Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 juni 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik open dit keer het dagdraadje. Belachelijk vroeg zoals jullie zien, maar ik kon niet mee slapen.
Nu zit ik met een bak kamillethee op de bank het eerste berichtje te schrijven. Hoop zo nog na die bak thee (vroeger had ik omdanks het tijdstip nog even een borrel genomen) nog even in bed te duiken. Het is nog stil buiten en in huis, maar de zon komt al op.
Heb nog even het restant van de berichten gelezen die ik gisteren heb gemist, omdat ik al naar bed was gegaan. Ben dus weer helemaal bij.
Of de slaap over is, door de zenuwen dat ik maandag weer naar mijn werk moet, ik klaar ben met slapen (ben toch nog moe), dat het afkickverschijnselen zijn of dat het mijn eerste nacht zonder medicijnen zijn weet ik niet. Maakt ook niet uit een korter nachtje overleef ik wel, zolang het er maar niet teveel worden.
Beetje saai hier zo alleen op dit forum, dus ik stop ermee.

@Corinne/Joann ik herken me erg in jullie discussie over het buitenbeentje zijn. Dat vind ik ook het fijne van ouder worden, je krijgt er schijt aan wat anderen van je denken en die omslag maakt dat men je weer accepteert. Dat is mijn ervaring tenminste. Als ik mijn dochter van 16 zie, volop in de pubertijd,: aan welke regeltjes je moet voldoen, hoe je eruit ziet, welke woorden je wel of niet mag gebruiken enz
ik ben blij dat ik geen 16 meer ben.

@Blacky, beetje geslapen?

Zo dit is misscchien een wat zwaar begin van deze dag, alle vrijheid om (het is tenslotte weekend en mooi weer!) om hier een vrolijke draai aan te geven.

Groeten

Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Perioden met zon en vrijwel overal droog

Na een nevelig start en lokaal een enkele grondmistbank is er vanochtend veel ruimte voor de zon. In de loop van de dag ontstaan er stapelwolken en het blijft op de meeste plaatsen droog. Vanmiddag loopt de temperatuur uiteen van 19 graden in het noordelijk kustgebied tot 25 graden zeer lokaal in het oosten van het land. Dit alles bij een matige wind uit noord tot noordoost. Zondag verandert er weinig. 's Nachts is er kans op enkele mistbanken die 's ochtends snel verdwijnen. Verder zijn er opnieuw perioden met zon. In de middag is er kans op een (onweers)bui. De maximumtemperatuur ligt opnieuw rond de 23 graden, terwijl de minima op een graad of 12 uitkomen. De wind is noordoostelijk en zwak tot matig rond kracht 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Twan, bedankt voor het weerbericht. Het zonnetje komt hier al aardig door.

Na maanden ondersteuning van een inslapertje kan ik nu slapen geheel zonder.
Regelmaat is hierbij van belang. 's avonds op tijd gaan slapen bekort ook de mogelijkheid
om 's avonds nog last van trek momenten te krijgen. Op tijd uit de veren en huishoudelijke
karweitjes doen terwijl het in de omgeving nog stil is.
En nu alleen maar genieten, mooi weer dus naar buiten!


Laat die eerste staan dan is het grootste karwei voor vandaag gedaan!
Een fijne dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Ben jij naar de huisarts gegaan voor slaaptabletten of zoiets? Ik zit nog in mijn beginperiode dus ik weet niet of ze mij wat willen geven onder het mom van dat iedereen daar de eerste weken last van heeft. Of heb jij nog een andere truc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Ook jou gun ik een goede nachtrust. Maar probeer eerst eens de gewone huis, tuin en keukenmiddelen.
Een avondwandeling, warme melk evt. met anijs, ontspannings oefeningen b.v. yoga, opslomen= geintroduceerd door Bambam, een uur voor je gaat slapen pc uit en wat anders doen, boek lezen, muziek luisteren, douchen enz.

Ook kun je je oriënteren bij een drogisterij, die heeft ook nog wat alternatieve middeltjes om de slaap te kunnen vatten. Mogelijk dat je ook nog bij tips op het draadje wat ideën op kan doen.

Naar de huisarts gaan voor een ondersteunend inslapertje kan dan altijd nog als je nergens baat bij hebt. Maar die zal allicht aan je vragen of je voorgaande middelen allen geprobeerd hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Lenne,

Zag dat je online was en las je aanmelding bij "wie is wie". Ben benieuwd hoe het met je gaat, want ik weet uit ervaring dat de aanmelding op dit forum al een eerste beginnetje is.
Ik denk wel, dat als je eraan toe bent, dat stoppen de enige optie is. Hoe graag ik het ook anders zou willen, ik denk dat ik nooit maar aan de alcohol mag komen. Lees de draadjes van langer gelden maar, mensen kunnen ook na 20 jaar weer terugvallen. Daar ben ik in ieder geval erg van geschrokken.
Al moet ik bekennen dat het nog steeds een erg akelig idee is, dat ik nooit meer een lekker glaasje kan drinken. dat idee zit echt nog niet in mijn hoofd geworteld. stiekem hoop ik, dat ik na een aantal maanden weer gezellig mee zal kunnen drinken, maar dan op een beheerste manier. Mijn drinkgedrag van jaaaaaaren echter, laat mij zien dat dit toch niet mogeliojk zal zijn. Snik.
Toch komen we er wel, jij ook. Belangrijkste is de motivatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd - Ik ben momenteel volop in de fase dat ik er volledig mee wil kappen .. voor de moment drink ik nog zij het op een ''beschaafde'' manier .. ik kan best enkele dagen niet drinken en dan weer een dagje wel zonder er al te veel achterover te slaan - Een sociaal drinker zal ik wel nooit worden - bij mij is het alles of niets! Ik begin er stilaan genoeg van te krijgen om steeds weer een uitvlucht te moeten zoeken om aan mijn drankje te geraken want mijn vrouw is er tegen dat ik ook maar iets drink en dat heeft alles te maken met mijn jaar waar ik elke dag dronk en veel te veel (liters bier) dus - van 's morgens tot 's avonds!
De motivatie om de stap te zetten om volledig te stoppen wordt sterker met de dag - veel heeft te maken met mijn aanwezigheid op het forum en ook met het ''zat'' zijn van al die leugens, uitvluchten, etc. te moeten uitvinden om toch maar te kunnen drinken.

Momenteel gaat het best wel goed wat het (niet of niet zoveel) drinken betreft maar voor dat je het weet loopt het weer uit het handje en dat wil ik dus niet.
Uiterste stopdatum is 10 juni!

Nu mijn dochtertje gaan halen bij de omi :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,
Weet niet of je al van het forum bent, maar ik vind het bijzonder dat je zegt dat je zal stoppen op 10 juni a.s. Is dat een speciale datum voor je of is er op 9 juni nog iets speciaals?
Ikzelf, toen ik had besloten te stoppen, kon geen moment meer wachten. ik kick thuis af met een speciaal programma, maar moest toen wachten op allerlei formaliteiten. De dagen dat ik moest wachten en niet mocht stoppen met de alcohol (heb ik overal gelezen, maar ik was er denk ik slechter aan toe dan jij) waren de zwaarste van mijn leven. dat durf ik gerust te stellen.
Ik heb jaren over die beslissing gedaan, hem genomen en dan wachten! Vreselijk!
Knap dat jij dat kan, want ik kan me herinneren dat je eerder een datum met jezelf had afgesproken en dat toen ook deed! I(k zou het in ieder geval niet kunnen.
Sterkte tot 10 juni dan, je vrouw ook en duimen dat het gaat lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gemotiveerd,

Heb je wel je uren slaap gehad?
Ik heb dit in het begin ook gehad. Vroeg op en niet meer kunnen slapen.
Ik denk dat dat kwam omdat toen ik nog dronk geregeld opbleef tot mijn zoon opstond om zijn krantenwijk te doen, vervolgens in bed kroop wachtend tot hij vertrok om dan nog te kunnen drinken tot mijn man moest opstaan.

Eerst dacht ik ook nog: wie weet kan ik ooit sociaal drinken, maar van dat idee ben ik allang af. Ik vind het prettig dat ik niet meer hoef te drinken en ga het niet proberen. Je kunt best vrolijk en uitgelaten zijn zonder een alcoholisch drankje er bij.

Het enige wat ik goed vond aan 16 worden, was dat ik een brommer kreeg. Mijn school was toen behoorlijk ver van huis en met die brommer kon ik tenminste in de lunchpause naar huis.


@Twan,

Weer bedankt voor je weerbericht.


@Stien,

Wat prettig voor je dat je weer op eigen benen kunt slapen.
Dit is vast echt een opluchting voor je.


@Lenne,

Goed dat je nog vastbesloten bent.


Zo, ik ben bijgelezen en geschreven. De zon schijnt, en naar het weerbericht van Twan te lezen, kan ik straks lekker de was buiten ophangen om te drogen.

aangepast berichtje aan Gemotiveerd. stond hij op moest staan en die hij moest mijn man zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik heb nooit gedronken om vrolijk en uitgelaten te worden. Veel feestjes gehad, waar ik de BOB was (mijn man en ik reden om en om), dus dan moet je al alcoholloos het feestje door. Geen probleem.
Wel dronk ik altijd even hard (fris) mee, zodat ik altijd veel naar de wc moest (doen mensen die bier drinken ook) en een soort van opgeblazen van alle cola's. Vruchtensappen uit een pak vind ik meestal veel te zoet.
Toch ben ik in een soort rouwproces, want ik vind het jammer dat ik nooit meer lekker een glaasje of twee meer kan meedrinken, maar gezien mijn voorgeschiedenis zou dat het domste zijn wat ik kan doen.
Ik vind het stom van mezelf dat ik er zo over denk, toch die verslaving.....
Wat betreft het slapen, ik ben een aantal uren tekort gekomen. dat is voor een keertje niet erg. Ik ben gisteren rechtstreeks vanaf mijn laptop het bed ingedoken. ik ga vandaag proberen dat anders aan te pakken. Eerder stoppen (zie Stien) en dan nog even wat rustigs doen. Ik ben alleen zo enthousiast hier lotgenoten te treffen, herken zoveel (ook in de oude draadjes en thema's) dat ik maar blijf lezen.

JIj een lekker frisse was straks en geniet van het weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Ik hing hier in het begin ook de hele dag en avond tot 2-3 uur aan het forum.
Het heeft mij echt geholpen. Nu log ik af en toe eens uit, maar dan blijf ik nog wel controleren of niet iemand nieuw is aangemeld en die te verwelkomen en wegwijs te maken, vooral overdag, want dan kan het hier wel erg rustig zijn, m.n. doordeweeks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die herkenning he.......
eindelijk niet meer het gevoel dat je de enigste bent...
Dat er meer mensen zijn die hetzelfde meemaken,
hetzelfde voelen en soms zelfs gelijktijdig afkicken.
Dat is wat dit forum zo sterk maakt,
je kunt delen waar je je al die tijd voor schaamde..
tenminste voor mij is het zo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

Schamen, dat doe ik me eigenlijk nog steeds bij vlagen. Degenenen die het van mij weten zijn mijn gezin en mijn zus. Verder niemand. Ik hyeb met mijn zus een hele goede band, maar nadat ik had besloten te stoppen, kon ik nog de eerste dagen niet met haar praten door bde telefoon. dat is nu over, we hebben alles uitgepraat en zij is alleen maar erg blij dat ik deze beslissing heb durven nemen.
Maar die periode daarvoor, schaamte is eigenlijk een te klein woord, al weet ik geen beter superlatief.
Hier kan ik mezelf zijn (thuis nu ook, maar dat is toch anders), want men begrijpt je. dus inderdaad die herkenning ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik vind het goed van je dat je overdag regelmatig checkt of nieuwelingen zich hebben aangemeld.
Het is heel prettig als iemand je verwelkomt op het forum. Jij was ook de eerste die op mijn aanmelding hebt gereageerd, ik moet zeggen dat je als nieuweling alsje zo'n stap maakt (ook al is het anoniem) het prettig is als je vrij snel een reactie krijgt.
Jammer dat ik dat vanaf volgende week niet meer kan doen als ik ga werken, maar op de vrijdag werk ik niet, dus ik ga dit zeker in mijn achterhoofd houden. Kan ik tenminste op die dag ook meewerken.
Ga ik doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann, Gemotiveerd,

Ik schaam me nog steeds.
Daarom weten ook alleen mijn man en kinderen en mijn huisartsen ervan.
En natuurlijk mijn vriendin die mij er in maart 2005 op aansprak en niet aflatend bezig is gebleven om mij te helpen en nog steeds mijn grootste steun is.
En natuurlijk dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gemotiveerd!
Welkom op dit forum! Hartstikke goed dat je de stap hebt genomen. Straks fris & nuchter aan de nieuwe baan. Ik zie dat het erg rustig is op het forum. Iedereen zit vast weer lekker van het mooie weer te genieten. Vervelend dat je zo kort geslapen hebt. Daar hebben er meer last van eerste tijd. Ik ben juist beter gaan slapen zonder alcohol - zie ook info op Tactus over alcohol en slaap. Het onrustige slapen en de sufheid de dag erna was voor mij een belangrijke reden om wat te gaan doen aan mijn alcoholconsumptie. Ik hoop voor je dat dat snel beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo en Lindi,

Ja, ik bungel ook tussen wassen en krantje en hier.

Van alles genieten.

We worden hier wel een beetje geteisterd door de muziek bij het feestje aan de overkant, maar ja, he was aangekondigd. Alleen ze spelen de hele tijd jazz en dat gaat zo vervelen.
En dochterlief had zo het voornemen dit weekeinde nog even goed te studeren voor twee toetsen voor komende week. Die baalt dus als een stekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo/Lindi,

Ik hoop dat het maar kort duurt. De afgelopen jaren heb ik ook heel weinig geslapen, maar dat kwam door mijn gebruik en doordat ik lang doorzakte. daarmee heb ik natuurlijk een chronische vermoeidheid mee opgebouwd, hoewel ik dat niet meer voelde als ik dronk.
Ik zie het nog even aan, maar zal me zeker melden bij de arts als ik er erge last van ga krijgen.
Volgens mij is mijn slaappatroon helemaal verstoord, omdat ik een erg onregelmatig leven heb geleid.
Ik probeer sinds mijn stoppen op tijd op te staan (in het weekend stond ik regelamtig 12 of 1 uur 's-middags op) en door de week probeer ik rond 23.30 in bed te liggen. Dat lukt aardig.
Bovendien mag ik vanaf maandag weer echt vroeg op.
In het weekend geef ik me een uurtje of anderhalf uur extra. dat maakt wel dat ik en mijn man nu hele lange dagen in het weekend hebben. In het weekend zijn we 's-avonds ook al eerder slaperig, komt omdat we beiden niet meer drinken. Mijn man doet gelukkig met mij mee, dus we zijn driftig op zoek naar drankjes en sapjes die we lekker vinden en uitproberen. Helaas houden we niet van zaken als dubbel friss enzo, dus de keuze is wel beperkt. Gelukkig kan ik nu ook weer cola drinken, wat dat is me in de eerste dagen afgeraden door de arts, omdat mijn maag van slag was.
Hebben jullie nog goede tips voor drankjes ik hoor ze graag. Zag dat er in het verleden wel wat over was geschreven op het forum, maar dat is al een hele tijd geleden (meer dan een jaar).
We drinken ons momenteel suf aan de verse sappen van AH, maar die zijn nogsal voedzaam. Kruidenthee vind ik ook lekker. Maar wat schenken jullie je nou zoal in op de dag, behalve water.
Helaas ben ik geen koffiedrinker en gewone thee lust ik ook niet.
Ik hoor graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd - Ik ben aan de Fanta Light geraakt. Rivella en Crodino vind ik wel lekkere drankjes voor de avond. Maar ja, te veel van dit soort spul - daar raken je darmen van van slag (zoetstof) en is slecht voor je tanden...dus toch maar water & thee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Op de discussie Tips en Adviezen vind je onder het draadje Alternatieve dranken een heleboel tips.
Zelf hou ik niet van zoete dranken en bevallen de zgn. light dranken (ook mierzoet trouwens) mij niet.
Uiteindelijk drink ik nu EKO sappen, daar wordt geen extra suiker of nepsuiker aan toegevoegd. Die heb je in tal van smaken. Dat wissel ik af met de enige frisdranken die ik lust, nl. bitterlemon en tonic.
Verder drink ik wat ik altijd al dronk, maar nu meer: verse warme chocolade melk (volle melk met ongezoete cacaopoeder), karnemelk en gewoon volle melk. En water natuurlijk, dat vloeit volop uit de kraan.
Ik ben ook geen koffie- of theeleut.
Wat trouwens wel heel grappig is. Ik heb mijn drankje (rode wijn) altijd heel lekker gevonden, maar nu taal ik er niet eens meer naar. Ook iets wat helpt bij een trekmoment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi, Goedemiddag!!

Hehe, heb even tijd voor de PC.........Maar heb wel regelmatig tussen de bedrijven door bijgelezen hoor, want zonder forum red ik het ook niet!
Ben gelukkig weer een beetje bij van gisteren, maar er volgen nog drukke dagen zat vóór we verhuisd zijn, begin juli hopen we eindelijk in het nieuwe huis te zitten, na 10 maanden verbouwen....Maar we zitten niet op een schopstoel, dat scheelt, en we doen alles zelf, in de avonden en de zaterdag als we niet moeten werken en dit huis is ook nog niet verkocht. Wel hebben we net een open huis achter de rug, ben benieuwd of er nog mensen geweest zijn, de makelaar die hier zat zal maandag wel bellen. Voorlopig heeft ze zich opperbest vermaakt met de 5 jonge poesjes!!


Wat slapen betreft, dat gaat steeds beter lukken hoor, althans bij mij wel.

En wat drinken betreft, ik ben niet zo'n zoetekauw, dus drink het meeste water of rivella.

Ik zie verder dat iedereen het prima doet, wat ADB zijn betreft, toppie!!! Hier gaat het ook prima
al ben ik nog steeds een "stiekeme" ADB'er, haha.

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Wie heeft zich vermaakt met de 5 kittens, jij of de makelaar of iemand anders?
Heb je trouwens al nieuwe leuke adressen voor de kittens gevonden?

Ja, behalve voor de ingewijden, ben ik ook nog steeds een "stiekeme" ADB'er, en ik ben ook niet van plan dat ook van de daken te roepen. Ik denk trouwens niemand hier.

Hoe is het met je kleine manneke?


He je hebt het al zo druk, en dan kom ik hier een reeks vragen op je afsturen.

Ik zit je nog steeds op de hielen, en loop tegen het eind van de behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De makelaar, als je goed leest, heeft zich ermee vermaakt!! Haha

Ik ben ook voor mn dierbaren "stiekem"

Klein manneke krijgt tandjes, was gisteren na een dagje oppassen helemaal verrot, maar.......heb hem wel leren kruipen, mn dochter wist niet wat ze zag vanmorgen, haha

Ik ben met het 2de deel van de behandeling bezig, dus daarin loop jij voor denk ik!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...