Spring naar bijdragen

zondag 3 juni 2007

Lenne

Aanbevolen berichten

Koh, da's nou jammer, wij hadden echt mooi weer. Maar als je je van binnen zonnig voelt heb je vast een goede dag tot nu toe. Te hopen dat het bij jou morgen wat mooier wordt. Ongemerkt kan het weer toch best wel invloed hebben op je gevoelens.

Charlie heeft haar eigen oplossing, gaat gehele dag rustdag in bed houden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hier was het ookd e hele dag bewolkt. zon komt nu een beetje door.
Stien ik wil niet zeiken maare... morgen mag ik werken en zit ik heel de dag binnen...
Nou ja, als ik dan naar buiten kijk is het mooi en zonnig misschien, is ook weer waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
Ik ben er weer. Vanmiddag flink lopen snoeien in de tuin, want morgen wordt de GFT-bak opgehaald.
Lekker bezig, daarna nog even van het zonnetje genoten. ik merk wel dat ik het sneller koud heb dan voorheen. Hebben/hadden jullie dat ook?
Verder iis het een heerlijk positief draadje vandaag. doet een mens goed.

@Marieke, ik ben heel benieuwd naar het resultaat van het invullen van de formulieren! In een ver verleden hadden wij ook enorme overlast van overburen. Daar woonden zigeuners in een maisonette voor 2 a 3 personen. Ik lieg niet als er minstens 25 woonden! Hele dag gekrijs, radio keihard, enorme ruzies, bedreigingen als wij op ons balkonnetje zaten....Uiteindelijk zijn ze het huis uitgezet, maar dat was lang nadat wij al verhuisd waren. Het heeft ons woongenot vreselijk vergald. Ik hoop voor jou dat hier een positiever einde aan komt, want die voorbeelden zijn er namelijk ook. Houd moed!

@Charlie, mijn man lag ook heel regelmatig op de bank. Even een kwartiertje noemde hij dat en dan een uur lang ronken. Moet zeggen sinds ik ben gestopt en hij doet met mij mee, dat deze momenten tot nu toe al veel minder voorkomen. Verder ben ik heel blij met hem hoor, want jou lijstje is minstens zoveel op hem van toepassing. Zeker de fagelopen tijd, vlak voor mijn stoppoging en ik er geestelijk helemaal doorheen zat, deed hij alles, terwijl hij gewoon een fulltime baan heeft.

@Corinne, rustig zal het worden bij jou thuis. Je zoon zal zich wel te buiten gaan in Salou. Heeft hij ook wel verdiend. Tenslotte is zo'n eindexamen een hele aanslag op je. Is er kans dat hij geslaagd is, of is het nagels bijten?
---------------------------
Overigens klinkt het hoofdstuk gewoontes doorbreken wel heel aantrekkelijk. De eerste gewoonte is natuurlijk ADB zijn en blijven. Ik zit nu volop in het onderdeel structuur. Ben/was ik niet gewend. ik probeer me eraan te houden maar vind het wel heel moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op alle zonnige gedachtes en zonnig weer of niet te reageren:
Ik ben nu bijna 2 dagen van de diazepam af. Prima spul als je afkickt, maar je wordt er niet blij van.
Merk nu al verschil. wat zal ik morgen een gezellige en zonnige collega worden op mijn werk, want dan is het spul uit mijn bloed verdwenen al slik ik het een paar dagen niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, maak je geen zorgen, ik zit maar wat te geiten. Ik kan mn werktijden bijna geheel naar eigen inzicht invullen en ik neem vaak geen pauze. Dat is niet slim, ik weet het maar sommige gewoonten zijn lastig te veranderen. Het is vaak beter wel even pauze te nemen, ff loskomen van het werk. Voordeel is dat ik eerer naar huis kan.

Ik heb vanmiddag wat doe dingen van mn lijstje kunnen strepen. Er zit geen tempo in maar dat geeft niet, ik heb toch wat gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam,

Geen pauze nemen is voor mij een van de valkuilen geweest waardoor ik dicht bij een burn-out kwam.
Dat hoeft niet voor iedereen te gelden, maar op de lange duur moet je toch uitkijken hoor!
Ik heb je nog nooit gesproken, zit ook nog maar net op het forum, ben normaal niet van de wijze lessen, maar wilde dit toch even kwijt.
Doe wat je wilt, maar hou het in je achterhoofd. het sluipt er zo langzaam in, dat je het helemaal niet doorhebt.
Overigens aangenaam kennis te maken en ben blij dat het na zo'n lange tijd nog goed met je gaat. Een opsteker voor beginners zoals ik!

Groetjes,
Gemotiveerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje,
Dag. Hier is alleen maar een beetje zon geweest, maar het is wel droog gebleven en het is niet koud.

@Charlie,
Ik heb ook een geëmancipeerde man:
ook de vuilniszakken
niet de hond, want die hebben we niet
wel de kattenbak
regelmatig koken en de keuken opruimen
klussen
alle boodschappen
en hij is ook lief
Dus ik heb ook niet te klagen.

@Stien,
:rose:

@BamBam,
Ik wou dat ik werk had. En ik had ook geen pause, dat had ik zo geregeld, maar ik mocht wel naar buiten hoor.

@Marieke,
:rose:

@Gemotiveerd,
Wat ben jij actief geweest.
Ik heb het nog steeds koud. Hoewel, vandaag ging het wel.
Hij zal wel geslaagd zijn. Maar hij wil wel een examen overdoen om een beter cijfer te halen.
Ik ben heel gestructureerd, al denken anderen daar anders over.
Ik zie dat je morgen gemotiveerd aan het werk gaat.

:rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Het eten is weer op, en SPOED begonnen, ik ga zo kijken. Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd, nu je het er toch over hebt. Ik wens je hierbij heel veel succes morgen!
Dat zal voor jou ook wel even wennen zijn maar ook voor je collega's want w.s. zullen ze de komende week wel enige verandering bij je bespeuren.

Bammetje, weet ik toch :D Maar het blijft slecht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd.

Sinds ik ADB ben heb ik al snel last van kou. Mijn temperatuur regelaar in de hersenen is door de jaren alco behoorlijk ontregeld geraakt. Ook dit kost weer de nodige tijd tot herstel.
De laatste maanden is hier de kachel hoog opgestookt als het ware. 'S middags tegen 16.00uur deed ik al een extra dikke vest of trui aan, dikke sokken en zat vlak naast de cv. Om te kunnen slapen had ik ook steeds het elektrisch onderbed aan anders kon ik niet warm worden.
Ook mijn maaltijden probeerde ik heter te maken door meer sambal gebruik, ook door gerechten waar dit niet gebruikelijk bij is.
Ik was dan ook erg blij met de vroege zomerse dagen waar ik normaal gesproken peentjes transpireerde en had ik nu vrijwel nergens last van.
Ook bleek dat de overgang ineens voorbij was, geen opvliegers meer. Overdag niet en 's nachts niet.
Alleen moet je geduld hebben, niet mijn sterkste kant, maar tot nu toe is al veel veranderd en kan ik alleen maar blij zijn dat ik gestopt ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, fijn dat je een rustig dagje hebt.
Maar ik vraag me af, de buren zijn nu op vakantie. Zouden zij hun lijst wel inleveren?
Ik wil je niet ontmoedigen maar het lijken mensen die alles op hun beloop laten.
Goed van je hé, met zulke narigheid het toch droog houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

""Blij"om te horen dat de kou erbij hoort. Ik was alook altijd iemand die het erg snel warm had. Droog bij wijze van spreken een t-shirt met korte mouwen in de winter. Nu ben ik de eerste die naar binnen gaat, omdat ik het koud heb. Zie mensen in t-shirt op straat lopen en ik heb mijn jas aan.
Een voordeel: ik ga met vakantie naar de Toscane in augustus. Dan is het daar bloedheet. Wellicht dat ik dan van mijn ADB een voordeel heb.
Overigens ga ik niet maandag naar mijn oude werk hoor! Zie mijn berichtje bij voorstellen. Ik ga maandag beginnen met een nieuwe job. Spannender dan spannend dus. Nu is mijn geheugen niet optimaal door de afgelopen tijd en stond ik op mijn vorige werk bekend om mijn ijzersterke geheugen.
Voordeel: ze kennen me nog niet op mijn nieuwe werk, dus daarmee zal ik niet opvallen.
Ook ga ik weer treinen, terwijl ik voorheen altijd op mijn fietsje naar het werk kon. een hele verandering dus.
Ik hoop in mijn nieuwe werk met wat minder verantwoordelijkheden te beginnen, dat zal goed voor me zijn, want dat is een van de valkuilen geweest op mijn oude werk. toen had ik verantwoording. nu ook wel, maar die deel ik nu met mijn nieuwe collega's en niet meer alleen. Een stapje terug, dat is nu denk ik heel belangrijk voor mij. Samen met mijn psych ga ik eran werken om niet in de valkuilen te stappen, die ik in mijn vorige werk ervaren heb.
Bedankt voor je steun, zal ik nodig hebben. Ben best zenuwachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien,
Die kou he, toen met die vroege zomerse dagen zat ik echt met een trui aan buiten in de zon.
Nu zit ik ook nog met een trui aan, maar het is al iets beter.

@Gemotiveerd,
Mijn man en zoon zitten ook in resp. t-shirt en hemdsmouwen.
En ja, waarom niet de thermometer staat echt op 24 graden. Alleen ik ervaar het als krap 17 graden.

@Marieke,
Zou leuk zijn als die lijst vergeten in te leveren.
Maar, ja, ze zal vast niet eerlijk zijn.

Even kijken of er al wat van de was droog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd, oeps foutje van mijn kant.
Dat maakt het geheel wel héél erg spannend. Knap dat je een stapje terug doet, dat geeft je toch ook weer wat meer ruimte voor jezelf.
Ik zelf moet ook een stapje terug doen dat weet ik van mij zelf. Heb dan ook omlijnde plannen maar heb nog geen stappen ondernomen. Zelf zit ik nu in een opbouw schema na maandenlange ziektewet vanwege mijn schouder. Het ADB worden paste daar prima in. Het opbouwschema is bijna afgelopen en ga ik er weer vol tegenaan. Veranderen van baan ben ik toch nog een beetje angstig voor.
Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt. Ook qua collega's heb ik het nu goed naar het zin, ik denk dat dat mij ook het meeste moeite kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Ik ben weer terug van me vakantie ook al is het maar een week tja nog niet eens een volle week 5 dagen weg dus.
Maar voor mij is dat al een hele tijd weg van me werk en dus geen werk.

Maar goed wij zijn naar Duitsland geweest, en ik moet zeggen dat ik het wel moeilijk heb gehad om geen drank te drinken.
Het lijkt wel dat je overal achtervolgt word door bier daar.
Echt overal kan je bier kopen zelf in de kinder speel plaats eigelijk is dat toch te gek voor woorden.
Maar goed nieuws van mijn kant, ik heb niks waar alc in zat gedronken, wel 2 a 3 liter spa rood op 1 avond!!!!

Dit wilde ik even melden

Dus morgen ga ik de vierde week in zonder alc door het leven.
Ik slaap al wel wat sneller in slaap, dus een goed begin ook heb ik veel minder het gevoel dat ik continu ziek ben.

Eigelijk voel ik met helemaal niet meer ziek alleen heb ik wel veel hoofdpijn in de avond terwel ik veel water drink.

NB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, heerlijk dat je thuis even hebt kunnen bijtanken. Gefeliciteerd met je vader, en veel sterkte deze week met X. Je bent een kanjer!:present:

BamBam, heerlijk je hier weer even te zien, en fijn dat het goed met je gaat. Je klinkt sterk, al ga je door een moeilijke periode heen. Ik ben druk bezig me niet door je in te laten halen, hoewel het hier op het moment af en toe ook hectisch is. Mijn internet toegang is op het moment ook niet altijd even optimaal, maar ik laat me niet ontmoedigen.

NB, wat goed van je dat je de vakantie met water door bent gekomen. Het is toch aardig moeilijk in die beginperiode, om iedereen om je heen aan het bier te zien. Ik moet zeggen dat ik vorig jaar die eerste weken veel moeilijke momenten heb gehad, omdat het mooi weer was iedere tuin wel vol leek te zitten met mensen die een heerlijk koel glas bier of wijn dronken. Ik heb me aardig wat lopen verbijten als ik mijn hond uitliet. En zelfs nu, nu het zo'n mooi weer is (hier tenminste) denk ik weer 'goh, lekker' als ik iemand zie met een koud glas ww. Tja, oude gewoontes slijten langzaam, dat blijkt wel.
Ik weet niet of jij vaker last hebt van hoofdpijn. Ik wel, en ik heb nadat ik gestopt was met drinken maandenlang veel last van gehad. Uiteindelijk is het toch weer minder geworden, maar ik denk wel dat het ermee te maken had. Nu ben ik een echte hoofdpijnpatient, ik heb nog steeds regelmatig hoofdpijn, en dat zal beslist ook een rol gespeeld hebben. Dus ik hoop dat het bij jou eerder over is.

Ik heb het draadje maar vluchtig doorgelezen, dus ik kan niet overal op reageren. Kohtje, ook leuk dat jij er even was, al had je niet zoveel nieuws. Ik ben toch altijd blij je te zien.:)
Verder iedereen nog een fijne zondagavond. Ik heb tot mijn grote geluk eindelijk ergens Rivella zónder zoetstoffen kunnen kopen (gewoon met suiker dus), en daar ga ik eens lekker van genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Stien
Ik heb het ook heel erg eng gevonden om van werk te veranderen want ik werkte er meer dan 15 jaar!
Moest er alleen niet aan denken om tot mijn 65e daar te blijven. Dit proces heeft evenals mijn ADB jaren geduurd. Dit kwam toevallig op mijn pad en ik spring in het diepe. ik wist wat ik had niet wat ik krijg.
Ik heb dus een onlangs een tweetal beslissingen genomen waar ik heel trots op be: een neiuwe baan en aan mijn alcoholprobleem werken. Vreselijk veel in 1x, in ieder geval voor mij. Krijg ber de kriebels van en ben tegelijk trots op mezelf. Maar eng dat ik het vind!

@Marieke, het zou toch wel heel erg lachen en eenvoudig zijn, als de buren het formulier niet tijdig zouden inleveren. Als ze van plan zijn om op tijd terug te zijn, wens ik ze een flinke autopech toe. En dan geen lid van de ANWB of Route Mobiel!

@NB36: knap van je en dat in z'n bierland en op vakantie! Tegen de vakantie in augustus zie ik best op, want na een dagje weg of strand, dan met een biertje(ik drink nooit bier, behalve op die momenten) voor de tent of caravan. Zo lekker voordat je gaat eten! Dat gaat deze zomer niet mar ik vind vast drankjes zonder alco waar ik ook van kan genieten. Ik geniet er nu al van dat mijn hoofd al zoveel helderder is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, dat ik zolang wegbleef, maar ik zat even tv te kijken en toen pikte mijn dochter de compu en in toen keek ik maar verder. Vervolgens wou mijn zoon "even" aan de compu. En nu mag ik eindelijk en zijn jullie alweer allemaal weg.

NB36,

Wat goed al 3 weken droog. Dat verdient een :present:.
En een leuke vakantie achter de rug.
Je kan er weer tegenaan.
Werk ze morgen.
En die hoofdpijn is lastig, maar die trekt ook over.

Anna,
Je rivella zal al weer op zijn.

Gemotiveerd,
Tegen de tijd van de vakantie ben je alweer sterker. Het gaat je vast lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad wel heel rusti hier geworden. Iedereen moe of wordt er gekeken naar The Titanic?
Moet ik straks naar bed en dan beginned de gesprekken weer!
Hoewel het dagdraadje is wel heel vroeg begonnen vandaag. Iedereen al voor pampus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...