Spring naar bijdragen

woensdag 30 mei 2007


joann

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna,

dat woordje helaas is ook voor mij van toepassing!
Voor iemand die drinkt voor de roes om zo zijn problemen, pijn, angst, .. te verdrinken is er helaas maar één weg en dat is die van de volledige soberheid.
Gelukkig maar dat je voor deze weg kiest.

Ik zelf heb al drie dagen niets gedronken en mijn stopdatum staat vast op 10 juni - ik kan het niet genoeg schrijven -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne, ik kan jou niet helemaal volgen. Je drinkt nu drie dagen niet en je stopdatum is pas 10 juni.. Bevalt het je, dat je drie dagen niet gedronken hebt? Zo ja, waarom zeg je dan niet dat je stopdatum drie dagen geleden was, zo nee, waarom drink je nu dan niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè hè, de monteur van de pc is weg en ik kan eindelijke weer op internet.

Hallo allemaal,

Mijn pc werkte niet meer zodanig dat ik op internet kon en dat was heeeeeel vervelend. Nog een verslaving? Ik kan echt niet zonder hoor. Doe alles met dat ding.

Maar goed ik heb nog niet alles gelezen van wat jullie allemaal geschreven hebben terwijl ik er even niet was. Jeetje dan kan ik wel eerst minimaal drie uur uittrekken geloof ik.

Met de meeste van jullie gaat het wel goed zag ik. Wat Koh en Water schrijven is helemaal waar denk ik. Ik wil (zoals ik al wel geschreven heb) sociaal drinken. Maar het lijkt er toch echt wel op dat ik dat eigenlijk niet kan. In het pinksterweekend toch wel weer teveel gedronken. Ik heb ook wel dagen dat ik niet drink en dat is weer winst.

Bij mij werkt het ook nog eens zo dat ik blijkbaar na 4 glazen al een blackout heb. Gisteravond was de bedoeling 2 wijntjes te drinken en dan eten. Daarna heb ik meestal geen zin meer dus dat KAN werken. Maar ik zat net aan mijn tweede drankje en toen kwam er iemand langs. Die wilde natuurlijk ook wat drinken en toen had ik dus moeten stoppen. Niet gedaan dus. Uiteindelijk 4 glazen gedronken en blijkbaar kan dat al echt niet meer want ik wist geeneens dat ik de monteur voor de pc gebeld had. Niet te geloven. Vanmorgen vroeg belde ik voor een monteur en toen zeiden ze dat er voor morgenochtend al een afspraak stond :wacko:

In de loop van de ochtend belde ze dat hij vanmorgen al kon komen. Dus nu kan ik weer aan jullie vertellen wat voor een verdriethummel ik ben.

De hulpverlener via Tactus zou binnen 3 dagen er zijn. Dat zou betekenen dat ik er nu al een zou hebben maar kreeg bericht dat het nog even op zich laat wachten.

Eigenlijk kan ik dus concluderen dat ik geheel en al moet stoppen met drinken. Met roken lukt het me redelijk goed. In het begin nog een paar keer wat gerookt maar nu helemaal niet meer. Maar mijn alcohol verslaving zit veel dieper. Het lijkt me ook zo erg, niet te drinken, op bvb een feestje en 7 juli hebben we een tuinfeest. Duurt nog ff dus ik zou nu al moeten zorgen dat ik tegen die tijd er al lang aan gewend ben om niet meer te drinken. Ik wilde dat ze net als bij roken anti-drink-pleisters hadden.....

Spreek jullie later,

Groetjes, Luciene

PS aangepast ivm verschrijving :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Koh,

Ik kan mezelf ook niet altijd volgen :)
Ik ben aan het afbouwen en dat wil zeggen dat ik ruimte laat om tussen nu en 10 juni nog iets te drinken.
Vermoedelijk zal ik niet veel meer drinken maar toch nog enkele biertjes (om het af te leren).
Ik kan redelijk goed doseren voor de moment - ik ben enkel afgelopen weekend weer eens zwaar de mist in gegaan dus heb ik besloten om een stopdatum te kiezen (10juni dus) om volledig te stoppen voor het weer uit de hand dreigt te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Lenne, wat geeft je de garantie dat het na die stopdatum 10 juni nooit meer uit de hand zal lopen? Wat is afleren? Ben je niet al ik weet niet hoe lang aan het afleren? Ik neem nu voor het gemak maar even aan dat je al een tijdje met je probleem bezig bent. Je hebt, als ik het goed gelezen heb je stopdatum al vervroegd en daarmee geef je zelf aan dat een stopdatum in de toekomst dus iets heel onzekers is. Kan zo weer veranderen. De angst om niet meer te mogen drinken zul je ook na je stopdatum tegen komen. Die angst moet je overwinnen en dat kun je ook wel, is mij ook gelukt. En zo'n held ben ik ook echt niet hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lenne,

Ja maar houden we ons zelf niet lekker voor de gek met te denken dat we een beetje drinken wel aan kunnen. Jouw afgelopen weekend zegt al voldoende. Een stopdatum, over een poosje, lijkt een leuk idee maar de vraag is of dat werkt.

Ik denk dat het beter is dat je zegt dat de maandag na het afgelopen weekend je stopdatum is. Dus 28 of dinsdag 29 is je stopdatum. Het besluit om te stoppen op 10 juni had je toch al een poosje geleden genomen? Dan zou je de tijd van toen naar afgelopen maandag of dinsdag als je gewenningsperiode kunnen zien.

Ik snap je wel hoor. Ik ben ook zo goed in mijzelf sprookjes vertellen :)

Groetjes en sterkte,

Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Koh - Die garantie is er in ieder geval niet - daar ben ik me bewust van .. alleen ben ik oprecht van plan om te stoppen de 10de; de reden van het te vervroegen is een overeenkomst tussen mezelf en mijn vrouw. Ik zelf ben 8 maanden gestopt geweest en heb nu een terugval van ongeveer drie maanden (belange niet zo erg als een jaar geleden), enkel wil ik niet dat het elke dag terug uit de hand zou lopen zoals een jaar terug vandaar mijn voornemen om volledig te stoppen.

@Luciene - de laatste keer is het me gelukt om op een vooropgestelde datum te stoppen en ernaar toe af te bouwen .. ik begrijp je bezorgdheid, een alcoholieker heeft alles over om nog maar wat langer pintjes te blijven drinken en ik dus ook - alleen werkt het nu stoppen me niet - op 10 juni heb ik me psychologisch voorbereid en dan lukt me dat.

Bedankt alvast voor jullie reacties die ik maar al te goed begrijp en weet te apprecieren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Lenne, ik zal verder niet doordrammen.... ik wil je dan nu alleen nog alvast succes wensen voor 10 juni en de tijd daarna en ik hoop dat je het in die korte tijd daarvoor ook in de hand weet te houden. Wie weet kun je dan achteraf je stopdatum nog wel bijstellen tot 27 mei... Hou je ons op de hoogte??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marieke,

een borreltje, een wijntje, een biertje om je lekker te voelen klinkt ook cliché en is nog nep ook. Geniet maar lekker van je droge cliché's..

Sorry, met die droge cliché's bedoel ik natuurlijk niet de droge wijn maar het vogeltje en de zonsondergang, maar dat snap je hopelijk wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...