CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Gem,"Nat' gaan is iets waar ik ook ontzettend bang voor ben. Ws. omdat ik na die paar maanden semidroog zo ben teruggevallen, dat ik dieper in de alcoholval zat dan daarvoor. En het zoveel moeite heeft gekost om er uit te komen.Ik probeer er niet aan te denken, en toch speelt het ergens op de achtergrond mee.Maar angst is een slechte raadgever. Dus ik laat die eerste staan, dan komt goed (is onderhand een mantra geworden).En met oud en nieuw, wel dan drink ik wel kinderchampagne (die smaakt trouwens beter dan de echte). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 BamBam,20 minuten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Ik ben nog steeds dolblij met mijn beslissing, maar ik ben ook bang dat ik het niet volhoud.Bambam, je hebt gelijk dat ik het per dag moet zien, want maanden vooruit is teveel. Ik ben alleen zo ongeduldig en een controlfreak. ik wil een"uit" knopje in mijn hoofd. Het äan"kopje hoeft niet gemonteerd te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Corinne, die man in de trein, ging die dan naar zijn werk, dacht je? Die kon toch nooit zijn baan behouden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Gem, kreeg onlang een boek kado van Eckhart Tolle; De kracht van het NU.Lees zo nu en dan ff een stukje. Het is geen boek om in 1 ruk uit te lezen. Maar wat ik er tot nu toe van gelezen heb spreekt me erg aan. De strekking is dat het leven NU is. Gisteren is niet meer belangrijk en morgen ook niet. Er is alleen NU.Er staan mooie dingen in.'Als je je verstand echt wilt kennen, bedenk dan dat het lichaam altijd een getrouwe afspiegeling geeft. Kijk dus naar je emotie, of beter, voel die in je lichaam. Als er een schijnbaar conflict is tussen die twee, is de gedachte altijd de leugen en de emotie de waarheid".Hij beschrijft ook dat het mogelijk is te stoppen met denken! Nou dat zou ik wel es mee willen maken, die kop van mij staat echt nooit stil. Maar goed, ook hier geldt, veel oefenen, tijd nemen om bij stil te staan enzovoort. Ik vind het een inspirend boek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Corinne, 2 halve liters in 20 minuten??!! Dat valt wel mee toch?! hahahaha Maar die dronk hij 's ochtends? Yak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 @Bambam, ik heb van dat boek gehoord! Volgens mij heeft mijn zus dat. ik ga zaterdag naar haar toe, zal dan eens informeren. Ik kan wel een beetje meer NU hebben en minder gisteren/morgen. Ben me ervan bewust dat ik ingewikkeld in elkaar zit. Wordt af en toe moe van mezelf. Nu ja, wie niet?Ik moet /wil uitloggen, ben al een half uur over mijn structuurplan heen. stort anders in.Tot morgen, welterusten en hou het droog. Probeer ik de komende 24 uur ook weer (is te overzien).Bedankt allemaal voor de reacties.Slaap lekker.Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Gem,Dat was wel 's middags 16.20 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Gem,het is tijd om te gaan opslomen. Weltrusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Over opslomen gesproken; ik denk dat ik dat ook maar es ff ga doen. Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 BamBam,Die dronk hij 's middags om16.20. In 20 min. een, de ander deed hij open als ik ging uitstappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 BamBAm, Gem,Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Marieke,Wat een spannende ontmoetingen, maar je hebt je er mooi uit gered. Dat komt wel goed.Bereid je goed voor op dat feestje over 14 dagen. En ik heb ook nog geen zin om naar bed te gaan terwijl ik toch al actief bezig ben geweest sinds vanochtend half acht.Het is ook pas 12 uur geweest. Voor mij nog vroeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Marieke,Dan wens ik je een hele goede nachtrust toe.Ik hou wel van humor.En ik hou er ook van blij te zijn dat ik niet drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Oeps,dan blijf ik ook alleen over.Nou ja, dan ga ik nog maar wat lezen om opteslomen.Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Marieke,Ik was vergeten dat jij een binge drinker was, niet zoals ik een continu de klok ronddrinker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Ja, dat klinkt heel zwaar die dagen.Aan de andere kant gemiddeld elke dag 2-2,5 halve fles per dag drinken is ook niet normaal.Toen ik nog werk had, had ik tenminste nog drie "rustdagen" in mijn gebruik. De avond voor mijn werkdagen ging ik om 12 u naar bed en 's middags als ik 5 uur thuis kwam, moest ik eerst een glas hebben, dat kiepte ik dan ook steil achterover. Het 2de tijdens het eten klaarmaken ging ook snel. Daarna ging het wat rustiger, maar tegen 12 uur had ik dan toch 1,5 tot 2 flessen leeg. Mijn laatste werkdag ging ik natuurlijk niet om 12u naar bed en dan had ik toch 2 flessen leeg. De weekends en de maan- en dinsdagen dronk ik dik 2,5 fles per dag. Je begrijpt dus wel dat toen ik vernam dat mijn baan opgezegd werd dat ik een groot probleem zag waar ik wat aan moest doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 13 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2007 Toch fijn dat we er vanaf zijn.Als ik nog eens een vallende ster zie, weet wat ik me dan zou willen wensen: de garantie dat ik nooit meer zal drinken..Ach ik zal maar gaan dromen, want die garantie is er niet. Maar het blijft mijn intentie en streven.NOU nu echt slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikka Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Bedankt allemaal, voor jullie welkom!Doet me goed,Liefs,Nikka Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden