Spring naar bijdragen

inzicht

Aanbevolen berichten

Burton,

Welkom hier op het forum. Ik zag je naam al eerder deze dag bij de ingelogde personen staan.

ADB is onze hoofdzaak, namelijk Alchohol De Baas worden.
In navolging is NDB ingevoerd: Nicotine De Baas worden.

We spelen hier nogal graag met taal en afkortingen.

Je komt vast en zeker nog meer van die dingen tegen in de loop van de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cpas - nu dat ik een datum voor mezelf in mijn hoofd heb om te stoppen lukt me dat ..
een soort van afbouwen is het naar die datum toe.
Ik ben wel zo iemand van alles of niets anders!
Zal ik zeker doen - mijn dochter is de belangrijkste vrouw in mijn leven en nu maar hopen dat mijn vrouw niet over mijn schouder aan het meelezen is :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Stoppen met drinken voor anderen is romantisch gezwets... het klinkt leuk maar het is hetzelfde als zeggen "ik ga nu normaal (leren) doen helemaal voor jou!"....
Of "ik heb een probleem maar voor jou ga ik dat oplossen" (dus omdat jij er een probleem van maakt van wat ik eigenlijk niet als probleem zie ga ik oplossen) ...

Ik heb dit ook meerdere malen gezegd tegen mijn partner toen ik nog dronk en gebruikte...een supergoede manipulatietechniek want ik legde de verantwoording bij haar neer en het klinkt wel romantisch toch?... en natuurlijk kreeg ik weer een ultimatum en tot die tijd kon ik lekker mijn gang gaan...keer op keer... totdat ze op een dag tegen me zei... "weet je Ziza..jouw probleem is niet mijn probleem meer...of jij gaat er wat aan doen (en niet ik) of je gaat weg".... het was het begin van mijn herstel en haar herstel...

Al die keren daarvoor, heeft ze mij later verteld, dacht ze werkelijk dat ik voor haar en de kids kon stoppen...en omdat ik het voor haar deed ging ze zich heel aardig naar mij gedragen , ging op haar tenen lopen en pikte heel veel vooral omdat ze niet wilde dat ik weer zou gaan drinken en gebruiken... en nog sterker ze begon zich schuldig te voelen omdat ik niet kon stoppen want ik deed het toch voor haar ?... mijn partner begon te denken dat het aan haar lag dat ik niet gestopt kon blijven...ze heeft werkelijk alles geprobeerd en haarzelf verloochent omdat ze geloofde in het sprookje "ik stop voor jou" en daarmee heeft ze zichzelf enorm veel verdriet gedaan...zij heeft getracht een probleem op te lossen dat haar probleem niet is !!.... ze begon te denken dat zij de oorzaak was van mijn drankprobleem!!...totaal de omgekeerde wereld...

Doe het je partner en kinderen niet aan maar neem zelf de verantwoording voor het oplossen van je drankprobleem... en daarbij om hulp vragen bij partner of famile is echt geen schande dat kan je best doen...

Bovenstaande is mijn ervaring en dat wil ik even benadrukken....

Iedereen moet natuurlijk doen wat hij of zij wil.... mmm.. dat klinkt nogal logisch hahaha... nou ja laat maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlljk is het dat, Stien. Het is gewoon Vlaams.

ANJO, ik meende wat ik zei hoor! Neem niet te veel hooi op je vork, want je gaat er anders onderdoor!!!
STEL JE GRENZEN!

En nee, je bent geen egoïstische bitch als je je grenzen stelt. Wordt X er beter van als jij kraakt? Of je kinderen?

Rustig aan dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza

mijn man geloofde me nooit(meer) als ik zei dat ik (weer) ging stoppen, zei alleen, "ben benieuwd voor hoelang deze keer", en als ik dan ook van dat soort verhaaltjes had, was dat altijd "gebakken lucht", volgens hem.
Dus ik moet het wel -terecht- voor mezelf doen, wel heeft hij, om zichzelf te beschermen, een muurtje om zich heen opgebouwd, zodat ik hem geen pijn meer kon doen.
Dus een reden temeer om te stoppen voor mezelf, ik ga ervoor om ook dat muurtje af te breken, al besef ik dat dat heel lang kan gaan duren, áls het al lukt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam,

Ken jij het gezegde, DE HEER IN HET VERKEER, IS EEN DAME? :) en wat Marieke al opmerkte, je deed je naam bijna eer aan. Maar meid, alle gekheid op een stokje, je gaat goed. En dat is het belangrijkste, geniet vanavond van het feestje. En hou je haaks.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Het kan je best lukken... steen voor steen...

Het muurtje is ook niet in een dag gebouwd dus het zal ook tijd kosten om het weer af te breken...
En als jij je aan je woord houdt en doet wat je zegt zal hij het vertrouwen weer terugvinden...maar het kost tijd...

Je bent in ieder geval op de goede weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen paniek, jongens,

Ik weet wat ik geleent heb. Een pammetje nummer niets. Maar ik heb wel even kunnen slapen.
En daar ging het even om. Ik probeer van mijn inslapers af te komen maar misschien is dit nu niet de beste tijd ervoor.
Aan de andere kant wat een lawaai!! Ik snap niet dat zoon lief hier doorheen kan slapen.

Ik heb ruzie met mijn vader gehad, ik wilde graag een schutting voor poppedeintje. Ik woon in een hofje maar als je de brandgang doorloopt dan sta je in een drukke straat. Het is een schatje maar duidelijk ietwat overactief. ik houd haar graag heel. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
WAt de verbouwing aangaat, de kamers boven zijn redelijjk. De trap is een ramp, Ik heb er liters bijt op gedaan en maar gepruts. DE mannen vandaag zeiden dat het gemakkelijker was om een nieuwe trap te zetten!!! Tapijt zou het beste zijn.Wat is dit toch? Barst iedereen van het geld?

Oom eerlijk te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bibelle,
Ja bibelle, met de kids in slaap vallen is echt soms heerlijk....zoals Anjo ook al zei, die warme lieve lijfjes tegen je aan. En dan de opmerking: "je bent de liefste mama van de hele wereld", zucht.....
Oke 's middags was ik wel even de stomste mama van de hele wereld...maar ja dat zijn kids he, hahaha

Trouwens mn been ja ik weet niet, heb nu net het betadinegaas en verband eraf gehaald en laat het even indrogen, maar ja ik kan er denk ik beter niet zo mee in bed stappen en toch maar weer opnieuw verbinden en anders morgen toch maar even mee naar de huisarts....is zo'', 8 bij 6 cm groot.
Wat denk je Charlie?

@Corinne,
Ja we moeten nog wat bijkletsen he? Komt wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke zelfs berichtjes schrijven kan ik niet meer. Om eerlijk te zijn is de renovatie net iets te veel van het goede. Ik neem aan dat jullie dat kunnen begrijpen.

Ik weet maar een ding en dat is to go with the flow.
Al vind ik dat de flow een beetje te ver gaat. IK ben een grote meid en red het wel.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...