Spring naar bijdragen

vrijdag 25 mei


stien

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Het is bijna weekeind en dan ook bijna pinksteren.
Eenmaal de beslissing genomen ADB te zijn en te blijven, geheel of matig droog is zo eenvoudig nog niet.
Het volharden in je eigen beslissing kan je gemakkelijk af gaan maar kan af en toe ook strijd betekenen.
Voor mijzelf breken er weer moeilijke dagen aan, zomerse temperaturen en meerdere dagen achtereen vrij en het onder de mensen zijn.
Wij gaan met veel familie gezamelijk op een camping vertoeven, érg gezellig, érg vermoeiend.
Maar houd ik het droog? Dit zijn onze jaarlijkse familiedagen waarbij onder elke caravan wel een kratje of emmer (voor de dames) met de nodige flessen worden koel gehouden.
Hoe ga ik het verkopen dat ik dit jaar niets drink?

Eerste dag is inmiddels gered, wij vertrekken één dag later. En dit is niet mijn beslissing maar ben er diep in mijn hart wel blij mee.
Ik ben nog wat grieperig, maar dat gaat wel voorbij.

Iedereen die deze dagen op pad gaan, hele fijne dagen gewenst.
Laat die eerste staan dan is het grootste klus gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 111
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Wat een nacht! Had kind twee (2) bij me in bed genomen en alsof ze het rook, binnen tien (10) minuten stond kind één (1) er ook. Zag ze hem liggen, wou ze er ook bij. En ik las laatst op een dagdraadje dat het zo heerlijk is, die lijfjes tegen je aan. Dat is zeker waar, er is weinig te verzinnen wat prettiger is maar niet een hele nacht in een bed van 1,30 meter! Ik moet in het midden, ze gaan allebei met hun rug naar me toe liggen en duwen hun kontjes in me. In de loop van de nacht kruipen ze zo dicht tegen me aan dat ik enkel nog op een zij kan liggen en geen kant op kan. Verder pikken ze de kussens in en is het loeiheet. Pfff. Maarja, het heeft ook wel iets.

Stien, ik herken heel goed wat je schrijft. Ik ga dan niet met pinksteren weg maar in het weekend ben ik vaak bij mensen die drinken, wat ik ook altijd deed en ik weet ook nog niet zo goed wat ik moet zeggen. Misschien maar gewoon: ik heb de laatste tijd wat veel gedronken, ik wil gewoon even niet. Of, de laatste keer dat ik gedronken heb had ik zon kater, ik moet er even niet aan denken. Of, ik heb een beetje last van brandend maagzuur dus liever iets anders. Of, ik slaap zo slecht momenteel en zeker als ik drink dus maar iets anders. Ik weet het ook niet zo goed. Lastig. Ik denk dat ik het ook wel moeilijk ga krijgen. Op vrijdag kocht ik altijd een kratje bier en dat ging ik dan samen met mijn vriend opdrinken, op zondag de laatste, dan moest het op zijn want door de weeks dronken we niet. ehu!

Sterkte, ik hoop voor je dat je het vol kunt houden en dat je je een houding weet te geven. Lijkt mij erg lastig, ik heb express geen afspraken gemaakt. Ben immers pas net begonnen en merk dat ik, doordat het allemaal ergens toch wel makkelijk gaat, makkelijk over te halen zou zijn. Dan doe ik het toch vanaf dan gewoon weer niet? Dat gevoel. Gelukkig is mijn auto stuk en kan ik niet fietsen met een kratje dus kom ik ook minder snel in de verleiding in de supermarkt. Wijn trekt me nog helemaal niet. Het is echt weekendbier wat me trekt. Om 3 uur gaan de kinderen naar hun vader en dan trok ik het eerste biertje open, muziekje aan, lekker genieten van mijn vrije weekend.

Iedereen sterkte, ik kan me voorstellen dat het weekend voor iedereen lastig is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je red het wel Stien, het is gewoon een kwestie van de eerste laten staan. Laat al die kratten en flessen maar lekker voor wat ze zijn.

Toen ik stopte zag ik met name heel erg op tegen de feestdagen: Kerstmis en Nieuwjaar. Ik besloot toen daar niet over na te denken tot het zover was. En ik ben er goed doorheen gekomen! Het was heel gezellig, ook zonder drank, en ik weet alles nog!
Zo kan het voor jou op de camping ook zijn. Je zult merken dat het zoveel fijner is ook de volgende ochtend fris en zonder koppijn te zijn.

Allemaal een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Postmodernisme/Karin,

Even antwoord op je mailtje van gisteravond.
Ik ben ook niet bang, hoor.
Aan het eind mijn vorige behandeling bleef het gamma-GT gehalte aan de hoge kant. Ik had echter nog ergens een bloedonderzoek van ca. 9 jaar geleden, ontedekte ik dat die waarde bij mij dus ook in normale omstandigheden hoog is. En dat een betrof een bloedonderzoek na een periode van 4 maand zonder alcohol en sigaretten en matig koffiegebruik i.v.m. geplande zwangerschap.
En van glucose verwacht ik wel dat die een beetje op hol is. Al die suikers door alcohol worden nu niet meer vervangen. Ik snoep niet of eet geen gebak, drink zelden frisdrank en in de sappen die ik drink zit gen toegevoegde suiker. En dan van 2-2,5 fles wijn naar niks, ja dat heeft zo zijn effecten.
Het mooiste effect is wel me goed voelen, energierijk, monter zijn, fit zijn. Lang leve droog staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal!
Gisteren een dagje zonder alchol gehad en een goed gesprek gehad met mijn vrouw over de problematiek .. haar ook ingelicht dat de 19juni mijn laatste drinkdag is!
Ze is een beetje sceptisch wat normaal is - ze heeft een beetje schrik dat ik het nog ga uithangen de komende weken wat zeker niet zo is .. ik wil echt wel naar die dag toewerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Gefeliceerd met je promotie tot chirurg.

Eerst en vooral beterschap met je griepje.

Dan de vakantie. Je kunt met je partner afspreken dat hij je in de gaten houdt, en je bijtijds waarschuwd voor gevaren en je helpt je doel te houden. Neem vooral jezelf voor niet toe te geven aan de druk die wellicht op je uitgeoefend wordt. Is je gewicht mogellijk als gewicht in de strijd te werpen? De felle zon en de warmte kunnen ook goede smoezen zijn. Heb jij last van depressies (gehad) en slik je daar medicijnen voor, dat lieg je niet echt als je zegt dat je geen alcohol mag nuttigen wegens medicijngebruik. Je kunt ook trekremmers en Refusal of Antabus vragen aan de huisarts om je te helpen deze vakantie door te komen. Verzin in elk geval iets, dat waar kan zijn, en zorg dat je partner dit ook beaamd. Neem in iedergeval je helpende gedachten op een lijst mee en lees deze elke dag door.
Heb je hier de internetbehandeling gevolgd, neem dan een print mee van het eerste deel van beslissingen, waarin tips staan om een uitglijer of een terugval te voorkomen. Ik weet niet wat in het 2de deel staat, want zover ben ik nog niet in de behandeling.
Op internet staan ook nog lappen tekst over terugval en het voorkomen ervan. Ga googlelen en tik gewoon "terugval" in, de meeste links gaan over terugval met alcohol.
Meer kan ik zo eventjes niet verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het zuiden en oosten kans op onweer.

Momenteel enkele (onweers)buien ter hoogte van de lijn Twente - Eindhoven. De meeste actieve buien bevinden zich in Twente. Ook kans op hagel. Elders is het helder, lokaal nevelig en ligt het kwik rond 12 graden bij een zwakke wind uit uiteenlopende richtingen. Het gebied ten oosten van de eerdergenoemde lijn geeft voor vandaag ook aan waar de kans op (onweers)buien aanwezig blijft. Elders blijft het droog en schijnt de zon weer uitbundig. De temperatuur loopt landinwaarts opnieuw op tot zo'n 25 graden en langs de kust wordt het maximaal 20 graden. De wind is zwak en uit uiteenlopende richtingen, maar in de middag steekt er in de kustprovincies opnieuw een zeewind op. De wind wordt daar dan matig uit noordwest. Ook vanavond en komende nacht zou er in de zuidoostelijke helft van het land nog een enkele (onweers)bui kunnen vallen, maar op de meeste plaatsen is het droog. Van het noordwesten uit neemt de bewolking toe en van het zuiden uit drijven ook wat wolkenvelden ons land binnen. De temperatuur daalt bij een zwak tot matige noordelijke wind naar ongeveer 12 graden. Zaterdag is het overwegend bewolkt en kunnen er in het hele land enkele regen- en onweersbuien vallen (maar de kans erop is nog steeds het grootst in het oosten en zuiden van het land). De temperatuur doet het stapje terug en het wordt rond 19 graden; 16 graden in het noordwesten tot 23 in Limburg en Twente. Er staat dan een matige noordelijke wind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen lenne,
allereerst: goed dat je toewerkt naar een datum om te stoppen!
dat je vrouw sceptisch is begrijp ik wel.
wij alki's beloven vaak veel, en komen er dan toch weer op terug (dat geldt in elk geval ook voor mij, maar wie weet ben jij de gouden uitzondering op deze regel)
de enige manier om je vrouw ervan te overtuigen is het te doen, dus ga er tegenaan zou ik zegen!
één dagje zonder kun je al, dus..... waarom zou je er van daag geen tweede tegenaan plakken?
in elk geval het nemen van de volgende uitstellen.
op één van de tips bij tips en adviezen staat een trucje om daat voor elkaar te krijgen. ik heb het even voor je gekopieerd: de keukenwekker

Als ik heel erge trek heb zet ik de keukenwekker (hema, 3 euri) op 10 minuten.

Dan ga ik wat anders doen of tv kijken/lezen.
Na 10 minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dan ga ik nog eens proberen. Zo dus. Dan red ik wel, wat ik één keer kan, kan ik ook twee keer denk ik dan.....

Dan na 3 keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heeeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken.
Weer 10 minuten. Dan denk ik wat ik 40 minuten kan kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder. In de Tactus therapie heb ik geleerd, de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret) gewoon "over me heen te laten komen" en het te accepteren en niet te gaan denken: o o o o wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te doen.

Weet je ik heb twee kinderen, mijn liefste bezitten van 8 en 10 en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Of in een tehuis voor Korsakov-patiënten ik vond dat nogal schokkend.

Maar dat is lange=afstandsdenken, tegen de trek moet je per minuut vechten, nee, uitstellen dus met die wekker.

Per dag, en soms per uur


tot zover onze collega-stopper, misschien heb je er wat aan. misschien wil je vrouw je wel een kookweker kado doen.... een hele mooie of gekke, als beloning voor je droge dag van gisteren?
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,

Ik kan me enigzins voorstellen hoe jij gesandwicht werd. Toen onze kinderen nog in de leeftijd verkeerden dat ze het prettig vonden bij ons in bed te liggen. Dat ging dan om een 2persoonsbed, met ons 2 en de 2 kinderen. Zoon aan de buitenkant naast man en daarnaast dochter en dan ik. Ik werd al snel naar het uiterste randje van het bed gedrongen, soms letterlijk eruit gewerkt. Werd ik wakker op de grond zonder dek. Mijn man leek net een kroket tussen een broodje geperst (het broodje bestond uit zoon en dochter). Maar ja, je heb wat voor je kinderen over om ze geborgenheid te geven en het heeft wel iets schattigs.
Ik hoop wel dat je beetje aan je nachtrust hebt gehad.

Ik wens je verder een droge dag toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne ,

Ook goede morgen en gefeliciteerd met je droge dag :present: en met wat je afgesproken hebt met je vrouw. B)
Heb je al eerder stoppogingen ondernomen? Zo ja, dan kan dat een reden tot wantrouwen zijn bij je vrouw. Leg haar goed uit hoe moeilijk het is om van de alcohol af te komen.
Verwijs haar evt naar de site van Minderdrinken.nl, kies uit het menu Feiten over alcohol en uit het submenu 'een drinker in huis'. Daar staan ook tips voor partner en/of kinderen.
Vraag haar ook om steun en begrip en support, want die heb je nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stien, je hebt een metamorfose ondergaan, zeker als gevolg van gisteren met al die berichtjes over de icoontjes/ ik hou niet zo van chirurgen, maar gelukkig kenik je al langer, dus weet ik dat er een goed mens achter die blauwe lap woont. iemand die vecht voor een goede zaak.

corinne heeft gelijk: de reden die je opgeeft moet zo dicht mogelijk liggen bij de waarheid, dan is het voor jezelf ook het gemakkelijkste om vol te houden. en bedenk ook thuis vast wat je gaat zeggen op de te verwachten reacties:
zij: last van je maag? ik heb wel rennies in de caravan liggen.... jij weer: weet jij dan niet dat rennies slecht zijn voor je nieren? dat is de ene kwaal door de andere vervangen, nee dank je, ik neem wel water... enz
zo kun je voor de meeste redenen wel vast een of twee vervolg vragen enantwoorden verzinnen. als je ze voor jezelf al een keer hebt bedacht gaat het je op het moment veel gemakkelijker af. mosschien kan je man er onderweg in de auto ook nog een paar bedenken, die indruk maken in de familie, dan heb je een bondgenoot tijdens de vakantie.

hoe dan ook, ik wens je een heel droog, dubbeldroog dus, pinksterweekend toe. geniet ook van alle leuke momenten, en denk vooral ook aan de tips van corinne.

groetjes, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

corinne, jij bent ook weer een helder helpend hoofdje op de vroege morgen. daarom lees ik altijd zo graag wat er nu weer uit het rugzakje komt. want wat je voor een ander uitpakt helpt mij ook weer.een goede dag, mijn halfuurtje zit er al weer bijna op, gisteren alles bij elkaar toch nog anderhalf uur ruim geworden. zie je wel dat ik verslaafd ben? is het niet aan de alcohol, dan wel aan de alcohol-de-baas-site. als ik eenmaal ben begonnen kan ik niet stoppen. maar nu moet ik wel: ik moet nog een toespraak schrijven voor vanmiddag drie uur, en ik heb nog niet eens het raamwerk ervan in mijn hoofd zitten. dat gaat me nog zeker vijf uur kosten (voor een verhaal van driekwartier). oké, uitloggen, niet uitstellen, dus ik zet geen wekker, hij moet gewoon uit! :huh::$:wacko:het werk wacht, en ik ga er wat leuks vanmaken.

een hele goede dag, corinnen, en ook voor alle anderen,
groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Ook goede morgen.

Ik ga over een half uurtje bloed laten prikken.
Die afdeling gaat om 8.00 uur open en dan komen de mensen die nog moeten werken en degenen die nuchter moeten zijn voor het prikken. Ik heb dat eens aan de balie nagevraagd. Wachtruimte mudje vol elke ochtend. Dus ik blijf wat langer nuchter, hoef ik daar minder lang te wachten.
Een uur geleden werd ik wakker en was ervan overtuigd dat het acht uur was, kom ik beneden is het pas 7 uur. Ben maar niet terug naar bed gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ja, nog even pip gedag zeggen, als ik terugdenk aan mijn lange nachten, wakker tussen twee of drie kindjes, dan overheerst het tedere gevoel, hoewel ik ze toen wel eens verwenste, met hun kleine warme zachte draaikontenlijfjes! grrrr.
nu zijn het drie bomen, met de lente van hun vader (2.01) en ze delen hun warmte in bed met vreemden (voor mij dan)
geniet maar van het nu, voor je het weet is het over (wat klinkt dat zielig, maar zo is het niet bedoeld, ik kijk er met genoegen en tederheid op terug).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien:

Ik ben vorig weekend voor het eerst sinds 100 jaar, nuchter naar een Jazz Festival (The Hague Jazz) geweest. Voorheen was op deze plek North Sea Jazz gevestigd. Twee avonden heb ik me hier prima vermaakt. Voorheen was dit zonder alcohol niet voor te stellen... gewoon uitgesloten. Nu was het andersom.... Alcohol? Uitgesloten! En wat werd er een hoop gezopen, maar ik zag (en rook vooral) ook heel veel nuchtere mensen (was me nooit zo opgevallen). Ik kon genieten van de muziek en de mensen en van mijn vrije handen en mijn vrije gevoel. En zo lekker om die laatste niet weer te hoeven nemen tot in de kleine uurtjes.
En wat heerlijk toen ik 's nachts fris naar huis toe ging en thuis een douche nam, lekker kon slapen en de volgende dag lekker fit op stond en heel de dag leuke dingen kon doen en die avond weer vol energie naar het Jazz Festival kon gaan. Wat een cadeau heb ik mezelf 6 maanden geleden gegeven. Wat een vrijheid en wat een echtheid.
Echt Stien, dit ga jij ook redden deze dagen op de camping. Prop die emmer maar vol met lekkere frisse drankjes en kijk om je heen en dit ook vooral 's morgens, als jij lekker fit koffie staat te maken (of wat dan ook) en de rest 'verrot' hun caravan uit komt strompelen en uuuuuuuuuren moet bijkomen van die leuke avond, die nog vaag ergens (of helemaal niet) in hun geheugen is blijven hangen.

Succes en heel veel plezier.

Liefs, Mick


Ennuh.... wat valt er te verkopen??? Wat kan jou het nou schelen wat die anderen ervan denken?
Ik ben er trots op dat ik vandaag niet drink en dat mag men best weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle bedankt voor de tip met de wekker - het is zo dat ik het nu nog redelijk onder controle heb het drinken maar dat is ooit anders geweest - het eerst van de dag wat ik deed was op zoek gaan naar alcohol ... naar het pompstation om een six pak halve liters gaan uit te halen .. nu lukt het me om een dag (soms enkele dagen niets te drinken) - kvoel wel als ik de kans heb om iets gaan uit halen gedurende de dag dat ik dat wel doe - alleen is het geen six pak meer maar 2 tot 4 kleine pinten.
Ik wil er wel helemaal vanaf want zolang ik drink blijft het gevaar bestaan dat ik ga overdrijven en een zware uitschuiver heb.

Corinne - ik ben al nekeer 8 maanden volledig gestopt nadat ik een jaar lang echt zwaar aan de pinten gehangen heb .. ik ben gestopt bij de geboorte van mijn dochter (20juni) maar nu dus reeds een 3tal maanden terug bezig en ik merk dat het gebruik terug de hoogte in gaat - nog steeds beperkt wel - maar het gaat de hoogte in .. in het begin dronk ik 1 pintje om de drie dagen, nu neem ik er al 2 tot 4 om de 2 dagen en soms elke dag dus het is weer hoog tijd om volledig te kappen ermee voor het echt problematisch wordt! Die tips voor partner op minder drinken zal mijn vrouwtje wel kunnen apprecieren .. ze heeft soms het gevoel dat ze er alleen voor staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick,

Klinkt gezellig en lekker als je er met al je zintuigen van kunt genieten. you go, girl!

Stien,

Ik moest gelijk aan Kohje denken had geloof ik toen ook de griep. Geniet gewoon van je weekeinde,
ik zou iets meenemen wat jij lekker vind. Al was het een pot thee.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je jezelf moet verdedigen omdat je liever iets gezonds drinkt.
Ik hoop dat je een gezellig weekeinde hebt.

Volgens mij ben ik de rest van de wereld ietwat kwijt, Pinsteren? betekent dat de wereld gewoon doordraait?
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Bij het maken van toespraken is het begin op papier krijgen het moeilijkst. Heb je eenmaal een begin, weet je op het eind niet meer waar je moet stoppen om binnen de gestelde spreektijd te blijven.
Ik ken het probleem. Mijn moeder vroeg me altijd om de toespraken voor de belangenvereniging van weekendhuiseigenaren te schrijven aan de hand van een lijstje van dingen die aan de orde moesten komen (ik ging niet mee naar alle vergaderingen) en de speech zelf te doen. Dat was dus minstens 1 keer per jaar raak en dat heb ik van mijn 16de tot mijn 23ste gedaan. Was ook wel plezierig. Als ik het podium opging dat struikelde ik of op het podium viel de tekst op de grond. Ik zorgde door mijn klunsige gespannenheid aan het begin altijd wel voor het creëren van een goedgemutste sfeer.

Succes dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

Zeg haar dat zij niet verantwoordelijk is voor je drankgebruik, maar jijzelf. Want jij bent het die de keuze maakt te drinken, niet zij. Zij hoeft en mag zich niet verantwoordlijk voelen voor jouw gebruik. En zeg haar dat je haar steun bij het stoppen zeer waardeerd.

Een knuffel voor je vrouw en kleine meid.

En jij sterkte en laat die eerste staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, dank je. Dát had ik nou net even nodig. Ik ga me aan je optrekken, als jij het kan moet ik het ook kunnen. Ineens is die klik er weer.
Misschien zit die pouwer van het festival er nog wel in bij jou! :D

Allemaal overigens bedankt voor de goede tips en mede gedachten.

Anna, ja door jou moest ik ook ineens weer aan de kerst en oud en nieuw denken die we met z'n allen
toch maar mooi droog door gekomen waren.
Maar ja, toen heb ik me aardig afgezonderd van de mensen. Werken en mijn moeder. ;)

Overigens ben ik niet bevorderd tot chirurg. Dat zou toch wel heel eenvoudig zijn. Nee ik wil jullie niet besmetten. Ik ben doorlopend aan het niezen en vreselijk verkouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...