Spring naar bijdragen

dinsdag 15 mei


bibelle

Aanbevolen berichten

goede morgen allemaal
de vogels tegenover mijn slaapkamerraam maken zoveel kabaal dat ik er wakker van werd.
ze hebben er zin in, en ik eigenlijk ook wel.
terwijl ik naar de keuken liep zat het melodietje van ramses shaffy in mijn hoofd: we zullen doorgaan....
leek me een leuke dagtitel, vooral voor degenen die nog maar net begonnen zijn op het forum: het maakt niet uit of je er al lang bent (sommigen al meer dan een jaar, de oude rotten, volhouders), de middenmoot (een paar maanden, daar hoor ik dus bij) of nog maar net of opnieuw het gevecht begonnen. één ding is wat we allemaal willen: adb zijn en daarmee doorgaan.
vandaar.
ik wens iedereen een droge dag toe.

@twan: heb jij ook iets droogs te melden? dan ga ik op de fiets naar mijn werk toe.

aanpassen: dom typfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik heb eens even lekker zitten lezen in oude berichten, met het ontbijt naast de computer, dat heeft ook wel wat. vooral bij tips en adviezen vond ik het een en ander dat me weer aansprak. bij een paar heb ik ook en reactie gezet, maar dan komt overal mijn naam bij te staan in de lijst bij tips en adviezen, dat vond ik ook wel erg onbescheiden staan, dus de rest heb ik maar zonder commentaar gelezen.

fijn dat er zoveel hulp voor het oprapen ligt. jammer dat ik dat niet eerder heb ontdekt, en dat ik zoveel jaren in mijn eentje heb zitten vechten tegen de alcohol. maar goed, met 61 heb ik nog minstens 20 jaar voor de boeg (zolang ik geen domme dingen in het verkeer doe, haha) waarin ik schoon en droog met een helder hoofd het leven aan kan.

bedankt dus allemaal!:sun: van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af en toe zon en later kans op een bui.

De zon is er van tijd tot tijd, maar in de loop van de dag is een enkele bui niet uitgesloten. Het wordt ongeveer 16 graden. In de middag neemt de bewolking van het westen uit verder toe en tegen de avond valt er in het zuidwesten de eerste buiige regen. De westelijke wind is zwak tot matig, rond kracht 3 en aan de kust af en toe vrij krachtig, 5 Bft. Komende nacht is het meest bewolkt en regent het vooral in de zuidelijke helft van het land. De minimumtemperatuur ligt rond 8 graden. Overdag is het half tot zwaar bewolkt en worden er enkele buien boven ons land verwacht. 's Middags wordt het een graad of 14. Er staat een matige tot vrij krachtige wind uit noordelijke richtingen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joepie, mn weekje nachtdienst zit er weer op......nu inclusief een weekje vakantie, vrij tot 6 juni!!!!
Gaan we lekker verder aan de slag in het nieuwe huis!
En de nodige dingen kopen, zonwering, gordijnen enz enz...

Zometeen nog even naar klein manneke, vanavond mee om de echo bij te wonen van nummer 2, maar tussendoor eerst nog evennn slapen.

Vannacht had ik even een gremlin op bezoek die zei dat ik naar de supermarkt moest en mezelf eens lekker verwennen moest met een flesje port omdat ik al zo'n poos niet meer drink. Gelukkig kon ik hem pakken en heb ik hem heel langzaam vermoordt!! En maar niet naar de winkel gegaan.

Allemaal een hele fijne droge dag en sterkte met ook vandaag weer ADB blijven!!

Soothe: gefeliciteerd met jou week ADB, zie je wel dat je het kunt!!!!

Tot laters!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff, ik had gisteren een slechte dag. Vandaar ook mijn wat oververhitte reactie gisteravond...

Alles loopt hier zo'n beetje in het 100 wat werken in huis betreft, en daar word ik vreselijk zenuwachtig van. Je moet echt hemel en aarde verzetten om een vakman te pakken te krijgen. En voor mijn badkamer heb ik er twee tegelijk nodig, dus dat wordt nog een lijdensweg vrees ik. Nou ja, ik overleef het wel. En er zijn ergere dingen.

Iedereen een goeie dag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Ja kleine hummels waar je lekker veel van mag houden, zonder de zorgen. Heerlijk!
Nog een maand en dan komt mijn poppedeintje weer. Geniet er maar lekker van.
Ik ben zo blij dat ik een een dorp woon, geen avondwinkels, geen verleiding en gek genoeg blijven dan de gremlins weg. Dus knap van je dat je het ding een optatter hebt gegeven.

Fran, ik weet er alles van. Genoeg om van pure frustratie eens wat kapot te laten vallen.
Natuurlijk zijn er ergere dingen maar ik vind gewoon dat er de douche warm water moet komen en wasmachines etc moeten het gewoon doen. Punt.

Bibelle, wat onbescheiden? Gewoon schrijven!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibelle,

Oude berichten zitten lezen, dat is nu wat ik gisteravond zat te doen.

Ik had zo iets van hoe keek ik er in het begin hier tegenaan, wat voor mens.

Wel, ik moet zeggen, duidelijk anders.
Wat heb ik het mezelf moeilijk gemaakt. En wat klonk ik pessimistisch naar mezelf en mijn leven toe. En wat heb ik me getergd door het idee dat ik gewoon zou kunnen minderen. De gremlins waren met zovelen de baas over mij.

Nee, ik ben nu dubbel zo blij dat ik gestopt ben. De eerste weken was ik nog niet je dat en tobberig en eerlijk gezegd ook huiverig of ik het wel zou redden. Met de Corinne van nu ben ik echt wel tevreden. Dat wil ik houden zo. En de eerste gremlin die me daarvanaf wil brengen, die kan een behoorlijke schrobbing tegemoet zien.

En beste forumleden, jullie hebben allemaal meegewerkt aan mijn uiteindelijke beslissing de grote stap te nemen. Mijn dank. Allemaal een :present:.

Allemaal een droge dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,

Goeie morgen en hartelijk gefeliciteerd met je eerst week ADB. Hoe voelt dat nu. Lekker.
:present::present::present::present::present::present::present:
De :rose: schijnt hier ook volop. Er is veel wind. Dus ik ga het maar wagen om dadelijk de vers gedraaide was buiten te drogen te hangen.

Soothe hou het droog vandaag en laat die eerste staan.
Geef de hond een aai over zijn bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, zijn jouw puisten eigenlijk besmettelijk? Ik heb ineens ook een rare pukkel op mijn kin.

Hier is het inmiddels schitterend weer. Ik hoop dat het vanmiddag zo blijft.

Ik vind het altijd mooi om te lezen hoe mensen veranderen door niet te drinken, en hoe ook hun omgeving dat opmerkt, vaak zonder te weten wat er aan de hand is. Ik heb dat zelf ook meegemaakt. Nu was de verandering de eerste maanden niet zo'n enorme vooruitgang, omdat ik zwaar depressief was. Iedereen vroeg zich dus wel af wat er aan de hand was, en hoe dat kwam, maar het was meer bezorgdheid. Pas nu beginnen mensen op te merken dat het beter met mij gaat. En ik ben er nog lang niet, dus dat geeft hoop voor de toekomst.
Leuk Bibelle, dat mensen het bij jou ook opmerken. En fijn Corinne, dat jij de veranderingen bij jezelf terug kunt lezen.

Ik krijg binnenkort een andere baan. Wel binnen dezelfde organisatie, maar op een volkomen andere afdeling, en met veel meer perspectief. De afgelopen paar weken heeft dat een hoop twijfel met zich meegebracht, want ik ben op dit moment nog 50% ziek, en ik weet niet zeker of het niet te snel is. Wat ik wel zeker weet is dat ik er spijt van krijg als ik deze kans niet grijp, dus ik heb besloten het toch te doen, en ik ben ook van plan er volledig voor te gaan!
Ik kom net van de bedrijfsarts, en die was het met mijn voornemen eens. In mijn nieuwe werkomgeving zijn ze volledig op de hoogte van de huidige situatie, en weten ze dus ook dat er een zeker risico is. Dat ze me desondanks willen hebben beschouw ik als een groot compliment. Van de bedrijfsarts mag ik 50% ziek blijven tot ik overstap, daarmee heb ik het werkelijk bijzonder getroffen.

Al met al kan ik zeggen dat de kwaliteit van mijn leven enorm is toegenomen. Ondanks mijn ziekte en ondanks alle herinneringen en emoties die terug kwamen, en ondanks het feit (of is het dankzij?) dat ik nog steeds heel hard aan mezelf werk, om het leven nuchter aan te kunnen.
Aan iedereen die stopt, of is gestopt met drinken kan ik alleen maar zeggen: ga ervoor, hou vol, werk aan jezelf, werk aan je leven, want het is het zonder meer waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francesca,

Dat je e.e.a. dwars zat gisteren klonk inderdaad een beetje door tussen de lijnen.
Als je aan het verbouwen bent, ik begrijp er alles van. Een kleine 5 jaar geleden hebben wij ook verbouwd. Die lui kun echt niet alleen laten. Van sommige betwijfelde ik zelfs het vakmanschap.
Ons gewone huiselijke leven lag toen echt meer dan 6 maanden op zijn kop. En dat viel ook nog eens samen met de verhuizing van mijn werk. Van de ene troep in de andere.

't Is je wat mij betreft vergeven als je nu een beetje chagy overkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha corinne, je ziet het zelf, wat wij ook zien, je gaat zo fantastisch de goede kant op! net als jij ben ik heel blij met het forum. het zal vast niet voor altijd zijn, hoewel sommigen het lang vol houden om te lezen, te schrijven en te steunen. ik heb er in elk geval veel aan.
daarnet was ik boodschappen doen, stonden de flessen toch te gillen naar me; maar toen ik dacht wat ik dan op het forum moest schrijven heb ik het toch maar niet gedaan. zo zie je maar weer.
ik heb een visje gekocht, dat staat nu in de magnetron. dat ga ik eerst maar eens oppeuzelen (en vis hoeft niet te zwemmen, zoals mijn vader vroeger zei, droge vis met een sausje is veel beter!)
tot later, bibelle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, wat een mooi nieuws. Zo zie je maar weer, dat je het hartsikke goed doet en dat iedereen het volste vertouwen in je heeft.

Scoothe, proficiat, met je eerste droge week, op naar de tweede:musicnote:

Fran, volgens mij krijg je een jong bloemkooltje aan je kin.
Ik heb ook laatst mijn bericht weggehaald( voor de eerste keer) en vond het naderhand heel l-llig voor degen, die er toch opgereageerd hadden. Jij was er ook een van. Ik begreep daarom je frustraties, want je antwoordt wel uit het diepste van je hart. Ik vind het desondanks knap, dat je het toch even vermeld en ons de ogen weer opent. Ik word ook heel nieuwsgierig als er een "heftig"bericht wordt weggehaald.
Fijn dat het vandaag weer iets beter gaat.

Bibelle, wat een complimenten op je werk, ga lekker door, op naar de 100 dagen en je hebt een schat van een lat-man.

Anjo, gaat het nog een beetje met je??

Stien, je bent zo'n gevoelige vrouw, laat de buitenwereld, de buitenwereld. In andermans ogen doet men het toch nooit goed. Ik vind dat je het ontzettend goed doet. Blijf vooral in jezelf geloven, dat is het voornaamste.


IK zat er even helemaal doorheen, maar nu gaat het weer.
Er gebeurt gewoon teveel op het moment. Ik heb weer een ontsteking in mijn nieren, dus weer antibiotica, de ene kuur is amper afgelopen en ik moet alweer met een ander beginnen.
Ik word ontzetttend moe, moe van alles, maar vooral moe van het vechten tegen mijn gezondheid, alcohol, lijnen,mijn werk wat ik kwijt wordt 5 juni, de keuring voor de Wia 24 mei( voorheen WAO) en het wachten of we wel of niet een advocaat krijgen voor de zaak van mijn man , die de vennoot ingepikt heeft.
Ik had altijd gedacht dat wanneer ik bericht van de advocaat zouden krijgen, goed of slecht, dat ik me volledig zou bezuipen.
Gisteren hebben we bericht gekregen, dat het bij hoge uitzondering is goed gekeurd, maar dat we nog moeten wachten(weer wachten) op de het financiele plaatje, omdat we in 2005 mog te veel verdienden voor een pro deo advocaat en nu wordt er dus naar dit jaar gekeken.
Ergens ziet het er dus heel goed uit, want er wordt zakelijk echt bijna nooit een pro deo advocaat toegewezen, dat stuk hebben we dus binnen, maar het gekke is, dat ik gisteren niet daardoor aan de alcohol ben gegaan, terwijl ik altijd had gedacht, dat de uitslag me weer aan het drinken zou zetten.
Maar goed de definitieve uitslag is nog niet binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, dat je er moe van wordt kan ik begrijpen. Maar zie, daar is toch maar weer een licht puntje, net wanneer je het niet meer verwacht. Mogelijk toch nog een prodeo is toch weer iets!
En de zoveelste ab kuur, tja alcohol helpt je echt niet daarbij is zelfs slecht.
Maar niettemin ik vind het hartstikke knap dat je het wederom hebt drooggehouden!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Ik vind dat je tanig weert.
Je blijft er ondanks alles heel (letterlijk ook) nuchter onder.
Je ziet de harde feiten onder ogen en pint je niet op een scenario.
En dat alles terwijl ook nog eens met extra met je gezondheid tobt.
Je toont moed en doorzettingsvermogen in deze situatie.
Ik vind je een sterke vrouw.
Als je nou die defintieve uitslag ontvangt, ga dan a.j.b. niet drinken, dat verandert de uitslag niet en jij voelt je daarna beroerd. Kom dan liever hier op het forum of bel iemand op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marion: goed dat je niet bent gaan drinken, en dat je het volhoudt, ondanks alles.

ik weet nu uit ervaring hoe moeilijk dat is, als alles tegen lijkt te zitten, en ook heel behoorlijk tegen zit.
maar je kunt het, je hebt het nu al zo'n tijd goed gedaan, er kan nog meer bij! droge dagen dan natuurlijk. we zullen doorgaan... mijn motto voor deze dag.

ik stuur je een doosje vol met goede moed: :musicnote: je kunt het zo vaak gebruiken als je wilt, en het heeft geen vervelende bijwerkingen.

liefs van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...