bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @stien: succes en veel plezier met werken morgen. je gaat het weer maken, girl! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @alle dames: de overgang is een ellende, zeker als je er alcohol bij drinkt, anders ook misschien, maar daar heb ik geen ervaring mee, toen dronk ik nog. nu ben ik de alcohol en de overgang voorbij: ik kan het iedereen aanraden, echt waar! bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @NB: je verveelt ons niet, je bent gewoon met hetzelfde gevecht bezig als wij allemaal, alleen zit jij nog in een ander stadium, maar ieder stadium is de moeite waard om verder te komen. alle ups en downs, ditjes en datjes van elke dag kunnen je helpen om inzicht in jezelf te krijgen. en er zijn ook veel tips over AA, adb, Tactus, en boeken, hulpmidelen. kijk rustig rond op het forum.ik hoop dat je laatste biertje je laatste is geweest. echt, het is zoveel fijner met een heerlijjk helder h...hoofd.groeten en veel succes: bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @NB: wat zal je dochter later trots zijn, als ze hoort dat jij het gevecht met de drank gewonnen hebt!en werk ze vanavond!groeten van bibelle (de roepnaam uit mijn jeugd, dus ook niet de naam waaronder mijn vrienden en collega's me nu kennen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Bibelle,Ik vind ziekenbezoek altijd moeilijk. Ik weet nooit zo goed wat te zeggen.De ziekenhuissfeer draagt ook niet bij aan een goed gesprek.Ik heb er zelf in gelegen en ook toen vond ik het moeilijk, hoewel het wel ik dan het zielige object was.Zo morgen gaan de centrale examens van start. Ben benieuwd hoe het zoonlief vergaat.Hij heeft nu weken met oefenexamens achter de rug. Hij vindt dat ze daarmee mensen alleen de zenuwen krijgen aanleren.Hij zal het wel redden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @blackydat is inderdaad heel onbeleefd en onprofessioneel van die therapeut. een goede zou de telefoon uitzetten of er een secretaresse tussen zetten. zo doen ze dat bij ons op kantoor in elk geval ook. als ik een persoonlijk gesprek heb, of een cursus geef, dan mag ik niet gestoord worden, want daar wordt ik gestoord van, en mijn gesprekspartner minstens even zo.ik zou het de volgende keer inbrengen aan het begin van het gesprek: "mag ik nog iets zeggen over de vorige keer...? weet u wat ik erg moeilijk heb gevonden.....?" gooi het er uit, want anders blijft het keer op keer je dwars zitten, en ik weet niet hoeveel therapeuten er bij jou in de buurt zijn, maar het lijkt me voor jouw proces niet goed als je iedere keer moet rondhoppen.en stuur de gremlins maar naar de therapeute toe, kan ze daar mee telefoneren. groeten, bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Bibelle,Dat zit jij goed. Mijn moeder heeft er veel last van gehad en mijn grootmoeder was met een klein jaar klaar, alleen hebben haar huisgenoten er wat van gemerkt, zij echte een echte onruststoker in een huis met al 2 pubers. Kun je voorstellen.Mijn pianovriendin van 65 heeft af en toe nog een opvliegertje.Een voormalig collega is al van haar 38ste ermee bezig, die is er nu ca. 56 en ze is nog niet klaar ermee.Ik heb ook nog opvliegers. Maar van die andere ellende ben ik echt af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @corinne: succes morgen bij je sollicitatiegesprek. je kunt zeggen dat je een kei bent in het wegsturen van pakketjes, vooral als er gremlins in zitten aanpassen: weer een tpfout, ik leer het nooit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @charliewat geweldig, zo'n hummel al kunnen zien nog voor de geboorte. het kleintje van mijn vriendin vanavond vond ik al zo vertederend, dus als het "eigen" is, moet dat helemaal erg ontroerend zijn. en nu dus weer aftellen tot de uitgerekende dag! veel plezier daarbij, bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @rufus, leuk je weer eens tegen te komen, en je hebt een originele gremlin-act ontworpen. ik ben heel zachtaardig, maar het lukt me niet om de gremlins te dresseren. ik ben niet voor dompteur in de wieg gelegd.ik heb zelfs van rosie geleerd om stilettohakken te dragen. het staat me voor geen meter, maar de gremlins zijn er doodsbang voor.heel fijn dat het zo goed met je gaat. ga zo door! bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Bibelle,Lijkt me niet zo handig, dan vragen ze wat gremlins zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @corinne: toi, toi, toi voor je zoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Oh trouwens,Hebben jullie al gemerkt dat www.minderdrinken.nl een hele nieuwe look heeft gekregen vanochtend?Er staat nu ook meer informatie voor wat familieleden kunnen doen en ook niet moeten doen.De link naar dit forum werkt echter nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @corinneje hebt gelijk, niets zeggen morgen - je moet geen slapende honden wakker maken, dan gaan ze achter de gremlins aan, en dat moeten we niet hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 ik ga even bij minderdrinken.nl buurten, tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 avond bibelle , in nederland noemt het tenminste flitsen of geflitst worden :-)toen ik pas in belgie woonde hoorde ik om de haverklap dat er daar of daar vallende sterren waren ??dacht in mijn eigen vallende sterren op zo veel plaatsen in belgie nu weet ik dat ze met vallende sterren flitsen noemen :-))zo ik ga dan nog de rest van de berichtjes lezen en ik ga naar mijn bedstee :-))slaapzacht aan iedereen reeds tenzij ik nog een berichtje schrijf groetjes blacky ps is de naam van de hond van mijn ouders geweest mooie duitste herder :-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @corinne - het lukte mij nu wel om van minderdrinken.nl op onze eigen site terecht te komen. maar ik ben van het trouwe soort, ik zal niet vreemd gaan; ik heb jullie te lief :sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Blacky,Over vallende sterren hebben mijn vader en broer het nog nooit gehad.Voor honden, katten en ander huisdieren kunnen echt de gekste namen bedacht worden.Ik heb 2 keer een cavia gehad, de ene heette Genevieve en de andere Astrid.Onze hond heette simpelweg Smokkie en de andere hond (een eeuwige loge) Blacky.Hier in Nederland hadden we, mede voor de kinderen 1 kat luisterend naar de naam Carla (een van de schooljuffen)2 cavia's Lennie en Christy (ook schooljuffen)en onze nu 1 jarige katjes heten Kruimel en Snoetje.De jonge hond van onze buren heet Snoekie.'t Is wat Shakespeare al zei: What's in a name? Ik wens je alvast een goeie nachtrust toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Rufus: waar kan ik me alvast inschrijven???Corinne: de link werkt bij mij wel hoor.En ik heb de overgang gelukkig al gehad, zonder problemen, een enkele opvlieger daargelaten...Zo, en nu ga ik heerlijk bijslapen, heerlijk nuchter en in de wetenschap dat ik zonder kater wakker zal worden.Wat is het leven toch mooi zónder alcohol, hoor wie het zegt, hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 @marieke45: mijn zusje was indertijd ook heel jong in de overgang, was ik toen jaloers op, nu dus niet meer. opvliegers heb ik nog gehad tot ik 59 was, toen was het over. bij het stoppen met drinken dacht ik even dat het terugkwam, maar het zweten en zo was toch van de ontwenning, want na een paar weken was het ook weer weg.dapper van die man dat hij toch gewoon naar de AA is gegaan, ook bij de AA kun je dus terugvallen; al steun je op je HM je moet toch ook wel veel zelf doen, lijkt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 welterusten charlie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Last but no least.......Dit gedicht kreeg ik een jaar geleden van Anjo:Morgen begin ik meteen. Zo heb ik vaker gezeten Laat in de nacht met een glas Met mijn shag en een joint En het is niet gezond En ik mijmer en mors met mijn as Ik ken de gedachten die komen gaan Gevolgd door een plechtig besluit Ik heb het al vaker gezegd Maar nu doe ik het echt Nog een en dan schei ik er mee uit. Dan grijp ik mezelf in mijn kladden Rammel me eens flink door mekaar Ik breek mezelf af tot op de bodem En trek me omhoog aan mijn haar Keer mezelf binnenstebuiten Raap mezelf eindelijk bijeen Pak het voortaan heel anders aan. Morgen begin ik meteen Zo zit ik iedere avond Weer neem ik mij allerlei voor Zo kan het niet langer Zo blijf ik behanger En de tijd tikt genadeloos door Ik neem een paar andere ogen Blauw en niet meer zo zwart Want het is niet wat het lijkt Maar hoe je het bekijkt Dus ik krijg ook een heel ander hart Dan grijp ik mezelf........... Genoeg aan de toekomst gewanhoopt Genoeg om het verleden getreurd Ik word een andere man nu het nog kan Alsof er nog niets is gebeurd Alsof er nog niets is gebeurd Keer mezelf binnenstebuiten.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Hoi Rufus,Oude reus, leuk weer iets van je te horen, Ja wij doen het lekker (RAF trio) we beginnen op te schieten, naar ons eerste alcoholvrije jaar. We moeten eens kijken of we er met zijn drieeën geen feestje van kunnen maken.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 Hoi Marieke,Gezellig terug thuis.Gaat die man er weer voor? Zal wel he.Ik was 42 toen ik in de overgang zat. Mijn huisarts heeft toen inderdaad een bloedtest laten nemen en zij vond dat ook te jong dus moest ik de pil terug slikken nu voor de hormoonhuishouding op peil te houden. Eind oktober ben ik daar gewoon mee gestopt, ik was gewoon te ziek van die maandstonden iedere keer. Ik ben sinds november 47 jaren jong. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 15 mei 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2007 mooie tekst charlie, dank je wel, bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden