leuk.

Corinne, het lijkt me ook verschrikkelijk moeilijk als er iemand naast je zit te drinken.
Misschien kan je je man vragen even met je me te doen?

moesje,
Het was gewoon stom toeval, de meiden gingen op zichzelf en mijn zoon ging bij zijn vader wonen.
Ik had mijzelf laten opnemen en dit was allemaal gebeurd tijdens mijn opname. Dus ik kwam terug in een leeg huis. het was echt afschuwelijk.
Al vrij snel was mijn zoon wel weer vaak bij mij en hadden we een soort co- ouderschap.
Maar de omschakeling was echt moeilijk, 3 maal het lege nest syndroom in een dag.

Ik weet niet veel van je maar een scheiding hakt er in en als je kinderen dan op bezoek gaann wordt je routine verstoort. Veel mensen hebben geen leven naast hun huwelijk en het kost tijd omdat weer op te bouwen. Neem gewoon rustig te tijd om daar aan te werken, het komt echt weer goed.

SW, wat een rot tijd voor je. Geen wonder dat je het soms niet ziet zitten. Neem actie als dat nodig is, meer kan je niet doen. Ik leef met je mee.

Mijn dag is weer gevuld, eerst weer naar het ziekenhuis voor het laatste onderzoek, morgen weten we wanneer hij geopreerd wordt en de stapels papieren wachten.

Iedereen een prettige dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geleidelijk meer :rose:, vrijwel overal droog.

Aanvoer van tamelijk zachte lucht met wolkenvelden en nog weinig zon bepalen het weerbeeld. Vooral in het noordoosten van het land kan eerst ook nog wat (mot)regen vallen. De maxima lopen uiteen van ongeveer 12 in het noordoosten tot 17 graden in het zuiden. De westelijke wind is matig, kracht 3 of 4. Komende nacht opklaringen en kans op een mistbank. Morgen overdag flinke perioden met zon. De minimumtemperatuur ligt omstreeks 8 en de middagtemperatuur ligt rond 17 graden. De wind is veranderlijk kracht 3 of minder.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, vroeger droomde ik bijna iedere nacht dat ik in het ravijn viel.
Met angstaanjagende snelheid viel ik dan naar beneden.
Om net voor de landing wakker te worden.
Het is je tijd nog niet ....dacht ik dan en keek bang en verward naar het nachtkastje of de fles jagermeister niet leeg was.
Nam een paar kleine slokjes uit de fles, (want uit een glas drinken was onmogelijk vanwege de bibber), om van het kokhalzen af te komen en liep waggelend naar de koelkast om de flessen bier te tellen.
Nog twee ... de onrust nam bezit van mij.
Smorgens om acht uur liep ik over de galerei te rammelen met een lege maag een lege krat in de ene en een tas lege flessen in de andere hand.
Op de parkeerplaats aangekomen kon ik de auto niet vinden.
Weer paniek en koortsachtig nadenken waar ik dat onding gisteravond laat en goed in de olie had geparkeerd.
Kwaad ,kwaad, vloek tier scheld..
Na lang zoeken drong het tot me door dat ik de auto bij het café had laten staan.
Gelukkig niet ver lopen en schuchter om me heen kijkend stak ik de sleutel naast het slot met een gevoel of ik in andermans auto stond in te breken .
Op de goede afloop van dit groots avontuur dacht ik weeral een borrel te hebben verdiend en nog getroebleerd van de drank snachts stapte ik in de auto reed naar de winkel om een nieuwe voorraad drank te kopen.
Eenmaal genoeg drank in de auto gestampt werd ik pas rustig en vond dat ik wel één verdiend had.
Klein flesje underberg naar binnen om een bodempje te leggen.
Ik reed naar mijn stamcafé ergens buitenaf, wat smorgensvroeg om acht uur open was voor mensen als ik en een uitbundige vrolijkheid maakte zich van mij meester tot ik moest kokhalzen.
Stoppen langs de kant van de weg, mijn gal eruit kotsen en raps een slok sterke drank.. om het even wat ...er achter aan om mijn lichaam te kalmeren.
Eindelijk aangekomen bij de kroeg en goedemorgen gewenst antwoordde ik op de vraag hoe het met me ging.....

HET GAAT GOED MET MIJ.!!!

Zomaar drie uur van een dag uit de laatste twee jaar van mijn drankverleden waarin ik alleen nog maar functioneerde met drank in mijn lijf.
Ik stelde mezelf gerust met de gedachte, dat iedere dag dronken ook een geregeld leven is.

Grote goden wat ben ik blij dat ik niet meer drink en smorgens met een nuchtere kop mijn spiegelbeeld onder ogen durf te komen.

Beste mensen maak er een mooie dag van vandaag.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ja Anjo, kan me voorstellen dat je leven dan even heel leeg is...dat lege nest syndroom heb ik dan in de weekenden dat ze bij papa zijn, maar gelukkig komen ze bij mij weer terug...voor jou was dat dan wel even heel andere koek.
Net wat je zegt, die leegte moet je dan opvullen met wat anders, plannetjes maken, dingen bedenken die je leuk vindt.
Gelukkig werk ik en is het in het weekend dan ook wel genoeg blijven liggen wat ook nog gedaan moet worden...ach het loopt wel los...de lente is er en ik kan ook weer in de tuin rommelen.

Rudy, wat jij zo verteld over die 3 uur lijkt me verschrikkelijk...gelukkig heb ik nooit overdag gedronken en ben ik ook niet zo verslaafd aan de drank geweest, dat ik er mee op moest staan. Ik vond mijzelf meer een probleem drinker, maar goed, zoiets kan ook uitmonden in alcoholisme...
Je bent er heel sterk uitgekomen, petje af....want hier elke dag mee moeten opstaan dat is ook echt geen leven!

Ik wens iedereen vandaag een fijne dag!
liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Mijn broer vertelde met Pasen een leuk mopje.

In het bos kroop een schildpadje in de richting van een boom. Kroop erin, helemaal naar boven. Kroop op een tak, spreidde zijn pootjes en sprong eraf. Ging recht naar beneden. Boem op de grond. Even bijkomen. Kruipt terug naar de boom, kruipt weer naar boven, en springt weer naar beneden. Boem. Kruipt weer naar de boom, kruipt er weer in, is boven op de tak, klaar voor de sprong.
In de boom er naast zitten twee merels. Zegt de ene tegen de andere: "ik geloof dat het tijd wordt dat we hem vertellen dat hij geadopteerd is".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, wat herken ik weer veel verhalen.....het leegdrinken van mn mans glas, paar ferme slokken in de keuken en dan met gevulde glazen weer naar de visite....het s'morgens al moeten drinken en kotsen om je lichaam tot rust te laten komen, het gedoe met al die flessen en het steeds weer moeten bijhalen, natuurlijk elke keer bij een andere slijter, anders ging je zo opvallen.....Het laten "inpakken" van een fles, was immers een cadeautje....Het om 8 uur s'morgens alweer sterke drank moeten kopen....kocht dan meestal maar wat meer, kon ik zeggen dat ik een verjaardag had....Het verstoppen van glazen overal, flessen overal.....Zelfs toen ik bevallen was van mn tweede kind had ik van te voren al veel in de linnenkast verstopt, kon dus rustig op mn bed verder...Het bezopen je kids van en naar school brengen, of naar de sport op mn brommertje, waar ik wel eens gevallen ben met kind en al, kind durfde toen niet meer bij me achterop.......Zou zo uren door kunnen schrijven, maar ben heel blij hier eindelijk lotgenoten te treffen die het zelfde meegemaakt hebben.

Ik kan alleen maar zeggen: jongens, meiden, we GAAN er vandaag weer voor he!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, wat jammer Corinne!

weet maar al te goed hoe het is, die schappen in de winkels lokken je gewoon en je denkt zelf ach, 1 glaasje....maar helaas moet die hele rotfles weer op..
Maar gewoon met frisse moed weer opnieuw beginnen, stop het briefje van je dochter in je jaszak, zodat je weet voor wie je het doet. Misschien helpt dat een beetje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
sneeuwwitje

Jammer Corinne,

Ik vind het idee van Charlie ontzettend goed.

Iedere keer als je het niet ziet zitten pak je even dat briefje van je dochter, vogens mij kan zo'n lief briefje je echt helpen.

Charlie, je gaat goed meid,
:present:

dank je, Marion...........maar momenteel heb ik het zwaar.......en het ging zo goed helaas..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jakkes Corinne,

Corinne als het je zo veel moeite kost is het echt de moeite waard om het gebruik van Refusal of Antabus te overwegen. Gewoon als stok achter de deur om het eerste stukje te overbruggen.
Heel veel is een gewoontereflex.

Het is toch gemakkelijk om advies te geven:$ Ik zit zelf met knallende hoofdpijn op de bank, het is dat ik blut ben anders........al de onderzoeken zijn achter de rug. We hebben samen "het wat als" gesprek gehad en dat is dus echt niet leuk en nu afwachten wat morgen brengt. En nu heb ik de zenuwen omdat ik even niet weet wat de volgende stap wordt.

moet eigenlijk mijzelf dwingen om in de papieren te duiken maar ik wil even niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Corinne

járen geleden. toen ik voor het "eerst" stopte, heb ik ook refusal gehad...Ik was als de dood toen ik een stukje vlaai kreeg waar advocaat in zat, als de dood om ziek te worden. het heeft me wel mooi door de eerste maanden geholpen en ik heb het niet drinken toen ook een aantal jaren volgehouden, totdat ik dacht dat ik wel weer "sociaal" zou kunnen drinken.....niet dus. Nu, na een heleboel ups en downs, probeer ik het weer, zonder refusal, maar dit temeer omdat ik al zoveel medicijnen moet slikken ergens anders voor...én omdat ik niet weer naar de (andere) huisarts wil..Ga ervoor meisje!!

Alle anderen ook heel veel succes en sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JAMMER, dat het niet gelukt is Corinne.
En begrijp ik het goed Charlie, dat jij nu ook de mist in bent gegaan?
Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen!

Anjo, ik hoop dat je hoofdpijn snel zakt, hoewel als je plannen hebt tot.....kun je deze kater maar beter nog even blijven voelen. Heftige gesprekken zijn dat hé. Ze moeten het allemaal wel benoemen je moet er op voorbereid zijn. Het komt alleen altijd zo heftig over, dus duimen voor het goede/minst erge.
Neemt niet weg dat alles eromheen een behoorlijke inpact heeft, maar drinken zorgt alleen maar voor erger. Dus beter van niet.

Heftige drankverleden zijn hier verteld. Zover en nog verder kan een mens zakken.
Wat is er nog meer nodig om ons mensen onze ogen te openen en ons zal doen stoppen met drinken.
Wil ik eerst zelf ervaren hoever ik kan zakken?
Wil ik weten hoe lang ik dit leven vol kan houden?
Wil ik ervaren hoe langzamerhand mijn omgeving mij gaat afwijzen?
Wil ik wachten op tekenen van verval?
Wil ik wachten tot mijn lever het echt niet meer aan kan?
Wil ik de gevolgen ten volle mee maken?
Zo kan ik nog wel even door gaan. Ik wil dit niet mee maken, ik heb besloten een ommekeer te maken. Hoe moeilijk het ook is. Beter een uitglijder dan stug doorgaan en álles kapot maken toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, dat heb je "mooi"gezegd.

Een uitglijder zie ik niet als een teken van zwakte,
mijn man wel, maar die heeft geen alcoholprobleem.
Zolang wij nog uitglijden, weer opstaan en verder wandelen,
zijn we bezig om aan onze verslaving te werken.
En iedere dag, ieder uur dat men nu droog heeft weten te houden,
is een overwinning.
Bij een uitglijder is er nog niets verloren....zolang men de strijd niet opgeeft.

Charlie, begrijp ik dat je ook uitgegleden bent?

Mick, heftige dromen heb je.

Anjo, verschrikkelijk moeilijk om de vader van je kinderen zo bij te staan.
Hou je taai en denk ook een beetje aan jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zie je goed Stien, hoewel ik een uitglijder ook wil zien te voorkomen. Maar beter dat dan helemaal terug bij af.

Corinne, jammer dat het mis is gegaan. Ik sluit me bij Anjo aan, Refusal of Antabus kan een hoop meer rust geven. Dan kún je gewoon niet drinken, en hoef je je dochter ook niet weer teleur te stellen. De eerste dagen zijn gewoon vreselijk moeilijk.
Een ding, ik vond het briefje van je dochter verschrikkelijk lief, en het kan een steun voor je zijn. Maar stoppen doe je vooral en in de eerste plaats voor jezelf. Je moet ervan overtuigd zijn dat JIJ het niet meer wil.

Charlie, vervelend dat je het moeilijk hebt. Ik hoop dat je het volhoud meid, je gaat net zo goed!

Anjo, ik kan me wel voorstellen dat je knallende hoofdpijn hebt. Zo'n gesprek is heel moeilijk, en een middag ziekenhuis gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Ik snap dat je dan trek hebt, maar hoe rot het ook is, ik ben eigenlijk blij dat je blut bent en niets kunt gaan kopen. De situatie is morgen niet beter als je nu Jan zou uitnodigen, je stelt er alleen maar mensen me teleur. Heel veel sterkte, ga lekker op tijd naar bed. Allerlei mogelijkheden schieten nu waarschijnlijk door je hoofd, en die moeten allemaal hun plaatsje krijgen om weer een beetje tot rust te kunnen komen. Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook liever geen uitglijder, maar helaas wel gehad. Ik kan het niet meer ongedaan maken.
Maar ik kan wel invoelen hoe moeilijk het hierna is en het steeds moeilijker wordt om daadwerkelijk te stoppen. Je kunt een uitglijder ook gaan gebruiken als excuus dat is het gevaar.
Omstandigheden die een rede geven om te drinken zullen steeds weer komen dat heb ik inmiddels ervaren. Maar ik heb ook ervaren door de eerste paar keer droog te doorstaan, hoe er mee om te gaan en dat is niet altijd makkelijk. Hoewel ik sommige ervaringen die hier beschreven worden nog nooit zelf mee gemaakt heb, volgens mij behoorlijk heftig, zou ik niet weten hoe ik in deze omstandigheden zou reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...