Spring naar bijdragen

dinsdag 24 april

bibelle

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oke, het is nu officieel een feit, ik wordt verstrooid. De afspraak is pas vanmiddag.
Ik heb gewacht tot een normale tijd om X te kunnen bellen en heb toen zelf nog even wat geslapen.

Bibelle, ik ben zelf heel erg bezig met stervelijkheid op het moment dus dat beeld van je neef kwam rechtstreeks binnen.
Ik kan me voorstellen dat ouders van de kinderen het onprettig vinden.
Dus ik heb wat gesudderd en kwam op dit idee, als je eens met je neefje gaat praten en voorstelt dat als hij zijn mama mist haar lievelingsliedje gaat zingen. En nu hoop ik maar dat het niet De Vlieger is.
zou dat kunnen werken? Zou als ik al zei vannacht ik weet er dus echt niets van.

Mick, fijn meid! 140 dagen!! Maar je drinkt toch nog wel gewoon koffie?
Ik lees op het moment ook veel over voedingstoffen enzo en wat je vooral niet moet nuttigen.
Mijn drie eerste levensbehoeftes drank, sigaretten en koffie zijn no no's. Twee kopjes koffie maximaal dus dat zal dan wel een mok zijn.
Nu schijnt alleen zuurdesembrood goed te zijn en voor de rest gewoon je gezond verstand gebruiken,
geen vlees van dieren met 4 poten en heel veel fruit en groenten.
Het gekke is dat behalve mijn liefde voor brood en aardappelen best een gezonde smaak heb.
Dus waarom leef ik dan zo ongezond?

Goed, ik moet gaan rennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anjo,
goed dat ik nog even naar boven ben gegaan voor ik naar mijn neef ga, en niet gelijk van de fiets af en in de auto ben overgestapt. daardoor zag ik je goede tip om een liedje te zingen. misschien dat zoiets werkt, het is in elk geval een heel positieve gedachte om te kijken of ik zoiets bij hem naar binnen kan sluizen.
nu dus snel het werk en de post wegleggen en dan op weg naar mijn neef. gelukkig schijnt de zon, dan zal hij wel "aan het werk" zijn op het terras, dat doet hij graag als er mensen zijn, en ik heb best trek in een ijsje van hem.
bedankt dat je zo meeleeft met mij en met hem. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, ik doe het met herbalife.
2 shakes per dag en het avondeten zonder koolhydraten.
Geen macaroni, aardappelen, rijst, brood enz.
Ik heb een coach, die belt me twee keer in de week(gratis)
Dus zo word ik ook ondersteund om geen alcohol te drinken, want dan hoef ik die shakes niet te kopen.

Het geld dat ik anders aan alcohol verdeed, doe ik nu even aan die shakes, een soort beloning voor mij.
Het gekke is, dat ik 's avonds geen trek (in eten, nog wel alco) heb.
Nu het resultaat zijn vruchten af gaat werken, krijg ik echt de kick om de alcohol te laten staan.
Zo heb ik het ook 26 jaar geleden gedaan, om van de alcohol af te komen.
Ik was toen 25 kilo aangekomen, door antidepressiva en een half jaar later was ik mijn overtollige gewicht kwijt en van de alco af.
Lukt me dit niet, dan ga ik definitief aan de refusal, want mijn lichaam is echt beter af zonder alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook zo'n jojo effect wat gewicht betreft door de alco.
Toen ik zo,n 20 jaar geleden stopte, was ik binnen een jaar ruim 30 kilo afgevallen....
Sinds ik weer begonnen ben zit dat er natuurlijk dubbel en dwars weer bij.
Dus wéér een reden gevonden.....haha
Bibelle: de mensen die wat gaan drinken op het terrasje van die woonboerderij weten toch wat ze kunnen verwachten van verstandelijk gehandicapte mensen????
Láát die neef, maar dat zei ik je gisteren al....
Anjo: ik wil mn kleinzoon ook niet met de herinnering achterlaten van een dronken oma....
Corinne: ik hoop dat je je gauw weer beter voelt! Maar je doet het geweldig, je bent al 13 dagen ADB!!

Enne, ook ik heb ervaring met trappen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik heb heel lang gedroomd. dat ik mijn kamer (toen ik nog op kamers woonde) had aangehouden en dat ik al die jaren de huur niet had betaald. Ik was in mijn droom zo bang dat de hospita er achter zou komen, maar ik wilde die kamer niet afstaan.
Als ik dan stiekem ging kijken op mijn kamer, dan waren de planten zo hard gegroeid al die jaren, dat ik nauwelijks de kamer meer op kon. Die droom heb ik echt jaren gehad en ik realiseer me nu, sinds ik met mijn huidige man ben, dat die droom weg is. Vreemd, echt vreemd.

Corinne, morgen 2 weken, echt te gek. Hopelijk wordt het nu langzamerhand is beter.
Bij mij vraagt de geest alleen nog om alcohol, het lichaam niet meer. ( de geest uit de fles;) )

Anjo, sterkte met de afspraak in het ziekenhuis, maar waarschijnlijk ben je al weg.

Bibbele, je neefje moet het ook verwerken en hij zal het alleen maar op deze manier kunnen, denk ik.
Het lijkt er wel een beetje op, dat je moeder het toch een beetje heeft meegekregen.
Ik moet er echt niet aan denken, wat je meemaakt.
Mijn zus is sinds gisteren een midweek op vakantie en ik mis haar nu al, we zijn twee handen op een buik. Ik heb er ook maar een en ik heb ook geen broers.
Ik vind je echt een grote kanjer en als je het moeilijk hebt, dan kom maar lekker bij "ons".:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo; ja, ik ben blij dat hij in elk geval de diagnose nog weet, alhoewel dat stond al in de computer.
Ik moest wel erg lachen om je reactie van het trappen vallen en hoor hier op het forum dat er meer mensen mee bekend zijn.

Marion; Straks twee appeltjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel marion, voor je lieve woorden

nu ben ik dus weer thuis, het gaat goed met mijn neef, een hele opluchting.
ik heb me zondagavond door zijn begeleider teveel onder druk laten zetten, denk ik
te weinig weerstand na alles, dat zal het wel zijn, en ik heb te snel ja en amen gezegd.
voordat ik bij hem kwam zondag kwam ik ook net bij mijn moeder vandaan,
eigenlijk moet ik ook niet twee zulke bezoeken op één dag doen,
maar ja, na de begrafenis en direct daarna mijn vakantie wilde ik hen toch alle twee wel snel bezoeken.
achteraf dom dus, maar al doende leert men, en gelukkig gaat er niet ieder jaar een zusje dood en zijn mijn andere neven en nichten gezond.

in de auto terug heb ik zitten denken hoe het komt dat ik me onder druk liet zetten
ik denk doordat zijn vader op de achtergrond meespeelt, hij is erg argwanend, vooral op financieel gebied. ik wil geen fouten maken uit angst dat hij moeilijk gaat doen.

en ik was bang dat mijn neef daar niet zou kunnen blijven, ondanks de toezegging,
ik heb niet zoveel vertrouwen in de rugzakjes-bizniz, en er ook nog niet zoveel ervaring mee.
dus wilde ik me in alle bochten wringen om me van mijn beste kant te laten zien,
zowel naar mijn ex-zwager als naar de begeleider van mijn neef.
bibelle in een spagaat dus.

zijn eigen begeleider is nu met vakantie
en de adjunct heeft veel meer begrip voor de situatie van mijn neef
(dat is een vrouw, en zelf ook moeder, scheelt dat?)
zij geeft hem gewoon veel meer ruimte om zijn verdriet te beleven en te uiten.
zij adviseerde me ook om pas na een week weer bij hem te komen,
omdat hij rust nodig heeft, maar u ook, zei ze er nadrukkelijk bij!
en bij het hek stond hij heel lief te zwaaien, dat was even moeilijk,
want bij mijn zusje in de slaapkamer stond ook zo'n foto van hem, zwaaiend bij een ander hek.

kortom, het gedoe van zijn begeleider was een storm in een glas water,
maar ik heb er wel twee slapeloze nachten van gehad.

pfff, op de terugweg bij de super stonden er duizend flessen te roepen,
ik heb ze lekker laten staan,
maar het was wel moeilijk, eerlijk gezegd.

nu dus net weer veilig thuisgekomen, zonder alcohol, maar met twee lekkere flessen sap.
nu ga ik eerst maar eens koken, ik heb een kant en klare visschotel gekocht, om mezelf eens lekker te verwennen.

bedankt dat jullie met elkaar zo voor mij en mijn neef meedachten en me steunden. - :heart: -

na het eten doe ik de dvd die ik gisteren al had willen kijken, en lekker onderuit op de bank met een sapje of een grote pot thee. tussendoor piep ik vast nog wel even langs.

een fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo, wat heb je het moeilijk gehad vanmiddag. Je moet wel doodmoe zijn nu, van al die spanning, die emoties en het gevoel er alleen voor te staan. Eigenlijk vind ik dat het de taak van de longarts was X duidelijk te zeggen hoe het ervoor staat.
Ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen verder, het is zo zwaar waar je doorheen gaat. Ik denk aan je.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Anjo, de meeste mensen leven vaak met de patient mee, maar diens naaste wordt vaak vergeten, die moet maar sterk zijn..........Terwijl juist die een steuntje kunnen gebruiken, een arm om ze heen, of gewoon een simpele knuffel...
ook ik vind het raar van die longarts dat hij het zelf niet vertelde, waar jullie samen bij waren, maar ja, gedane zaken nemen geen keer.
Weet dat er hier mensen zijn diemet je meeleven en je begrijpen en probeer je taai te houden, hoe moeilijk het ook is. Denk aan je poppedeintje, maar vooral aan jezelf!!!! Heel veel succes!! En sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
wat een ellende, en hoe rot moet je je in deze rol wel voelen, niet voor gekozen, en toch gedaan, en met veel betrokkenheid tov je ex. petje af!

ik vind dat je het erg goed doet,
maar ik ben het met de anderen eens, dat het de arts was die het had moeten vertellen.
(er schijnen goede artsen te bestaan, maar waar zijn die?)

pas goed op jezelf, neem bijtijds gas terug, zodat je er op de momenten die er toe doen ook echt kunt zijn, voor hem, maar vooral ook voor jullie kinderen.

heel veel sterkte, meid.:sun:bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne,
ja, dat is ook zo, oost-indisch doof zijn is een goede methode

doet me denken aan een leuke jeugd-herinnering:
wij hadden vroeger een buurvrouw die uit indië kwam, en die echt doof was; en omdat mijn moeder pas later nederlands leerde dacht die altijd dat als mijn vader het had over oost-indisch doof zijn, dat hij bedoelde: die is óók indisch doof

mijn moeder noemde dat altijd: doe je binnen-oren dicht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen.
Jij houdt je kranig in iedergeval en zet je voor de volle 100% in voor je ex en je kinderen. En ik vind het maar niets dat die longarts het aan jou overlaat wat de eventuele keuzes van je ex inhouden, dat is per slot zijn werk. Je man is ernstig ziek, maar niet onmondig. Hij hoort de keuzemogelijkheden voor verdere behandeling voorgelegd te krijgen uit de mond van de arts. Daarna kan hij er met jou over praten.
En praat jezelf in deze geen schuldgevoelens aan, je doet het goed. Meer kun je niet.
En als je een moeilijk moment hebt, leg ik wel een arm over je schouder en kun je lekker even uitsnikken.
Knuffel voor nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...