Spring naar bijdragen

woensdag 13 juni

stien

Aanbevolen berichten

Luciene,

Heb nog 30 blz. te gaan. Voor dochter moest afspraak gemaakt worden met radiologie en zoonlief is terug uit Salou en die had natuurlijk wat ter vertellen.
En nu moet ik aandacht besteden aan het eten.

Tussendoor kom ik nog wel hier kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nikka , ik vind het triest dat je een eetstoornis hebt. Wat ik echter niet begrijp is waarom ik hem zou moeten overnemen, terwille van jou heil. Omdat ik begrijp, dat dit redelijkerwijs niet jouw bedoeling kan zijn, gaat het waarschijnlijk om een verkeerd opgestelde zin. Ik heb ook wel eens dat ik verkeerd formuleer. dus hechten we er niet al te veel waarde aan.

Je kan niet alles te gelijk aanpakken(lijkt mij) maar als de alcohol een probleem is, tref je hier veel gelijk gezinden. dus blijf schrijven en probeer het vandaag droog te houden.

Ik wens je een alcoholvrij bestaan. Dat is hetgeen wij elkaar hier allemal wensen. En waarachtig het lukt velen ook nog. Misschien omdat er soms ook een beetje humor is.En iemand die dat aanvoeld, kan daar veel steun uit halen.

Ga je goed, trek het je niet aan.Ik heb ook weleens dat de zinnen niet lopen.

Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voelt vreemd, ik ben even thuis en dan zie ik bijna een hele pagina met nieuwe mensen, in ieder geval voor mij. Bitter-zoet maar ik ben wel blij dat het forum weer opleeft en dat anderen er hopelijk mogen vinden wat ik er ooit ook vond.

Ik vind koken met wijn als het je drankje niet is niet vreemd. Ik drink al jaren "sociaal" witte wijn.
Het is mijn drankje niet en dat gaat dus altijd goed. Dat gezegt heb ik ook wel eens de drankkast leeggeplunderd met allemaal drankjes die mijn drankjes niet waren met een brilliante kater als gevolg.
Dagen........
Het is een kwestie van jezelf heel goed leren kennen, goed aanvoelen in wat voor stemming je bent.
En eerlijk met jezelf durven zijn.
Ik weet dat ik het veiligst ben als ik niets drink en niets in de buurt heb. Ik heb het probleem erkent maar weet nog niet de oplossing. Ik drink niet voor de lol, het heeft een doel. I'm waiting to exhale, dat is wat drank doet voor mij. Dus het is zaak dat ik daar een oplossing voor vind. Witte wijn is sociaal,
ontspanning echt niet dat is zwaar zuipen zo veel mogelijk zo snel mogelijk. ER is een oorzaak en er is een gevolg. Dat hoeft niet voor iedereen zo te werken maar voor mij wel.

Ik wens al de "beginnelingen" heel veel succes. Het lijkt eng maar het is het niet. Neem het gewoon per minuut, per uur ,per dag en het komt wel goed. Het gaat niet goed als je denkt: nooit meer.
Dat is niet te overzien.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ja oke, had waarschijnlijk een verkeerde woordkeuze. Het was als een humoristisch sarcastisch grapje bedoelt. Gewoon met een knipoog, niet meer.
Ik hou ook van humor en ervaar dit zo nu en dan ook in mijn moeilijkheden zoals een eetstoornis of het alcoholmisbruik. Gelukkig maar, dat maakt het zo nu en dan even wat luchtiger ;)

Thnx voor je 'peptalk' , ik denk wel iets aan dit forum te kunnen hebben.

En wees gerust, ik trek het me niet aan, kan er nu gewoon om lachen.

fijne avond,
liefs,
Nikka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allen,

Bedankt voor jullie felicitaties. Ik ben inderdaad vandaag een week ADB. Had vanmorgen geen gelegenheid om op het forum aanwezig te zijn in verband met werk. Na een dag harde werk voelt jullie felicitaties als een warme douche. En stimuleert het me om verder te gaan. Totnutoe is het prima is het gegaan, heb nog geen hunkeringsverschijnselen. Ik denk dat ik op de juiste weg ben. Ik kan vandaag niet lang op het forum blijven in verband met afscheid van een nichtje van mij. zij vertrekt naar het buitenland.
Een heel fijne droge avond gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra en alle 'nieuwelingen' gefeliciteerd met jullie behaalde successen.
Zoals Marieke ook al beschreef heb ook ik veel aan het forum, en veel gehad aan het forum. Het heeft me door menig moeilijk moment getrokken.

Na 10 maanden niet te hebben gedronken kan ik jullie zeggen dat ik het zo de moeite waard vind. Ook al bevind mijn leven zich in woelige baren; ik wil niet meer terug naar mijn 'oude' leven met drank.
Ik sta voor nieuwe dingen en uitdagingen en doorleef alles nuchter. Dat is me de laatste 22 jaar niet overkomen.

Ik begin stilaan meer en meer vertrouwen te krijgen dat alles goed komt, mits ik de eerste laat staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marieke,
Goed plan, hoop dat het lukt. Begrijp dat dat de campingeigenaar de nieuwe koper niet kent? Wel gefeliciteerd dan met de familie uitbreiding! Zet wel alles goed op papier, zodat jij geen problemen kan krijgen, als de "nieuwe"eigenaar wat raars uithaalt waar de campingeigenaar het niet mee eens is. Tenslotte blijven jullie juridisch eigenaar. Ik met mijn beroeps verzekeringstic: let ook op een eventuele verzekering als die afgesloten wordt. De nwe eigenaar is namelijk niet formeel eigenaar en als er schade aan de cararvan komt, hoeft hij niet zondermeer een schade-uitkering te verwachten! Jij bent namelijk de eigenaar en aan de eigenaar wordt uitbetaald. Let daar op!!! En regel anders iets in het contractje wat jullie opstellen. Kan een hoop problemen voorkomen!

@Corinne, ben benieuwd naar de uitslag van het examen. Zou nu onderhand nu bekend moeten zijn. Kunnen jullie de vlag uithangen?
Ik hoop dat je opmerking vanmorgen (dat ik een bakje koffie nodig zou hebben) sloeg op alle typefouten die ik maak? Nou het is inderdaad bar en boos. Heb op het werk ook een heel vervelend toetsenbord en maak daatr ook voortdurend fouten. Het vervelende is dat als ik het berichtje snel doorlees ik die fouten niet zie. Komt pas later. Maar als ik alles verbeter reageer ik zo langzaam op jullie berichten, dat ik beter niet mee kan doen!

Groeten
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bammetje je gaat ál positiever klinken!

Marieke, of je hersencellen weer aangroeien, daar heb ik zo mijn vraagtekens bij.
In elk geval is het wel bekend dat de lever zich herstelt en wat beschadigt is er weer aan groeit.
Maar of je dáár slimmer van wordt? In elk geval klinkt je oplossing goed.
Waar ga jij nú mee gooien? :D

Ik ga zo nog even het draadje een beetje bij lezen. Al weer zeven uur geweest nog twee te gaan....
Machtig Brammetje wat is dat wennen zo'n hele dag werken.
Laterrrs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahahaha ik blijf de hele dag om allerlei dingen lachen. Niet alleen omdat ik me goed voel want dat is ook zo. Maar met name omdat ik steeds tegen hele grappige dingen aanloop of ergens lees ofzo. Nou dat maakt de dag gezellig.

En nu lees ik weer jouw fantastische trukje Marieke om de campingeigenaar een loer te draaien. Ik lig wederom in een deuk. Die eigenaar had je pas verworven zwager nog niet gezien hoop ik? Ja, van mij mag je want dit soort mensen (eigenaren van campings) zijn doorgaans zelf bezig om mensen een loer te draaien. Dus een kwestie van boontje komt om zijn loontje.

Overigens we hebben met smaak de bonen met rundvlees volgens oma's recept verorberd.

Laten we als laatste hopen dat die campingeigenaar niet stiekum een verstokte zuiperd is die net van plan was om zijn leven te beteren en om hulp heeft gevraagd bij Tactus en hier nu onder een nickname op het forum rondhuppeld. Want dat trek ik dan niet :D.

Soothe, jij hebt toch zeker niet stiekum een camping ofzo hè :) Maar alle gekheid op een stokje. Ik hoop dat je dit gaat lukken Marieke !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Luciene,
Volgens mij heb ik altijd je naam verkeerd geschreven. Merk nu pas dat er maar een (1) "n"in zit.
Hoe bedoel je ben ik nog een warhoofd! Dank je nog voor je affirmatie gisteren. Ik vond hem wel mooi!

@Soothe,
Volgens mij ga jij hartstikke goed!!!:)

Ik denk dat jullie allemaal heel lekker gaan eten of al gegeten hebben. Wij doen vanavond gemakkelijk, een maaltijd uit de diepvries. Doen we 1x per week, diepvries, iets halen of laten bezorgen. Welke dag dat is dat hangt van de activiteiten van de dag af. Ik zou vanavond later thuis zijn, maar ik ben gewoon met de groet meute mee, een halfuur eerder weggegaan. waarom zou ik roomser zijn dan de paus en blijven zitten als niemand dat doet? Was dus lekker een half uur eerder thuis, maar we eten vandaag toch maar makkelijk. daar is dochterlief namelijk erg gek op (tja, het is minder gezond en dus lekkerder).

Groetjes,
Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik las nog even de reactie van Gem en pas natuurlijk wel op. Je zegt dat de zwager de caravan gaat betrekken. Permanent? Wordt hij jullie huurder? Komen jullie dan nog wel in de weekenden om de veertien dagen? Er zitten nog wel wat haken en ogen aan.

In ieder geval succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Begrijp ik daaruit dat die "meneer" jouw illegale onderhuurder wordt?
Als dat smoesje lukt, zul je toch af en toe jullie gezichten moeten laten zien.

Stiekeme scootmobiel-accordeonisten.

Je zit vol humor vandaag.

Speel ze straks maar lekker voor.
Dat wordt een swingend smartlappenkoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Gem, weer terug van een dag aanpoken. Foute lettertjes typen.
Het is een beetje dubbel. Het gaat goed in de zin dat ik niet drink.
Minder goed, dat het de hele dag in mijn hoofd zit. Dat maakt knap moe, dat ertegen in gaan.
Misschien morgen beter. Toen ik net de hond uit liet had ik een heel sterke drang om een fles wijn te halen. Gek hè, ik wil niet drinken, of toch ook weer wel.

Het doet me goed dat jij op koers blijft.:) :) :)
Groetjes Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Hier aan het forum maakt ik mij behoorlijk schuldig aan typefouten. Er ligt dan steeds vanalles en nog wat onder mijn handen en armen en mijn toetsenbord staat dan niet op een normale plek op het bureau.

Zoonlief is vanmiddag thuisgekomen, maar de uitslag hoort hij pas donderdag (morgen dus) na 18.00 uur. De vlag hangen we niet uit. Maar we gaan het wel vieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nikka, welkom op dit forum.

Mick, de juiste knoop doorgehakt. Even op bezinning, kan nooit geen kwaad en de rust zal je goed doen.
Relatie niet naar je zin, werk niet naar je zin, verliefd zijn. Allemaal tegenstrijdige gevoelens lijkt mij.
Probeer het op een rijtje te krijgen voor jezelf, maar alsjeblieft kijk uit. Op het alleen camperen heb ik het niet zo. Je gaat toch niet ergens in het wilde weg staan maar op een goede camping hoop ik!

Sooth, ik kan maar niet de betekenis van je groene dollar teken achterhalen.
Maar ik vond je tekst "met mij gaat het goed" heel doortastend, echt goed.
Als je bedenkt hoe vaak je dit als antwoord krijgt of zelf ook aan een ander geeft, en hoeveel betekenis daar achter kan schuilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, fijn dat je er weer even was maar hoe is het nu met jou?
Kun je het allemaal wel bolwerken?

Miep, ADB zijn hoeft niet te betekenen dat je geheel droog staat. Als jou doel is minderen ben je ook ADB. Zo te lezen ga je hartstikke goed en ben je zelf erg tevreden en dat is van belang.
Misschien kun je je ADB datum ook onder je berichtje plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...