Spring naar bijdragen

woensdag 9 mei


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sammie, mooi gedicht over die katten. Zelf heb ik niets met katten, al zegt men dat zij negen levens hebben. Dat is nog eens wat!

Charlie; dat is ook jezelf belonen, iets voor je kleinkind uitzoeken en het nuchter kunnen overhandigen!

Ik schaam me diep vanmiddag. Ik wordt weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt.
Zoveel commentaar naar de mannen toe, maar ohhhhh wat ben ik bezig geweest!!!
Mijn zoon woont sinds kort samen en af en toe haalt hij wat spullen van zijn kamer af om mee te nemen. Ik dacht net, zal weer eens zien en wat afstoffen. De plekken in zijn kast die leeggekomen zijn, er hebben boeken gestaan. Je wil het niet weten, plakkringen van mijn alco glazen zijn nu openlijk te zien.
Ai, dat deed even zeer, weg boenen dus maar. Wat zal er nog meer in de toekomst te voorschijn komen om mijzelf weer even op de plaats te wijzen.
En niemand heeft ook maar iets gezegt. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die patsboem heb ik al 100x gehad, alleen was het nog niet blijvend.
Na een week vakantiegeklooi was het moeilijk om weer te stoppen. Terwijl ik meestal maar 2 glazen dronk- half wijn met half water. Thuis ook nog een paar dagen. En dan voel ik me toch anders. Dan voel ik me minder rustig en slaap ik slechter. In theorie zijn die 2 halve glazen wel afgebroken na een paar uur. En toch voelt mijn chemie anders.
Ja da's lekker. Kan ik matig drinken en ben ik nog net zo "schizofreen" als voorheen. Het wijntje bij het eten niet kunnen weerstaan en daarna jezelf minder lekker voelen.
Gisteren niet gedronken, en inderdaad vanacht weer als een blok geslapen met een lekker gevoel in mijn lijf.

Vanmorgen las ik op een boeddhistische site de leefregel:
ik neem mij voor mezelf te onthouden van alcohol en andere drugs. "veel mensen zijn ervan overtuigd dat een glaasje bier of een glas wijn geen invloed heeft op hun geest. Dit is echter niet waar! Als men meditatie beoefent wordt men erg gevoelig en zal men zelfs het effect van een aspirientje opmerken. Het kan de geest lam leggen voor de gehele dag. Alcohol en andere drugs hebben nog een veel grotere invloed.
(Als men echter ziek is, en de dokter schrijft medicijnen voor, neem dan gerust de medicijnen. Deze morele regel is gericht op het nemen van alcohol en drugs om te ontspannen en te ontsnappen aan de dagelijkse sleur).

Het moment dat men ontdekt dat men een morele regel heeft overtreden, is het verstandig om eerst jezelf te vergeven en te erkennen dat men niet perfect is. Dit helpt de geest wat te kalmeren, Dan neemt men de regel zo snel mogelijk weer in acht. Het opnieuw in acht nemen van de regel helpt bij het zuiveren van de geest. Na een tijd zal het bewustzijn toenemen en wordt het in acht houden van deze regels eenvoudig. Dit komt doordat men begint te begrijpen dat het overtreden van deze regels een negatief resultaat oplevert".

Dit helpt me vandaag om alles weer in het juiste perspectief te zien. Het verklaart waarom ik niet meer kan genieten van 2 (halve) glazen en doet me inzien dat ik eigenlijk toch al een heel stuk verder ben.

En misschien zal ik er nog wel 100x intrappen, maar kom ik toch steeds verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, het heeft bij mij ook behoorlijk lang geduurd voor ik door had dat ik niet kan genieten van één of twee glazen wijn. Het 'genieten' begon bij mij pas na het derde glas, en dan was er ook geen houden meer aan.
Ik denk dat ik er daarom onlangs ook geen moeite mee had niet mee te drinken, toen mijn zus een glas wijn dronk. Het voelde beter, zuiverder, en ik vond mijn Spa erg lekker. Nooit verwacht dat dat nog zou gebeuren. Misschien begint mijn lichaam aan te geven waar het zich prettig bij voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik kom even tussendoor piepen, om de term van Knuffie te gebruiken. Ik heb nog niet alles nagelezen.

Ik had gisteren zo erg last van Gremlins, maar ik kon niet bij de computer, want de zoon van mijn man uit zijn vorige huwelijk zit nu geregeld hier achter de computer spelletjes te doen.
Bij hem is internet, en de tv al afgesloten, omdat hij 6 maanden geen salaris heeft gehad.
Hij gaat zelf nergens achteraan, ik ben van de week ook al met hem naar de advocaat geweest.
HIj zou de huurbaas inlichten, want anders wordt hij op straat gezet.
Nee hoor nog niet gedaan. Ik word een beetje knetter van hem. Hij is zo lui als wat en weet allles altijd beter.
Ik heb tegen mijn man gezet, als hij op straat komt te staan, dan komt hij niet bij ons in huis, want ik heb maar 2 slaapkamersen als je hem nu hebt, dan heb je hem over 10 jaar nog in huis.

Ik heb gelukkig de Gremlins verslagen, zelfs vannacht om 2.00uur, ben ik er even uit geweest en had ik grote twijfel, zal ik wel of zal ik niet. Ik heb een sigaret gerookt en ben weer naar bed gegaan.
Gelukkig, het was een van de ergste aanvallen van die drankduivels, die ik heb meegemaakt.
Het scheelt, dat ik een coach heb, die me begeleid met het afvallen en ik kan natuurlijk niet iedere keer zeggen dat het feestje iets uit de hand is gelopen;)

Ik ben zo blij, dat ik niet gedronken heb, want ik moest vanmorgen om 9.00 uur onverwachts met mijn vader naar het ziekenhuis. Hij moest voor de uitslag van een MRI scan en hij durfde opeens niet meer alleen. Hij was heel zenuwachtig, want hij dacht dat hioj weer een beroerte had gehad, maar dat viel gelukkig mee.
Poeh, voor het zelfde geld had ik tot vanochtend 5 uur gezopen en had ik moeten zeggen, kan niet want ik ben bezopen.

Wel jammer, dat het forum nu zo schaars is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Daaruit blijkt wel dat je van verstoppertje spelen hield. Even een sopdoek eroverheen om dit deel van je verleden uit te wissen en klaar. Geeft je weer motivatie om jezelf dit niet meer aan te doen.

Wel, katten hebben helaas geen negen levens. Onze kat hebben we vorig jaar moeten laten inslapen, omdat de tumor niet te verwijderen bleek.

Leuk he, ADB zijn.:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, je hebt ze toch overwonnen!!:present:

Je zou wel eens gelijk kunnen krijgen dat de zoon van je man als die eenmaal bij jullie is ingetrokken er moeilijk uit te krijgen is. Hij toont nu al geen initiatief dus dan is het "het gemak dient de mens".

Houd die momenten vast; Die onverwachte momenten dat je blij bent dat je op "dat"moment nuchter bent. Zo komen er vast meer momenten. Je kunt het van te voren bedenken als je een trek moment krijgt, wat als ..... gebeurd en ik heb gedronken, of dan kan ik beter nuchter zijn. Het zijn helpende gedachten.
Toch goed dat je die begeleider achter de hand hebt, ben je nu ook afgevallen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

Die patsboem heb ik al 100x gehad, alleen was het nog niet blijvend.

En misschien zal ik er nog wel 100x intrappen, maar kom ik toch steeds verder.



Hoi Kate,

Je werkt nog steeds aan jezelf goed zo.:present:

Ik ben blij dat ik met mijn laatste patsboem naar de refusal heb gegrepen. Weet je, ik zit me nu ook niet meer te kwellen met wanneer mag ik een glaasje (met de wetenschap dat ik niet genoeg heb aan een glaasje). Met die refusal moet ik er niet eens aan denken, een slok en je bent ziek. Mij helpt het ook om te beseffen dat al die trek ook weer overgaat. Ik denk nu ook minder van zal ik ooit sociaal kunnen drinken, ik denk nu meer ik hoef niet meer te drinken. Het is zo'n rustig gevoel dat niet meer hoeven.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Als ik dat zo lees, dan zou ik die jongen ook niet in huis willen.
Ik zou hem in ieder geval verzoeken of als het niet anders kan bevelen niet buiten de door jou gestelde tijden aan je computer te zitten. Moet je die tijden wel vaststellen.
Het is wel jouw huis waar hij nu onderdak heeft gevonden. En hij zal zich aan de huisregels moeten houden. Spreek er eens over met je man, want het is zijn kind. En zorg dat jullie wat die jongen betreft op een lijn komen. Het is die jongen zijn verantwoordelijkheid, ik ga ervan uit dat hij al volwassen is.

Proficiat dat je je niet laat meesleuren door die gremlins die dit natuurlijk een fantatische situatie vinden om je te grijpen. :present:

Ik wens je veel sterkte met deze logé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien 75% weken is nog best wel veel hoor, als je nog niet helemaal beter bent.
Wel goed op jezelf passen.
Ik was gisteren mijn kleerkast aan het opruimen, dingen weg enzo, tja en daar lag ook een leeg flesje bier, dat ik ooit eens verstopt had. Mijn man was erbij. Ik gelijk: Nee, dat is echt al van heel lang geleden. Erg hoor, zulke confrontaties met je eigen ik.

Anjo, ik heb ook al 6 weken zo'n zeurdige pijn onder mijn rechterribbenboog, uitstralend naar de rug.
Daar heb ik toen een antibioticakuur voor gekregen, want het zou een infectie aan mijn hogere urinewegen zijn. Toen de antibiotica op was, was mijn pijn nog aanwezig.
Ik dacht ook gelijk aan de lever, maar mijn leverwaarden zijn in november nog getest.
Gisteren was ik bij de osteopaath en hij zei, dat het mijn nieren waren en dat ik weer urine moest brengen naar de huisarts, maar dat ging vanmorgen dus niet door, vanwege mijn vader.
Anjo, wel kalm aan doen en goed op jezelf passen, want je hebt zo'n ontzettende moeilijk tijd.
Dikke knuffel en je doet het hartstikke goed:sun:

Rudy, Wat je broer zei, dat vind ik echt kloppen. Geniet van het leven, want als je dan toch 10 euris hebt uitgegeven, kun je beter van elke hap genieten, dan bij elke hap je geld tellen.
Het vakantiegeld komt er ook zo aan, alhoewel dat bij mij al op is, met die kosten van de dierenarts deze maand. Eerst voor Scooby € 190,-- en voor Bikkel € 210,--. Is toch eigenlijk niet normaal, weg vakantiegeld. Maar ik kan ook niet zien, dat ze pijn lijden en je krijgt er veel voor terug.

Sammy, mooi gedicht, ik heb altijd honden gehad, maar een keer hab ik een kat gehad, hij heette Pampus en ik had nooit gedacht, dat een kat zo leuk was.

Zo en nu weer verder met mijn strijkwas............................................................poeh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien, moest toch wel even lachen om die alco-plekken, ik ken dat wel. Nu ben ik vorig week in de tuin bezig geweest, wat een lege flessen!! Grijns (dat kan ik nu eindelijk wel weer, stukje acceptatie dus.

Mijn familie en vrienden zeiden ook niets, had trouwens ook niet geholpen. Maar nu krijg ik wel op alle fronten positieve steun, en wat voelt dat goed!

Doei luitjes, Guido.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, hij woont ( nog) niet bij ons thuis. Hij heeft hier in het dorp een vrijgezellenflat, maar alles is al bijna bij hem afgesloten.
HIj is bijna 29 jaar, maar doet geen zak.
Volgens mij wast hij zijn kleren ook niet vaak, want hij stinkt zo erg. Hij heeft zo'n vieze zweetlucht bij zich, dat ik gisteravond om half 12 alle ramen heb open gezet, de tuindeuren ook en met febrêze gespoten heb toen hij weg was.
Heel veel mensen hebben me daar al op aangesproken, maar als ik het doe, ben ik de gebeten hond.
Toen ik vorige week met hem naar de advocaat ging, had hij zijn blouse niet gestreken, zag er niet uit. Ik schaamde me rot. Ik vroeg hem of hij zijn strijkijzer kapot had, nee geen zin. Mijn man zei, strijk het dan even hier. Nee dus.
Als het mijn kind was geweest, had ik gezegd, strijken anders ga ik niet mee, dan zie maar hoe je er komt.
Dus ik met zo;n ongestreken stinkdier op pad. Ik doe het niet meer, maar dat wordt nog een groot probleem als hij op straat wordt gezet, tussen mij en mijn man.
Dat is dus duidelijk het verschil als de kinderen uit verschillende nesten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien, ook ik vind soms nog wel wat.....verstopte fles achter de wasmachine ofzo, of laatst zelfs in de schuur waar ik iets aan nodig had....

Ja Corinne, ze zijn heel hard gegroeid, klimmen nu de doos uit en huppelen rond....

Marion: je hebt die duivels toch maar weer overwonnen, hartstikke goed!!

Anna: mooi dat stukje dat je schreef. Ik las net dat yoga ook zou kunnen helpen....

Allemaal veel sterkte met adb zijn en tot straks en anders morgenochtend!!

Groetjes, Charlie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,

Een ziektekostenverzekering voor huisdieren zou dat wat zijn.
Vorig jaar tot onze kat zo ziek was heeft het ons alles bij mekaar ook zo'n 500 euro gekost, en zij was niet eens te redden.

Ik vind geen sporen van mezelf in huis, ik heb nooit wat verstopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Ik zit op yoga en dat bevalt me heerlijk. De Okindo variant beoefenen we.
Op de dinsdagavond en ik hoef er maar 50 m voor te lopen. Super de luxe.
Voordeel van yoga is dat het geen prestatiesport is.
Letterlijk iedereen kan meedoen. Oud, jong, mager, dik, kort, lang. Sportkleding is niet nodig, gewoon makkelijke kleding.
Goed voor lichaam en geest.
Probeer maar eens of je in de buurt een proefles kan bijwonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke je klinkt erg overtuigend dat de gremlins voorgoed bij je weg zijn, je gaat toch nog wel elke week naar de AA? Want gremlins zijn sluw dat heb ik vorige week ondervonden en sta toch ook al een poosje droog nu. Blijf alsjeblieft wel allert!;)

Tja, mensen ik heb echt opruiming gehouden (dacht ik) toen ik gestopt was met de alco.
Maar wie weet wat ik nog tegen kom in de loop der tijd.

Corinne, ik vind het knap dat jij nooit wat verstopte scheelt nu een hele zorg dat kan ik je wel vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...