Spring naar bijdragen

Dinsdag, 12 juni 2007


luciene

Aanbevolen berichten

Ik kom misschien een beetje streng of belerend over maar het komt omdat ik zelf zo geschrokken ben: het zal je kind maar wezen !!!!!

--------------------------

Kinderen met alcoholvergiftiging in ziekenhuis

In de eerste helft van dit jaar zijn in Nederland ruim tachtig kinderen in het ziekenhuis opgenomen omdat ze te veel alcohol hadden gedronken. Dat zei dinsdag kinderarts Nico van der Lely, verbonden aan het ziekenhuis Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft.
Van der Lely waarschuwde vorig jaar al dat het aantal kinderen dat veel te veel drinkt, enorm is gestegen. Hij zette een registratiesysteem op waarmee kan worden bekeken hoeveel kinderen die te veel hebben gedronken, worden opgenomen. Omdat nog niet alle meldingen van artsen bij hem binnen zijn, denkt hij dat het meer worden dan tachtig.

De kinderen zijn rond de 13 jaar oud en drinken vaak liters bier of sterke drank. Hij registreert kinderen tot en met 16 jaar oud. "Aan 17-jarigen begin ik niet eens meer."

VMBO-niveau

Het alcoholgebruik kan ernstige gevolgen hebben. Zo maakte de kinderarts mee dat kinderen die een advies voor vwo hadden gekregen, afgleden naar vmbo-niveau. De oorzaak daarvan was alcoholgebruik, stelt Van der Lely.

Afgelopen weekeinde werd in Middelharnis nog een 12-jarige jongen aangetroffen die door overmatig alcoholgebruik in comateuze toestand was geraakt. Het jongetje was met twee 13-jarige vriendjes aan het voordrinken om daarna te gaan stappen. De alcohol was door een 16-jarige vriend gekocht.

-----------------------------

Hoe geven wij onze kinderen het beste voorbeeld?
Wat is opvoeden méér dan voorleven en voordoen?

Ik ben ontzettend blij dat mijn kinderen weten dat ik géén wijn (meer) drink en zelf zeggen: mam, dat is heel slecht hè. Ik roep natuurlijk meteen dat het ontzettend slecht is. Erger nog dan roken volgens mij, dat tast nou niet meteen je hersens aan.

Gelukkig rook ik al jaaaaaaaaaaaaaaren niet meer.

Ook dat is me op eigen HOUTJE gelukt en ADB ook (nou ja, met de internettherapie maar de eerste vijf maanden helemaal zonder hulp verder en daarna heb ik een tijdje refusal gehad als HULPmiddel om het vol te houden, maar dat vind ik wat anders).

Nogmaals iedereen succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 139
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mick,

Kop op niet alle dagen zijn somber, morgen schijnt de zon weer. Ook in jou.
Ik ben blij dat je hier af en toe nog langs komt. Al ken je dan niet alle mensen hier. Het verloop is vrij hoog. Je geeft eenieder toch algemene raad.
Stoppen met drinken zorgt niet dat alle problemen meteen opgelost zijn, maar wel dat wij er nuchter tegenaan kunnen kijken en ze niet weer wegmoffelen, of ze juist uitvergroten tot een kolos.
Het is ook logisch dat mensen wie het lukt ADB te blijven na enige tijd los komen van het forum. Zij gaan hun eigen leven weer oppakken. Maar ik vind het fijn dat zij langskomen, al is het maar om even gedag te zeggen, of even wat vertellen. Of ze komen langs om zichzelf te bevestigen in hun vrijheid: vrij van alcohol te zijn.
Mick jij bent een kanjer om toch even hier wat van je af te schrijven, er valt voor ons altijd wat uit te leren. Het contact tussen oud-gedienden en verse strijders werkt beide kanten op. De oud-gediende ziet bevestigd dat hij/zij de goede weg gekozen heeft. De nieuwelingen zien dat je droog kunt blijven en waarnaar ze streven met heel hun lichaam en geest.
Ik ben blij met elke bijdrage.
:present::rose::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@stien:
Dank je wel voor je woorden... Ik laat het "iets" inderdaad nog even bezinken en ben het aan het onderzoeken... Soms ben ik bang dat ik door die vertraging juist alles verlies. Als ik geen knopen doorhak, dan doen anderen dat wel voor me en misschien hakken ze dan net de foute knoop door, maar wat is de foute en wat is de goede knoop? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, tja, wat is goed en wat is fout?
Wie hakt er het eerst? Maar als jezelf de foute het eerst doorhakt sla je jezelf later ook voor het koppetje. Als een ander de stap neemt, so what, anders had jij het waarschijnlijk gedaan. Zij het dan mogelijk wat later als jouw tijd rijp is. Het nadeel is sommige dingen zijn héél moeilijk terug te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,

even langs piepen, zodat jullie weten dat ik nog besta, en dat ik nog steeds adb ben (de tel ben ik kwijt, misschien is dag 111 wel een leuk getal, ligt in elk geval wel in die buurt)

voor de rest gaat het nog voor geen meter, ik heb een enorme terugval emotioneel. is misschien ook niet zo gek, want er valt veel te verwerken. vanaf mijn jeugd vol pesterijen, mijn moeder die nu zwaar dement is, de dood van mijn zusje vlak voor pasen, de zorg voor mijn gehandicapte neef, mijn werk, mijn lieve latman en zijn werk, mijn kinderen, enz, enz.

ik heb besloten om deze week al met vakantie te gaan, naar duitsland, naar de familie van mijn moeder. daar maar eens kijken of alles op een rijtje kan komen. latman neemt ook vakantie zodat hij in elk geval een deel van de tijd bij mij kan zijn. voor mijn werk krijg ik 12 weken vrij: voor een deel is het compensatie van de overuren van deze winter, en voor een deel onbetaald verlof, en dan ook nog de gewone zomervakantie, en voor een groot deel een heel meelevend bestuur. ik denk dat ik niet voor eind augustus terug ben.

ik wens jullie allemaal een hele droge zomer toe, ik heb geen draadjes gelezen, dus ik heb geen flauw idee hoe het met iedereen gaat. maar jullie zijn zulke kanjers, jullie redden het vast wel allemaal, of krabbelen na een terugval weer dapper op en door.

veel liefs allemaal, en ik hoop in augustus weer eens langs te komen. :sun:

bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Slaap lekker, tot straks.


Luciene,
Het is een mooi gedicht.


Kohtje,
Mooi gezegd.


Anne,
Je zou kunnen overwegen om voor de nacht een nachtspiegel te gebruiken.
Tijdens en vlak na een verbouwing leer je dat alle gemakken in huis niet zo vanzelfsprekend zijn, en ga je ze waarderen.
Sterkte zou ik zeggen. Wij hebben het een paar jaar geleden gehad. Wij hebben het ook overleefd.


Houtje,
Blij dat je langskomt. En dat het goed gaat. En wat je uitgespaard hebt, daar kun je wat leuks van/mee doen. De grootste winst is toch je welbevinden zonder alcohol, je gezondheidheid en dat geld is mooi meegenomen.


Stien,
Geduld oefenen, nieuwsgierigheid bedwingen, twijfels hebben, jezelf beheersen, niet overhaast te werk gaan, bedenk eer ge bezint.
Allemaal makkellijk gezegd, moeilijk gedaan.
Gaat voor iedereen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo met Soothe,
Hier ben ik nog even, ik heb zo het een en ander te doen. Mijn woning is een regelrechte puinhoop.
Wel schoon, maar een bende, ik kom tot weinig.
Nu ga ik even op de fiets naar de dierenarts, iets tegen de Kleine beestjes halen.
Ik doe het in één keer, een ieder vast bedankt voor de blijken van mede leven. Kom er later nog op terug!

Dat was een leuk stukje poëzie hè, zo op de vroege morgen.

Jullie horen nog Groetjes van Soothe.



PS Wehouden het droog!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga eens even kijken of ik wat kan doen aan de compu van zoonlief.
Daar was wat mee en zijn mail de het niet goed en zijn virusscanner daar was wat mee.
Maar wat.
Ik zal me daar nu eens op storten, wie weet kan ik wat doen.
Tot straks.
Ik log hier even uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Corinne bedankt weer voor goede raad en complimenten. Duuus je hebt ook verstand van computers. Woon je in de buurt :) Bij mij is er altijd wel wat. Laatst een monteur via Planet gehad voor de pc maar nu als ik een email binnen krijg waarbij ik iets aan moet klikken (link) dan krijg ik: InstallShield window met allerlei ander gezeur en linkt mij dus niet door.

Weet natuurlijk weer niet hoe ik dat oplos. Computers zijn zalige dingen maar ze moeten het gewoon doen.

Nou ja, zal wel weer eens goedkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle; vervelend allemaal maar wel begrijpelijk. Fijn dat je de medewerking krijgt om zo lang vrij te kunnen nemen van je werk. Heel veel succes en misschien kun je gedurende die maanden nog wat van je laten horen. In Duitsland zijn toch ook internetcafe's. Het ga je goed!

Sooth, ik moet soms ook wel lachen om je als je het niet erg vindt. Hallo met Sooth......
als of je aan het telefoneren bent, hi,hi,hi,...:)
Je hebt gewoon een echte mannen huishouden, zeggen wij altijd.

Gem: ik wil nog even terug komen op het draadje van gisteren.
Je reisduur is gemmiddeld 2 en half uur. Bij mij is dat gemiddeld 3 uur per dag en geloof me alles went, ik doe het nu al zo'n 8 jaar. Mooi boek mee, flesje water en wat te knabbelen voor als er vertraging is.

Je zegt dat je te langzaam loopt en op de fiets een snelheid van een bejaarde hebt. Ook ik heb dit ondervonden en mijn fysio raadde mij dan ook aan om te gaan zwemmen. Nu ik dat doe één maal per week een uur banen trekken bemerk ik dat ik zelfs de brug op kan fietsen zonder af te stappen. En geloof me, ik kwam er eerst echt niet over heen.
Ook het lopen gaat nu veel beter, dus nog oefenen en je kunt een treintje eerder halen.
Toen ik alco gebruikte was ik juist erg geconcentreerd op mijn werk, de wetenschap dat dit door de alco kon verslappen verscherpte mijn blik juist.
Ik kan mij voorstellen in jouw situatie dat je niet extra allert meer bent want je staat immers droog en bovendien kennen je collega's jouw niet anders. Det te meer valt je zelf op dat je je moeilijker kan concentreren. Probeer de werkzaamheden af te wisselen dat helpt. Ook vermoeidheid van je lichaam en geest speelt een rol. Je bent ineens met heel andere dingen bezig en kan even niet tussendoor gehoor geven om te rusten. Komt allemaal wel goed, als je de eerste maar laat staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:$ dank u dank u :) Als ik echt iets moet doen in het huishouden (wat niet echt mijn favoriet is) en ik heb geen zin stuur ik mezelf steeds een uur naar iets toe en mag dan weer even iets doen wat ik wel wil. En zo komt het uiteindelijk toch allemaal voor elkaar. Verder ben ik ook erg een 5 voor 12 typje. Als het moet onder stress gaat het meestal beter.

Mijn arme kat had ook weer veel vlooien en heeft weer een shot voor een maand gehad. En voor oormijt en wormen enz enz. Na het gevecht wat ze voor het weekend had met een buurkat is waarschijnlijk, volgens de dierenarts (waar ik gisteren weer voor de tweede keer was) haar staart gebroken. Gelukkig gaat het erg goed door de antibiotica en pijnstiller. Voorlopig hou ik haar maar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DRINGENDE OPROEP:

Heb ik gisteravond aan mijn jongste dochter beloofd

Zij is gescheiden en bij haar ex zit nog hun eerste kat. Hij (de kat) is een jaar of twaalf geloof ik. Nu heeft ex een nieuwe vriendin en de aandacht voor de oude kat is er veel te weinig. Mijn dochter en ex hebben nog wel leuk contact. Nu laat de kat wel een zijn urine lopen en ex is met kat naar de dierenarts geweest om hem in te laten slapen. Dierenarts wilde dat niet doen want kat is nog goed gezond heeft alleen aandacht te kort.

Mijn dochter kan om omstandigheden de kat niet nemen maar wil zo graag een goed tehuis voor de dat. 24 juni gaat ex op vakantie en hij zei: anders laat ik hem wel ergens lopen..... chantage.

Nu haar vraag: ze zei vraag eens op het forum bij jou of er niet iemand is die zich over de kat (Timo een rode dikke je weet wel kater) wil ontfermen. Ik heb haar beloofd het te doen en heb het nu gedaan. Als iemand Timo wil dan hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Ik kan je ook niet helpen met je compu.
Is ie nog in de garantie? Zo ja, ga naar de leverancier.
Verder zijn applicaties rare dingen net als de besturingssoftware.
Een install shield dat naar voorkomt, betekent dat er iets is dat geinstalleerd moet worden.
Probeer in je omgeving iemand te vinden die er eens naar wil kijken.

Ik zou ook wel willen dat computers gewoon hun werk zouden doen.
Ze zitten vol met toeters en bellen waar ik geen behoefte aan heb en die me in de weg zitten af en toe.
Daarom mis het DOS tijdperk nog wel eens. OK het duurde soms lang uitzoekwerk voordat iets het deed maar als het het deed, dan deed het het. Je moest toen wel meer programmeerkennis hebben.
Elk voordeel heeft zijn nadeel. En internet heeft toch zo zijn voordelen.
Een compu is geen strijkmachine.

Omgaan met computers en programmatuur is toch meer iets van durven doen, exploireren en open staan voor het oplossen van problemen.

M.a.w. ik kan je hier niet helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Ik wens je succes met het vinden van onderdak voor Timo.
Zo als je dat verhaal is de ex van je dochter geen dierenliefhebber.
Ik ga nog eens kijken naar PC van zoon.
Moet ook op de tijd letten, zodat ik op tijd naar pianoles ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene,

Helaas kan ik je van weinig nut dienen, van computers heb ik zéér weinig verstand. Hij moet het gewoon doen en ik benut denk ik ook 80% van dat ding niet ondanks mijn comp cursus.

Wat de kater betreft, kan ik je alleen op een idee helpen mocht het niet lukken.
Zo op straat laten lopen is ook weer zo wat. Door omstandigheden zijn wij opgegeven moment met een gigantisch konijn komen te zitten. Wij vonden het toen ook zo zielig, maar ja wat moesten wij er mee.
We hadden geen band maar vonden het ook te zot voor woorden om het zo los te laten.
Uiteindelijk hebben we het dier in overleg naar de kinderboerderij gebracht, moesten we wel iets voor betalen. Maar ja dat geeft toch wel een beter gevoel, en het dier kreeg ook daar de nodige aandacht.
Bij ons op de kinderboerderij lopen ook meerdere katten, eentje heeft zelfs pas een nest.
Het is het proberen waard als er geen keus meer over is. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Corinne, ik bel gewoon die monteur weer die hier geweest is. Ik snap dat je op afstand ook niets kan doen. :) Verwachte ik ook niet van je hoor :). Misschien is het idee van Stien iets om de kater naar de kinderboerderij te brengen. Arme dier. Hebben ze (gelukkig) geen kinderen heb je wel weer zorgen om zo'n beest. Kinderen....


Wat leuk dat je piano speelt. Ik ben net op zoek naar een pianodocent maar dan eentje die nog aan huis komt. Vroeger had ik voor de kinderen en mijzelf een docent aan huis. Die gaf ons achter elkaar les. Maar volgens mij zijn die docenten die nog aan huis komen uitgestorven. Hoe lang heb jij al les? En wat voor muziek speel je zoal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...