Spring naar bijdragen

dinsdag 15 mei


bibelle

Aanbevolen berichten

Fran, zelfs je afwas staat droog, ga zo door:D

Hallo Knuffie, doe je wel kalmpjes aan meisje.

Corinne, ik moet naar de internist, omdat mijn hele vochtbalans niet klopt, dus ik denk dat de nieren daar ook wel een onderdeel van zijn. Ik ben vorig jaar ook al door de hele molen geweest en toen heeft de uroloog niets kunnen vinden. Dus we beginnen weer opnieuw:huh:

Wel fijn dat je niet meer trilt, kun je zien wat de ziekte van Parkinson dan erg kan zijn. Volgens mij worden die mensen ook gauw aangekeken op alcoholgebruik.
Mijn dochter is toen als journaliste bij het huwelijk van Maxima en Willem Alexander geweest, het moment dat Claus binnenkwam was iedereen doodstil, hij liep toen bijna sluipend naar voren.
Mijn dochter vertelde, dat het toen nog stiller was, dan dat het bruidspaar binnenkwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
sneeuwwitje

Fran, zelfs je afwas staat droog, ga zo door:D




Toen lag ik weer in een deuk.
Echt ad rem, Marion.

Ik vind het altijd erg als mensen lacherig doen over een ziekte. Zoals ze met prins Claus deden en nog doen met koning Albert II. De moeder van mijn vriendin uit de lagere school die heeft het ook al jaren, en het is echt geen pretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Je zei al dat ie al een fles sterke drank achter de kiezen had, dat blijkt dus wel.
Ik ben benieuwd wat hijzelf verteld over deze uitglijger van hem. Ik hoop dat het hem niet zal beletten het opnieuw te proberen en zal beloven dat hij contact met iemand neemt voordat hij nog eens een fles aanschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, ik verscheen vanmiddag om vier uur op een afspraak die ik eigenlijk om 14.00 uur had (toen liep ik dus met mijn hond te wandelen). Stom, stom, stom. Ik ben de laatste tijd echt vaak behoorlijk verstrooid. Als ik het zo in mijn nieuwe baan ga doen wordt dat geen succes ben ik bang.:$
Het gekke is dat dit me zelden of nooit overkwam toen ik nog dronk. Toen stond ik helemaal stijf van de stress, maar ik onthield wel alles! Om me nadien natuurlijk weer vol te laten lopen.

Als iemand een verklaring heeft hoor ik het graag. Ondertussen ga ik maar even voor het eten zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Ik ben ook wel verstrooid de laatste tijd. Maar met deze afspraak van jou kan ik me voorstellen dat het ergens mis kan gaan. Dit i.v.m. het gebruik van digitale en gewone klok aanduiding.

Dus twijfel maar niet aan jezelf. Ik hoop dat het geen belangrijke afspraak was.

Kook ze en eet smakelijk. Ik ga zo meteen ook maar een hapje klaarmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,

vanmiddag lekker gewerkt, na de vergadering gisteren ging ik er opgewekt en opgelucht heen, ik heb gezongen op de fiets (ja weer: we zullen doorgaan, als dat eenmaal in je hoofd zit, krijg het er dan maar eens uit....) en dus op de fiets, het bleef droog gelukkig, maar er waren wel donkere wolken. maar zo lang die in de lucht hangen en niet in mijn hoofd zitten, vind ik het best.

vanavond ga ik naar een vriendin, die pas bevallen is (ik heb ook vriendinnen die veel jonger zijn dan ikzelf, leuk, zolang er bij mijn eigen kids geen kiddies komen) en op weg daarheen even langs het ziekenhuis, mijn buurman bezoeken, die weer is opgenomen. sinds de dood van mijn zusje zie ik wel op tegen ziekenhuisbezoek, maar het is zo'n aardige man, ik wil hem nu niet in de steek laten, en het is gelukkig een heel ander ziekenhuis in een andere plaats.

hé marieke, hoe gaat het eigenlijk met jouw 'aardige' buren?

ik stap dus zo meteen in de auto, en zal goed uitkijken voor dronkelappen met 1,8 promiel (0,5 is al de grens, dus hij had echt verschrikkelijk veel op), op tijd uitwijken maar, als ze slingeren, zoals vorige week, toen was ik echt blij dat ik er voorbij kon rijden, zo'n slingeraar vind ik eng.

allemaal een droge avond toegewenst en tot laat, bibelle
aangepast, jawel, weer domme typfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, wat fijn voor je, een andere baan. Een nieuwe kans, nieuw begin, heerlijk. En binnen dezelfde organisatie waar ze weten dat je ziek bent, dat zal ook wel een rustiger gevoel geven. En weg bij die baas-muts toch ;) ?

Stien, ik weet niet wat voor situaties je bedoelt maar het lijkt me afschuwelijk als je het nu zo goed doet om weer op situaties uit het verleden veroordeeld te worden.
Het is denk ik belangrijk om jezelf niet kwalijk te nemen wat je in het drankverleden allemaal hebt gedaan (daar hebben we allemaal voorbeelden van toch?) en jezelf zonodig te vergeven. Voor een ander zul je misschien altijd die (vul maar in) blijven, maar dat is toch niet waar het in het leven om draait. Of het moet om eigen kinderen gaan, of mensen die je heel na staan. Maar ook die moeten je een kans geven, en zo niet kun je er nu helaas weinig aan doen, hoe pijnlijk ook.

Marion, mijn blaas werkt ook altijd slechter als ik drink, het heeft zo'n invloed op je organen. En al die jaren van inname, dat duurt wel even voor alles weer optimaal hersteld is. Een reden te meer om niet te drinken toch? En wat heerlijk om te merken dat oude gewoonten wel doorbroken kunnen worden
:present: Sterkte met alles.

Met mij gaat het goed. Ik blijf momenteel met gemak droog en de trek is weg. Voor mij is de methode geen "12 stappen", maar het "8 voudige" pad en meditatie.
Ik voel me sterker worden en doe dingen waar ik zelf paf van sta. Ik zeg dingen tegen mensen die ik eerder nooit zou durven en blijf er ook nog rustig onder. Het besef van de illusie van het ego doet wonderen. Goed, ik zeg het 1x: kan ik iedereen aanraden! :)

Net als het boek van Jan Geurtz trouwens: "De verslaving voorbij". Laat je de illusie van de verslaving inzien zodat je het niet alleen op wilskracht hoeft te doen. Kun je ook lezen als je al gestopt bent.
Wat heb je te verliezen door het te lezen?

Zo dat was mijn reclamepraatje!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

Het lijkt wel een terugblikdag vandaag.
Ik heb vanochtend even al mijn bijdragen sinds de aanmelding bekeken en heb ook geconstateerd dat ik een flinke ontwikkeling heb doorgemaakt. Van mijn aanmelding op 7 maart tot mijn definitieve besluit maar compleet te stoppen heb ik mijn berichten gelezen, wat zat ik toch in de knoop. Dan vanaf dat stoppen, eerste weken heb ik het duidelijk moeilijk gehad, maar mijn bijdragen lezende zag ik een metamorfose. Ik ben een completer mens geworden, net als wat mijn gevoel al aangaf.

Er gaat niks boven ADB B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Marieke,

1.8 is te doen. Het is een maal te veel. Dat is het natuurlijk in beide betekenissen van het woord.
Ik denk dat als hij eerlijk is tegen de rechter en beleefd, hij er misschien met een alcoholcurcus afkomt.
Ik moest vorig jaar voor de rechter 1.6 maar had wel 6 auto's meegenomen. Geparkeerde zonder gewonden. Ik ben mijn rijbewijs kwijt omdat ik er slaaptabletten bij had genomen.
Dat was het enge eraan, ik wilde gewoon gaan slapen en weet ook van niets. Ik moet wel de schade aan de auto's betalen maar de rechter heeft mijn rijbewijs niet weg genomen of ook geen boete gegeven.
het CBR heeft mijn rijbewijs ingetrokken en totdat X ziek werd vond ik dat prima.
Het heeft zoveel impact op mij gehad, dat wil je niet weten. Ik heb wat met kinderen, zal me altijd net ietsje meer inspannen dan misschien noodzakelijk is op mijn werk. Mijn beschermengeltjes hebben overuren gedraaid want als ik iemand had verwond of erger dan was het voor mij over en uit geweest ,denk ik.
Ik ben zo ontzettend eerlijk geweest met die rechter; dat ik moeite had met het feit dat ik zoiets gedaan had en dat ik me kapot schaamde en dat ik het beter vond om maar geen auto meer te rijden want immers ik wist van niets. Ik was niet uit ofzo, ik had een rotdag en wilde gaan slapen. Er was totaal geen reden om in die auto te stappen. Maar het heeft mij mijn baan gekost en ik ben nog wel even bezig met afbetalen. Het maakt mij echt niet uit. Ik ben me er te van bewust dat het anders had kunnen lopen.

Nu voel ik me natuurlijk dubbel zo schuldig want nu lijd X er ook onder.

Hoe gaat het met je zoon?

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Voel je nou niet dubbel schuldig. 1 keer is genoeg.
Wie kon nou ook zeggen hoe het X zou vergaan?
Je doet nu ontzettend je best om hem bij te staan.
Ondertussen zorg je voor je kinderen.
Kop op, je mag er zijn zoals je bent.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Wel eens van de overgang gehoord? Je loopt een kamer binnen en denkt: "waarom ben ik hier?"
Wat wilde ik doen? Plus je bent depressief. Dat is zo slecht voor je geheugen.
Ik heb geprobeerd af te studeren met een depressie. Echt niet,he. Het bleef niet plakken.
Nu kijk ik er naar en snap het moeiteloos.
Hetzelfde gebeurde met lezen, het ging gewoon niet.
Niet alles heeft met alcohol te maken.

Je had trouwens WEER gelijk. Mijn dosis medicijnen moet omhoog, mijn schildklier werkt nog steeds te langzaam. Ik had zoiets van dat geloof ik niet, mijn niet slapen en krengerig zijn. En toen zei die lieve man. Ik zie je en je ziet er goed uit, je zit in crises en je bent rustig en zakelijk over hetgene wat zich afspeelt. Een gezond mens zou al uitgeput zijn.
Hij vroeg me waarom ik zo ongerust was over mijn lever. Hij dacht echt dat dit alles achter mij lag.
Alles werkt nog 100%. Ik weet het niet meer. Ik ken een meisje dat met 25 al te horen kreeg dat een drankje haar fataal zou kunnen worden. En ik sputter maar door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, fijn dat het zo goed gaat. Dat boek leert je inderdaad een hoop inzien hé. Ik heb het boek pas uit en heb er een hoop aan gehad. Al blijft het wel oefenen het gaat niet vanzelf. Je denkraam moet je bewust trainen en dat kan ook vermoeiend zijn. Maar een beste investering!

Anjo, je had een gouden beschermengel.
Ik heb nog nooit een rijbewijs gehad en mis het dus ook niet. Ik weet als het ware niet beter.
O.v. went, ook de tijd die je ermee kwijt bent calculeer ik in. En in bijzondere gevallen is altijd
wel iemand bereid om mij even te rijden of ik neem een keer een taxi. Al met al ook nog
goedkoper als de aanschaf van zo'n verhikel en onderhoud.

Bibelle, wel een vreemde combinatie voor vanavond. Plezier past wel/niet anders.....kan niet op een goed woord komen,,,,wel thuis vanavond.

aanpassing, naam gecorrigeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, heb jij nog succes gehad bij het uitzendbureau? Is er zicht op werk voor je?

Ik heb me vandaag betergemeld en ga morgen weer geheel aan het werk. Zal wel weer even wennen zijn en vermoeiend. Maar ik heb er alle "vertrouwen" in dat dat wel goed komt, nou ja een beetje onzeker ben ik nog wel maar zal wel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

De overgang. Er wordt altijd lacherig over gedaan door mensen die heb nog niet hebben meegemaakt en mensen die er nauwelijks wat van hebben gemerkt. Ik ben van elke ongesteldheid die ik had vreselijk ziek geweest vanaf mijn 12de. Krijg je van sommige mensen te horen: doe niet zo flauw. Rond mijn 42ste sloeg ik een keer over, dus naar de huisarts, ja de overgang is begonnen. Ik vond dat wel leuk: eindelijk kom ik van die maandstonden af. Vond zij aan de vroege kant dus terug aan de pil. Zei ik vroeger pijnlijke maandstonden te hebben gehad, dit was de hel. Vorig jaar oktober ben ik met de pil gestopt: geen maandstonden meer en de overgangsklachten verminderden ook. Opvliegers zijn echt geen leuke ervaring.

Verstrooidheid. Heeft iedereen wel eens last van, ook ik. Daarvoor hoef je echt geen alcoholverleden voor te hebben. Een keer heb ik er wel erg hard om kunnen lachen. Mijn man had 's ochtends na het klaarmaken van ontbijt en lunch voor mijn kinderen de leverworst in de broodtrommel gelegd en het brood in de koelkast.

Een afspraak verkeerd noteren. Ik heb het menig mens (incluis mezelf) weten doen, privé en zakelijk. Het staat natuurlijk erg lullig.

Afstuderen met een depressie. Ik denk dat niemand dat kan.

En die schildklier van je is maar een "klierig" ding. Laat die maar snel op de goede dosering komen.

En dat je uit je hum bent is toch logisch als je zo slecht slaapt.

Ik kan me voorstellen dat je arts er van versteld staat dat je zoveel energie kunt opbrengen voor alles en nog wat.

Kortom, Anjo, je bent een mens dat goed functioneerd ondanks al haar sorres.

Nu moet ik gaan afmelden en me klaar maken voor de yogales. Die zit ik hier zowat te vergeten (van verstrooid gesproken).

Tot straks allemaal.
En wie nog moet eten: eet smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe heb ik nog niet gemerkt dat ik in de overgang ben Anjo, maar misschien is dit een van de eerste verschijnselen?

Ik vind het heel vervelend om iets verkeerd te onthouden, het is nu de tweede keer in een paar weken tijd dat me dit overkomt. Ik ben het niet gewend van mezelf, en het betekent dat ik op een andere manier met afspraken om moet gaan. Alles heel goed in mijn agenda noteren, en aanwennen voor de zekerheid nog een paar keer per dag de tijd te checken als ik meerdere afspraken heb. Ik kan stomweg niet meer gewoon op mijn geheugen vertrouwen. Het zal wel wennen, maar leuk vind ik het niet.

Anjo, je kunt je niet met andere mensen vergelijken. Jij hebt een niet goed werkende schildklier, anderen zijn weer vatbaarder voor iets anders. Wees blij dat je lichaam op je schildklier na nog zo goed functioneert. Dat meisje had misschien van zichzelf al een zwakke lever, en dan is drinken helemaal funest.
Ik vind je een heel erg sterke vrouw, en je houdt je enorm goed in wat je allemaal meemaakt. Dat heeft die internist goed gezien.

Stien, sterkte met 100% werken. Zal wel even wennen zijn.

Marieke, fijn dat je zoon het zo naar de zin heeft op zijn werk. Een diploma detailhandel kan hij ook halen door lerend te werken, misschien is dat wel iets voor hem? Lekker werken en verdienen, en maar af en toe naar school. En toch een diploma halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

Ik noem me maar NB35 aangezien ik ook 35jaar ben, en ik me naam nog niet wil gaan noemen hier sorry daarvoor.

Gisteren en vandaag heb ik veel gelezen hier op dit forum en ik heb besloten om er een eind er aan te maken met dat domme gezuip.
Ik drink ongeveer 8 flesjes bier per dag soms wel een half krat bier leeg.

Dus wat mij betref veel teveel en stoppen heb ik wel eens vaker geprobeerd.
Maar dan komt er weer een verjaardag aan en staat het biertje zonder tevragen al weer voor me neus.
Want iedereen weet gewoon eigelijk dat ik niks anders drink op feesjes.
Dit is denk ik nog het moeilijks hoe zijn jullie hier meer omgegaan??????

Maargoed kijken of ik vanavond van de drank af kan blijven.

Ik hoop dat ik jullie niet verveel met mij gezeur :-)

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor NB, je verveelt niemand hier. We zijn hier immers allemaal om dezelfde reden, namelijk stoppen met drinken en gestopt blijven. Overigens heb je je aangemeld als NB36. De meeste mensen hier gebruiken nicknames, de namen die je ziet zijn dus niet altijd onze echte namen.

In jouw geval lijkt het me het beste een tijdje feestjes te weren. Als je daar altijd bier dronk is het behoorlijk moeilijk om dat ineens niet te doen. Probeer dus wat nieuwe gewoontes te ontwikkelen. Allereerst thuis niet drinken, in plaats daarvan véél water drinken, en afleiding zoeken op het moment dat je trek krijgt. Als je bij andere mensen bent, en je wil (nog) niet zeggen dat je niet meer drinkt, kun je gewoon zeggen dat je je niet zo lekker voelt, of dat je medicijnen gebruikt. Op de duur went het wel, dat je niet meer altijd aan het bier zit.

<foutje verbeterd>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi NB, welkom op het forum. Dat is niet niets om te erkennen dat je een probleem met alco hebt.
Daarmee heb je al een grote stap genomen. Zelf dronk ik nooit bier maar nu je het zegt zijn dat volgens mij behoorlijk wat kratjes in de week. Wat een sleepwerk met al die kratten.
Ik doe het met veel water drinken, met bubbels, zonder bubbels. Veel thee ter afwisseling.
En ja, zoals Anna ook al aangeeft bezigheden plannen op de tijden dat je normaal gaat drinken.
Doe op dat moment wat anders, buitenlucht is gezond. Hond uit laten, sporten, fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...