stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Charlie, ik begrijp je ongeduld. Nu je de beslissing gemaakt heb wil je het liefste ook nu direkt aan de gang. Ik had dat ook, moeite met wachten. Maar het komt echt goed hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Ja, Charlie,En dan gaat het allemaal vlot.Je zult af en toe heel diep in jezelf moeten graven en wroeten. En vooral zul je heel eerlijk moeten zijn, hoe veel pijn het je ook doet.'t Zal je wel lukken en zeker zal het je helpen.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Hoi mensen,Ik ga even eenuur weg naar mijn muziektherapie.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Over trouwen en samenleven.Ik ben 16 jaar met ex samen geweest, nooit getrouwd. Het maakte geen verschil, dacht ik, zei hij, ook zonder te trouwen kun je alles goed regelen. Hadden we ook gedaan, samenlevingscontract, we waren de eersten in onze gemeente die niet getrouwd gezamenlijk het ouderlijk gezag kregen - al aangevraagd vóór het wettelijk mogelijk was. We hadden al die wettelijke regeltjes niet nodig, konden het allemaal zelf regelen.Dat konden we inderdaad. Tot het moeilijk werd, we uit elkaar groeiden. Toen had hij geen wettelijke verplichtingen jegens mij. Samenlevingscontract? Ongeldig zodra een van de partners het huis uit gaat. Notarieel vastgelegde afspraken over alimentatie- en pensioenregelingen? Hoef je je niet aan te houden als je niet getrouwd bent. Wél wettelijke verplichtingen naar de kinderen? Zelfs daar kun je met behulp van de rechter onderuit, als je maar een lange adem hebt.Mijn ervaring is dat samenleven kennelijk nÃet hetzelfde is als getrouwd zijn, alleen kom je daar pas achter als het fout gaat. Trouwen lijkt alleen een ritueel. Maar alle beloftes, gedaan zonder huwelijk, blijken loze beloftes waar iemand zonder goede wil zich niet aan hoeft te houden.Ik weet dat een huwelijkse beloftes vaak ook achteraf loos blijken te zijn, maar dan zijn er tenminste nog wetten die ervoor zorgen dat in ieder geval een paar beloftes gehouden moeten worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Dank je wel, Stien. Ik vond je berichtje naar Bibelle absoluut niet zonder gevoelens.Tja Rosie, stress is niet best maar je houd in ieder geval voet bij stuk wat drinken aangaat. Knap!Corinne en Charlie volgens mij gaan jullie harstikke goed.Ik moest erg aan je denken vanmorgen, Rosie. Had de Volkskrant van zaterdag voor mijn neus en het lijkt wel of iedere school in Nederland weer met de jaarlijkse stoelendans is begonnen. Hmmm, voelde wat vreemd dat ik daar nu wat afstand van heb. Er stonden ook wat andere leuke dingen in maar natuurlijk niets hier in de buurt.Verhuizen zit er nu even niet in. Maar ga wel wat informatie aanvragen over wat leuke banen.Ik kan natuurlijk wel een curcus of zo gaan volgen. Als mijn zakenwaarnemer het daar mee eens is.Ik lig maar op mijn plekje op de bank, voel me mat en moe.Knuffie, ik heb vandaag heel veel aan je gedacht. Ik kan me je angst zo voorstellen.Het lijkt me zo normaal maar probeer er niet te veel aan toe te geven, meiske.Probeer je te richten op beter worden, je hebt net een operatie achter de rug en bent nog ziek.Als je wat aansterkt voel je je hopelijk beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Bibelle, rouw vreet energie. Erbij drinken nog veel meer, is mijn ervaring. Je gaat je echt alleen maar doodongelukkig voelen als je nu zou drinken. Jouw wereld staat stil en de rest draait door. Laat je niet gek maken en doe wat je kunt, maar neem niet teveel hooi op je vork. het klinkt misschien gek, maar ergens vind ik het ook wel mooi hoe je neef en moeder hun verdriet toch voelen en uiten. Iedereen heeft het recht om te rouwen, maar het mag in onze cultuur maar zo kort.Fran, ik vind je bericht heel hoopvol. Ook voor jou is er die onomkeerbare opgaande lijn. Mieke, ik gun je alle liefde van de wereld, maar ik kan me ook de bezorgdheid om de snelheid wel voorstellen. Nu zit je nog in de roes van verliefdheid, hoe gaat de relatie zich verder ontwikkelen?Maar ja dan kun je wel 20 jaar wachten he, je weet nooit het het uiteindelijk afloopt Anjo, goed om te lezen dat je wat plannetjes in je hoofd krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Bibelle, ik liet me meeslepen door het ene berichtje, en vergat daarmee te reageren op het andere. Ik hoop dat je ook deze periode droog doorkomt. Je weet inmiddels wel dat drinken het niet beter zal maken. Net als Marieke, en vele anderen hier, heb ik ook ervaren dat het verwerken van leed met drank erbij geen verwerken is. Ik heb het allemaal nuchter over moeten doen. Daarom wil ik je ook zeggen, verwerk je verdriet nu, nuchter. Rouw zonder drank, en huil echte tranen. Dat is de beste manier om verder te gaan, en ook het verdriet van je neef en andere familie te kunnen begrijpen. Heel veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 De situatie ligt ook wat anders als je geen kinderen hebt Rosie, hoewel je ook al hoog oplopende conflicten kunt krijgen over een kat. Als je samenwoont en kinderen hebt (een gezin vormt dus in feite), en één van de partijen zet carrière op een laag pitje omdat er nu eenmaal ook voor die kinderen gezorgd moet worden, en het huishouden gedaan, dan gaan zaken als alimentatie, maar ook samen opgebouwd pensioen een rol spelen. We hebben het hier over de tijd dat er nog geen kinderopvang was voor kinderen jonger dan een jaar, en al helemaal nauwelijks naschoolse opvang.Verder vind ik dat of je nu samen kinderen hebt of huisdieren (ik weet het, voor velen een gevoelige vergelijking, maar toch) je daar ook samen voor verantwoordelijk bent als je uit elkaar gaat. En je dus niet een nieuw leven kunt beginnen en de ander met de zorg en de kosten kunt laten zitten. Dat zal in de meeste gevallen ook niet gebeuren, maar in mijn geval is het wel gebeurd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Tja, sommige dingen zijn een beetje moeilijk als je niet bij elkaar in de buurt bent hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Tja, al die wisselende diensten draaien is dus zo gek nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Als ik zo om me heen kijk, dan zijn de beste relaties volgens mij die tussen mensen die wisselende diensten draaien en/of vaak voor werk of iets dergelijks elders zijn. Ik denk eigenlijk dat Bibelle's huwelijk zo gek nog niet is, al is het afscheid telkens moeilijk. Het maakt het samenzijn des te beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @stien,ik vond het juist fijn dat je zo nuchter reageerde, analyse is geen negatief woord voor mij, misschien heb ik het niet duidelijk genoeg gezegd, ik was er echt blij mee. nogmals: dank je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Aan wisselende diensten zitten ook weer nadelen aan gekoppeld. Ik heb zeven jaar nachtdiensten gedraaid week op week af, hierna een tot twee keer per maand een paar nachten.= minus ongeveer 10 jaar levenroken = minus ongeveer 10 jaar levenalco = minus de schade ?Goed beschouwd denk ik dat ik volgens de statistieken niet meer op aarde hoor te zijn.Vervolgens hebben wij in ons huwelijk heel veel langs elkaar geleefd. Als je na gaat dat je per maand maar twee en soms minder weekeinden samen vrij hebt.Wij hebben elkaar inderdaad vrij gelaten in onze keuzes die wij maakten en soms nog maken.Hoewel we wel veel overleggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @marieke,bedankt dat je je ervaringen met het leegruimen van je ouderlijk huis met me wilde delen. dat heb ik ook gehad toen mijn vader dood was en mijn moeder zo dement dat ze naar een verpleeghuis moest. hoe het leegruimen van het huis van mijn zusje moet weet ik nog niet, er staan ook nog spulletjes van mijn neef, maar op die zorgboerderij kunnen we weinig kwijt. nou jou, de tijd zal het leren. liefs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @charliejij werkt met mensen als mijn neef. wat denk je, is het goed om hem een andere mantra te suggereren? hij heeft er altijd eentje gehad. bij het bedienen van gasten op de zorgboerderij zei hij altijd: ik ben mongool, wilt u iets eten of drinken? maar nu dus steeds over zijn dode moeder. de leiding wil dat ik hem eraf help, maar is dat wel goed voor zijn verwerking? zou het niet vanzelf overgaan? hoe denk jij hier over? fijn dat je me de kans geeft een second opinion te vragen. ik ben benieuwd naar jouw mening.(typfouten eruit gehaald) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Bibelle; Je kan soms ook té nuchter zijn toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @charlie: goed dat je aan die internet behandeling begint, beter dan in je eentje vechten.ik heb het nu zo'n twee manden volgehouden, en in deze ellende lijkt het toch ook te gaan lukken, maar hulp is natuurlijk veel beter, succes met het wachten tot je mag beginnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @kate,ja het vreet energie, vanmiddag met die stapel post op schoot, ben ik even op het bankje achter het kantoor gaan zitten, even in de zon; ik viel prompt in slaap. gelukkig begrijpen ze het wel, en maakten ze me wakker met een kop koffie. bedankt dat je meeleeft en me mod inspreekt. lief hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @anna,bedankt voor je bemoedigende woorden, ik heb de afgelopen 2 weken al veel kunnen huilen, met latman in ons gehuurde "hutje op de hei", en bij vrienden, en bij mijn duitse familie waar we ook nog even langs zijn geweest en hebben gelogeerd. zeven dozen kleenex heb ik geloof ik volgesnotterd.maar nu benik dus weer alleen, het valt me zo tegen, latman weer naar zijn eigen huis, komt pas vrijdagavond weer bij mij. maar ja, er moet ook geld verdiend worden, enhet was al fantastisch dat hij zo maar vrij kon krijgen rond de ziekte, de begrafenis en dan ook nog een langere vakantie dan we oorspronkelijk hadden gepland.het werk was wel een afleiding, maar toen merkte ik pas hoe moe ik nog was, ondanks de vakantie.ik blijf droog hoor, ik krijg met drank mijn zusje niet terug, mijn moeder kent me toch ook niet meer als ik wel drink, en mijn neef heeft ook meer aan mij als ik nuchter blijf. alle voordelen op een rijtje, en met jullie steun, het gaat vast lukkern. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @annaik loop wat achter met de reacties, maar ja, over het algemeen genomen is ons lat-huwelijk prima, we hebben allebei ons werk waar we dol op zijn, en toen het zijne verhuisde is hij meegegaan, te ver om bij elkaar te blijven wonen en ik wou niet mee.maar in tijden als deze vind ik het een ramp; ik heb vanmiddag zelfs even er aan gedacht om mijn baan op te zeggen, en bij hem te gaan wonen. maar dat is geen optie, ik zou me binnen een maand of drie kapot vervelen in verweggrotestad. bovendien: over 2 jaar gaat hij met pensioen (hij is 63, ik 61) en dan komt hij weer hier wonen, dus wat zeur ik nou. het zal mijn depressieve bui wel zijn.ik vond het wel leuk om te lezen over al die verschillende meningen over huwelijk en relaties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @Stien, ik wilde onregelmatige diensten niet ophemelen hoor, sorry daarvoor. Ik weet dat het lichamelijk heel zwaar is en ook ongezond om op onregelmatige tijden te slapen.@Bibelle, ik kan me heel goed voorstellen dat je je man nu mist. Kun je niet tijdelijk wat minder uren gaan werken, totdat alles geregeld is en jij je weer wat beter voelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 Bibellemijn mening is dat je het hem niet af moet leren. Hij verwerkt het zo op zijn manier.Als hij het een plaatsje heeft gegeven komt ie vanzelf met een andere mantra. Een van onze bewoners die ook zn moeder verloor maakte op zijn manier een versje daarover op de wijze van "waarheen, waarvoor", van Mieke Telkamp.Wij hebben het diverse malen luid meegezongen, tot ie vanzelf ermee stopte...De woorden waren alleen maar "mamsie Bok, mahamsie Bok enz. enz. Heel ontroerend.Alle anderen: bedankt voor jullie steunende woorden!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 dank je wel, charlie, dat gevoel had ik zelf ook al, maar ze waren nogal stellig gisteravond laat op de zorgboerderij. maar als ik er morgen weer langs ga, dan weet ik hoe ik het kan aanpakken. goed dat je reageerde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 @anna, zou ik wel willen, minder werken, maar ik ken mezelf, dat wordt op de bank zitten thuis en nog erger hunkeren naar man en naar drank; dus dat wordt niets. ik ga proberen om weer in het gewone ritme te komen (nou ja, ritme, ik heb heel onregelmatige werktijden); in elk geval is het goed om met andere dingen bezig te zijn, gezien de stapel post en e-mails is er genoeg bij wat ik doen kan. maar ik kies voorlopig wel de dingen uit de stapel die mij energie geven en niet die klussen die energie slurpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 23 april 2007 Rapport Share Geplaatst 23 april 2007 lieve allemaal,ik had me voorgenomen om alle draadjes terug te lezen, dat wordt dus nooit wat, ik hoop dat ik niet teveel heb gemist, anders sorry als ik niet goed of helemaal niet reageer. ik hoop vanaf nu weer bij te blijven. ik ga even kijken of er iets leuks op tv is, anders een dvdtje zoeken. voor ik ga slapen kom ik nog wl even langs. fijne droge avond allemaal.o ja, voor de zekerheid ben ik niet na mijn werk langs de super gegaan, er ligt nog brood in de diepvries, en heb vanavond een "studentenhap" gemaakt (spaghetti met ketchup en een gebakken ei, en 2 appels) morgen op de heen- of terugweg naar mijn neef maar proberen of het dan wel zonder risico's kan. ik wil het zo graag volhouden, het is al twee maanden ongeveer (ik ben de tel kwijt door dit alles) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden