Spring naar bijdragen

zondag 3 juni 2007


Lenne

Aanbevolen berichten

Goooooooood Morning,

Ik ben er vroeg bij deze keer .. kan de slaap niet meet vatten!
Ik heb nogal een rare droom gehad .. het ging over op cafe gaan - ik bestelde een palm!
Gelukkig werd ik wakker vooraleer ik hem op had :D
Toch straf vind ik hoe je onderbewustzijn daar mee bezig is .. het is nog niet genoeg dat je daar al de hele dag mee bezig bent, nu dus ook al tijdens het dromen.

Gisteren veel gelezen op het forum maar helaas niet actief kunnen meedoen want ik zat bij mijn schoonouders en kende mijn paswoord niet van buiten :(
Ik was mijn kleine meid gaan ophalen die op logies was voor enkele dagen en ze stelt het super goed - hopelijk krijgt ze binnenkort een vader die ze verdient (eentje die volledig adb is), kben er trouwens wel goed voor hoor, lekker zot doen, veel spelen, verzorg haar goed, ..

Nog een weekje en ik ben van de rotzooi af .. in de tussentijd gaat het me goed wat de alcohol betreft, ik overdrijf niet - drink niet veel voor de moment, sommige dagen zelfs helemaal niets.

Vandaag staat er veel op het programma
zwemmen met de kleine meid - naar de markt - bezoekje ouders - wandeling maken met vrienden - snookerke doen vanavond -

Ik lees zeker bij en tussendoor piep ik ook nog wel eens op het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

goeden morgen lenne ,
ik vermoed dat het ombewuste nog wel een tijdje zal verder gaan wat de dromen over drinken betreft .
ik heb gisteren avond laat nog alles gelezen de vragen en de antwoorden ik kon er maar weinig aan toevoegen :-))
gisteren morgen was ik ook redelijk vroeg mijn bed uit het was slikken , indien men het zelf al probeert om er niet te veel aan te denken is het wel de andere poes die de kater loopt te zoeken , gisteren zat ze te miauwen aan de kelderdeur precies alsof hij in de kelder zat ;-((
gisterenmorgen vriendin op psychiatrie wezen bezoeken jonge meid drank en drugs ze staat 21 dagen nuchter , hoop dat het haar lukt .
nadien mail van iemand dat er in west vlaanderen 110 km een nest met poesjes was , na overleg met mijn partner zijn we wezen kijken en hebben er niet een maar twee geadopteert maar we hebben ze nog niet vermits ze nog een beetje bij de mama moeten blijven .
deze poesjes zullen het katerke niet vervangen maar wel weer leven in dit stille huis brengen .
het hondje loopt met een grote boog om de plaats waar luckas ingeslapen is .
gisteren in de dag viel alles mee nu ja ik was niet thuis , maar gisterenavond was het slikken geen lijveke dat zich op mij kwam neervleien in de zetel , geen gemiauw om eten ;-(
en nu vroeg in de morgen voelt de stilte ook anders aan , maar het leven gaat verder en ergers voel ik dat het voor hem goed geweest is .
zo en dan was er koffie :-))
ik vindt dat wij allemaal samen goed bezig zijn met adb en adb zijn
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky - wat goed zeg dat je 2 poesjes geadopteerd hebt - das leuk weer zo twee van die kittens in huis .. ik zelf heb ook een katin en mijn vrouw noemt KATja :)
Hoe stelt je vriendin het want in de psychiatrie is het niet altijd een lachertje daar kan ik van mee spreken - kheb al 2 opnames achter de kiezen .. niet zozeer voor mijn drankprobleem maar das een ander probleem - bij mij is de drank een secundair probleem dat wel als eerste aangepakt moet worden ..
Kzit ook al aan de koffie en nu is het wachten tot mijn kleine meid van haar laat horen ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen lenne ,
tussen het strijken door mails lezen :-))
mijn vriendin stelt het goed is vrijwillige opname , zij voelt haar daar begrepen en is de avonden niet alleen , ook het doen van allerlei aktiviteiten doet haar blijkbaar goed :-))
zo ik verder aan den strijk
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lenne,

Je hebt mij ten opzichte van gisteren erg overtroffen met zo vroeg een draadje te beginnen.
Geluukig de pint in je droom ook niet opgedronken. Hoe rot het is om over alcohol te dromen (tenslotte zijn we daar allemaal erg mee bezig), het blijkt dat je in je droom er ook vanaf kan.
Lenny, fijne dag, geniet van je meisje en op naar 10 juni!!!!

@Blacky
Fijn dat je twee katten hebt geadopteerd! Was al zo benieuwd hoe het met je ging. Wanneer zijn ze groot genoeg om ze op te halen? Daarna zal je wel je handen vol hebben aan twee van die kleine deugnieten.
Wel iets om naar uit te zien. Ook fijn voor de hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,

Het spijt me dat je je kater hebt moeten laten inslapen. Het zal je veel verdriet doen.
Ik loop wat achter op het forum en ben nog niet geheel bij gelezen. vandaar dat ik wat laat ben.

Met mij gaat het goed, ik heb gisteren de hele dag geslapen
:$ Vandaag is mijn vader jarig en dan ga ik weer naar X zijn huis. Nu maak ik mij een beetje zorgen dat hij zijn medicijnen niet op tijd heeft ingenomen.
gelukkig gaat het goed met hem dus kon ik even naar huis. het lijkt zo onbenulligs maar ik vind het moelijkst dat er constant mensen om mij heen zijn. nu ben ik weer opgeladen en kan ik er weer tegen.

Sterkte meiske!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laaghangende bewolking, verder af en toe zon

Eerst laaghangende bewolking en lokaal mist. De mist en bewolking verdwijnen geleidelijk en in de loop van de ochtend is er ruimte voor de zon. In het zuidoosten is er vanmiddag een kleine kans op een bui. De maximumtemperatuur loopt uiteen van zo'n 19 graden op de Wadden tot zo'n 23 graden in het zuiden. De wind is noord tot noordoost en zwak tot matig rond kracht 3. In de nacht van zondag op maandag hebben we te maken met wolkenvelden. De minima liggen omstreeks 13 graden. Overdag handhaven de wolkenvelden zich en loopt de temperatuur in het binnenland 's middags op tot opnieuw zo'n 23 graden. De wind blijft in de noordoosthoek en is zwak tot matig, rond kracht 3. Eerst mist en

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen anjo ,
dank je wel .
geniet van je jarige vader zou ik zeggen .
het is fijn te lezen dat het met x een beetje beter gaat en dat jij voor hem zorgt maar vergeet je eigen niet ,
bah een mens loopt een beetje verloren he is toch iets dat men drie jaar in ons leven bij ons gehad heeft
ben met de fiets naar de bakker gereden zalig gevoel niet meer zoals vroeger met een stomme kop op staan
heb al redelijk veel gestreken , tafel gedekt en complimentje van mijn partner gekregen :-))
dat ik nog een goeike wordt :-))
juist de drie landschildpadden buiten in het zonneke gezet kunnen de beestjes ook eens genieten .
maak er een fijne dag van
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Blacky:

Wat vervelend van je kater. Hier ook onlangs 1 in laten slapen... droevig.

@ferry:
Hoe istie?
Met mij best ok, om nog even terug te komen op je vraag van een paar dagen geleden. Ik ben nog steeds ADB (en NDB) en ga nog steeds elke dinsdagavond braaf naar de AA. Er gebeuren een hoop dingen in mijn leven, die niet altijd even gemakkelijk zijn. Ze kosten tijd, geduld en onderzoek. Maar er gebeuren ook hele leuke dingen in mijn 'nieuwe' leven. Nuchter kan ik het aan (drinkend was ik er waarschijnlijk ook niet tegenaan gelopen) en dat hou ik maar vast.

Fijne dag allemaal. Hopelijk kunnen we allemaal nog wat van de zon genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

Wat hebben jullie al veel geschreven voor een zondagmorgen 10,20.

Zal wel zijn omdat jullie allemaal zo vroeg op waren.

Ik was om 6.15 ook al wakker en had honger, maar ik ben toch gewoon verder in bed gekropen. Tot een half uur geleden. Toen heb ik maar eerst de was opgehangen en een nieuwe in de machine gestopt.


@Lenne,
Jij was er wel erg vroeg bij. Ja, die alcohol dromen. Ik noem het maar oefenen op het droge. Bij de eerste die ik had, moest ik wijn drinken. Toen ben ik echt ziek geworden en overdag was ik nog misselijk. Ik wist in mijn droom dat ik Refusal gebruik. Die werkt dus ook bij gedroomde inname van alcohol.
Veel plezier met je kleine meid vandaag en op naar de 10de.


@Blacky,
Ja, wat een leegte he, en dat is iets wat de andere dieren ook merken. Ik roep nog steeds wel de naam van onze oude kat, terwijl deze toch helemaal anders heten. En ik mis ze nog wel eens. Onze huidige katten worden nog wel eens vergeleken met haar als ze iets bepaalds doen.
Maar leuk dat je over een paar weken twee jonge ondeugden in huis krijgt.
Ik hoop dat je vriendin het redt als ze verder moet op eigen kracht. Krijgt ze dan nog begeleiding?


@Gemotiveerd,
Ook al vroeg op jij. Alles goed en klaar voor de dag.
Je profiel staat uit, zoals dat het beste is, anders was vanaf het begin bekogeld met PB'tjes om je te zeggen dat het open was. Rechts boven een door jou verzonden bericht zie je 3 iconen: lamp, slot en printer. Als het voor de icoon slot een actentas met een vergrootglas zichtbaar is, dat staat je profiel open.


@Anjo,
Blij te horen dat het de goede kant opgaat met je gezondheid.
Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader en maak er een leuk feest van.
Is er dan niemand die toeziet dat X zijn medicijnen op tijd neemt, als jij er niet bent?
Ik wens je alweer sterkte met de zorg voor X.
Je bent toch maar een lieverd voor de mensen om je heen. Van mij een dikke knuffel.


@Twan,
Bedankt weer voor je weerbericht.


@Mick,
Met jou gaat het dus ook nog steeds goed op beide fronten. Blij dat te lezen.
Jammer dat je je kat hebt moeten laten inslapen. Dat doet altijd pijn: afscheid nemen van je huisdier.



Aan allen,

Maak er een fijn dag van. Sterkte bij het minderen/stoppen. En hou het ADB en indien van toepassing NDB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog even reageren ,toen was ik al naar bed (goed he Stien) op het schokkende verhaal van Lindi en vriendje 2.
Ikzelf heb al eerder een discussie aangezwengeld over de schaamte die ik heb/had tegenover mijn dochter, terwijl die toch een stukje ouder is dan vriendje 2. Triest, triest. Ook moeilijk om mee om te gaan Lindi, jij zit tenslotte ook niet voor niets op dit forum. Wat kunnen wij als (ex)alco's toch aanrichten of hebben we aangericht. Niet op terugkijken, maar vooruit. Alleen Lindi, voor vriendje 2 is er niets om vooruit te kijken, alleen dat jij hem tussen de middag kan opvangen.
Door deze verhalen word ik alleen maar erg gemotiveerd (zie mijn naam) om het vol te houden en ADB te blijven.

De zon begint hier door te komen. Zo fijn de tuin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal

Iedereen lekker geslapen ?
Ik wel sinds lange tijd, me kies klopt als een gek zullen wel de naweeen wezen.
Gaan vandaag uitrijden nemen koffie mee, zullen wel aan de waterkant ergens gaan zitten en bootjes kijken.Geniet allemaal van deze dubbele droge warme dag. Lees vanavond wel weer al jullie verhaaltjes en belevenissen.

Have a nice day Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nacht,

De nacht is er om zo mogelijk alles te verwerken wat er voorgaande dag gepasseerd is.
Daar ik op een dag erg veel indrukken op doe, leg ik er een aantal naast mij neer.
Anders zou ik de hele dag over lopen van het denken en zou er niets meer uit mijn handen kunnen komen. Dus als het licht uitgaat, onder het schijnsel van de maan breekt de tijd aan om overige indrukken nog eens te laten passeren. Daar ik zovele nachten in het verleden heb gemist om indrukken te verwerken, nare maar ook goede ben ik mijn schade aan het inhalen.
Voor mij werkt het om daarom 's avonds bijtijds naar bed te gaan want om alles in te halen heb ik extra tijd nodig, want ook nu doe ik dagelijks weer nieuwe indrukken op.
Mijn nachten waren in het begin best wel heftig en intensief, daardoor had ik een diep liggende angst om eigenlijk naar bed te gaan. Maar gaande weg ADB bemerk ik dat ik steeds uitgeruster raak. De dromen worden wat minder en ben minder angstig óm te dromen.

Allemaal een uitgeruste fijne droge zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Ik had Anne al "gespot"en haar een PB-tje gestuurd. Vandaar mijn vraag over het profiel.
Had alleen niet door dat zij zich daar had aangemeld, zocht bij wie is wie.
Lenne was er het vroegst bij vanmorgen, ik heb het kunnen redden tot 07.30 uur, maar ik ben ook al zenuwachtig voor morgen. Voor mijn nachtrust is dat nooit bevorderlijk.
Ik heb jou trouwens een PB terug gestuurd en merk wel of je er wat mee kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

weer ff een teken van leven.
Woon nu, tijdelijk, bij een vriendin van me. Ze heeft een groot huis en ik heb dringend behoefte aan rust dus als tussenoplossing leek me dit zo'n gek idee nog niet.
Ik mag zo nu en dan de laptop ff lenen dus eindelijk weer internet, pffffff. Afkicken was dat hoor. Ook wel weer goed, het dwangmatige checken van het forum is er een beetje af. Wil straks zelf weer een laptop kopen, es kijken hoe het dan gaat.
Het niet drinken begint gelukkig steeds minder een issue te worden.
Gisteren gesport, mooi weer, na afloop werden er meters bier aangerukt. BB drinkt Rivella en dat is ok. Ik vind het niet zielig, vervelend of jammer dat ik dat niet meer kan doen. Ik wil ook niet meer. Ik kan niet eentje drinken of twee want dan begint het pas en wil ik veel, veel bier. Het is niet dat ik soms geen trek heb hoor. Ik had me gisteren bedacht dat ik een glas bier heerlijk zou vinden. En die momenten mogen er zijn, ik registreer ze en laat het ff gaan. Maar ik doe het niet. Want ja, ik, wij, kunnen niet 1 of 2 drinken, dan begint het pas....

Mn leven is momenteel erg aan het veranderen en dat valt me niet altijd licht. Toch ga ik verder op mijn ingeslagen weg. Ik ben zo blij dat ik niet meer drink, niet meer hoef, pfffff, wat een verademing.
Gisteren veel mensen gesproken op een feestje. Meerdere keren verteld hoe blij ik ben dat ik de stap gezet heb om te stoppen met drinken. Ik weet ook nog hoe moeilijk het was, zeker in het begin.
Maar dag na dag, soms uur na uur hield ik vol. Elke dag weer de eerste laten staan. De trekmomenten er laten zijn zijn, ze ervaren en ze weer weg voelen glijden.

De voordelen van het niet drinken lijken steeds groter te worden dus ik zou me daar gek zijn als ik dat weer overhoop ga gooien toch?
Mede door verhalen van mensen hier blijf ik alert. Mensen die al jaren niet meer drinken en dan toch het eerste glas weer drinken. Dat is voor mij reden geweest naar de AA te gaan. Ik stond al zes maanden droog toen ik daar binnenkwam. Maar ik wil NIET meer drinken, ik wil niet terug naar dat waardeloze rotgevoel wat ik jaaaaren heb gehad, dus alle hulp en steun is welkom.


Ik wens iedereen een fijne zondag, hou vol, blijf gaan, het is zo de moeite waard, IK vind het zo de moeite waard, dat fijne gevoel wens ik voor iedereen.


Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan niet-drinken je leven toch veranderen! Bijna zeven maanden geleden stopte ik. Ik ben inmiddels tien kilo afgevallen (na een langzame start waarbij ik de alcohol verving door fruit met slagroom!) en tot mijn verbijstering (ik ben even in de vijftig) heb ik een nieuwe liefde gevonden. Daar stond ik niet voor open toen ik nog dronk, omdat ik geheim probeerde te houden wat ik achter gesloten deuren deed (drinken dus!). Ik slaap weer goed, ben lekker wakker als ik opsta en huppel gewoon de deur uit zonder dat ik hoef te kijken of mijn gezicht in de kreukels ligt. - En het mooiste is: iedereen ziet aan mijn gezicht en houding dat ik gelukkig ben. Ik zelf eigenlijk óók! En ik hoef er niet eens voor in de spiegel te kijken.

Wat een goede beslissing was dat toch van mij om te stoppen met drinken, na zoooo lang gedacht te hebben: het is tóch te laat voor mij om nog te stoppen. Niet dus. Ik had niet voor mogelijk gehouden dat ik na mijn vijftigste een frisse herstart kon maken, maar het kan écht.

Voor mij kwam de omslag in de vierde maand nadat ik gestopt was. Ik was aan het kwakkelen en dacht dat de drank onomkeerbaar kwaad had aangericht, maar na een bloedonderzoek bleek juist dat het herstel definitief aan het doorbreken was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik ben de laatste weken nog nooit zo op tijd naar bed gegaan als nu. ik voel me daar best bij. Heb netjes naar je geluisterd en gisteren voortijdig de PC uitgezet. Ik heb vanacht in ieder geval tot 07.30 geslapen.
Morgen moet ik vroeger op, maar je moet dan wel slaap hebben om eerder naar bed te gaan. Wellicht vanavond het avondwandelingetje dan maar?

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...