Spring naar bijdragen

Donderdag 7 juni


Twan

Aanbevolen berichten

Hoi Soothe,
Heb niet zolang gedronken als jij maar drink al 15 jaar. Eerst gemiddeld (Dus al teveel), daarna stevig (de laatste jaren) en toen niet meer te stuiten, vooral de laatste weken. De ommekeer kwam toen ik al s'-ochtends begon en een nieuwe baan had geaccepteerd. Toen bedacht ik me, dit gaat fout ik kan de hele dag niet meer zonder alcohol en dat mens (ik) wil weer gaan werken? Ze ziien je aankomen....Maakte ook niet uit als ik naar mijn oude werk was teruggekeerd, want dan had ik precies dezelfde reactie gehad, ondanks 16 jaar trouwe dienst.
Die knop in het hoofd moet om. Het is zo'n ingesleten gewoonte, dat ik eigenlijk hoop dat er gauw een paar maanden voorbij zijn, zodat ik wat langer alcoholvrij ben. Hoewel dat ook niet alles zegt, dat blijkt wel uit de verhalen, vooral die van vanavond. Wel weer opbeurend dat je na een terugval, weer opnieuw kunt beginnen ADB te worden.
Ik heb begrepen dat jij allen woont toch? dan lijkt het me moeilijker om vol te houden dan voor mij. Ik heb 's-avonds toch de steun/controle (niet het goede woord maar je begrijpt me wel)van mijn man. Helaas is hij ook regelmatig in het buitenland. Als ik dan ;s-avonds alleen ben zijn dat absoluut gevaarkijer momenten voor me. Gelukkig heb jij je hond, wordt je ook gedwongen om eruit te gaan, omdat je hem moet uitlaten. Vond het gisteren zo lief wat je schreef, dat je hond zoveel gelukkiger is nu jij weer niet meer drinkt.

We ztten hem op met z'n allen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gemotiveerd en Luciene,

Rouwverwerking zo is het wel een beetje denk ik. Ik heb me wel snel over de rouw heen gezet, want als je zo blijft denken, dan is het moeilijker. Het was makkelijker (voor mij dan) meteen in te zien dat nooit nooit is en dan ik nooit meer wil drinken. De gedachte van jammer dat heb ik begraven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Heb je gelijk in. Ik ben blij met mijn beslissing om ADB te worden en zou niet meer terug willen. Zeker niet, omdat ik nu weer heel langzaam mijn oude zelf aan het worden ben. Begraven ben ik nog niet helemaal aan toe (ondanks dat ik achter het ADB sta), ik ben begonnen het te begraven, maar het is nog niet bedekt. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Sandra

CPAZ


Je heb gelijk ik heb nooit een echte reden gevonden. Ik dronk omdat een gedachte mijn hoofd afspeelde van "ik wil me ontspannen en ik heb behoefte aan drank om dat te doen. Dit is mijn aangeleerd. Dit doe ik al bijna 20 jaar. Als ik mij wil ontspannen dan pak ik de drank. Ik zou bijna denken dat ik geen andere manieren van ontspanning kent



Sandra,

Zet die gedachte om in de volgende: Ik wil me ontspannen en dat kan ik ook met een glaasje sap.
Ik heb me dat zelf ook voorgenomen te denken (ja je leert wat bij de internetbehandeling) en het werkt warempel. Zelfs zo goed dat de nieuwe gedachte bij deze gewoont al aardig ingesleten is en de foute gedachte naar de zolder is verhuisd.
Heeft me wel bijna een maand gekost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,
Dat alleen zijn is om de donder niet eenvoudig. Aan de andere kant, aangezien ik het momenteel niet echt makkelijk heb, ben ik niemand tot last, want mijn stemming laat af en toe te wensen over.
Ook loopt hier geen partner in het rond, die flesjes bier open trekt!
En de hond is inderdaad een stuk afleiding en houdt mijn loopje erin.

En de dag kan ik naar eigen inzicht indelen.
Je weet dat ik niet werk,dus ik heb ook alle tijd om mijn huis op orde te houden.
Wat wel vreemd is, dat sinds ik niet meer drink, ik helemaal geen zin heb om iets in huis te doen.

Eensoort depressie??

Als ik zwaar gedronken had, leek het of er een tsunami door mijn huis was geslagen, maar zodra ik weer een veer van mijn mond kon blazen, ging ik er tegen aan.En nu komt er niets uit mijn handen.


Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Dat komt wel weer hoor dat je je weer voor je huis gaat interesseren. Maar het is wel zaak je zelf de plicht op te leggen om toch elke dag iets te doen.
Momenteel, en ws. de komende twee weken heb je je handen vol om jezelf een beurt te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens,

Nog effe 2 uurtjes en dan heb ik 24 uur geen alcohol gedronken. yeppie eerste dag bijna gehaald.
Voelt goed aan om dit in jullie gezelschap mee te vieren. Had/heb vandaag die behoefte wel gehad om eindelijk alles te erkennen en eerlijk te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrine, is dit een deel van het proces, dat ik toch te veel aan drank zit te denken. En dat er daarom niets uit mijn handen komt.
Zou natuurlijk wel even de kroeg in willen,dat doe ik niet, maar het slurpt energie.
Ik weet niet of ik het mag zeggen: maar vier halve liters en ik krijg de schoonmaakwoede!!!
Maar ja, het blijft niet bij vier!!

Groetjes, ik zo met de hond uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corine Gemotiveerd Soothe en al de anderen bedankt voor jullie reacties en ondersteuning. Ik ga nu nog een beetje in mijzelf op en hoop gauw er allemaal wat makkelijker mee om te gaan en jullie weer te kunnen helpen. Ik ga zo maar slapen denkt ik.

Tot morgen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

Ja de eerste dagen zijn de moeilijkste.

Mijn eerste dag (woensdag) had ik 's middags een cursus en mijn zoon had me gevraagd of ik daarna even bij de buurtsuper brood wilde halen. Dat heb ik dus per ongeluk express vergeten. Ik vond het echt te link om daar naar binnen te gaan.
De tweede dag gaf ik 's morgens les en aan het eind van de ochtend had ik een afspraak met de huisarts samen met mijn vriendin. Daarna heb ik mezelf huisarrest gegeven t/m de zaterdag. Ik ben toen ook met opzet in pyama's gaan rondlopen (een voor de dag de ander voor de nacht). Een extra drempel om het huis te verlaten. Het werkte wel. Kon ook want mijn man en zoon doen altijd de wekelijkse boodschappen. Ik deed alleen de vergeten en de zogenaamd vergeten boodschappen om dan mijn ding in te slaan.
Misschien moet je dat ook maar doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
Mijn huis is nu weer enigzins in oude staat. Het is een enorme bende geweest.Mijn dochter ruimt nooit iets op, dat deed ik altijd om een beetje de orde erin te houden. Je bent nog korter bezig dan ik en bij mij begint het nu pas terug te komen. Dus hou je daaraan vast. Doe allen het hoognodige (je hebt een hond, dus moet er meer gebeuren als je geen hond hebt) en laat verder de boel de boel. Komt vanzelf wel weer. Reken daar maar op. Stel je prioriteiten: je hond, het hoognidige zodat er geen vlooien komen en het belangrijkste die drank laten staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Gek genoeg helpt dat vele denken aan de nadelen alcoholgebruik bij het eraf blijven vooral als je daarbij de voordelen van niet drinken ook de nodige aandacht geeft.
Mij heeft het in ieder geval geholpen, al kwam er dan van huishoudelijke taken niet veel terecht.
Eerst mezelf schoonmaken dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik woon alleen en heb een avondwinkel en drie kroegen in de buurt. Ik heb het huis op slot gedraaid en ben nu met jullie bezig zodat ik niet aan de alcohol denk. Morgen krijg ik visite en dan ben ik met ze bezig en meestal drink ik alleen zonder dat mensen erbij zijn. Ik moet mezelf de komende dagen dwingen om niet alleen thuis te zijn. Maandag moet ik werken dus dan heb ik wat afleiding. Maar bedankt voor je meedenkende advies.
Over een half uur is alcohol dus misschien uit mijn lijf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

We zitten hier toch om juist mekaar te helpen en vooral om elkaar door moeilijke momenten heen te helpen.
Dus als je het moeilijk hebt, kom dan hier.

En er wordt hier wat afgevierd. Wat elke mijlpaal is er een om te vieren.
De eerste dag, de tweede dag, de derde dag, de vierde dag, de vijde dag, de zesde dag, de zevende dag,...Ga maar door


En vergeet niet jezelf af en toe te belonen met een cadeautje. Uiteindelijk kun je je dat dan wel permitteren. Je spaart zo veel geld uit door niet te drinken, dat je haast slapende rijk wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...