Spring naar bijdragen

donderdag 3 mei

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

In de kustgebieden laaghangende bewolking, elders zon en vrij warm.

Vanochtend zijn er vooral in het noorden en westen velden met laaghangende bewolking en met name in het oosten is er een enkele mistbank. In de loop van de ochtend verdwijnt, afgezien van een smalle kuststrook, de eventueel aanwezige bewolking/mist vrij snel en we krijgen dan opnieuw een dag met veel zon. De middagtemperatuur ligt op de meeste plaatsen rond de 21 graden. Alleen in het noordelijk kustgebied blijft de temperatuur wat achter. Daar wordt het een graad of 17. Er staat een zwakke tot matige noordoostenwind, langs de westkust wordt deze mogelijk vrij krachtig, 5. Komende nacht is er voornamelijk in het noordwesten nog kans op laaghangende bewolking. Er ontstaat nevel en lokaal een mistbank. Minima rond 9 graden. Morgen is het opnieuw vrij zonnig, al komen er in het zuiden ook een paar wolkenvelden voor. De middagtemperaturen lopen uiteen van 16 graden op de Wadden tot 22 graden in het zuidoosten van het land. De wind blijft in de noordoosthoek en is meest matig, kracht 3 tot 4, in de middag vrij krachtig, 5 en langs de kust krachtig, 6.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal!!

Onverwachts moest ik nog een nachtje erachteraan plakken, maar ben nu dan toch echt vrij!!

Bibelle, niet opgeven hoor, wij weten dat je adb bent en leven met je mee!! Denk aan latman!!
Die is ook trots op je!!

Allemaal een hele fijne dag, hopelijk wordt het iets warmer, nu vind ik het nog maar frisjes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne...ja, ben wel moe, maar ga zo eerst weer naar de kleine ukkepuk hoor, ze worden zo gauw groot, even lekker genieten van zn babytijd!! In september kan ik zijn zusje of broertje verwelkomen, leuk he.

Ik moet van mn instructeur mn "zinmomenten" gaan beschrijven, moeilijk hoor, als je die niet hebt, hahaha. Maar die komen vast nog wel!!

Jij ook heel veel succes, je gaat hartstikke goed, je voelt je zeker stukken beter ook????
Ik wel iig!! Ben gistermorgen voor het eerst in lange tijd met 2 collegaas wezen zwemmen!!!!

Gaan we vaker doen, want mn conditie is om op te schieten!!

Zie jou en de anderen later op de dag wel weer, hele fijne dag!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

charlie en corinne:
ik ben zo moe, kon de hele nacht niet slapen, almaar gedroomd van de begrafenis van mijn zusje, van alles wat er mis ging in het ziekenhuis, en maar zoeken omdat ik iets kwijt was, wat ik hard nodig had; om de haverklap wakker geschrokken.

ik moet vandaag werken, maar heb de secretaresse om half negen gebeld dat het wel een uur of elf wordt, omdat ik me zo beroerd voel. veel begrip daar, da's wel fijn.

ook jullie reacties zijn wel een opsteker. bij de laatste keer wakker worden, om kwart voor acht, wist ik ineens wat ik vanacht in mijn dromen liep te zoeken.... je raadt het vast wel: drank natuurlijk. maar dat had ik wel verstopt, ook voor mezelf dus.
toen dacht ik: wat jkan het me schelen of ik wel of niet drink, ze komt toch nooit meer terug, ik ben haar voorgoed kwijt........ vandaar mijn noodkreet om acht uur, en zowaar het helpt! vooral jullie reacties (je bent zo goed bezig, en denk aan latman) helpen. om acht uur wist ik nog bijna zeker dat ik zou gaan drinken, zodra ik langs een winkel kwam, om half negen leek me dat geen goed idee, en heb ik mijn werk opgebeld, en nu denk ik dat ik de dag droog door hoop te komen; voor ik weg ga straks zal ik vast nog wel even bij jullie komen bijtanken, omdat mijn eigen tank echt leeg is.

wie zei een paar weken geleden ook al weer dat het bij 8 of 9 weken pas echt erom gaat spannen? die had dus gelijk, ik dacht dat ik er al was, toen ik de dood van mijn zusje en de begrafenis en alles rond mijn neef droog had doorstaan. droog nog wel, maar o wat is het zwaar.

ik wil latman nog niet bellen, hij heeft een belangrijke bespreking vandaag over een miljoenencontract (voor de baas, helaas niet voor hemzelf, ;) ) dus ik wil hem niet uit zijn concentratie halen, als ik het redt dan hoort hij het morgenavond wel. maar we hebben de afspraak dat ik voor het eerste glas altijd eerst zal bellen, al zat hij bij de minister-president op gesprek, ik moet altijd bellen vóór ik mijn eerste glas neem, en beloofd is beloofd, dat is wel een extra drempel.

nou, iets beter dan een uurtje geleden, ik ga douchen en dan maar eens kijken wat ik doen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibelle,

Maak een plan voor vandaag...gedetaileerd...en voer het uit !
Check regelmatig in op het forum...
Eet en drink goed...

In AA wordt de uitdrukking gebruikt "This too shall pass" .... of je je nu goed of slecht voelt allebei verdwijnen ze na verloop van tijd...en dat is ook mijn ervaring...
Wat mij veel helpt is om niet te veel aandacht te schenken hoe ik mij voel of wat ik denk...en zeker niet als ik me wat minder voel... als ik mij fysiek minder voel of spanning voel in mijn lichaam en ik ga daar veel aandacht aan geven door er over na te denken wordt het alleen maar erger...

De vraag wat kan ik vandaag bijdragen aan de wereld om mij heen of wat wordt er vandaag van mij gevraagd is veel nuttiger dan wat kan ik voor mijzelf doen en wat ben ik zielig vandaag...

De reden dat ik dronk en gebruikte was omdat het mijn perceptie van de realiteit veranderde... ik voelde me rot , gooide er een substantie in en ik voelde mij "beter".... niet beseffende dat alles alleen maar erger werd en ik nog eenzamer werd... het is een illusie , een vorm van super-zelfbedrog waar ik graag in wilde geloven.. en dat is hoe sluw deze ziekte alcoholisme werkt...

Wat mij ook helpt is stoppen met vragen om aandacht maar om juist aandacht te gaan geven aan de mensen om mij heen...of aandacht te geven aan iets wat ik heb verwaarloosd toen ik nog dronk en gebruikte zoals boekhouding , de tuin , mijn relatie , mijn kinderen etcetc....

Het waanzinnige van deze ziekte is dat ik nog steeds het zelfde gedrag kan vertonen zonder dat ik drink of gebruik !! Dus ik kan nog steeds een self-obsessed persoon zijn , klagend over het feit dat mensen zich gedragen op een manier die IK afkeur , waarom is het zo oneerlijk ? , het in mijn hoofd blijven herhalen van al de dingen die MIJ zijn aangedaan , etcetc.... en er nooit bij stilstaan wat ik mijn partner , kinderen en al die andere mensen heb aangedaan... en nog steeds bij tijd en wijle aandoe omdat ik alleen maar met Ziza bezig ben...

Op een dag doen zich zoveel mogelijkheden voor om anderen te helpen , iets te verbeteren... kortom kan ik het en wil ik het zien ? en wil ik dan aktie ondernemen ? ..... toen ik dronk kon ik dat onmogelijk zien... nu ik nuchter en clean ben kan ik dat wel zien.... en dan wordt het tijd voor aktie.... want als ik geen aktie onderneem ga ik er aan !!

Ik kan vandaag constateren of ik me rot voel .... en als ik dat geconstateerd heb dan heb ik ook een keuze... wat ga ik DOEN ? er in blijven zitten totdat het weg gaat (werkt erg slecht is mijn ervaring hahaha) of aktie ondernemen.....(werkt erg goed is mijn ervaring)

" i can act my way into sane thinking "

Ik wens iedereen een hele fijne dag vandaag....

Gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The traveler that resolutely follows a rough and winding path will sooner

reach the end of his journey than he that is always changing his direction,

and wastes the hour of daylight in looking for smoother ground and

shorter passages.

-- Samuel Johnson

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Bibelle ik voel met je mee. Ook ik had een slechte nacht en net toen ik overwoog om toch maar een inslapertje te nemen viel ik toch nog tegen de ochtend in slaap. Achteraf ben ik blij dat ik niets heb ingenomen, ik wil er van af en moet voorlopig nog even doorzetten.
Maar ja, mijn moeder zei altijd; "niet klagen maar dragen". Hoe discutabel.

Morgen is mijn man jarig en normaliter was ik allang op gang gekomen met alle voorbereidingen.
Maar nu lijkt het nergens op en kan maar niet in de startblokken komen. Ik heb geen brandstof die me er voorheen altijd in no time doorheen hielp.
Dus Ziza bij deze dank je wel voor je stukje, ook ik had dit even nodig. Aktie dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi bibelle,
hartstikke goed dat je niet hebt toegegeven! die periodes van rot voelen en verdrietig zijn om je zus (en neefje), dat zal vast nog regelmatig terugkomen. zo'n verlies verwerk je niet zo snel. en met drinken krijg je haar ook niet terug he. goed om even hier aan te melden voordat je aan het winkelen sloeg. ik kan me zo voorstellen dat het zo weer op je dak valt na gezellige kampeerdagen met lat-man. en na een slechte nacht - dan lijkt alles veel erger. als ik een slechte dag heb beeld ik me in om een versnelling terug te schakelen: rustiger aan doen, goed voor mezelf zorgen, leven per minuut en wachten tot de bui weer overdrijft...
goed om zo'n afspraak met latman te hebben dat je hem eerst belt voor je aan je 1e glas begint!
heel veel sterkte deze dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi stien,
vreselijke uitdrukking, die niet klagen maar dragen! bwaah... ach ja, soms kun je niet op gang komen he. rustig aan beginnen maar. maak het je jezelf dan niet te lastig met die verjaardag joh - lekker alles kant en klaar kopen. sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, volhouden hoor, je kunt het!!!! Trakteer jezelf op een bloemetje ofzo, of wat snoeperij, voel je je vast een stuk beter!!!

Stien, kom op, aktie!!! je man alweer een jaartje ouder, dat moet gevierd worden!! Hoeveel zijn er niet die geen man meer hebben, of gescheiden zijn, víer het!!!!

Ik ga nu lekker even slapen, zie jullie lieverds allemaal vanavond weer, Ziza ook bedankt he...

Groetjes, Charlie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, Charlie,

Je zinmomenten opschrijven is belangrijk, omdat dan te achterhalen valt in welke situatie deze optreden, welke gedachten je had en wat je uiteindelijk deed: wel of niet drinken. Die trekmomenten kunnen heel kort zijn, een gedachteflits, deze zijn ook belangrijk. En natuurlijk heb je de hartnekkige trekmomenten, die vragen grote aandacht in het precies beschrijven.
Nadat je instructeur zich daarover heeft kunnen buigen kan hij/zij je ook beter adviseren.

Ik ben nog altijd blij dat ik refusal heb.

Gisteravond had ik trek in een glas wijn om de smaak. Ik heb toen een alcoholvrije fles wijn opgedaan en raad eens, ja, die was dus binnen een paar uur leeg.

Ik was nog niet klaar met schrijven.

Ik geniet nu van het leven en die paar uur per dag dat ik het moeilijk heb, die neem ik erbij, die horen erbij. Ik voel me beter, fitter en ben weer optimistisch t.o.v. mezelf.

Geniet van je ukkepuk.
En nog een komst ook!

En jij gaat goed.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt allemaal, ik heb veel aan jullie steun, oei, wat een dip was dat, ik klim er wel weer een beetje uit. heb actie ondernomen, en rust ingebouwd, lijkt tegenstrijdig maar het helpt wel: heel langzaam veel doen. en ik heb inderdaad iets lekkers genomen, om elf uur het stuk lamsvlees gebraden dat ik in de diepvries had voor het weekend; nu dus met een volle maag toch maar aan het werk, tot vanavond. het zal wel laat worden, want ik heb en vriendin gebeld die bijna 100 km verderop woont, dus nog laat in de auto, maar dat heb ik er graag voor over. en morgen nieuw vlees halen voor ons samen in het weekend.
veel liefs, nogmaals bedankt en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt allemaal, ik heb veel aan jullie steun, oei, wat een dip was dat, ik klim er wel weer een beetje uit. heb actie ondernomen, en rust ingebouwd, lijkt tegenstrijdig maar het helpt wel: heel langzaam veel doen. en ik heb inderdaad iets lekkers genomen, om elf uur het stuk lamsvlees gebraden dat ik in de diepvries had voor het weekend; nu dus met een volle maag toch maar aan het werk, tot vanavond. het zal wel laat worden, want ik heb en vriendin gebeld die bijna 100 km verderop woont, dus nog laat in de auto, maar dat heb ik er graag voor over. en morgen nieuw vlees halen voor ons samen in het weekend.
veel liefs, nogmaals bedankt en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibelle,

Ja dat was even een grote valkuil vanochtend. Maar je bent er niet in gelopen. Knap. Jij bént sterk.
Maak een strakke planning voor vandaag, zoals Ziza aangeeft. Drink veel water, hou je actief bezig met andere dingen, kom hier langs als er wat is, ga voorzeker niet in de buurt van een drankverkoper, kortom zorg ervoor dat je latman niet hOEft te bellen.
Stel al je positieve gedachten op, want met negatieve gedachten is nog nooit enig probleem opgelost.

:heart::rose::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, vreselijk een verjaardag, nu begrijp ik waarom ik niet in de startblokken kon komen.
Ik heb inmiddels alle boodschappen in huis en ja ik moest naar die wijnrekken!
Al die tijd, eerst keken ze me steeds aan daarna gaf ik er geen biet meer om en nu móest
ik al die flessen pakken en meezeulen. Alleen weiger ik bij de slijter naar binnen te gaan, degene die gewend zijn hier wat sterkers te krijgen komen van een koude kermis thuis. Dat risico is mij veel te groot en te duur om na afloop zo de gootsteen in te gieten.
En eerlijk gezegt, ik heb er nooit bij stil gestaan. Maar om de flessen na afloop mee te geven dat vraagt om uitleg waar ik dus geen zin in heb. Nog steeds die schaamte dus.
Jullie willen niet weten hoe blij ik ben dat ik niet meer in mijn eerste weken zit en hoe blij ik ben dat ik vanavond nog moet werken.
Ook is hier het gezemel inmiddels begonnen van wie haalt mijn moeder, wie brengt haar weer thuis.
Er hebben zich dus geen enthousiastelingen gemeld, een ieder wil toch aan het bier.
Dus we zien morgen wel hoe dit gaat uitpakken.
Wat zal ik blij zijn als het zaterdag is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Goed zo, doorgaan.

Maak er een leuk feest van voor je jarige morgen. Ook rustig aan kun je veel doen om dat op te bouwen.

Voor Stien en Bibelle,

Ga eens rustig rechtop zitten in kleermanszit, strek je rug met het stuitje iets naar achter en de kruin van je hoofd naar het plafond gericht, zet je handen tegen mekaar en je ellebogen opzij. Neem een gedachte aan een gebeurtenis, bekijk ze, is ze belangrijk, parkeer ze dan voor later, anders zucht ze weg (hier denk ik altijd aan het wegpuffen van de weeën). Zo ga je door tot je alle gedachten hebt gehad. Dan met een paar diepe en rustige ademhaling bevind je je in het heden, klaar voor deze nieuwe dag. (zo beginnen we de yogales altijd). Probeer wel de hele tijd met je buik te ademen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...