Spring naar bijdragen

woensdag 23 mei 2007


luciene

Aanbevolen berichten

Goede morgen allemaal,

De laatsten zijn nog maar net naar bed zag ik op de dagdraad van gisteren. Ik ben al op en verrek ik weet nog precies dat ik naar bed ben gegaan en wie er langs is geweest en wat ik gezegd en gedaan heb...

Iemand die niet alcoholverslaafd is zal zeggen duh is dat zo bijzonder dan? Voor mij (ons) blijkbaar wel. Al lange tijd is het zo dat ik het laatste stukje van de dag kwijt ben. Niet altijd maar toch zeker 5 van de 7 dagen van de week. Mijn man staat altijd om 3:30 uur op en dan ga ik er mee uit of ben soms nog op. Dan maak ik zijn brood en koffie klaar en om 4:00 uur stapt hij in de auto. Mijn nachten zijn meestal rommelig. Als ik 's-avonds mijn bed rond 22:30 uur inrolde was ik na ongeveeer 3 uur al weer wakker. Ging dan mijn bed uit, achter de pc en het gebeurde dan rustig dat ik om half vier nog wakker was. Dat haalde ik dan later wel weer in.

Allereerst iedereen hartelijk bedankt voor het welkom dat jullie ons nieuwkomers toegewenst hebben. En iedereen gefeliciteerd die een bepaalde mijlpaal gehaald heeft. Of het nu 8 dagen zijn of 6 mnd: Proficiat, het is toch mooi een overwinning op jezelf.

Vandaag ga ik weer sporten want omdat ik 3 mei NDB ben is er een bewegingsplan opgesteld. Twee keer per week een uur op allerlei apparaten dus ik val ook af!! In ieder geval raak ik cm's kwijt. Nou vandaag er maar weer tegen aan. Gaan met die banaan :-) Ik zie wel een beetje tegen het weekend op. Zeker op vrijdag was het altijd zoiets van: lekker weekend dus daar drinken we op. Niet dat we niet altijd een reden hadden om te drinken..... desnoods omdat de vloerbedekking vijf jaar lag..... Mijn man spuugt er ook niet in dus dat maakt het misschien lastig. Als je opeens nuchter bij een stel lui zit die wel de hoogte krijgt dan kan je je daar best wel aan ergeren. Kun je nagaan hoe (bvb mijn kinderen) zich aan mij geërgerd hebben.

Maar laten we maar per dag kijken.... Ik wens jullie een hele fijne zonnige droge (tweeledig bedoelde) dag toe.

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen allemaal

vandaag hoef ik zelf niet veel structuur aan te brengen: ik heb de hele dag cursus.
helaas wel hartje stad, dus het mooie weer zal ik vanuit de auto en vanachter het glas moeten bekijken.
vanavond mijn hobbyclub, dus dat is ook niet verkeerd.
ik ga eerst maar eens lezen wat en wie er gisteren allemaal langs is gekomen.
tot zo, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag luciene,

over structuur gesproken, zoals jij jouw nachten, en dagen, beschrijft herken ik wel veel. en ook het drinken. ik ben nu drie maanden droog, en sinds deze week bezig om ook in de chaos van werk en vrije tijd wat meer orde te brengen. zolang ik dronk maakte dat niet uit, maar nu ben ik samen met mijn supervisor op het werk bezig om er wat meer lijn in te brengen. dat wordt dus cdb (chaos de baas) op den duur hoop ik.

voor de rest: fijn dat je hier meedoet, en dat je zo positief overkomt.

succes met adb worden, rol die flessen maar onder het vloerkleed, dat ligt er toch al 5 jaar :D

groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag corinne, hoe is 't met de hoofdpijn? ellendig die migraine, had je dat ook al toen je nog dronk, of hoort dat bij jou bij de afkickverschijnselen? ik heb ook na een paar weken een aantal dagen heftige hoofdpijn gehad, maar ik weet natuurlijk niet of dat het zelfde was. in elk geval sterkte.
goed dat je in rotterdam in elk geval weer wat tips hebt gekregen.

bibelle:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst enkele mistbanken, daarna zonnig

In het noordoosten van het land komen enkele mistbanken voor. Deze zullen spoedig verdwijnen en in Limburg komen nog wolkenvelden voor. Verder is het zonnig, maar in de loop van de middag ontstaan er een paar ondiepe stapelwolken. Het blijft droog en de middagtemperatuur loopt uiteen van 19 graden aan zee tot 23 graden verder landinwaarts. De wind is meest zwak, kracht 3 of minder en komt uit noordelijke richtingen. Komende nacht is het helder met vooral in het noorden weer enkele mistbanken. Het minimum ligt tussen 6 graden in het noorden en 12 graden in het zuidwesten. Overdag is het vrij zonnig en de middagtemperatuur ligt tussen 22 en 25 graden. De wind is zwak, meest noordoostelijk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marieke: ik snap zo dat je woedend wordt en je machteloos voelt, maar probeer je 14 dagen lang in te houden, want anders geef je hen alleen reden om hun klachtenlijstje over jou vol te schrijven, en dan kom je er ook niet van af. sterkte dus, heel veel sterkte zelfs! goed dat je niet naar de alcohol hebt gegrepen. die gorilla heb ik een beetje gemist, maar iedereen heeft het erover op en naast het forum, dus het is vast heftig geweest. een mooi beeld voor grote woede, van mij mag hij op het forum blijven, net als de gremlins, dan weten we waar we het over hebben.

@marion: goede en slechte berichten dus: stom van de bank, en goed van de advocaat. en nu maar hopen dat je een goede treft, die alles voor jullie eens in orde maakt, want zoveel pech tegelijk, dat zou verboden moeten worden.
goed dat je bent blijven hopen al die tijd, ga daar vooral mee door.
ja, hoe ik die drukke dagen deed toen ik nog dronk... ik zie nu pas helder wat een puinhoop ik er soms van maakte. maar ik heb nooit met alcohol gereden, dat was mijn enige grens. vaak de fles al op tafel, snel bellen of er nog werk was, en dan de fles open en snel leeg.

@moesje, lief dat je tijdens je werk nog aan ons forummaatjes denkt!

@charlie: man thuis? dat is altijd anders, gezellig en verstorend, maar geniet er maar van! en dan: je huis verkopen, ik duim voor je dat het lukken gaat.

@pip: jij ook welkom en veel succes, hoe het vol, ondanks de afkickverschijnselen! die gaan over hoe langer je het achter je hebt. goed dat je positieve dingen bent gaan doen, dan heb je een extra reden om trots op jezelf te zijn.

@stien: je hebt gelijk , een half uurtje is veel te kort, ik ben op dit moment ook nog lang niet bijgelezen.
maar in moeilijke momenten zal ik zeker de structuur doorbreken, liever droge chaos dan een verzopen structuur!



lieve allemaal: ik ben bijgelezen tot gisteren 19:43 uur, maar het moet nu stoppen. niet vanwege mijn supervisor, maar omdat ik nu wel naar mijn autootje moet om naar de cursusdag te gaan. ik probeer nog wel een manier te vinden om tussendoor bij te lezen, maar ik zie nog niet goed hoe ik het ga aanpaken. dat komt nog wel.

zet hem op allemaal, het lukt vast vandaag! hou de hoop van gisteren vandaag vast, zodat je morgen opnieuw trots op jezelf kunt zijn.

liefs van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
aan de nieuwkes op het forum welkom en gewoon dag per dag .
ivm psyholoog is een nederlander werkzaam aan het Az in gent zijn naam begint met kees maar de rest is mij nu weer ontglipt ;-((
is een psyholoog die gaat over depressies maar meer ivm het suicidale .
lieve mensen ik ga jullie verlaten de plicht roept .
aan iedereen een fijne dag
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Bibelle voor je positieve woorden.

Wij wonen nu een jaar in dit huis en zijn nog steeds met tussenpozen aan het verbouwen. Naast ons huis staat zo'n grote container van SITA. Daar kan ongeveer 6 m3 afval in. Maar voor het gemak gooien wij daar ook altijd onze lege flessen in. Een vriend die ons sinds kort een aantal weekenden komt helpen vroeg zich al lachend af of dit de plaatstelijke glasbak was.....:wacko:

Nou het enige wat je dan kunt doen is er zelf ook maar om te lachen. Maar de volgende container zal heel wat leger zijn. Alleen de flessen van manlief. Hoewel.... als ik minder drink dan drinkt hij ook veel minder. Dus in een (meer) verantwoordelijk leven is het ook goed voor hem wanneer ik minder drink. Al is het zijn eigen verantwoordelijkheid wat hij met drinken doet en ik daar los van sta. Maar elkaar helpen kan nooit geen kwaad.

Fijne gestructureede dag en doe de groeten aan je supervisor :)

Groet, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Een hele goede morgen.

Ik ben nog altijd een nachtbraker, maar dat was ik als kind al.
Maar het laatste half jaar maakte ik het wel echt bont. Tot 3 uur op zodat ik voor mijn zoon opstond om zijn krantenwijk te doen, wakend in bed tot hij vertrokken was, dan weer op om verder te drinken tot mijn man moest opstaan. Vervolgens slapen tot ik wakker werd (tenzij ik ergens speciaal voor op moest). Dat laatste jaar heeft niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk flink ziek gemaakt tot en met een hele diepe depressie. Die depressie heeft me echter wakker geschud, met als resultaat ik echt opnieuw zoek ging naar hulp elders dan bij de vorige verslavingsinstantie. Op het moment dat ik me er al bij neer gelegd had, dat ik dan terug naar die instantie zou moeten, vond ik Tactus. Dat was begin maart. En kijk, nu ben ik 6 weken gestopt en ben nog altijd heel blij met die beslissing en al die afkickverschijnselen heb ik er echt voor over. Het is echt heerlijk om van de alcohol bevrijd te zijn: rust in lichaam en geest, nuchter zijn. Kortom ik hou het zo. Al kijk ik nog dag per dag.
Dat gaat jou ook lukken. Elk uur, elke dag is er een gewonnen.

Voor vandaag wens ik je een nieuwe droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibelle,

Die migraine heb ik overgehouden aan een hersenschudding toen ik +/- 20 was, dus lang voordat ik dronk. Ik dronk toen geloof maximaal 1 trappist per week, en dan was ik behoorlijk toet. Ik deed daar dan ook een hele lange avond mee.
Migraine is ook anders dan gewoon hoofdpijn. Bij het afkicken heb ik gewoon hoofdpijn gehad.
Migraine gaat gewoon door met elke maand 1 aanval, is lastig, maar daar heb ik mee leren omgaan en ik kan er doorgaans ook mee functioneren, zolang ik mijn hoofd maar niet bruuks hoef te bewegen.

Ik zie ook niet hoe je in een half uurtje kunt bijlezen en reageren. Mag je niet 2 maal een half uur, dat is toch ook nog gestructureerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Corinne,

Wat doen we onszelf wat aan hè? Maar geweldig voor ons allen dat we Tactus hebben gevonden. Via mijn oudste dochter (en zij weer via haar ex) heb ik het boek gekocht: 'De 7 eigenschappen van effectief leiderschap' geschreven door Stephen R. Covey. Dit boek heeft me over de streep getrokken om anders om te gaan met mijn drankprobleem.

Ik ben het helemaal aan het bestuderen. Hij laat zien in dit boek dat we de keuze hebben om het ene te doen of het andere. In het geval van drinken kan je natuurlijk zeggen ja, sorry, maar ik ben verslaafd dus ik kan er niets aan doen dat ik drink. De mensen die dat zeggen zullen altijd aan de drank blijven. Maar tussen de prikkel en het antwoord dat wij geven op een prikkel is er de keuzevrijheid. Wij zijn verantwoordelijk voor ons eigen leven.

Hij stelt dan dat je als lezer je voor moet stellen dat je op je eigen begrafenis zou zijn en dat er dan sprekers komen. Je partner, je kinderen, je vrienden, je collega's van je werk en ga zo maar door. Dan vraagt hij om goed na te denken: wat zou je willen dat deze mensen over jou gingen zeggen. Wat voor partner je was? Wat voor vader of moeder je was? Wat voor vriend enz enz. Hij zegt dan: neem een paar minuten de tijd om je antwoorden op te schrijven voordat je verder leest.... Die antwoorden die je zelf dan geeft zijn feitelijk de waarden waar jij graag van wilt, dat iedereen die van jou zou zeggen, als je overleden bent.

Nou toen dacht ik aan mijn drinken en hoe mijn meiden dit vreselijk vinden. Ik zou willen dat mijn meiden zouden zeggen dat ze mij een lieve en waardevolle moeder zouden hebben gevonden. Eén die haar tekortkomingen door de jaren heen had overwonnen. Die ze zouden missen omdat ze geen raad meer konden vragen. Zo schrijf ik als het ware mijn eigen scenario op welke wijze ik van nu af aan wil leven en neem dus mijn leven en de leiding daarvan in eigen hand.

En ga ik stoppen want nu ga ik janken.

Een hele fijne dag gewenst.

Groet Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Zo te zien lees je ook graag. In de rubriek tips & adviezen vind je ook een boekendraadje.
Je kunt dit boek daar ook bij vermelden en nog meer titels vinden. Zelf heb ik "help ik (ver)zuip" gelezen en ben ik nu aan "cognitieve gedragstherapie voor dummies" begonnen. Het eerste heeft mee geholpen te besluiten helemaal te stoppen. Van het tweede verwacht ik mij zelf betere gedachten te geven, maar ik zit nog echt bij het inleidende gedeelte.

Ik wens je een fijne dag verder, ik moet zo weg, en laat de eerste staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net weer terug van sporten en zonnebanken even snel op het forum gekeken en wat bekruipt mij????

Als ik dit probeer te analyseren bij mijzelf merk ik dat het voor een groot deel verveling is.

Anders zou dit dus een moment zijn geweest om een lekker koud glas witte wijn voor mijzelf in te schenken. Maar weer een fles met water gevuld en naast mij neergezet bij de pc. Twee boterhammen geroosterd en belegd en naar binnen gewerkt...... Wachten dus tot het over gaat??? Is daar iemand???

Grrrr.... Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Luciene,

Nou je kunt gaan wachten tot het over is, maar je kunt ook nu gewoon even weggaan, ga op bezoek
bij een vriendin ofzo, ga het gras maaien, mep die gremlins in ieder geval van je AF!
Je hebt ze niet nodig meid!!!

Of gewoon gekkigheid op het forum schrijven? Moppen tappen?

of heel hard schreeuwen whaaaaaaaaaaaaah!

(ja ik heb nog niet gerookt, dus kan meeschreeuwen.....hihi!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge dames

Luciene, ga wat doen tegen de verveling, lekker een boek lezen, winkelen, of wat dan ook.
Misschien ligt er nog wel een klusje te wachten dat je altijd uitstelt, zelfs dat geeft voldoening als het klaar is....
In elk geval niet toegeven aan die gremlins, die druipen vanzelf af als jij geen tijd voor ze hebt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...