Spring naar bijdragen

donderdag 10 mei2007


joann

Aanbevolen berichten

Stel: Je hebt nog maar 1 dag te leven.........
Wat ga je die dag dan doen?

Ik kan een heel rijtje opsommen
dingen die velen van jullie ook zouden gaan doen..
Samen zijn met je dierbaren, je lievelingsplek bezoeken,
een laatste wens vervullen, zeggen wat nog gezegd moet worden..
Maar vooral dingen waar je blij van wordt.......toch?
Genieten van je laatste momenten...

Zou je gaan drinken?
Zou je je laatste dag onder invloed voorbij laten gaan?

Waarom wachten tot je laatste dag?
Begin vandaag........!
Leef vandaag alsof het je laatste dag zou zijn,
Zeg wat je zeggen wilt, geef je geliefde een knuffel en kus..
Geniet van wat er op je pad komt,
leef ten volle vanuit je hart en gevoel..
Want wie zegt dat dat er nog een morgen komt...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

joann, wat een mooie tekst
en ik begijp dat die recht uit je hart moet komen.
na wat er met mijn zusje is gebeurd raakt jouw bericht me erg.
zij had een goed leven, zonder drank, en ik denk dat ze het er erg me eens zou zijn geweest.
een paar dagen ziek, en dat was het dan.

vandaag is haar zoon jarig, ik ga hem vandaag die knuffel en die geven.
ik ben nu al 80 dagen droog (als ik het goed heb geteld, in elk geval in de buurt van de 80).

jouw bericht herinnert me aan een andere tekst die ik eens heb gelezen:

leef elke dag met de nieuwsgierigheid alsof het je eerste is,
en met de eerlijkheid alsof het je laatste is.

(ipv eerlijkheid kan er ook zoiets als "intensiteit" hebben gestaan, ik kan het me niet meer precies herinneren)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben nieuw hier (zie 'wie is wie' van gisteren). Ik ben blij dat je deze vraag heb gesteld, Joann, want in alle eerlijkheid op dit moment zou ik me toch best rot voelen als ik zou ineens te horen krijg dat ik maar nog een dag te leven had, en sterker nog zou ik misschien de intense neiging hebben om er toch een braspartij er van te maken.

Want in dit vroeg stadium bots ik telkens weer tegen de vernietigend vraag van, "hoe heb ik in hemelsnaam alles zo ver uit de hand te laten lopen?!" en daarna: "het is te laat! ik ben voor het leven getekend!" Hoe laat je dat los?

Ik besef nu (ben pas in februari begonnen met mijn drankprobleem serieus aan te pakken) waarom ik in het verleden na een korte stop weer mijn oude slechte gewoontes oppakte--het was de enige dat ik wist en gaf me altijd een smoes om niet volledig verantwoordelijk voor mijn geluk en gezondheid en noem het maar op te zijn.

Terug naar de vraag. Toch zou ik *niet* voor een laatste braspartij kiezen. Want ik ben toch nu bezig met mijn probleem aan te pakken omdat ik er AF van wil zijn, inclusief die vreselijke reputatie als feestbeest/drankorgel/zuiplap/die gekke Lily. Vinden jullie dit ook niet moeilijk? Kijk, je kunt je "drankmaatjes" uit je leven verdwenen. Maar op werk, of in je (schoon)familiekring: logisch, je doet het via je acties (niet drinken). Maar hoe ga je om met de negatieve reacties/opmerkingen die je absoluut niet helpen om niet terug in je oude patronen te vallen?

Ja, laat ik maar een mooie laatste dag zonder alcohol beleven. Heb ik tenminste geen kater in de hiernamaals.

Vandaag ga ik me verzuipen! Nee...niet met drank! Het regent zo ontzettend hard buiten, en ik moet nu naar werk :)

Groetjes,
Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lily,

Ga lekker naar je werk en houd het droog. Straks zien we weer verschijnen.

Op deze site toef je onder wat men noemt ervaringsdeskundigen, dit zijn mensen die het zelfmeemaken of hebben meegemaakt. Wij dus. Daardoor weten we in verschillende mate hoe uit situaties te komen en situaties te vermijden. Wij zijn er als iemand het moeilijk heeft. De supportersschare noem ik het. Prettig al die aanmoedigingen, betuigenissen van meeleven enz...

Ik heb België niet de rug toegekeerd (ik voel me nog steeds een Vlaming) maar heb me zo'n 10 jaar geleden tot Nederlandse genatulariseerd, omdat ik nu eenmaal hiernaartoe ben geëmigreerd (mijn man is een Nederlander) en een gezin heb opgebouwd. Praktische overwegingen dus.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle: gefeliciteerd met je neefje!!
Lily: werk ze!!
Corinne: succes met een mooi muziekje voor jezelf uitzoeken.
Joan: en goeie vraag!!!! En je hebt helemaal gelijk.

Mn eerste nachtje van de 6 zit er weer op.........veel plezier vandaag en ook al regent het buiten, hou het zelf droog!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even pauze, even piepen, dat is het voordeel van een kantoordag, met mijn eigen laptop via het werk het internet op. bedankt voor de felicitaties met de verjaardag van mijn neef. ik heb net even met de zorgboerderij gebeld: hij lag nog in bed, met de dekens over zijn hoofd, hij wil er niet uit, want zonder zijn moeder is hij niet jarig, zegt hij. ze zullen hem vertellen dat ik rond zes uur hem kom ophalen, en dat ik een kado meebreng, misschien helpt het hem om er toch uit te komen.
nu even twee verslagen lezen van de laatste vergaderingen en een rapport corrigeren. daarna piep ik wel weer even. liefs, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne - ik was dus niet duidelijk, ik moest wel door de regen naar kantoor toe, maar ik misbruik de rookpauzes van de anderen om even langs te piepen; en omdat ik geen zin heb om in verschillende versies aan documenten te werken, neem ik altijd mijn eigen laptopje mee in mijn rugzak op de fiets, zodat ik hier op kantoor en thuis gelijk door kan werken (en dus zien ze op mijn werk ook niet dat ik zo nu en dan even op het forum kom buurten)
ik ga weer verder, de sigaretjes waren snel op vanmorgen (het zal de regen wel zijn die ze weer naar binnen drijft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, ik vind dat je gelijk hebt over reacties over AA. Het is een organisatie waar veel mensen ontzettend veel aan hebben. AA/AlAnon heeft destijds echt een ommekeer in m'n leven teweeg gebracht, waar ik dagelijks blij mee ben. Dat het niks voor anderen is: prima, kan ik me best wat bij voorstellen. Iedereen kan alleen z'n eigen problemen oplossen en moet dat op de manier doen die het beste bij hem/haar past. Hier op het forum kan iedereen vertellen wat hem/haar heeft geholpen. De ene manier spreekt je aan en kan helpen bij de aanpak van je eigen problemen, de andere manier is weer niks voor je. En wellicht kun je denken dat een ander niet goed bezig is en het op een andere, jouw, manier zou moeten doen.

(even aanpassen na computerstoring)

Maar iedereen is hier om z'n eigen problemen aan te pakken. Leef en laat leven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibelle,
Veel sterkte vandaag. Natuurlijk ook gefeliciteerd met je neefje, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jullie geen vrolijke dag is . Het is logisch dat hij (en jij) het er juist vandaag erg moeilijk mee heeft. Mijn beste vriendin is weduwe en de feestdagen waren de eerste jaren erg confronterend . Ik hoop dat het voor hem en voor jou desondanks toch een goede dag wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Tactus, voor het weghalen van mijn "schuttingtaal" van gisteren;)

Ziza, volgens mij heeft hier niemand geschreven, dat de AA niet goed zou zijn.
Vooral als je er nog nooit geweest bent, kun je dat volgens mij ook niet schrijven.
De AA heeft wereldwijd een goede naam en heeft menigeen van de drank afgeholpen.

Bibelle, gefeliciteerd met je neefje. Het zal een moeilijke dag worden.

Joann, wat een mooie opening. Het zet je inderdaad aan het denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik niet suf & sloom van slecht slapen door wijn, maar van het veel te lang blijven chatten hier op het forum... mijn ega vroeg vannacht al of ik hier soms een leuke man was tegenkomen :D. Mompelde halfslapend of ik nu niet een nieuwe verslaving aan het ontwikkelen was. Mwaa, ik moet nodig eens wat nuttigs gaan doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...