Spring naar bijdragen

inzicht


Aanbevolen berichten

Jongens, ik zit er totaal doorheen. Ik ben gewoon zo ongelovelijk moe. Volgende week dinsdag beginnen ze hier. Toegeven ze gaan het heel grondig doen maar voor mij ligt er nu zoveel werk.
Geloof het of niet maar de jongeman slaapt gewoon overal doorheen.

Ergens moet ik de energie vandaan halen. Ach, gewoon een ding te gelijkertijd, elke dag een beetje.
Als X niet ziek was zou ik juist blij zijn, ik heb mijn huis zo laten versloffen. Goed, ik ga eens wat doen.
Iets is altijd beter dan niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke,

Hou stand, verlaat je frontpost niet. Hou je poot stijf en als je heel boos dreigt te worden tel dan tot 100 of eventueel tot 500. Zorg dat je een voorraad stevige kartonnen dozen hebt om je woede op af te reageren. Beter dan muurtjes slopen.

Geniet van je dag verder.
B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Vraag aan Luciene of je niet wat van haar energie kunt overnemen. Ze barst ervan, en jij hebt tekort.

Maar alle gekheid op een stokje. Doe het maar rustig aan, per slot ben jij nog altijd ziek en herstellende.

Zo mijn zoon is kennelijk ontwaakt. Die komt net in de woonkamer binnen.

He, werk ze en denk aan jezelf. En weet, je bent sterker en kunt alles beter aan als je nuchter bent.

doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anjo,

Waar woon je, dan kom ik je wel helpen. Heb wel artrose maar hoe meer zielen hoe meer vreugd!!

Stuur als je het wat lijkt anders maar een pbtje.

Sterkte in ieder geval en ik moet nu vliegen want ik kom op de avondvierdaagse altijd met grote cadeaus aan. Die moet ik nog even scoren. Vooral mijn mannetje kijkt al van verre waar ik sta (altijd op dezelfde plek) en scheurt dan al verder lopende het papier eraf.

Haha Marieke dat zou helemaal lachen zijn. Nee ik wist het nog wel. Op het moment dat ik het bestelde was ik nuchter. Maar heb meerdere boeken besteld dus dacht even niet meer aan het wijnboek.

En Corinne: zou het wat worden als je de bende niet laat gisten? Dan wordt het alcoholvrije wijn en dat was geloof ik ook weer niet handig. Maar goed laten we wel wezen ik probeer te minderen en (nog) niet te stoppen. Zodra mijn hulpverlener online komt gaan we dat natuurlijk 'bespreken' Ik hou jullie op de hoogte. Maar tot dusver gaat het goed. Hoewel gisteren dacht ik er echt de hele dag aan. Gaat ook wel over denk ik.

Nou echt dag en tot vanavond ergens,

Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Anjo en Karin!
Wat een gewelidig ABC-tje Lucienne! Enne, ook een leuk weggeef kado'tje zo'n zelf-maak-wijn boek?
FDB Bibelle - vast heel verstandig in een druk bestaan! (maar ja, wel een gemis voor ons hier. Maar goed 2 x een 1/2 uur valt er ook veel te melden).
da's wel dikke pech Marieke - ik hoop dat de zaak opgelost gaat worden maar vergt lange adem waarschijnlijk. heb je al bandopnames gemaakt?
ik zit hier heerlijk buiten onder de boom met de laptop. schilders zijn druk bezig met het opknappen van het huis en ik geniet lekker van een kopje thee. Lekker geregeld zo vandaag! Zo ADB hou je wel meer tijd over om te luieren. en dan echt naar tevredenheid luieren naverrichtte arbeid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Heerlijk mij "vrije" dag vandaag...
Kom net terug van school en de supermarkt en ga zometeen het zwembad vullen met water voor de kids... mijn partner is de hele dag aan het werk...
Straks andere kid ophalen van school en dan lekker in de achtertuin met ze spelen...
Daarna koken , eten , kids in bad doen en ze naar bed brengen....daarna administratie doen en dan lekker op de bank liggen... mijn partner is vanavond naar een cursus "de Gordon methode" ..een of andere opvoedmethode voor kids...ik ben ook wel benieuwd naar het materiaal...

En nu donderdag 2 jaar geleden...

Was waarschijnlijk net uit bed gekomen in mijn appartement na een avond flink drinken en gebruiken...voel me helemaal verrot en heb geen eten in huis....aankleden en naar de coffeeshop om even wat te blowen om dat akelige rotgevoel kwijt te raken...nog niet gegeten....na een uurtje de dealer bellen om wat cocaine te halen...nog een jointje roken...naar de dealer...coke gebruiken....het is lekker weer op het terras dus even wat drinken...nog steeds niet gegeten...na wat snuifjes begin ik behoorlijk paranoide te raken en ik ga weer naar mijn appartement...intussen ben ik gebeld door mijn ouders en door mijn partner...ik neem niet op want ik heb er geen zin in (gewoon bang dus)...als ik bijna bijna mijn appartement ben zie ik de buren voor de deur van hun huis staan..ik raak in paniek want ik durf ze niet onder ogen te komen dus ik besluit nog een rondje te lopen...ga me steeds rotter voelen en ik begin te denken aan mijn kids die nu fijn in de tuin aan het spelen zijn en ik ben er niet bij...ik begin andere mensen de schuld te geven van mijn ellendige leven...ook de gasten van AA...ik begin nu boos te worden en loop weer richting huis...dan komt ineens het idee in mij op dat mijn partner (we waren uit elkaar maar ook weer niet) iemand anders heeft..ik besluit haar te bellen en uit te horen..ze neemt niet op en ik word nog kwader en geirriteerder...nu heeft ze zeker iemand anders....en voor mijn ogen zie ik hoe mijn kids worden opgevoed door haar en een andere man...ik word verdrietig en boos...
Inmiddels aangekomen bel ik haar nog een keer..ze neemt weer niet op...ik ga overwegen om ze een bezoekje te brengen hoewel ik weet dat ik niet welkom ben vandaag en zeker niet als ik onder invloed ben... ik ga toch en stap zwaar onder invloed in de auto...als ik aankom zijn mijn kids enthousiast maar daar heb ik geen oog voor.. ik wil weten waar ik sta in de relatie met mijn partner...ruzie volgt omdat ik me niet aan de afspraken houd.. ik ga nog bozer naar huis iedereen verdrietig achterlatend..mijn kids "waarom gaat papa zo snel weg?" en mijn partner omdat er geen zinnig woord met mij te voeren is...ik kan alleen maar beschuldigen en mijn eigen fouten goedpraten en natuurlijk veel loze beloften makend waarvan ik weet dat ik me er toch niet aan ga houden..
Thuis aangekomen ga ik verder met gebruiken en drinken en tv kijken..en ik de hele dag niet gegeten maar liep op een combinatie van cocaine , weed en alcohol... en denken en en denken totdat ik zoveel zooi in mijn lichaam heb dat ik niet meer kan denken en dan voel ik me heel even bevrijd... en dan word ik s 'ochtends weer wakker.... niet meer in staat om te werken en niet meer in staat om voor mijzelf te zorgen...met mijn kleren nog aan van gisteren stap ik weer naar buiten....etcetcetc.....
En dit was zomaar een dagje uit het leven van Ziza toen die nog gebruikte....

mmmm......

Wow.... ben ik blij dat ik vandaag nuchter en clean ben en een bijdrage kan leveren aan mijn gezin...
Thuis kan wonen...normaal kan eten...dat ik kan werken..dat ik iedereen onder ogen kan komen zonder angstige gevoelens... dat ik het gevoel heb ergens bij te horen..... ik maak ergens deel van uit.... en dat ik me vandaag comfortabel voel in mijn eigen vel... soms wat mindere dagen soms wat beter dagen maar over het geheel genomen vind ik het ongelooflijk...Text

Er is een weg uit de ellende die werkt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi,

Ik zie je al voor me in een luie stoel met parasol genietend van het niets bijzonders doen terwijl je onderdanen zich uitsloven onder de blakende zon om je huis op te knappen.

Maar alle gekheid op een stokje. Ik ben blij dat je zo geniet van het ADB zijn.

Ik maak een revérence voor je.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de internetbehandeling moest ik voor- en nadelen die alcohol voor mij heeft op een rijtje zetten. Vervolgens werd ter overdenking meegegeven dat de voordelen die een sterke beloning met zich mee brengen ook het meest uitnodigen om te herhalen ofwel dat in die situaties het verslavend effect het grootst zal zijn. En dat de nadelige effecten er minder toe doen omdat die pas later optreden. Alcohol levert me de meeste (directe) 'beloning' op bij onrust en stress, terwijl drinken in een gezellige situatie voor mij meer het effect heeft van het toefje slagroom op het toetje: lekker maar 't is zonder ook prima. De moraal van het verhaal is dus dat drinken in geval van stress voor mij ook het meeste risico op verslaving geeft c.q. het gevaarlijkst is. Vond ik zo'n eye-opener. Dus nooit meer een rustgevend wijntje na het werk voor mij! Voor degenen die overwegen 'sociaal te drinken' is de internetbehandeling aan te bevelen - geeft je in ieder geval inzicht in je eigen valkuilen. Ha, en ik ben pas 1 week bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihi corinne, ja verschil moet er wezen he? enfin morgen moet ik ook weer werken en de mannen hier worden er goed voor betaald (althans - ik geef hun baas er een flink bedrag voor).
Ha Ziza! Wat een dramatisch verschil: toen en nu! En wat heerlijk dat je nu kunt genieten van de gewone dingen in het leven zoals lekker spelen met de kids. Ik ga straks met de mijne naar het zwembad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Als je een terugflits maakt van zomaar een dag uit je verleden, dan krijg je toch echt een bevrijd gevoel en ben je dubbel zo blij met je overwinning over je zelf.
Het geeft je een goed gevoel om ook te kunnen geven, iets wat je nu weer kan.

Als je vrouw straks thuiskomt, kun je vertellen wat je aan de opvoeding van je kinderen hebt bijgedragen en zij kan de door haar opgedane theoretische kennis aan je overdragen.

Hou het droog, de kinderen zullen je straks vanzelf natspetteren, als ze de kans krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lindi,

Dat heb ik ook moeten doen. Veel dingen die je bij de opdrachten tegenkomt zijn eye openers, er zijn ook open deuren bij, maar daarvan is het goed dat die weer onder de aandacht komen, in plaats van te verstoffen in de kast van je geheugen.

Ik zit nu dichtbij het eind van deel 2 van de behandeling. Ik heb net de eerste opdracht van het onderwerp beslissingen ingestuurd en de antwoorden op haar vragen.

Ik ben wel heel tevreden met deze behandelmethode op basis van cognitieve gedragstherapie. Afgezien van het feit dat het bij mij echt helpt, leer ik nog ontzettend veel over mezelf. Ik heb bij mezelf op een ander front ook al gewerkt met gedrags- en gedachtenverandering en er treden op dat front ook al gewenste veranderingen bij me op.

Volgende week woensdag zitten er 50 dagen op, dan ga ik mezelf weer een cadeautje geven. Zal vast maar eens nadenken over wat ik mij geven kan. Kan er af want dan heb ik toch bijna 400 euro uitgespaard in plaats van verzopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

De Gordon methode. hmmm, dat is een flashback. Als het boek nodig heeft geef je maar een seintje, ik heb het nog ergens ligen. Is altijd goedkoper dan het kopen.

Ik kom net van het ziekenhuis, X begint volgende week met chemo tegelijkertijd met de renovatie van mijn huis.:huh: Lekker rustig voor hem.
Doordat ik zo heerlijk chargi ben heb ik wel wat goede dingen op papier gekregen.
Ik heb 2 gezonde kinderen met aanhang, Brian zou alleen maar moeten rijden. Dus ze gaan aan de arbeid deze week. Dochter 2 kreegt daar voor een leuke bank. Zoonlief kan komen verven.
Hij komt dus gewoon bij mij bijkomen. Het betekent dat ik buiten moet roken maar so what.
We zetten gewoon een bed in de kamer.

Ik heb iets heel ergs gedaan, recht uit mijn kliniekdagen, ik heb slaaptabletten geleent van X, hij gebruikt ze niet en ik slaap nooit meer dan twee uur.

Zoiets heb ik nog nooit eerder gedaan, het is niet voor de kick, ik wil gewoon slapen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, meid, niks is me vreemd en ik veroordeel je capriolen dan ook niet. Alleen lijkt het me wel dat je balen hooi probeert te laden op een bijzonder buigzaam dessertvorkje...
Denk aan jezelf, hoor!!!

Oké, het woord capriolen klinkt veroordelend, maar het was niet zo bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, die tabletten heb je toch niet nu genomen?? En of het erg is???? Ligt eraan welke het zijn, als je niet drinkt kan het niet veel kwaad denk ik, als het er maar bij 1tje blijft!!

Probeer ondanks de drukte toch tijd te maken voor jezelf hoor, anders stort je in.
En als je het moeilijk hebt, denk dan aan poppedijntje en dat jij haar oma mag zijn!!

Nog even aftellen, dan zie je haar weer!!

Houd de moed erin!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Postmodernisme, probeer ook de zonnige kant van het leven te zien, ondanks je MS......
Je zult toch ook wel "goede" dagen hebben, of leuke momenten hebben??
Koester die en haal ze naar boven als je weer eens depri bent....
Goed dat je stopt met alcohol, daar wordt je ook depressief van...

Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Blij te horen dat je hulp krijgt bij alle werkzaamheden.

Geef de werklui wel aan dat ze niet onnodige herrie maken i.v.m. X.

Voor X zal het wel wat overlast geven, maar aan de andere kant ook afleiding van de bijwerkingen van de kuur.

En buiten roken is toch niet zo erg. Tenminste nu niet met het mooie weer. Als het regent of steenkoud is, zit ik in de keuken onder de trekkende dampkap. Na de verbouwing van ons huis was het de bedoeling dat ik beneden in de tuindeur zou kunnen zitten, maar ze hebben een verkeerdsluitende deur erin gezet. Dus als ik daar nu zit, wordt ik en nat en koud en de rook waait prompt naar binnen zodat het hele huis ruikt.

Je had beter met je slaapprobleem naar de huisarts moeten gaan, zodat die je pillen zou kunnen voorschrijven die geschikt zijn voor je. Het is nooit goed medicijnen van een ander te gebruiken, zeker niet dit soort pillen.
Hou het vooreerst bij een halfje in ieder geval.

Hierbij je dagelijkse portie sterktewensen van mij bij de ondersteuning van X, je eigen herstel en het drooghouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...