Spring naar bijdragen

woensdag 13 juni

stien

Aanbevolen berichten

Soothe,

Je gaat goed.
De flessen horen in de winkelrekken.
En jij laat gewoon de eerste staan.

Het is trouwens normaal dat je de eerste weken continue met de alcohol worsteld. Ook ik was er de hele tijd mee bezig het alcoholvraagstuk te onderzoeken, ontleden enz.

Nu is dat toch al minder, merk je ook, ik schrijf hier al ietsie minder (niet veel minder hoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het is geen doen om overal op te reageren, ik kan niet al die uren meer inhalen. Dat zal wel even wennen voor me zijn.

Maar zo te lezen doet iedereen het hartstikke goed. Muzikale mensen en echte kokkerellen op het forum. Voor iedereen dus :present: welverdiend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, nu redden wat er nog te redden valt. Héél veel oefenen, hersengymnastiek! ;)

Speciaal voor jou wederom mijn data ingevuld. Maar ik weet nu al weer dat ik hem weer ga verwijderen. Waarom? Laatst vroeg Gem er ook om en had ik het ingevuld, maar ik krijg er de kriebels van.
Ik vind het enger en enger worden. Het is moeilijk te beschrijven, maar ik kan niet geloven dat dit mijn datum is. Idioot hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oproep aan allen:
ik zou het inderdaad leuk vinden als iedereen de datum dat hij/zij is gestopt of geminderd is onderaan zijn/haar berichtje zou zetten.
1. Het motiveert ons allen
2. We kunnen elkaar feliciteren op "belangrijke"data dat we vieren 1, 2, 3 enz dagen, weken, maanden of misschien wel jaren droog staan of succesvol zijn geminderd.
Vooral van de wat oudere garde ben ik benieuwd hoe lang het al lukt (nu ben ik even positief en denk ik niet aan terugvallen). Aan de andere kant na een dip(je) kan dit forum ook weer meehelpen om weer een nieuw begin te maken en te steunen.
Uiteraard alleen voor diegenen die het willen, want ik wil niemand onder druk zetten......

@Mick,
Ik wens je veel kampeer plezier en wijsheid toe. De beslissing om te stoppen met drinken, kan ver strekkende gevolgen hebben, dat merk ik in ieder geval wel. Het werkt bij mij op veel fronten door merk ik. Ook toen ik nog dronk had het ver strekkende gevolgen.

@Corinne,
ik drink helemaal geen koffie!! Vergat nog nog te zeggen. Ik moet het hebben van een glas cola o.i.d om een opkikker te krijgen. Of een energiedrankje. Dat neem ik nu elke avond na thuiskomst. Het helpt de afvalstoffen af te voeren (volgens manlief en die heeft verstand van dat soort dingen).

Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ook weer in het dorp! Je werkt dus dan lijkt het mij, dat je redelijk gaat. Ik zou zeggen, hou vast.

Het groene dollar teken staat waarschijlijk, waar het voorstaat, Niet meer en niet minder.

IK vond het leuk contrasteren, vandaar. Zitten ook veel duffe plaatjes tussen. Die rolstoel van Richard, had ik ook nog niet gezien.

GA je goed Soothe.

Dat gedicht was niet van mijn hand, hoor!

Moet nog uitkijken. Schending van auteursrecht. (grapje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sooth; de "echte" datum? Mmmmmoeilijk hoor. Wat is "echt".
Op de 15e was ik gestopt met drinken ik was toen aan het minderen met de tactus therapie maar op de 19e heb ik hier op het forum het besluit genomen om niet met minderen genoegen te nemen en geheel te stoppen. Dat is dus dankzij het schrijven op dit forum dat de knop bij mij goed om ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Bammetje,

Het gaat weer een beetje.
Ik ben gekeurd voor de Wia, nieuwe WAO is dat, mijn keuringsarts zei dat ik niets mankeerde en dat ik de W.W. in moest 2 weken geleden.
Vandaag ben ik door een arbeidsdeskundige gekeurd en ben nu 41% arbeidsongeschikt. Goh hoe rekenen ze het uit. Het wachten is nu nog op de diagnose van de reumatoloog over 2 weken.
Echt alles komt tegelijk, maar ik ga nu weer een nieuwe start maken.
Met jou ook alles weer een beetje goed???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo nu en dan kijk ik even maar ik ben met een vergadering waar ik morgen naar toe aan het voorbereiden. Eigenlijk had ik daar al van alles voor moeten toesturen over de post maar ik ben het gewoon vergeten. Teveel met andere dingen bezig? Ja!. Nu kijken of ik het nog met de fax kan versturen. Sukkel die ik ben. Grrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ff tijd voor helemaal nix. Knetterdrukke dag gehad en ik was laat thuis. Sporten hoefde om t éen en ander niet en dit was 'vroeger' reden geweest om het lekker op een zuipen te zetten. Paar biertjes, flesje wijn bij het eten en dan nog een flesje wijn bij de buis:devil::wacko::$ jaja, dat ging lekker.

Nu een stoommaaltijd van de Appie, best lekker, bak sla erbij, daarna kopje fopkoffie en chocoladekoekjes. Nu staat mn bad aan en ga ik zo lekker ff de Brosreclame naspelen. FF op mezelf, ik heb er ook wel zin in.
Voel me ook goed, ondanks alle relatieperikelen. Vraag me vaak af of ik morgen het goede gevoel ook vast kan houden. Ben nog bang dat het niet blijvend gaat zijn. Tot nu toe gaat het best goed, wie had dat nou kunnen denken. Zeker in het begin van mijn stoppen voelde ik me zoooo slecht, pfffff.

Oeiiii, net op tijd, badje is nu echt wel vol. Spreek jullie vast later nog, Bammetje gaat ff chillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Je weet toch dat de overheid wil besparen. Ik begrijp die percentages ook niet. Hoe die artsen dat kunnen bepalen??
Trouwens bij de WW hebben nu sinds 2 maanden ook iets nieuws.
Je kunt je nog wel ziek melden, maar je gaat niet naar de ZW, je blijft in de WW en moet toch zien dat je aan minimaal 1 sollicitatie per week komt gemiddeld, uitzonderingen daargelaten. Hoe dat zo??
En dat heeft natuurlijk ook invloed op de duur van de uitkering, zeker als je langdurig ziek wordt.
Zie je het addertje.
Ze pakken je gewoon aan alle kanten.

Hoe gaat het verder met de juridische perikelen.

He maar bllij dat je er weer bent.:D:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, Bros,bros,bros,bros,bros...........

Corinne, hi,hi,hi, volgens jaartal moet ik nog beginnen met ADB. Moet ik het tóch verwijderen.

Zou Sooth dat ook bedoeld hebben? Bijdehante "oude man". :D

Ik ga afsluiten, zo weer kinder bed tijd voor mij. Fijne avond nog en truste voor later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam,
Ga maar lekker brosreclame spelen. Ik ken die reclame niet, maar bros lust ik wel en ik kan me er ook wat bij voorstellen.

@Marion,
zoals ik al zei: de datum hoeft niet. Maar schaam je niet voor je uitglijer(s). Kan iedereen overkomen, daar ben ik wel achter. Hoop alleen heel hard dat ik het kan volhouden en met mij velen denk ik.
Je kan weer opnieuw beginnen, bent waarschijnlijk al begonnen. Succes ermee. Het is ook een teken van kracht als je na een uitglijer, weer opnieuw kunt beginnen. Je weet tenslotte wat voor moeite het heeft gekost om alcohol te laten staan en dan een nieuwe poging wagen..... Petje af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...