Spring naar bijdragen

maandag 14 mei


bibelle

Aanbevolen berichten

Dank je voor de toelichting Stien.

Gelukkig ben ik nog geen situatie tegen gekomen waarin ik het gevoel had dat ik me beter gedeisd kon houden omdat iemand misschien meer van mijn drankverleden zou kunnen weten. Het lijkt me heel moeilijk als jij dat gevoel wel hebt.
Wel vermeld ik het niet tegen iedere hulpverlener, omdat als ik hulp zoek voor mijn problemen, ik niet benaderd wil worden als een alcoholist, maar als een mens met problemen waar ze iets aan probeert te doen. Dat ik daarvoor geruime tijd naar het verkeerde middel gegrepen heb doet aan de problemen niets af.

Voor mij is het ook mijn tijd. Welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stien,
Zo had ik nog niet bekeken, maar ik blijf altijd ingelogd, tenzij ik van huis weg ga. Voor de duidelijkheid zal ik vanaf nu ook even uitloggen als ik langer dan een plasje of sigaretje wegga.
Sorry.

(sorry ik schreef de verkeerde naam bovenaan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna, het lijkt me heel goed dat je niet te pas en te onpas zegt dat je een alcoprobleem hebt; zeker als het een hulpvraag en hulp niet in de weg staat.

ik heb erg lang stiekem gedronken, en ik ga dus nu ook niet aan de grote klok hangen dat ik er mee gestopt ben. wie het weten moet, die mag het weten (huisarts, man en kids, 1 vriendin, jullie) maar verder hou ik het stoppen net zo geheim als het drinken.

veel liefs en wel te rusten, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne, dat lijkt me een goed plan, ik log meestal uit als ik een poosje weg ben, maar ik vergeet het ook wel eens. meestal zet ik het erbij als ik ga eten of zo, en nog wel even ingelogd blijf. dan weten jullie dat ik in elk geval nog even terug kom voor ik definitief uitlog.

overigens: het ingelogd blijven heeft ook wel voordelen, volgens mij kijk je dan sneller op het draadje, of er nog nieuwe berichten zijn. ik doe meestal eerst mijn werk-e-mails, en als er dan nog tijd is, neem ik het draadje even mee. want ja, werk gaat voor het meisje is me thuis geleerd......... hoewel de drank heel lang nog vóór het werk ging. maar dat is voorbij, gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste mensen, ik zag dat er bij "werking forum" een gezinnetje zich heeft voorgesteld, waarvan de man met drank wil stoppen. omdat ik niet weet wie van jullie regelmatig kijkt bij "werking forum" wil ik ze hier maar even melden, wie van jullie stuurt ook even een levensteken daar? ik heb ze al uitgenodigd om hier op de dagdraad te komen.

groetjes, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Stien,

Buiten degenen die er met mij overgesproken heb, zijn er vast nog meer mensen die een al dan niet sterk vermoeden moeten hebben gehad dat ik dronk. Je adem ruikt er naar (ja ook de dag erna), je lichaamsgeur vertelt e.e.a., soms een wat rood getint hoofd. Maar ja, die mensen hadden er dan wat van moeten zeggen.

Ik geef nog altijd mijn mening als ik daar behoefte aan heb. Anderen mogen hun mening ook verkonding en als het om gelijk krijgen gaat, dan zullen er goede argumenten aan ten grondslag moeten liggen en feiten. Bij het vasthouden van mijn eigen mening ben ik ook best in staat die van een ander te respecteren.

Simpel voorbeeld: werknemer is van mening dat hij zoveel salaris waardt, werkgever is het daar niet mee eens, die wil toch wat minder betalen. Dan zullen ze toch rond de tafel moeten gaan zitten om tot een vergelijk te komen. Ondertussen blijven hun meningen natuurlijk overeind, maar zonder een welles nietes discussie ervan te maken.

Dus Stien, tob daar niet zoveel over. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

En ondertussen heb jij behoorlijk karakter laten zien door ADB te worden en te zijn.

Je bent ondertussen al naar bed.
Maar ik wens je toch een goede nachtrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Als ik erbij was geweest had ik wel zitten gniffelen.

Deze site staat in mijn favorieten onder het titeltje: glashelder.

He, maar goed dat je nee hebt gezegd tegen te veel hooi op je vork en dat zij het van hun kant ook begrepen en toegaven dat ze een tikkeltje misbruik hebben gemaakt van je goede wil.

Dat betekent toch dat ze je als medewerker serieus nemen.

Daar kun je straks lekker op slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

groeten van latman, voor ieder die nog on-line is!

dat vind ik nou zo leuk aan hem, hij leeft mee, zonder nieuwsgierig te zijn, hij zal nooit meelezen als ik on-line ben, maar vraagt wel regelmatig of ik er wat aan heb! of hij reageert als ik veel zit te typen: heb jij het zelf moeilijk of ben je een ander aan het helpen?

dat er ook gegeit, gezeverd en ge-eend wordt heb ik hem maar niet verteld. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kijk ook niet vaak, maar meestal kijk ik even bij de data aan de rechterkant in het scherm van forums, alcohol de baas, om te zien of er de laatste dagen nog nieuwe berichten zijn bijgekomen, en toen ontdekte ik dat berichtje bij "werking forum" vandaag. ik hoop niet dat ze de moed hebben opgegeven toen er geen antwoord kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...