Spring naar bijdragen

donderdag 31 mei


Twan

Aanbevolen berichten

Eerst nog regen. Vanmiddag enkele (onweers)buien, lokaal hagel

Het is overwegend bewolkt en met name in het noordoosten valt nog enige regen. Elders valt een enkele bui. Vanuit het zuidwesten komen een paar opklaringen ons land binnen. Vanmiddag is er hier en daar wat zon maar er ontstaan dan ook buien. Onweer is dan mogelijk en lokaal kan er zelfs hagel voorkomen. De middagtemperatuur wordt zo'n 19 graden. De wind waait uit uiteenlopende richtingen. In het noordoosten wordt de wind uiteindelijk zuidoostelijk, elders zoekt de wind meer en meer de west-noordwesthoek op. In de nacht van donderdag op vrijdag vooral in de zuidelijke helft van het land opklaringen en kans op een mistbank. In het noorden handhaaft zich de bewolking, maar het blijft dan droog. Bij een zwakke tot matige wind uit oost tot noordoost ligt de minimumtemperatuur rond 12 graden. Overdag is het dan bewolkt en vallen er buien, sommige met onweer. Het maximum wordt ongeveer 20 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne,

Dank je voor je reactie. Je denkt altijd dat je de enige bent met een alcoholprobleem. Nu na vele weken struinen op internet, weet ik wel beter. Je ziet vaak mensen die teveel gedronken hebben op een feestje, maar hebben die daadwerkelijk een probleem.??? Die kunnen probleemloos weer een paar weken niet drinken iets wat ik niet kan.
Ik zou ook niet meer kunnen beginnen met 1 glas, dan drink ik zo de hele fles leeg. Er is geen maat. Dan ben ik wel jaloers op mensen die na 1 of 2 glazen kunnen stoppen. Volgens mij zit ooit drinken er voor mij niet meer in, want ik weet geen maat te houden. Een voordeel voor mijn man, als we een feestje hebben dan heeft altijd een BOB. Daar maken we vaak grappen over. Hij kan namelijk wel maat houden.

Groeten,
Gemotiveerd

PS Ik heb vanmiddag een afdelingsborrel waar ik NIET onderuit kan! Wish me luck!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Dat is natuurlijk een riscante situatie, en men kent je, veronderstel ik als iemand die ook graag het glas heft. Neem jezelf voor geen glas te drinken. Smoesjes: ben je met de auto? Dan moet je nog rijden. Je kunt ook gewoon zeggen dat er vandaag gewoon geen trek in hebt (zeer waar). Misschien moet je vanavond een vriendin of vriend helpen met een ingewikkeld klusje waar je een helder hoofd bij nodig is.
Verzin maar wat, maar zorg voor een hoog waarheidsgehalte.

Ik zal in iedergeval voor je duimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gemotiveerd,

Bedrijfsborrels zijn niet verplicht...voor niemand...en je kunt er altijd onderuit... zeker als het een potentieel gevaar voor je gezondheid is...en het je nuchter zijn in gevaar brengt...
Heb je nagedacht over de mogelijke konsekwenties als je er niet in slaagt om nuchter te blijven ?

Evengoed succes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastige situatie, een bedrijfsborrel. Ik zou ook voor een smoesje gaan, of gewoon niet gaan. Dan maar niet sociaal doen, als dat je adb in gevaar brengt is het jammer dan maar helaas.

Hier gaat alles goed, veel gedoe met de kinders, de jongste is in een fase maar ik kan me rustig houden en heb geen behoefte me te verdoven. Vind het heel wat waard om nuchter te zijn!

Corinne, moet je vandaag dan niet werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ziza en Corinne,

Ik weet dat het een riskante situatie is. Nu heb ik het geluk nog medicijnen te slikken waarbij ik geen alcohol mag drinken. Helaas ben ik niet met de auto, want ik mag door die afkickmedicijnen nog geen auto rijden. ik zie het als een supertest, waaruit ik met glans zal komen (al knijp ik hem wel).
Helaas is het geen gewone borrel en MOET ik er dus bij aanwezig zijn. Ik kan hem alleen zo snel mogelijk peren als mogelijk. En intussen een glas cola of jus. Het moet lukken. Ik zal morgen verslag doen, maar na die vervelende dagen die ik heb gehad met afkicken, dat wil toch geen mens meer. Al blijft de alcohol lokken.
Ik porbeer heel goed te bedenken hoe ik me de afgelopen dagen heb gevoeld, dat moet helpen.

Groeten,
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey luitjes,
Het sociale gebeuren waar er gedronken wordt is gewoon heel vervelend
> vroeger was je uitvluchten aan het verzinnen waardoor je kon drinken,
nu zoek je uitvluchten waarom je niet meer drinkt! Het eerlijkste is een antwoord
weten te geven dat het dichst bij de waarheid aanleunt.
Vb: ik heb een tijd iets te veel gedronken en/of acohol zegt me voor de moment niks, ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne, denk dat je daar wel gelijk in hebt. in het verleden was het een fijne gelegenheid om weer aan de drank te gaan, nu is het een obstakel geworden. Maar het is toch in feite ook idioot dat je, naast je eigen moeite om niet te drinken, je ook nog moet verantwoorden naar anderen toe. Is waarschijnlijk iets wat je zelf in de hand gewerkt hebt door altijd en overal 'mee' te doen maar moet toch niet uitmaken. Ik heb binnenkort mijn eigen verjaardag en ik weet nu al dat mensen me gek aan gaan kijken als ik na twee glaasjes weer stop. Ze zijn van mij gewend dat ik doorga en doorga. Tja, dat is dan maar zo, ik denk dat de meeste mensen zich schuldig voelen om hun eigen drankmisbruik als ik uitleg dat ik het doe omdat ik teveel dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip - van dat schulgevoel daar heb je volledig gelijk in - het is nu wel zo dat andere maar al te goed in onze ''zatte periode'' weten dat er iets aan de hand is namelijk dat je teveel drinkt! Ik denk dat we het gevoel hebben dat we ons moeten verantwoorden maar is dat daarom zo? Oke mensen gaan zien dat je sneller stopt met drinken of zien dat je niet drinkt maar verder gaan ze hun daarbij niet al te veel vragen stellen hoor - velen gaan dat zelfs knap vinden van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag,

Ik lees dat van die bedrijfsborrel zo eens allemaal door en er is hier op het forum al wel vaker over gesproken. Ik verbaas me er elke keer weer over dat mensen het gevoel hebben zich te moeten verantwoorden voor het niet drinken. Waarom moet je je in hemelsnaam verantwoorden? Dreigt er ontslag als je geen alcohol drinkt? Kijkt men je voortaan met de nek aan? Als iemand wel alcohol wil drinken wordt toch ook niet gevraagd naar het hoe en waarom? Ieder is toch vrij om te drinken wat ie wil? Het enige probleem bij zo'n bedrijfsborrel zou volgens mij alleen maar de aanwezigheid van alcoholhoudende drankjes kunnen zijn als je daar trek door zou krijgen. Verder niets. Met het gevoel je te moeten verantwoorden ben je volgens alleen maar bezig een excuus voor jezelf te creëren om dan maar te drinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip en Lenne,

Jullie hebben in feite gelijk. Maar ik vind de situatie op het werk anders dan als je onder vrienden bent.
Dan kan je eerder zulke opmerkingen maken, op het werk moet je daar toch meer mee oppassen.
Ik moet stoppen, krijg net een telefoontje en moet dringend de deur uit.
Volg vanavond met belangstelling jullie verder discussie.

Groeten,
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben aan niemand verantwoording verschuldigd over het feit dat ik niet drink...
Het is heel simpel om "nee, dank je wel te zeggen"... bijna niemand zal vragen "waarom niet ?"....
en mocht dat gebeuren dat zeg ik altijd "daarom niet" .... en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand dan nog meer vroeg....

Ook ik maakte me hier zorgen om in het begin.... allemaal hersenspinsels.. alsof de hele wereld met Ziza bezig is die niet meer drinkt... het viel zwaar tegen snik snik snik hahahaha....

Nogmaals over die bedrijfsborrel.... wat heb je er voor over om nuchter te blijven ? .... en in mijn ervaring zijn dit nog wel de simpelste hobbeltjes om te nemen om niet te gaan...
Toen ik 2 maanden nuchter was ben ik door mijn partner gevraagd om met het gezin op vakantie te gaan naar Aruba.... ik ben niet gegaan... de reden daarvoor was dat als ik ruzie zou krijgen of mij op een bepaald punt erg oncomfortabel zou gaan voelen dat ik dan in de gevarenzone zou zijn beland met alle gevolgen vandien... ik was er nog niet klaar voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit te denken en in feite is mijn gedachtengang ook belachelijk. het je willen verantwoorden, voor niet meer drinken. Zal met name in mijn eigen hoofd zitten. En ook al zit het niet met name in mijn hoofd, en krijg ik echt vragen, dan nog is het mijn zaak! beginnersfoutje denk ik :)

Ik ben er trots op dat ik niet elke dag meer drink en moet dat ook blijven. Het is jammer dat ik een kring om me heen heb met mensen die veel drinken, die dat gewend zijn en normaal vinden. Is hun ding. Niet meer het mijne!

Moet gaan, heb een afspraak. later meer! Toedeloe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip - het gebeurt natuurlijk allemaal in je eigen hoofdje maar daarom is het echt niet belachelijk hoor .. iedereen die veel-gebruiker is worstelt hier mee .. het is vooral in het begin die overgangsperiode > mensen hebben een ander verwachtingspatroon van je en dat dienen zij bij te stellen .. sommigen zullen het saai vinden, sommige zullen het knap vinden, andere gaan je voorbeeld mss volgen - in groep zijn er zoveel verschillende meningen en iedere heeft toch zo zijn eigen mening klaar. Voel jij je der goed bij daar gaat het in essentie om! Je mag best trots zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal wijze woorden die hier gesproken worden. Ik denk dat ik er gewoon mee ga beginnen om een glas fris te nemen. Echter de collega's zijn wel gewend dat ik er graag eentje neem. Alleen het is wel heel erg verwaand dat je gaat denken dat iedereen op je gaat letten als je een glas cola in je hand hebt en geen wijntje. Grote kans dat niemand iets merkt.
Het komt er denk ik door dat ik nog zo in het beginstadium zit, dat ik me erg onzeker voel. Je hebt nhet gevoel dat iedereen aan je kan zijn dat je in dit moeilijke proces zit, terwijl dat helemaal niet zo is.
Terwijl ik daarnet even een dringende boodschap deed kan ik wel meer mensen zoals ik zijn tegengekomen, ik heb het in ieder geval niet gemerkt.
Terwijl als je weet hoeveel mensen drankproblemen hebben, met je er toch minstens een aantal tegengekomen zijn. Alleen ik ben de eerste dagen ook het huis niet uitgekomen. Ik zag er niet uit. Leek alsof ik een ongeneeslijke ziekte onder de leden had. Als ik was doorgegaan, dan was dat ook inderdaad het geval geweest. Ik durf me nu echter weer op straat te vertonen en dus straks ook op de bedrijfsborrel. Ik zit pas op dit forum dus weet niet hoe vaak deze discussie al is gevoerd. Zijn het oude koeien, prima, dan stoppen we er toch mee. ander onderwerp?

Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet om je te ontmoedigen Gemotiveerd maar een hoop mensen die net een paar dagen nuchter waren zijn toch gaan drinken tijdens zo een gelegenheid...en allemaal hadden ze het voornemen om het niet te doen... onderschat je probleem niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Je hoef al niet meer te zoeken naar een smoes.
Je slikt dus daadwerkelijk medicijnen waardoor je geen alcohol mag drinken.
Dat zeg je dan maar gewoon. Een goed voorbeeld voor je collega's: denk aan de adviezen bij het gebruik van medicatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip,

Je grenzen worden verkend door je kind. Hoort erbij. Poot stijf en niet boos worden.

Ja, ik ben thuis het geheel gaat niet door. Ergens in de vele tussenlagen is er wat miscommunicatie opgetreden.

Ach ja, het ging uiteindelijk ook maar om een baantje voor een hele korte periode.
Maar ja, een heleboel heisa voor niets.

Ik blijf er wel lekker droog onder al had ik daarstraks even de pee in en dus zin in... Dat ging ook weer over. Teleurstellingen kunnen ook nuchter verwerkt worden, zelfs beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Jij kan het weten en ik nog niet. Ik waardeer je waarschuwing echt en zal daarom ook 100 x op mijn tellen passen. Ik zag er al vreselijk tegenop en jullie waarschuwingen erbij, maakt dat ik mij op alle fronten zal wapenen. Ik ga niet drinken!!!! Alleen fris. Neem dat van mij aan.
Na alle akelige dagen die me nog zo vers in het geheugen liggen, zou ik toch wel heel dom zijn om een wijntje te pakken, zeker met die medicijnen erbij!
Dank voor de wijze raad en ik ga het redden.

Gemotiveerd, nu nog meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Dat zijn toch geen oude koeien uit de sloot halen. We gaan je toch niet zeggen: kijk eens op het draadje van 3 juni vorig jaar en zoek het maar uit.
Nee, stel gewoon je vragen over hoe je ergens mee om kunt gaan in het hier en nu. Ook visies veranderen.
Duidelijk is door je aangegeven dat jij kennelijk vanwege je functie op de borrel aanwezig moet zijn Eveneens is duidelijk dat volgens jou iedereen verwacht dat jij behoorlijk wat zult drinken en vragen gaat stellen als je het bij fris houdt. Ze gewoon niets uit jezelf, drink fris en als ze wat vragen zeg je gewoon dat je er geen zin in hebt. Als ze doorvragen kun je alsnog zeggen dat je medicijnen slikt waardoor je niet mag autorijden en waarvan de werking wordt beïnvloed door het gebruik van alcohol.
Maar waarschijnlijk zal niemand iets vragen. Dus doe gewoon, maar drink fris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...