Spring naar bijdragen

donderdag 17 mei 2007

joann

Aanbevolen berichten

Marion,

Wat te vieren hebben is een akelige valkuil.
Maar het is nu te vieren dat je de rest door de gootsteen hebt gekieperd.
Vier nu alles met een lekker bakkie koffie.
Dat is beter.
Weer een ervaring rijker en kennis over een valkuil.

Het levenspad is vol hindernissen, blijf alert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

HaHa
Daarom zit ik nu ook hier op het forum.
Eigelijk heb ik geen tijd maar goed.
Inderdaat ik heb geen druppel drank meer in huis, anders had ik het niet geweten wat ik had gedaan.
Maar gelukkig is me vrouw de laaste paar dagen konstant bij me, en ik wil niet voor l#l staan om toch weer te gaan drinken.
Ik hed haar namelijk wel vaker iets belooft wat ik dus weer niet waar gemaakt hed dus nu wil ik echt doorzetten.

Sorry voor de eventuwele spelfouten ik kan me kop er niet echt goed bij houden vandaag.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat me vrouw me steun is inderdaat mooi.
Maar dat moet ook, aangezien ze altijd vraag waarom drink je zo veel en zo vaak je weet wel wat nog meer.
Ik kan haar dan niet uit leggen waarom ik dat deet ik heb namelijk alles.
Een eige huis een mooie gezonde dochter van 1,5 jaar een vrouw die achter me staat een goed betaalde baan een eigen zaak die lekker loopt.
En dan ben ik ook nog bezig om een andere zaak op tezetten samen met een vrind van me, dus waarom ik zoveel drink geen idee.

GEWOON EEN GEWOONTE DENK IK.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB36,

Een aangeleerde gewoonte waar je nu een andere gewoonte moet aanleren. En dat kan.

Ik zal er een paar van mij opsommen en wat ik daar aan gedaan heb en gedacht heb:
1 thuiskomen: even zitten lezen, roken en een glaasje wijn.
Nu thuiskomen: even aan de computer zitten, ik hoef geen wijn om me thuis te voelen.

2 Reclame op TV: even zitten lezen , roken en een glaasje wij.
Nu reclame op TV: even aan de computer zitten, ik hoef geen wijn, ik neem zo een beker water.

Je moet wel leren accepteren dat die trek er is, maar je moet hem niet voeden, zet helpende gedachten en acties in. Die trek verdwijnt dan weer.
Kost wat oefening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, NB, hou vol, nog even en dan heb je de lastigste periode gehad. Je wilt niet weten hoe moeilijk die eerste week voor mij was... het is even doorzetten, maar we hebben het allemaal doorgemaakt en er zijn hier een aantal medestrijders aardig opgedroogd dus het kan zeker wel!
Niet achterom kijken, maar vooruit kijken. De tijd is je vriend, iedere keer dat je denkt "nee ik drink niet" heb je al gewonnen. En een vrouw als de jouwe, die je zo steunt (en daarmee aangeeft dat ze in je gelooft), dat is toch goud waard? De keuze lijkt me duidelijk. Moeilijk maar toch makkelijk, heet dat.

Maar vergeet niet dat je het vooral voor jezelf doet, jouw koppie, jouw lijf, en als dat eenmaal beter gaat ga je vanzelf anders reageren op je omgeving. Met als gevolg dat je omgeving anders gaat reageren op jou... het is echt een spiraal omhoog, waar je nu in zit. En alle begin is moeilijk, maar ik beloof je, het wordt makkelijker... je gaat er zelfs aan wennen, van genieten... blijf droog, en het gaat eigenlijk vanzelf...

Hou vol, NB!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, sorrie dat ik zo cru ben, maar je zit alwéér te stoken, sorry hoor! Laat de drank staan en gá voor een alcoholloosleven, heb je veel meer aan!

NB 36, je gaat hartstikke goed, volg Corinne's raad op en echt, je gaat je echt beter voelen, ook al geloof je dit nu nog niet, maar het is echt waar!!

ik was "loos" vergeten tussen alcohol-leven..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie.ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik vind het vervelend.
Je bent aangevallen op een zeer grove manier. Ik had ook gelijk zoiets van, ojee, gaan we nu met alles gooien wat we in het diepste vertrouwen tegen elkaar hebben gezegd.
Wat staat mij dan wel niet te verwachten, want ook ik ben altijd zeer openhartig geweest en heb veel op het forum verteld.
Mijn lief en mijn leed heb ik hier gedeeld, zelf dingen waar ik het nooit met iemand anders over heb gehad.
Op dat moment zag ik het forum ook niet meer als een veilige haven, maar zag ik het als iets wat tegen je gebruikt kan worden.
IK begrijp dan ook dat je tot in het diepst van je hart gekrenkt bent.
Maar Rosie probeer er boven te staan, je bent het waard.
Dikke knuffel van mij:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ allen: ik bemoei me nooit ergens mee, ik schrijf ook nooit persoonlijke zaken op dit forum, dat is mijn keuze, maar nu kies ik er ook voor om even wat te zeggen. Doe er iets mee, of niet, prima.

1. Lees nog even terug op pagina 3 van dit dagdraadje. Daar schrijf ik iets, waar de nekharen van Francesca van overeind gaan staan, totdat ze leest wat ik er (tussen haakjes) achter zette.
Dit is een schoolvoorbeeld van het feit dat informatie altijd context-gevoelig is. Wat je hier op dit forum leest, is allemaal informatie, maar de juiste context is alleen bekend aan de schrijver. De perceptie waarmee die informatie ontvangen wordt hoeft dus niet perse correct te zijn.

2. Onenigheid hoort bij het leven. Ik kom dagelijks mensen tegen waar ik niet mee op kan schieten, collega's, buren, voor mijn part mensen op de snelweg... niet iedereen is mijn vriend, maar ik ga er gewoon wat afstandelijker mee om. Soms zeg ik ook wel wat ik er van vind, als ik voor het blok gezet wordt ofzo, maar dan praat ik het uit. Ik loop nooit weg. Je kunt het er ook over eens worden dat je het nooit eens zult worden. No problem.

3. Status bestaat m.i. niet op dit forum. Of je nou drie dagen of drie jaar niet meer drinkt, de valkuilen zijn er altijd, en iedereen kan een terugval krijgen. We zijn allen alcoholisten die er voor kiezen om niet meer te drinken. Het streven verdient respect, het volhouden verdient een compliment, en een terugval verdient positieve ondersteuning. Laten we wel wezen: niemand zit hier voor z'n lol, we hebben een klus te klaren, en samen is dat minder moeilijk.

4. Er is een verschil tussen "je de les laten lezen" en "bereid zijn om iets te leren". Het is al vaker geschreven, pik datgene op wat je aanspreekt en laat de rest voor wat de ander het waard vindt. Ieder in zijn/haar waarde laten, en er zelf toch beter van worden, zo werkt dat voor mij. Niets mis mee.

My 2 cts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik ben het volkomen met je eens. Ik wil alleen een kanttekening maken. Je kunt proberen die context uit jouw punt 1. duidelijk te maken, zoals jij deed door de toevoeging tussen haakjes erbij te zetten die Francesca's haren weer glad streek. Je kunt er ook voor kiezen dat niet te doen, en daarmee willens en wetens je informatie tegen haren in laten strijken. Dat laatste getuigt naar mijn mening van enig gebrek aan respect en ondersteuning voor de lezers.

Bedankt dat jij het wel deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge jonge, wat is hier toch allemaal gaande.......wordt het weer volle maan ofzo? Ik ben zelf al gisterenavond onrustig en vanavond ook weer en blijkbaar is dat op het forum evenzo....

niettemin goeienavond allemaal!

2 mei Volle Maan, Zon op 11b38
16 mei Nieuwe Maan op 25b33 om 19u26 gmt
1 juni Volle Maan, Zon op 10c11

Hihi heb ook nog even op internet gekeken, tis dus nieuwe maan, de volgende volle maan dus weer 1 juni.
Maar wie weet heeft het invloed.....?

Ik heb maar even een rustig muziekje opgfezet en een wierookstokje aan gestoken, dat helpt bij mij nog wel eens, als ik weer alleen ben.

Nou ja ik zie dat er al weer veel geschreven is de laatste dagen en ik kan het ook niet allemaal teruglezen jammergenoeg, dat kost me teveel tijd.
Ik wil in ieder geval iedereen even een:present::heart: geven voor weer het behalen van een week, maand enz. ADB erbij.
Ik zelf heb vorige week wel wat gedronken. 4 wijntjes op een managementdag en de dag erna 2 biertjes op een afscheidsfeestje van een collega. Eingelijk wilde ik op die laatste avond helemaal niet wat drinken, maar goed mn collega wilde graag dat ik er eentje dronk....wat een rotsmoes van mij om daar aan mee te doen he:angry:, maar goed ik heb het er bij 2 gelaten en maar goed ook, want er waren er nog wat die al behoorlijk veel hadden gedronken en daarna ook nog even doorgingen in een cafe.
Eerlijk gezegd daalde het nivo dermate, dat ik besloten had om maar iet mee te gaan naar dat cafe en ik was daar ook blij van achteraf.

Als ik op deze manier een enkele keer iets kan drinken, dan heb ik daar geen moeite mee. Uitgaan heb ik ook de laatste tijd helemaal geen zin in er wordt ook best wel veel om je heen veel gedronken....
Nu zie ik ook hoe uitgelaten sommige mensen dan ook zijn en ai ai wat voor opmerkingen er soms gemaakt worden met een beschonken kop. En dan denk ik bij mezelf, zo ben ik ook wel eens geweest en nuchter denk je dan van wat zal die persoon met een rotgevoel morgen wakker worden en ik lekker niet!

Ik heb zelf ook een keer beschonken op deze site geschreven en dat is me toen ook door iemand heel kwalijk genomen. Ik kan daar alleen van zeggen, dat ik het toen erg moeilijk had en me niet realiseerde, dat sommige mensen daar wel erg moeite mee hadden, ik vond dat ook erg vervelend, maar het was gebeurd en nu zal me dat ook niet meer gebeuren...ik ben blij dat ik daar nu doorheen ben. Maar ik ben ook dankbaar voor de mensen, die daar toen tactisch en niet afkeurend en kwetsend op gereageerd hebben.
Het is een fase waar je in zit en met liefdevolle hulp, maar ook aanmoediging om niet meer te drinken, ben ik verder gekomen. Verder dan als er op me gefit zou worden, daardoor zou je je denk ik alleen maar ellendiger door voelen...
Neemt niet weg dat iedereen maar ongegeneerd met een dronken kop op deze site van allerlei rare opmerkingen moet maken. Het verschilt per persoon en situatie mijns inziens.

liefs Mel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moesje,

Ik ben ervan overtuigd dat het jou goed gaat.
Knap.

Er zijn hier inderdaad heel wat woorden gewisseld.
Als je die allemaal zou gaan lezen, ben je ook lange tijd afwezig vrees ik.
Vandaag zijn er ook al veel berichten geschreven.

Afgezien van een sanitaire stop heb ik vandaag heerlijk lang uitgeslapen. Toch zit ik al de hele avond te geeuwen, dus ik maak het niet zolang vandaag, morgenmiddag moet ik weg.

Ik ga zo eens een bordje met lekkers maken. Ik heb nog olijven en ik denk dat ik daar wat fruit bij doe.
En dan ga ik dat hier lekker oppeuzelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne, jou gaat het ook goed hoor! :)
Ja ik heb wel wat gelezen van de laatste 2 dagen, wel jammer dat de gemoederen dan zo hoog op kunnen lopen,
maar aan de andere kant hebben we dan ook weer redenen om het goed te maken toch?
Persoonlijke aanvallen vind ik niet goed, maar je kunt best wel op een nette manier iemand iets duidelijk maken,
zonder te kwetsen. Tja en als dat dan ook niet goed uitpakt, dan is dat aan die persoon zelf om daar iets mee te doen.....

Ga jij maar lekker wat snaaien; ik heb hier ook nog weat lekkers en ga denk ik zo nog even een stukje in een boek lezen.

Ik blijf erbij, wat Rudy eens zei, liefde daar draait het meestal om......en daar hoort vergeven ook bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...