Spring naar bijdragen

maandag 7 mei 2007


joann

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik ben dus weer thuis, sinds een kwartiertje; de eenpanshap staat op te warmen in de magnetron, dus dit kwartiertje is even voor mezelf en het forum.

we hadden een heel leuke dag bij mijn voormalige studiegenoten (uit 1971), met gezellige gesprekken, over ons werk, onze families, vakantieplannen en zo; heerlijk ontspannen. lekkere lunch -jammer genoeg niet meer op een terras, maar binnen in een rokerig eetcafé.

heen en terug natuurlijk in de file, jammer dan, maar met mooie muziek van mijn cd-tje. ik was vanmorgen bij aankomst op het verzamelpunt 5 minuten te laat, en toch nog de eerste, zo veel files waren er overal in het land.

mijn plantjes op het balkon stonden te zwaaien bij mijn thuiskomst. ik kon de gieter zo weer in het berghok zetten, ze hadden zich al vol laten lopen met regenwater.

ik ga de tafel dekken, eten en dan het werk voor morgen en de rest van de week eens bekijken. tot later! groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, wat zullen jullie geschrokken zijn! Het is een akelige ervaring als je lichaam je opeens in de steek laat. Toen ik 18 was ben ik erg ziek geweest. Er was toen een moment van keuze: gaan we door met leven of stoppen we? Er verscheen toen een soort beschermengel (ik ijlde) die me vertelde ik niet goed voor mezelf kon zorgen nu en dat ze het even overnam. Ze legde uit dat ik ziek was geworden omdat ik mezelf te zwaar belast had. Goed zorgen voor mezelf is wel een drijvende kracht sindsdien. Dat lukt niet altijd dus, maar heeft er zeker toe geleid dat ik nu al in een vroeg stadium iets doe aan mijn alcoholprobleem. Veel sterkte in ieder geval!! Het kan best een tijdje duren voor je weer vertrouwen in je lichaam krijgt, dus gun jezelf de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, wat goed om te ervaren dat er andere manieren zijn om om te gaan met oude angsten he. Dat als je ze onder woorden brengt je er over kunt praten en dat ze daardoor minder worden. En het contact beter. En buikdansen, dat lijkt me ook zo leuk! Maar mijn man kreeg ook een rolberoerte toen hij dat hoorde en hij is niet eens van de oude stempel - hihi - wat is dat met die mannen en buikdansen?!?

ZiZa, fijn zeg zo'n wijze sponsor! Ik moest wel lachen om jullie geruzie op weg naar de conventie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he charlie, ik zie dat je er ook bent. vraagje: jij bent toch bezig met die internetbehandeling? hoe gaat dat? volgens mij heb ik kort na jou aangemeld en ik zie al sinds vorige week een foto'tje van m'n hulpverlener, maar ik hoor er niks van. moet je zelf mailen? ik red het best zo, maar ben wel benieuwd naar die opdrachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion...

Tis eigenlijk te zot voor woorden, met welk recht verbiedt ik een ander dingen te doen waar ik het moeilijk mee heb.
Ik mag mijn partner niet verbieden eigen keuzes te maken en zich te ontwikkelen, omdat dat mijn gemoedsrust verstoord.
Maar vroeger reageerde ik al op deze manier en dat heeft niets met drank te maken, maar met onvolwassenheid.
De angsten en spanningen ontstaan door zo'n levenswijze hebben wel degelijk invloed gehad op mijn drankgebruik.

In plaats van te verbieden uit eigen onverwerkte angst of jaloersheid of wantrouwen van vroeger moest ik deze emotie onder ogen durven zien en bespreekbaar maken in de nieuwe situatie.

Als er een vertrouwensband is in de nieuwe situatie is de angst of jaloersheid van vroeger overbodig.
Je kunt echter deze angsten niet tegen elkaar wegstrepen maar ze moeten verwerkt worden door er over te praten ze te herbeleven en dan een plaatsje geven zoals ik heb gedaan.

Het voorkomt later het onnodig kwetsen van de ander en het is de ander graag zien hoe moeilijk het soms is woorden te vinden voor het leed van vroeger.
Opdat moment is eens goed uithuilen een schitterende optie die oplucht.

Vroeger dacht ik dat mij kwetsbaar opstellen eenzaamheid betekende en mij kwetsbaar opstellen inhield dat ik er niet bij hoorde.
En dat was ook zo, maar dat betrof weer die mensen die mij opvoeden en handelden uit egoisme, jaloersheid, macht en wantrouwen.

Ik heb nu ingezien dat mij kwetsbaar durven opstellen mij dichter bij mijn medemensen brengt in plaats er een kloof ontstaat.
Het voelt goed mij op deze manier onder mensen te bewegen.
En ik ben dankbaar voor wat er nog op mijn pad komt.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi,

Als ik jou was zou ik inderdaad even een berichtje sturen via het knopje naast de foto om te vragen hoe of wat.
En om dat gekijf tussen Ziza en zijn vrouw kon ik ook wel lachen. Deed me denken aan het meerijden met mijn ouders, die kibbelen ook altijd over de weg. Mijn moeder wijst dan bv naar rechts en zegt dat ze linksaf moeten. Gaat geheid altijd mis. Nog steeds heb ik begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zag net bij radar op de tv een uitzending waarin verteld wordt dat bij sommige medicijnen er onverwacht hartinfarcten kunnen optreden. wat een toeval na jouw verhaal, joann (o nee, toeval bestaat niet) nota bene bij medicijnen die je zo bij de drogist kunt halen, aleve enzo
je kunt het altijd terugkijken bij uitzendinggemist.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond ziza ,
wat een mail vol met waarheden voor mij
ik zou zeggen een echte oog opener .
ik heb een heel goed email kontakt met een wat oudere dame , heb haar in het echt nog nooit ontmoet als ik schrijf over mijn gevoelens ten opzichte van mijn partner , en dat ik geen veranderingen merk bij mijn partner ondanks mijn abd zijn , schreef zij mij terug dat mijn partner door mijn drinken ook een scheef gegroeide boom is .
dus tijd nemen en stillekes aan zonder te dwingen rustig af wachten .
nogmaals dank je ziza
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gewoon zin om ff heel lomp tussendoor te komen vertellen dat ik bij mijn therapeute geweest ben en me weer gelukkig voel. Er is een last van 1000 kilo van mijn schouders gevallen en daar ben ik dankbaar voor. Ik ben blij dat ik haar gevonden heb en nog blijer dat ik ooit de stap gezet heb om haar te vinden en dat zij zo bij me past en dat ik samen met haar zo'n weg afleg.

En nee, ze is helemaal niet superzacht en poezelig maar gewoon rechtuit en ze stelt me vragen waar ik soms duizelig van word maar waar ik altijd wel een antwoord op kan verzinnen of waar zij me antwoord op geeft en waar ik dan over nadenk. En ik ben blij dat ik zo eerlijk kan zijn tegenover haar en dat ik daardoor zo'n evolutie doormaak.

Ik ben ook blij dat ik van mezelf niet helemaal moet voldoen aan de eisen van de maatschappij en dat ik best een beetje abnormaal kan zijn. Want wie zegt dat mijn zogezegde abnormaliteit slechter is dan de zogezegde normaliteit van 'de mensen'?

En ik ben ook zo blij dat ik mezelf zo nu en dan kan aanvaarden voor wie ik ben en zonder verwijten en de irreële drang om in de heilige Francesca te veranderen, al ben ik wel dol op dieren. :D

Ik ben vandaag ook blij omdat ik dankzij haar ingezien heb dat mijn eigen analyse van de voorbije dagen wel degelijk juist zat, maar dat ik 1 feit over het hoofd gezien had. Ik ben blij dat ik wel degelijk voel wat ik voel. Ik ben blij dat ik mijn gevoelens ook kan plaatsen en vandaag in het verleden kan laten wat ook in het verleden thuishoort.

Ik ben ook blij dat ik helemaal zelf ingezien heb dat het verleden ook waarschuwt voor het heden, en dat regressie ook zijn nut heeft.

En ik ben ook blij dat ik zo eerlijk kan zijn tegenover mezelf, al duurt het soms even, zij het geen maanden of jaren meer.

Het is ontzettend bevrijdend om te weten waar je gevoelens vandaan komen. Het is ook ontzettend bevrijdend om dingen in het HEDEN achter je te laten, en niet alleen het verleden. Ook al is het verleden verweven met het heden. Soms is ook het heden niet goed voor je, hoe verweven het ook kan zijn met het verleden.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, mooi om te zien, hoe jij gegroeid bent en je zelf ontplooid hebt, tot wat je nu bent.
Ik vind je zeer realisctisch om te zeggen, dat het niet alleen aan de alcohol lag, daarmee geef je blijk dat je blaakt van de zelfkennis. Ik vind het ontzettend knap van je, dat je nu zo openstaat voor de dingen, die je vroeger onwerkelijk leken.
Verlatingsangst is ook een angst, die je met alcohol de kiem in kunt smoren, maar uiteindelijk wordt die angst in stand gehouden door emoties, gedachtes, gedragingen, vertrouwen in jezelf en vertrouwen in die ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,

Die oudere dame heeft misschien wel gelijk.

Dan zijn mijn partner en kinderen dus ook door mijn drinken scheef gegroeide bomen geworden.

Er zit wat in en verklaart e.e.a. Ik ben nu bijna 4 weken ADB en nog altijd spreekt er weinig vertrouwen uit hun ogen en vragen ze nauwelijks uit zichzelf hoe het mij nu gaat. Ze lopen a.h.w. op hun tenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Franneke, fijn dat je zo'n regelrechte tterapeute hebt en niet een die er omheen zit te draaien.
Ik ben ook blij voor jou, dat je weer zo blij bent:D
Dat je ondanks alles de weg naar jezelf weer hebt gevonden en ook al speelt het heden met het verleden en vaak ook al met de toekomst.
Carpe Diem lieve Franneke en wacht wat de toekomst je zal brengen.
Hou die blijheid in je leven, want die is oh zo belangrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ze komen een andere vrouw en moeder tegen, daar moeten ze denk ik aan wennen.
Hun oude vertrouwde wereldje is aan het veranderen.
Een jonge scheef gegroeide boom,kun je volgens mij wel weer recht krijgen, maar dat zal niet in 4 weken gebeuren denk ik.
Het belangrijkste is dat JIJ die eerste laat staan en dat vertrouwen hebben ze nog niet helemaal.
Maar je doet het goed, je bent TOPPIE.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,

Wat een prettig bericht.

Vertel me eens wat voor soort een therapeute zij is. Ik bedoel je hebt zoveel therapiënen: psychotherapie, fysiotherapie (indeze n.v.t.), muziektherapie, gedragstherapie enz...

Ik heb trouwens toen ik me gisteren zo beroerd voelde ook iets bedacht over mezelf.
Ook al doe ik iets puur voor mijzelf en mijn eigen plezier, op de achtergrond zit ik me altijd af te vragen of anderen dit ook goed vinden. Ik heb bedacht dat ik me daar eigenlijk niets van aan zou moeten trekken. Ik moet wat egoïstischer worden. Mijn muziektherapeute annex vriendin was het daarmee eens en is ervan overtuigd dat ik dan minder stressig wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet helemaal niet wat voor 'soort' therapeute ze is. Wij praten met elkaar. Ik luister, ik denk, ik praat weer, zij praat, zij luistert... Ze is wel een gediplomeerd psychologe. Klinisch psychologe staat er geloof ik op het bordje aan haar deur. Maar zij is wel heel erg bezig met hechtingsproblematiek, en dat is nu net wat ik nodig heb. Omdat bij mij alles neerkomt op onveilige hechting. Al heeft het wel lang geduurd voor ik daar achter gekomen ben. Als je lang genoeg zoekt, vind je altijd wel wat je zoekt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...