Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 april

Rudy

Aanbevolen berichten

:) klopt Stien, moest aardig wat intikken, lief dat je dat opmerkt, maar wilde het ook idd delen met jullie!! Heb je goed gezien...
Superego had me vandaag ook aardig te pakken...maar ik heb me tegen deze negatieve gedachten (superego) aardig verzet vandaag. IK MAG ER ZIJN! EN IK DOE HET GOED!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Charlie........:heart:
Dat bedoelde ik ook net....je ouders bekommerden zich niet/nauweliks om je......
En daardoo kun je een bepaald beeld krijgen over wie/wat je bent....en je misschien niet geliefd hebben gevoeld...
"ik mag er niet zijn", of "ben het niet waard"

Trap daar niet in! Je bent een KEI!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje,

Ik begrijp het wel. Het is wat je in de prille jeugd allemaal hebt moeten aanhoren van al die volwassen die je moesten opvoeden en scholen. Niet alleen de ouders dus, maar ook de leraressen op school.

Een kind is geen tabula rasa, maar neemt heel veel in zich op bij het groeien naar volwassenheid. Ook de negatieve opmerkingen, zoals je bent lui, je zult het ook nooit leren. Ik heb het ook moeten aanhoren, terwijl mijn broer steeds de hemel werd ingeprezen. Ha, ha, totdat ie een keer zakte.
Toen heb ik lekker kunnen lachen.
Maar ik moet zeggen, ik heb dat allang geleden van me afgezet. En er ook over gepraat met mijn ouders, waarbij mijn moeder zich inderdaad niet bewust was van welke impact zulke uitspraken op een kind heeft.

Ook mijn ouders zijn niet perfect, leraren evenmin. En ik en mijn man zijn als ouders ook niet altijd even consequent bezig geweest en hebben onbewust ook weleens uitspraken gedaan.
Je kunt nu eenmaal niet alles uit de boekjes leren en toepassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik geleerd heb?? Van mn Moeder?? Haar op tijd een bakkie thee brengen, ja en amen zeggen, van school gehaald worden omdat ze niet alleen kon zijn na mn vaders dood..
Resultaat?? Ik woonde op16 jarige leeftijd al op kamers, omdat de opleiding die ik wenste, dat vereiste...
En toen nog vroeg ze 350 gulden hh geld, terwijl ik maar 2 weekeinden per maand thuis was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vandaag nuchter en clean en heb een heerlijke dag gehad....

Het enige wat ik hoef te doen is een paar simpele suggesties te volgen om clean en nuchter te blijven...

Leuk stukje over dat super-ego en die stemmen... ander woord is ook wel paranoide/schizofrenie als je er erg veel last van hebt hahahaha....
Ik neem al die stemmen niet meer zo serieus...het meeste wat ik denk op een dag is ONZIN....ik schat dat 95% van wat ik denk dat ik er helemaal niets aan heb....
Een van de mooiste geschenken die ik heb mogen ontvangen van het 12 stappenprogramma is behalve dat de obsessie (lees zeer dwingende stem) om te drinken en gebruiken is verdwenen... zonder dat ik zelf er iets bewust mee gedaan heb...ik heb geen contra-gedachten nodig om niet te drinken en of gebruiken..ik denk er simpelweg niet meer aan... het probleem is weggenomen.... wat ook heerlijk is zijn de stiltes in mijn hoofd... nergens aan denken...
Welnu vroeger moest ik altijd wel wat drinken en gebruiken om de stemmen het zwijgen op te leggen en om stil in mijn hoofd te worden.. en dat werkte zeker in het begin... en nu ben ik nuchter en clean en krijg ik dat er gratis bij nogmaals zonder zelf aktief proberen niet te denken...

Lekker bruin geworden vandaag . lekker getennist , met een van mijn kids tennisschoenen wezen kopen en lekker een terrasje gepakt en appeltaart met slagroom gegeten met appelsap en naar een meeting geweest...

Stilte is de taal die God spreekt , de rest is een slechte vertaling (Eckhart Tolle)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Charlie, daar wordt je nu weer boos om he...? Maar troost je meid, je hebt het gewoon heel goed gedaan! Je hebt je staande moeten houden en vechten voor jezelf in moeilijke situaties en je kunt jezelf nu belonen!!!!
JIJ HEBT ER WEL VAN GELEERD en weet dus nu hoe het NIET moet!!!!

ZIZA, Eckhart Tolle heeft 2 mooie dvd's uitgebracht. Echt de moeite waard (4 uur)
Echart Tolle's Findhorn retraite: Stilte middenin de wereld

Ja dat hoofd moet gewoon leeg worden en die rotgedachten.....WEG ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij elk begin van een yogales zegt onze leraar:

Kijk een voor een naar de dingen die je deze dag hebben beziggehouden. Is het een belangrijke gebeurtenis, parkeer deze even, is het onbelangrijke gebeurtenis, blaas ze weg. Maak je hoofd leeg. We zijn hier en nu.

Ik vind het altijd prettig om op die manier de dag te overzien in een paar minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, je bent niet de enige die beschadigd is door een dogmatisch religieuze opvoeding en daardoor niet meer in een god kan geloven. Het maakt niet zoveel uit of dat de zwartekousenkerk is, of Jehova, of rooms. Alles wat dogmatisch en fanatiek is, is het contact met de realiteit kwijt als je het mij vraagt.

Je hoeft niet in een god te geloven zoals je ouders dat deden. Je kunt er alles onder verstaan. Stilte, rust, een hogere macht, liefde, het gevoel dat je kunt krijgen als je mediteert, voor mijn part de oerknal. Zelfs als je niets gelooft, geloof je toch, want dan geloof je dat er geen god is.

Je bent nu vrij. Je hoeft geen kopjes thee te brengen als je dat niet wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Dat was het verleden. Keer nu naar het heden en kijk wat een mooie kleinzoon je hebt.
En ook nog eens een nest met schattige kittens waar je je aan hecht, zodat je straks bij geven van een nieuw baasje/vrouwtje enige tranen moet wegpinken bij het afscheid.

Vergeet niet elke dag het mooie van het leven mee te nemen in je gedachten. Dat helpt je verder te leven als een volwaardig mens.

Oh, ik word wat sentimenteel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga voor jou geen conclusies trekken Charlie.... ik heb al moeite met mijzelf hahahaha....

Maar een ding kan ik je verzekeren en dat is dat ik mijn conceptie van God (en die is zeer beperkt) zelf gekozen heb... en wat anderen doen is voor mij in dat opzicht niet belangrijk en ook niet belemmerend meer... en iedereen is vrij om te kiezen wat hij of zij wil... het enige wat ik hoef te doen is dat te respecteren... ik geloof niet in een straffende God of in een God met een uitverkoren volk....
God zoals ik Hem begrijp heeft het beste met mij voor... altijd en no matter what.... en zijn Wijsheid en Liefde zijn oneindig... en veel beter voor mij dan wat ik verzin in mijn hoofd... ik heb mezelf jarenlang vernietigd met alcohol en drugs en allerlei negatieve gedachten... dat kan simpelweg niet de bedoeling zijn om geboren te worden en dan vervolgens mijzelf ten gronde richten....
Alcoholisme is zo een sterke kracht dat het het instinct om te overleven overtreft.... en dat is waanzinnig als ik er zo over nadenk... en ik was er ook zeker aangegaan totdat ik een connectie/contact kon maken met God... en iedereen heeft diep van binnen een besef van God... en dat is ook de enige plek waar God gevonden kan worden namelijk van binnen... mijn hele leven heb ik altijd de antwoorden buiten mijzelf gezocht... en ook mijn problemen zaten altijd van buiten het was nooit mijn fout ....

Ik ben blij dat ik vandaag niet meer hoef te zoeken... en natuurlijk vergeet ik wat ik heb en dan gaat het weer wat minder maar stapje voor stapje verbeterd het elke dag zolang ik maar in de aktie blijf ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje, ik denk dat je heel veel hebt aan die bewustzijnscursus. In grote lijnen komt het wel een beetje overeen met een aantal boeken die ik gelezen heb. Het oefenen hiermee lijkt mij heel goed, want iets lezen en begrijpen is een ding, het kunnen toepassen in de praktijk nog heel wat anders. Hartstikke goed dat je hier naar toe gaat.

Ik ben moe, dus ik wens iedereen welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...