Spring naar bijdragen

dinsdag 29 mei


Twan

Aanbevolen berichten

Af en toe regen.

Vandaag is het meest bewolkt met in de ochtend vooral in de zuidwestelijke helft van het land af en toe regen. In de middag breidt een regengebied zich vanuit het oosten over de noordoostelijke helft uit. De meeste regen valt in het noorden. De middagtemperatuur wordt ongeveer 15 graden. De wind is noordwestelijk, matig tot vrij krachtig, in de kustprovincies krachtig. Komende nacht klaart het op en koelt het af tot een graad of 10. Woensdag hebben we te maken met een rug van hoge druk. Er zijn dan perioden met zon en het blijft tot de avond droog. De middagtemperatuur wordt ongeveer 18 graden. De wind draait van west naar zuidwest en in de avond uiteindelijk naar zuid en is meest matig.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Anjo, heel veel sterkte deze week met de chemo van X, de renovatie en alles wat er op je weg komt. Fijn dat je kinderen je zo geholpen hebben gisteren!:present:

Joann, gefeliciteerd met de verjaardag van je jongste.

Het wordt vandaag een regenachtige dag, inderdaad goed voor de patatten zoals Blacky al zei. Iedereen veel succes met het binnen droog houden.

Bij jou ook alles nog steeds oké Twan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,
even een kort berichtje van mij.
ik ben ingestort
eerst latman opgehaald in dusseldorf, toen naar zijn huis
daarna naar de verjaardag van mijn neef op de zorgboerderij
dat ging nog allemaal goed
maar wel down en veel hoofdpijn
zijn vader in verweggistan liet natuurlijk niets van zich horen, de z^k
twee dagen daarna de verjaardag van mijn overleden zusje
(pas 7 weken geleden)
ze waren twee dagen na elkaar jarig
en toen ging het niet meer
huilen hoofdpijn buikpijn huilen enz enz
al mijn werk heb ik afgezegd voorlopig
ik krabbel nu langzaam op, maar doe het heel kalm aan
dus voorlopig ook even een forum-pauze.
ik leef te intens mee met iedereen, en dat moet ik nu vermijden.
even geen nieuwe indrukken erbij
sorry voor jullie
ik groet jullie allemaal heel hartelijk,
zodra ik me wat beter voel meld ik me wel weer.
stuur ook maar geen pb-tjes, want die lees ik ook even niet.
echt even helemaal alles op nul gezet.
veel liefs voor jullie allemaal
hou het vol om niet te drinken
dat is me in elk geval nog wel gelukt:
ik heb niet gedronken, ik ben nog steeds adb.
veel liefs van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Meid het komt wel goed met je!
Luister idd maar naar jezelf, want
op een ander forum waar ik stop met roken
heeft ook al een meedegenoot een hartinfarct gekregen.
Das al de 2e na Joann, ben er erg van geschrokken vanmorgen!
En van onze leeftijd dus ronde de 40.....ook een kind van 5...

Ja ik schrijf dit express, omdat we idd moeten zorgen dat we onze
rust krijgen...en goed voor ons lichaam en geest moeten
zorgen.
Ben nog een beetje van slag.

Bibelle, sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Sterkte!
Neem de tijd en je rust,
er is ook nogal wat op je pad gekomen
de laatste tijd.
Gooi het eruit, die emotie
dan kan het zich niet vastzetten in je systeem!


Moesje,
Oei wat zul je (weer) geschrokken zijn!
Een reden te meer om vol te houden aan
je voornemen om niet meer te roken en drinken.
Beterschap voor je forumgenoot!!!

Anjo,
Sterkte de komende week,
en laat die renovatie maar over aan "de mannen"
dat komt vast wel in orde!
Ik hoop dat X niet veel last krijgt van bijwerkingen
van de chemo en dat de kuur aanslaat!
Ik denk aan jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Het is onmogelijk om op iedereen te reageren en ik heb ook niet alles terug kunnen lezen.

Anjo, sterkte met de renovatie en X.

Joann, gefeliciteerd met je dochtertje.

Nic, welkom op het forum. Ik hoop dat het lukt ADB te worden/zijn.

Pip, gefeliciteerd, jij gaat goed. 1 week ADB :present:

Bibelle, wat akelig nou. Tja, eens te meer een waarschuwing van het lichaam je bent mens en wordt bij tijd en wijle even naar de plaats teruggeroepen. Je kunt er maar beter gehoor aan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pinksterdagen zitten er weer op en ik ben ze droog doorgekomen.

Eerste pinksterdag zelfs best wel mooi weer gehad en de tweede was iets minder maar dat hebben we wel eens 10 keer erger mee gemaakt. Dus eigenlijk heerlijk weer voor onze aktiviteiten.

We hebben enorme fietstochten gemaakt met elf fietsen op een rij en het heeft wel wat. Ik heb daar intens van genoten. De enorme ontbijttafel op de camping, iedereen z'n lunch pakketje gelijk klaar maken en dan weg wezen!
We zaten in de Betuwe dus de allereerste kersen geproefd en veel aardbeien gegeten.

Een barbeque gehad waar de wijn rijkelijk stroomde maar waar ook voldoende kannen water klaar stonden. Eenmaal kwam mijn man van mijn glas proeven, bij mij dus dikke grijns het is maar water.
Maar ze hadden heerlijke muziek erbij aanstaan en ik verbaasde me eigenlijk over mijzelf. Ik kan mij heerlijk laten gaan, lekker melig, romantisch noem maar op. Hetgeen ik voorheen niet liet merken want ik wilde nooit de aandacht op me vestigen, bang dat iemand zou zeggen, oh maar die heeft al een slok op! Nee die slok op heb ik aan anderen over gelaten, ik heb ze zien veranderen en sommige mensen krijgen echte nare trekjes. Daar had ik wel moeite mee en heb me éénmaal toch maar even afgezonderd.
Het is ook erg intensief met 11 man constant op te trekken en niet even op jezelf te kunnen zijn.
Ik heb uiteindelijk toch een klein kratje bier en rode wijn meegenomen en dat werd wel zo gewaardeerd en eigenlijk helemaal geen opmerkingen gehad waarom ik niet dronk. Men nam denk ik aan dat ik aan het lijnen was. Viel dus alles 100% mee om gewoon dus niet mee te drinken.

Een grote nadeel van deze dagen is wel mijn schouder, ik heb erg veel last/pijn nu, dus is het eigenlijk toch te veel geweest. De komende dagen zal ik daar nog wel lering uit trekken.

Voor wie pb'tje gestuurd hebben, hartstikke leuk en dank jullie voor het warme welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Stien dat je zo´n leuk weekend hebt gehad!
En petje af...dat je volgehouden hebt!!
Je ziet het, je zag er enorm tegenop..
en uiteindelijk viel het reuze mee.

Beterschap voor je schouder,
doe het even rustig aan zodat
je niet straks terug bij af bent!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge!!!!

Heel druk weekend gehad, daardoor niet op het forum helaas......

Joann: gefeliciteerd met je kleine meisje!!!!

Bibelle: lekker rustig aan proberen te doen, neem nu maar eens tijd voor jezelf!!

Anjo: heel veel sterkte, denk ook aan jezelf he....

Stien: knap van je, zie je wel dat je het kunt!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weten jullie, 's avonds als ik in bed lig, heb ik altijd 1 gremlin.......

In gedachten loop ik in de supermarkt en in gedachten koop ik dan een fles port, schenk een glas in....en stel me voor hoe dat smaakt. In het begin van mn adb periode vond ik het smerig en hoefde ik het niet, maar de laatste paar dagen vind ik het wel lekker.

Gelukkig is die gremlin ook weer gauw weg omdat ik mn gedachten dan "stil" zet en in slaap val.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
stien

Maar ze hadden heerlijke muziek erbij aanstaan en ik verbaasde me eigenlijk over mijzelf. Ik kan mij heerlijk laten gaan, lekker melig, romantisch noem maar op. Hetgeen ik voorheen niet liet merken want ik wilde nooit de aandacht op me vestigen, bang dat iemand zou zeggen, oh maar die heeft al een slok op!




@stien:
Goed joh :present:... en wat je hier schrijft vind ik heel herkenbaar. Dit had ik ook als ik gedronken had en zeker de laatste jaren. Werd zelfs op een bepaald moment wat introvert van de alcohol, omdat ik anders dronken 'overkwam'.
Nu maakt dat lekker niet meer uit, de vrijheid om gek of uitgelaten te doen is er, of ook gewoon om introvert te mogen zijn, want ik heb niet gedronken, dus daar kan het niet aan liggen. Heerlijk!!!

@bibelle:
Sterkte ermee.

@anna:
Bij jou ook alles nog steeds ok? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, Je bericht op gisteren nog gelezen. Blij dat je katertje wat beter is en goed dat je het droog bent doorgekomen, het is niet niks allemaal. Weet dat je dat zelf hebt gedaan! :present: :present: En een knuffel voor katertje.

Twan,
Bedankt voor het weerbericht. Het ga je nog steeds goed.

Anna, hoi

Bibelle, Sterkte en goed dat je ADB bleef

Moeje, goeie middag.

Joann, een goeie dag.

Stien, Gefeliciteerd :present:B):present::P. Je hebt stand gehouden, je mag apetrots op jezelf zijn. Jammer van je schouder, ga die nu maar verwennen. Fietsen is zwaar voor de schouders, je laat je volle gewicht erop hangen.

Charlie, Gelukkig lig je dan in bed en is het maar een droom. Ik heb vannacht ook wijn gedronken in mijn droom. Ik denk dat wij vannacht een waarschuwing hebben gehad om extra alert te zijn de komende tijd.

Mick, ook een goeie dag.


Heerlijk dat iedereen het zo goed doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, goed van je dat je het droog hebt gehouden. Zie je wel dat het eigenlijk best meevalt, zelfs al drinken anderen? Ik vind het zelfs best wel grappig om te zien.

Mick, hier gaat alles goed hoor. Nogal druk met van alles, en binnenkort ook nog de langverwachte renovatie erbij, dus ik verwacht dat ik de komende weken wel een beetje gek zal worden (om het voorzichtig uit te drukken). Maar ik ben wel van plan het droog te houden. Ik moet er niet aan denken om met een kater op mijn nieuwe baan te zitten, terwijl het thuis één grote puinhoop is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

FF wat van me afschrijven .. ik heb zwaar getwijfeld of ik dit wel zou posten maar ik moet eerlijk zijn tegenover mezelf en jullie.
Ik heb er een zwaar weekend opzitten en ben maar weer eens zwaar in de valkuil gelopen .. zondagavond wezen stappen met een vriend en ik die aan het ''minderen'' ben met drinken ben volledig door het lint gegaan .. ik had me voorgenomen van enkele pinten te drinken en dat is helaas niet gelukt .. ik ben er 's morgensvroeg doorgekomen met wel een hele bak op.
Mijn vrouw die was super ongerust en nog wakker toen ik thuis kwam. Je kan al raden dat het vertrouwen nu volledig weg is bij mijn vrouw en daar kan ik enkel inkomen.
Van zulke momenten heb ik schrik dat ze me nog zullen overkomen en dat ik onherstelbare schade aanricht binnen ons huwelijk..
Het minder drinken gaat op zich wel - enkel geburt zo'n uitspatting me om de zoveel maanden wel eens (was trouwens zeer lang geleden).
Ik weet nu voor mezelf dat ik echt moet stoppen anders loopt dit verkeerd af!


Lenne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt omdat je zo lang niet op het forum was Mick. Ja, ik heb een nieuwe baan binnen dezelfde organisatie, waar ik 18 juni begin. En 7 juni beginnen ze te renoveren, en dat gaat ruim drie weken duren, dus ik krijg gezellig alles tegelijk. :huh::wacko: En ik heb géén zolder waar ik me een paar weken kan verschansen!

We kunnen bijna twee weken niet thuis douchen, dus ik moet in mijn ponnetje met mijn handdoek en shampoo over straat naar een leegstaand huis in de buurt waar we kunnen douchen. Ook krijg ik een chemisch toilet dat voorzover ik het kan overzien maar in een tentje in de tuin moet staan :P.
En dan te bedenken dat ik er 's nachts meerdere keren uit moet vanwege al die Spa.
:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne, heel herkenbaar. De meesten van ons kunnen niet matig drinken, althans niet blijvend. Dan zit er inderdaad niets anders op dan volledig stoppen. Dat geeft trouwens ook veel meer rust, want je hoeft je niet meer af te vragen wanneer en hoeveel en hoe laat je iets neemt. Een glas fris kan gewoon altijd.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,
Ik hoop voor jou dat het euro'tje nu werkelijk gevallen is. Vóór deze uitspatting had je dacht ik al enigzins de schrik te pakken dat het je huwelijk kon schaden. Maar blijkbaar vervaagt dit bij jou als je enige tijd weer rustig aan gedaan hebt. Toch zou ik je willen aanraden ernstig te overwegen om nu écht te stoppen. Je spiraal draait neerwaarts en ergens houdt het een keer op. Tel je zegeningen die wil je toch zeker niet kwijt?? Mogelijk dat je toch een andere vriendenkring moet gaan opbouwen.
Héél veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...