Spring naar bijdragen

Woensdag 6 juni


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo Gemotiveerd, met een energiedrankje.Ik ga koffie maken.Het lijkt dat je in wat rustiger vaarwater komt. Niet drinken is dus nog niet zo slecht! Mijn bloeddruk is nu ook behoorlijk te hoog 170/105. als ik wat verder ben maar even naar de dokter.
Maar ik heb al twee betablokkers.Ik wil ookgeen chemische fabriek worden. Maar laten we maar per dag denken. vind je niet?
Daar hebben wij als starters op de alcoholvrije weg ruimschootsvoldoende aan.

Ga je goed, houden zo.


Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heeft dit draadje een hoog wijsheids gehalte. Ik ben er stil van en wat een goede beslissingen!
Ik ben trots op julliie. Lijk wel een oma als ik dat zo zeg, maar ik meeen het echt.
Mijn psych is de deur uit. Ga eraan werken om mijn grenzen te bebwaken vooral op het werk, omdat ik nu al weer wat valkuilen ontdek waarin ik dreig te vallen. Ik moet er echt aan werken en hebben daar vandaag een beginnetje mee gemaakt. Ik ben geneigd om al weer veel te veel uren te maken. Zo kort na mijn detox is dat natuurlijk heel onverstandig, dus voor deze en volgende week wat extra afspraken met de psych, zodat ik die valkuilen zo spoedig mogelijk kan dempen.

Lucienne, ik herken je verhaal, zo had ik ook kunnen reageren. Daarmee ben ik dus begonnen, omdat te verminderen, zonder meteen een aso te worden naar anderen.

Knuffie: goed zo. Ik ga geen verdere toelichting meer geven.

Lucienne: mijn bloeddruk varieert na tussen de 120/130 en 85/100 pakweg. Is tijden niet zo laag geweest. ik weet niet hoe vaak je moet meten, maar doe het niet teveel. Als je je van te voren al druk maakt, jaagt dat je bloeddruk alleen maar op is mijn ervaring. DFe eerste werkdag had ik bijna een bovendruk van 170! Die was 's-avonds weer 128. Stress doet veel, De verbiuwing, geen begrip, je man die door drinkt, het wordt je niet gemakkelijk gemaakt. Jij bent de sterkste nu he? niet je man die blijft drinken. Wellicht komt hij ook nog tot inkeer. Allen mijn man, dochter en mijn zus en haar gezin weten dat ik ben gestopt. Mijn drinkt niet meer, indier geval niet thuis. Jou verhaal lezend bof ik daar erg mee. Verder weet niemand het. Weet ook nog niet of ik het in de toekomst aan een paar goede vrienden ga vertellen. Ondakns alles wat ik heb bereikt is het nog steeds SHAME, SHAME, SHAME''''

Corinne, Jammer he dat je het niet tegen iedereen kunt vertellen hoe knap we zijn om zonder alcohol te leven. Kan ik ook niet. Wel ervaar ik dat ik nog heel erg met mezelf bezig ben en met de grote beslissing die ik heb genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrine,
Dat bedoel ik nou, het is dat hart onder de riem steken.Uur na uur. Zonder jullie was ik niet zo ver gekomen. En mocht ik de benen er onder krijgen, zal ik de lijdende medemens-want in mijn geval werd het diep lijden-ook een lift geven.Wij maken het toch allen samen door,sommige nog dagelijks.


ga je goed Sooothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik ben er meestentijds ook trots op, maar heb nog steeds de onhebbelijke gwoonte omterug te kijken en mezelf te haten, om wat ik heb gedaan de afgelopen jaren. Dat ik zo zwak ben geweest. Ik heb dan echt even iemand nodig om tegen me te zeggen (mijn man zegt het diverse keren per dag, en ook mijn psych ook, maar dat is haar beroep), dus van mijn man komt het beter aan. Ook jullie complimenten maken dat ik, als ik even in het zelfdestructieve dalletje zit (ik ben niets waard), ik er weer evn uil klim. Overdag leidt mijn werk me zo af, dat ik niet taal naat alcohol, behalve de eerste dag dan.
Vandaag weer langs de terrasjes gelopen. Ging me alweer makkelijker af dan gisteren. Toch raar dat ik er nu op let wat mensen allemaal op terrasjes drinken. Zie overal de alcohol, drankwinkels, terrasjes enz. Dat was toch minder dan ik toen dronk. raar eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Keur de Gemotiveerd die dronk niet af. Dat is een periode in je leven dat je niet goed functioneerde, maar toch een periode waarvan je veel kunt leren over jezelf en je omgeving. Don't wipe it out.

1 Ik hoef niet bang te zijn voor de dood, zij komt vredig.
Dit heb ik geleerd toen ik in het ziekenhuis flink in ademnood kwam in december 1996.
2 Het leven verdient een kans om het te leven.
Dit heb ik geleerd toen ik besloot geen zelfmoord te plegen een paar weken voor de herfstvakantie van 2006 en uit een diepe alcoholdepressie opkrabbelde.
3 Ik ben het waard te leven en ik ben blij te leven.
Dit heb ik ontdek nadat ik ruim zeven weken niet meer dronk op 2 juni 2007 rond 01.00 uur.

Ik ben mezelf gaan accepteren zoals ik ben en waarderen, iets wat ik nooit heb gedaan.
Om dat te beseffen, heb ik de ervaring uit mijn zuiptijd toch nodig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik geloof erin dat een mens bepaalde lessen moet leren ook al wil hij dat niet. Leer je die lessen niet vrijwillig, dan komen die lessen vroeg of laat naar je toe.
les 1: van de alcohol afblijven, het ruineert jou leven en ook dat van je naasten
les 2: afwachten (voor mij heel moeilijk), nu dus afwachten wat er met de overname van het bedrijf gebeurt, wie er ontslagen worden (mijn kans is nihil) en vooral naar welke locatie we gaan (meer reistijd??) Afwachten dus.
les 3: de verantwoordelijkheid bij mijn dochter van 16 laten, die momenteel een puinhoop van haar (school)leven maakt
les 4: ga eindelijk eens werken aan al die onverwerkte psysche eindjes. zie o.a les 1

Kortom ik moet hier wat mee, dat voel ik. Ik krijg er flink van langs. Alles veroorzaakt door mijn sabbitical, die mij de dingen heeft doen inzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat ik een hond heb.Bovendien is hij erg op mij gesteld.
Deze hond is een terrier en is keihard, een medogenloze rattenkiller. Echter ook heel sensitief. Een meester in het aanvoelen van stemmingen.

Hier komt nu een stukje schuldgevoel naar boven.Wanneer ik compleet de weg kwijt was, dan was hijdagen compleet neurotisch, Schudden, Raar naar mij kijken, zijn poten aankluiven, kort om helemaal in de stress. Bovendien niet om te kopen dus een koekje hielp niet.

Nu heb ik erover gelezen. Ten eerste ruikt hij het. Hij ziet depaniek in mijn ogen, als de drank eruit trekt. Dat ik heen en weer loop te pendelen tussen mijnbed en de bank. Niet met hem speel, omdat ik niet eens kan staan.

Nu komt het: ik heb een heel andere hond terug, hij ligt de hele dag aan mijn voeten. Is nu heel blij met me,vindt het leven weer een feest, niks geen neurose meer!!

Kijk dat doet me ook goed! dat verdiend hij ,anders moet hij weg!!

Kortom er is nog iemand blij met me!!


Zomaar een verhaal! Soothe,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Mooi, dat je hond weer zo blij met je is. Is ook weer een motief, 1 die keihard staat.
Hou vol. Het is trouwens weer laat, krijg weer teweinig slaap, want moet morgen om 6 uur op. Een trein een half uur vroeger is stukken rustiger en wel de moeite om een half uurtje eerder uit bed te komen.
Begin je de dag tot wat relaxter.
Hou vol soothe, als je zo doorgaat zullen er wat pillen verdwijnen, gewoon omdat het beter met je gaat.
Je zit in een moeilijke periode. Met mij gaat het de laatste dagen ineens veel beter. Komt bij jou dus ook, want zoveel dagen verschillen we niet in droog staan. Ik precies 1 week langer dan jij. Kan je nagaan wat voor verschil dat uitmaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ze moet van school af is de tweede keer dat ze in 4 VWO blijft zitten. dat moeten we ook nog allemaal regelen voor die tijd. Helaas laat die bakvis zich niets, maar dan ook helemaal niets zeggen.

Iedereen, ik ga uitloggen, een sigaretje en dan slapen.
Tot morgen, trusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@gemotiveerd, Werkze vanacht en we zien je morgen. Sterkte met je kind, wat kunnen ze moeilijk zijn. ik heb er iets over gelezen. Zal ik morgen opzoeken als ik even tijd heb want ik krijg een bestuur op visite waar is secretaris van ben. Daar staat mijn hoofd echt niet naar, maar wat moet je...

@Corinne, slaap zacht vanacht. En bedankt voor je opbouwende lieve woorden

@Water. jij bent ook een kanjer.

Nu ga ikweer even proberen of de slaap nog weer even wil komen. Om 3.30 uur loopt de wekker af voor mijn huspuppie... en dan ga ik er altijd (meestal) mee uit om koffie te zetten en brood te maken.

Slaap zacht en voor diegene die moeten werken werkze en voor diegene die niet kunnen slapen door het ontwennen sterkte. En hou het droog en laat de eerste staan. Morgen gaan we er weer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...