blacky Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 dit berichtje doet mij lachen want twee maal per week ga ik nog op een huisje buiten als ik naar de toilet moet vindt het wel niet het leukste wat er is maar beter als tussen de bomen zou ik zeggen :-))groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 hoi corinne , fijn om dit te lezen :-))groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 proficiaat met de jarige geniet er maar samen van groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Joann,Geniet van het tuinfeest.En geknoei hoort erbij, dat zouden al die mama's toch moeten weten.Maar ja, die kinders willen voor een feestje altijd hun mooiste nieuwste kleertjes aan.Die van mij ook. (Nu ook nog.)Ach die mama's hebben straks wat te doen: wassen en vlekken te lijf gaan. Kinders die al genoeg ophebben en hun avondeten niet meer willen.Als ze het maar naar hun zin hebben, de boel niet slopen, niet gaat vechten en vooral geen ongelukken krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Blacky,Bestaan er nog zulke huisjes? Voor mij is de laatste keer zo ongeveer 35 jaar geleden dat ik nog naar buiten moest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hallo Corinne,Wat fijn dat de bloeduitslag goed is.Een hele opluchting denk ik.Onbewust ga je je toch ongerust maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 hoi corinne , ja inderdaad er bestaan nog zo´n huisjes , iedere maandag en donderdag werk ik bij mensen die zo´´n huisje hebben ,houten bak met een rond houten dekseltje op en een deur waar een gaatje in zit in de vorm van precies een hartje .soms werk ik bij mijn klanten ook in de tuin zoals vorige week , iedere keer opnieuw moest ik door plassen lopen welke niet al te aangenaam roken , zei de klant toen ik gedaan had dat zij de put de vorige dag leeg geschept had ;-((terug thuis kan ik jou verzekeren dat ik vlug uit de kleren was en wel 3 keer een douche genomen heb maar de reuk bleef in mijn neus zitten ;-(((echt beter gaat het niet met het katertje dus ik vermoed dat ik morgen een andere dierenarts ga zoeken om een tweede opinie te krijgen al is er in spanje toen reeds gezegt dat katten leukemie dodelijk is ;-((groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hallo Stien,Wat goed van jou dat je je niet hebt laten verleiden dit weekendJe bent een kei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Blacky,Euuk. Kan me je douches voorstellen. Oei Blacky, sneu voor jou en katertje.Morgen een tweede opinie, maar je zoekt toch het beste voor hem.Vorig jaar moest ik om deze tijd ook de moeilijke beslissing nemen voor onze oude kat (bijna 12 was ze), het doet me af en toe nog zeer. Nu met jou katertjes, is het bijna elke dag raak._____________Even wat beter nieuws, ik begin morgen met een nieuwe baan. Ik weet nog niet veel, wel waar het is en dat ik morgenmiddag na een gesprekje begin. Dus daar horen jullie de komende dagen nog van. Mijn agenda staat nu helemaal op zijn kop.Ik loop nu even naar iemand met wie ik een afspraak heb morgen die niet door kan gaan, maar heb ik het tel.nr. niet.Doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Joann,Ik weet dat jij het goed bedoeld, maar het heeft niets met de AA te maken. Ik ben het forum, aan het afbouwen. Er komen steeds meer nieuwen. Ik lees af en toe nog even. En verdwijn dan binnen kort, van het forum. Ik zit in een hele nieuwe fase in mijn leven en het gaat heeeeel eeeeeeeerg goed met me.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 avond ferry , ik ben blij dat het jou heeeel heeel goed gaat .ik wil hier niet iets verkeerds zeggen of schrijven maar vindt jij niet dat wat jij vandaag voelt je het op een of ander manier mag door geven juist aan de nieuwelingen ??het door geven van hoe men het gedaan heeft in het begin van onze eigen nuchterheid is toch niet slecht ??maar ferry wat je ook doet het is jouw keuze he groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi allemaal,Fijn om te lezen dat de meesten er in slagen om gestopt te blijven met drinken...Ook voor mij geldt dat ik een lange weg af te leggen heb om vertrouwen terug te winnen van mijn partner... en ik moet eerlijk bekennen dat mijn relatie enorm verbeterd is de afgelopen tijd..De oplossing om vertrouwen terug te winnen is heel simpel in theorie maar in praktijk lastiger...De oplossing is "wees betrouwbaar" .... handel er naar en praat er zo min mogelijk over...Voor mij betekent dat : afspraken nakomen en geen smoesjes om ergens onderuit te komen omdat ik er geen zin in heb...Door de vele leugens die ik mijn partner verteld heb en de afspraken die ik nooit ben nagekomen heb ik mijzelf in een hele lastige situatie gemanouvreerd... keer op keer beloofde ik beterschap... "ja schat vandaag is de laatste keer" of toen ons eerste kind geboren werd "nu ben ik er voorgoed klaar mee" (geen dag volgehouden) en toen ons tweede kind geboren werd "nu ben ik er voorgoed klaar mee" (2 dagen volgehouden)....etcetcetc... Door te liegen en/of beloften niet na te komen (of ik er toe in staat was of niet) is de relatie met mijn partner en kids enorm beschadigd.... wat mij helpt is om de rollen eens om te draaien... hoe zou ik mij voelen als mijn partner liegt en bedriegt ? .... antwoord is simpel... afschuwelijk en teleurgesteld.... ook zou ik twijfelen aan mijzelf en mijzelf afvragen of ik wel zo een relatie zou willen....Mijn sponser vertelde me dat ik beter niet om begrip voor MIJN situatie moest vragen maar door heel simpel altijd mijn woord te houden jegens mijn partner... Altijd maar weer was ik het die alle begrip nodig had... en toen ik stopte was dat weer zo...Ik heb vrij vroeg geleerd om begrip op te brengen voor mijn partner die al die jaren door de hel is gegaan met mij... heel moeilijk voor zo een figuur als ik want ik was (en ben soms nog steeds) alleen maar met Ziza bezig...Wil ik vertrouwen in mijn relatie dan moet ik betrouwbaar zijn.... en er naar handelen....pas dan veranderen dingen... praten kan ik als de beste... uiteindelijk veranderen er alleen maar dingen door het te DOEN....Ik ben vandaag dankbaar voor het leven dat ik heb.... keihard werken en geloof dat het anders kan zijn voor mij de sleutelwoorden.... en het resultaat is onbeschrijvelijk... wat ik vandaag heb had ik nooit verwacht te hebben... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Ferry,Blij te horen dat het goed gaat met je. En dat de tijd eraan komt dat jij ons gaat loslaten en wij jou.Je weet dat je altijd welkom bent hier. Dus ik zeg: vaarwel en tot ziens.En dank voor je gezelschap en je bijdragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Ziza,Zo is het en dat is niet alleen iets dat wij moeten doen: met de ogen van een ander naar je zelf kijken.Dat gaat voor meer mensen op of eigenlijk voor alle mensen. Het zogenaamde zichzelf een spiegel voorhouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 corinne,Gefeliciteerd met je baan.Weer een nieuwe start.Ik hoop dat je het naar je zin krijgt.Afleiding is goed . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hallo PIPZie dat je ingelogd bent. Miste je al een paar dagen.Gaat het nog ssteeds goed met ADB zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Morgen is mijn vrije dag. Normaal bridge ik op woensdag.Maar eens in de 2 maanden kiezen een vriendin en ik een stad uit om te bezoeken. dat zal morgen Haarlem worden. de weersvoorspelling is goed.Hopenlijk is Twan het daar morgen mee eens.Inmiddels hebben wij de volgende steden al eens samen bezocht.Maastricht,Breda, den Bosch, Zutphen, Deventer, Amsterdam, en. Delft. de volgende wordt Leiden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Sammy,Nu hectisch en dan weer een patroon.Werkloos zijn en een baan zoeken geeft nl. een hoop onzekerheid. Je kunt nooit eens fatsoenlijk een afspraak maken, je moet altijd zeggen als het goed is, gaat het door. En de laatste weken heb ik al heel wat afspraken moeten verplaatsen of afzeggen.Ik hou wel van enige regelmaat.De komende dagen weet ik daar meer over.Ik ga nu eindelijk eens aan mijn avondeten werken, want ik rammel inmiddels.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Toen ik bij AA arriveerde zat ik vol met zelfhaat en haat naar anderen en vooral veel pijn en onbehagen... ik was ervan overtuigd dat mijn ellende veroorzaakt was door anderen...slecht karma en pech...En vanuit dat gegeven presenteerde ik een toneelspeler die het absoluut belangrijk vond om aardig gevonden te worden...en die net deed alsof er niets met hem aan de hand was.... en als anderen mij dan niet leuk vonden (en dat kwam vaak voor vooral als ik onbetrouwbaar bleek te zijn) dan was dat een enorme deceptie voor me...Toevallig las ik gisteren een stukje in een boek dat gaat over sex-liefde verslaving, het is in het engels en als ik het vertaal dan verliest het zijn kracht.... dit stukje ook zeer op mij van toepassing met drugs - alcoholverslaving :" Yet , whether we are aware of it or not, our entire being had been molded by our failure , or refusal , to solve from within the problem of our real lives : insecurity , loniliness , and lack of any abiding sense of personal worth and dignity. Through sex, charm , emotional appeal , or persuasive intellect, we had uses other people as drugs to avoid facing our own personal inadequacy. Once we saw this, we realized that in surrendering our addictive behavior we inevitably have to question the whole foundation of our self-image, our personal identity "SLAA page 74 2nd stepZoals ik zei mijn leven hing aan elkaar van pijn , haat en zelfhaat.... en ook was ik niet in staat om te stoppen met drinken en gebruiken... het werd steeds zwarter en zwarter... terwijl alles steeds slechter werd bleef ik mijzelf vertellen dat ik het zelf wilde oplossen...ik had geen andere mensen nodig... de reden hiervoor was achteraf simpel...ik was gewoon bang voor mensen ..... ik was bang dat ze er achter zouden komen dat ik niet de figuur was die ik speelde....maar gewoon een bange verslaafde jongen die van het leven geen bal begrijpt en de hele tijd denkt dat alles met hem te maken heeft... mijn zelfbeeld was als een kaartenhuis...mijn normen en waarden konden mij niet clean houden....mijn wilskracht kon mij niet clean houden...ik wilde dolgraag een ander leven...maar de manier waarop ik dat probeerde te bereiken of te bewerkstelligen faalde compleet.... en nu is dat logsich.... ik herhaalde mijzelf de hele tijd en verwachte een ander resultaat...en bovenal was ik een man van heeel veeeel woorden en weinig daden... angst , angst en nog eens angst....geen zelfwaarde en vooral eenzaam , met en zonder mensen om mij heen...Mijn identiteit hing aan elkaar van pijn en gelijk willen hebben... ik had met helemaal niemand een eerlijke , gezonde relatie...Mijn oplossing voor het probleem wat van binnen zit zocht ik altijd buiten mijzelf..of het nu drugs of alcohol was , of aandacht of andere mensen (vrouwen) , auto's , noem maar op.... mijn hoofd vertelde mij dat mijn probleem van buiten zat....dat het aan anderen lag behalve mijzelf....Voor mij is het geen kwestie van vechten maar van opgeven van dingen die mij en anderen pijn veroorzaken... mijn manier leverde alleen verdriet en pijn op...en ik had er alles voor over om van de pijn verlost te worden...AA heeft mij geleerd naar binnen te kijken.... en door contact te krijgen met God zoals ik Hem begrijp ben ik verlost van zoveel ellende vandaag... Noem het in contact komen met een Hoger Bewustzijn..in ieder geval is het iets wat all denken overstijgt... en dat contact kan ik alleen maar krijgen als ik schoon schip maak met mijzelf en met anderen....en dat voortdurend blijf doen...en dat is wat mij nuchter en clean houd... was het lastig in het begin ? ja zeker maar na 6 weken was de obsessie om te drinken en gebruiken weg... kompleet verdwenen... en dat is een wonder voor zo figuur als ik die 15 jaar nergens anders aan kon denken...Vandaag heb ik geen kookwekker nodig , ik hoef niet te vechten met gremlins , er zijn geen valkuilen om in te vallen (valkuilen heb ik altijd zelf gecreeerd en niemand anders)....Ik ben niet immuun voor drugs of alcohol .. ik weet dat ik nooit en te nimmer meer veilig zal kunnen drinken of gebruiken... als ik begin is het einde zoek... (genoeg ervaring hahaha)Maar nuchter en clean zijn op basis van mijn spirituele conditie is het beste wat mij ooit is overkomen....Dit heb ik mijzelf niet cadeau gegeven maar door een hersteld contact met mijn Hogere Macht ben ik vandaag clean en nuchter... en daar moet ik hard voor werken maar ik krijg zoveel extra erbij dat had ik nooit kunnen geloven...Ik kon het leven niet aan zoals het was... ik was onbekwaam in leven met anderen en met mijzelf... AA heeft mij geleerd wat ik zelf niet kon...ik was niet in staat om mijn problemen zelf op te lossen.. ik had hulp nodig en heb dat gekregen... vandaag kan ik leven in plaats van er tegen aan te schoppen....Drinken en gebruiken was slechts het topje van de ijsberg van wat er werkelijk aan de hand was...Het knagende , ontevreden gevoel is weg.... en als dat terug komt in een zware vorm dan ben ik de sigaar... en dat is het grootste geschenk wat ik heb gehad.....En natuurlijk voel ik me bij tijd en wijle minder , maak ik ruzie , zeg ik verkeerde , kwetsende dingen , ben ik geirriteerd.... maar een slechte dag is nog altijd vele malen beter dan een goede dag die ik had toen ik nog dronk en gebruikte... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenne Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Ziza - ik ben blij dat het je zo goed gaat .. je ademt wel heel sterk AA uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Sammy, Zat even alles te lezen, heb een heftige tijd maar het gaat nogsteeds goed! Ik heb gister (bewust) 1 wijntje genomen en dat ging goed. Ik denk nogsteeds aan minderen, niet stoppen. Heb vandaag geen zin niet gedronken in kunnen vullen, al is het nog vroeg. Wat gebeurt er toch veel met iedereen. Corinne, super van de uitslag, klasse! Joann, gefeliciteerd! Lenne, jammer voor je dat je je nu niet aan kunt melden. Vertrouwen zul je terug moeten winnen door daden, laten zien dat je het serieus meent en om steun vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Blacky, wat ontzettend naar voor je, dat met je katje. Heb echt met je te doen. Ben benieuwd naar morgen, second opinion. Maarja. wat je zegt. Was van plan om me even een paar dagen op te sluiten maar het scheelt al heel veel als ik gewoon de stekker van de telefoon eruit heb. Dit is toch wel fijn om te lezen en waarom zou ik dan niet mee doen? Verbouwen is een ramp, probeer uit te zien naar de toekomst en naar hoe het er dan uit ziet. Tanden op elkaar en dagen tellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Ziza, heel herkenbaar stukje, en ik schaam me niet om toe te geven dat het mij alleen ook niet zou lukken, maar wel mede omdat ik heel veel kracht put uit mn geloof in God.Corinne, leuk dat je weer werk hebt, ben benieuwd naar je verhalen hierover!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 He Pip, leuk dat je er weer bent!!Lenne, gewoon af en toe inloggen bij tactus, ook ik had plots een mailtje dat ik mee kon doen aan de behandeling.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pip Geplaatst 29 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2007 Hoi Charlie! Was ik toch maar heel even weg.... ! Nu even potje pesten met kind twee, straks ben ik er echt weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden