Sandra Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Miep,Zelfs die kl....stemming gaat voorbij. Morgen schijnt waarschijnlijk de zon weer. Gem, het is goed om de zaken van je af te kwakken, helpt om je te focussen op je doel.Heb ondertussen slaapkamer en keuken reeds gedaan. Nu huis dweilen (laminaat) en een boel kleren strijken van plusminus 4 weken. Kijk af en toe op het forum. Is wel leuk om zo te werken. Heb ook leuk muziek op. Lekker ontspannen huishouding doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Hoi Miep,Geven we elkaar de hand. Mijn stemming is op dit moment niet om over naar huis te schrijven.Met een K** stemming naar een borrel is gevaarlijk. Volhouden hoor. Niet nat gaan.Met zo'n lieve stofzuigende man aan je zijde moet het wel goed komen. Ondanks het feit dat je iedere maand een echtscheiding wil. Heb ik ook heel regelmatig geroepen, vooral toen ik nog dronk.We zijn nu bijna 25 jaar bij elkaar en het willen van een echtscheiding heb ik ook niet meer geroepen, sinds ik nuchter ben. Wilde het ook eigenlijk niet toen ik het wel riep, maar onder invloed roep je veel en heb je lak aan de eventuele gevolgen. We hebben ook veel minder ruzie. Mijn man dronk ook regelmatig (allen veel minder) maar samen maakten we er af en toe een ruziepotje van!! allemaal door de drank.Gelukkig kon mijn man zo stooppen, iets waarop ik stikjaloers ben, Maar ja hij heeft het ook niet zo bont als ik gemaakt. Nu moet ik op de blaren zitten en aan de andere kant is het wel goed om terug te denken aan die eerste moeilijke dagen van het vooral lichamelijke afkicken. Een beetje verstandig mens zou er dan niet meer aan beginnen toch? Stom dat ik dan nog steeds baal dat ik niet meer mag drinken....Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Goh Miep, hoe herkenbaar die stemming van jou. En inderdaad je omgeving moet het weer eens ontgelden. Beter is als jezelf even iets aanpakt, gaat je bui voorbij en heb je het gevoel dat je toch wat nuttigs gedaan hebt. Probeer eens te kijken waar het gevoel vandaan komt. W.s. alles met die komende borrel te maken? Probeer je gedachten te keren, die borrel kan óók voor jou leuk zijn.Ga mensen observeren, zelf drink je natuurlijk fris, anders werkt het niet.Kijk goed om je heen, luister naar ze. Ik wed dat jij last van binnenpretjes krijgt vandaag.Kun je vanavond met je man nog eens doorspreken. Succes!!Een laatste advies; kijk niet naar buiten en laat het weer gewoon het weer zijn. Gewoon k...weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Stien,Ik heb je geprobeerd te zoeken bij "wie is wie"maar kan je aanmelding niet vinden. Heb het gevoel dat ik zo wenig van je weet. Zit ik niet goed te zoeken, of heb je je onder een andere naam aangemeld?Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Gem, een "eigen" peptalk is zo gek nog niet om dat hier neer te schrijven.Er zijn zovele lezers die je niet ziet hier die het nodige uit jouw woorden kunnen halen.Wie weet hoeveel alci jij het laatste kwartier wel hebt "opgepept". Je bereik is vele malen groter dan je denkt en op zondag eigenlijk dubbel tarief. Het boek wat jij leest ken ik niet. Ik ben nog steeds bezig met "De herontdekking van het ware zelf".Dit boek lees ik telkens een klein stukje om het vervolgens te laten bezinken.Veel dingen komen nl naar boven en ga ik over malen, daarom maar niet te veel.Liever wissel ik de boeken een beetje af met krantje, tijdschrift en ander lectuur als forum lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Hoi Miep,Ik MOET en MOEST ook zoveel van mezelf. Doodmoe word/werd ik daarvan. Daarmee ben ik ook hard aan het werk met mijn psych. Ik heb al eerder een workshop gedaan waar werd aangegeven dat ik niets moest maar MAG. Dat sprak me toch helemaal niet aan, want ik MAG betekent voor mij dat het niet gedaan hoeft te worden terwijl ik soms vind dat ik dingen MOET. Zoals de was doen, naar mijn werk gaan enzovoorts.De psych die ik nu heb, heeft het anders geformuleerd in de zin van IK WIL. Dat komt naar anderen ook veel sterker over. Bijvoorbeeld ik WIL eerder naar huis vanavond(als ik op mijn werk zit). Dat WILLEN draagt ook een keuze uit, maar verdraaid het werkt. in ieder geval naar anderen toe. Het is ook anders, minder dwingend, al zou je dat zo op het eerste gezicht niet zeggen.Ik probeer daar nu mee te werken, al gaat het niet vlekkeloos. Het werkt echt, al lijkt het zo simpel.Probeer het eens.Van Stien hoorde ik dat ik dubbel tarief mocht rekenen ivm het weekend:)groetjes,Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Gem; alleen op zondag hoor! Mijn plannen zijn gewijzigd, ik hoef vandaag de deur niet uit. Blij!!!!!Stop maar met zoeken Gem. Het was een moeilijke vraag, ook ik ging opzoek naar mijzelf.Toen ging er een :light: branden.Tja met die hersencellen van mij kan dat soms even duren.Ik ben niet interessant om daar omschreven te staan. Dit uiteraard naar "eigen" maatstaven bekeken.Ook mijn mood speelt mij af en toe parten. Toen ik er achterkwam dat het wel erg persoonlijk was en mogelijk te herleiden was heb ik het verwijderd in een boze bui. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Stien,OK. Snap ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Goede morgen allemaal,Hier ben ik.Het is me nu eindelijk eens gelukt om weer eens heerlijk uit te slapen op zondag. Lekker een gat in de dag geslapen. Lekker uitgerust wakker en weer stapel wasgoed in wasmachine en -droger gestopt, een was opgevouwen en dat alles voor het ontbijt.Ik ga zo eens lezen wat jullie allemaal geschreven hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Nou Marieke,Het zit dus blijkbaar in de lucht, anders kan ik het niet verklaren.Het ziet er naar uit dat je weinig kunt doen op dit moment. Je hebt gebeld naar het meldpunt, meer kon je niet doen. Het laatste is dat jullie in de problemen komen, of de vriendin van je zoon wordt afgerekend op het feit, dat iemand (jij)gebeld zou hebben.Ga lekker lopen, tussen de buien door, daar knap je vast van op.Uiteraard mag iedereen een k** dag hebben, en dat ook hier schrijven. Tenslotte zitten we hier niet om allemaal te doen alsof we zo vrolijk zijn de hele tijd. Kan dit forum wel opdoeken.Heb ook nog veel kasten, verhuizendozen e.d staan die uitgepakt moeten worden. De verhuisdozen staan er al 2 1/2 jaar. Ze zeggen dat je het dan niet hebt gemist en het dan wel weg kan gooien na zo'n lange tijd. Dat wilde ik toch maar niet doen. Maar ik heb geen zin. Dus blijf zitten op de bank en doe alleen het hoognodige. Morgen weer een drukke week. Lekker lapzwansen mag ook wel een keertje.Groetjes,Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Corinne,Goedemorgen? Het is al middag. Jij hebt echt lekker geslapen! Zie je wel op het forum als je alles hebt bijgelezen.Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Hallo allemaal, heeft iedereen een rotdag? Persoonlijk vind ik het wel meevallen. Ik heb vannacht lekker geslapen, toch maar van de lamp gebruik gemaakt want ik had écht geen zin midden in de nacht naar buiten te moeten. Heerlijk uitgeslapen, daarna vurrukkulluk onder de doucheslang, achter mijn hond aangehold die waarschijnlijk een loopse teef op het spoor was (had jij daar net gelopen Marieke?), het ziet heerlijk grijs buiten, en er komt een zeer onheilspellend luchtje uit mijn wasdroger. Kortom, de dag kan niet stuk!Ik heb net de dagdraad van gisteren uitgelezen, en die vandaag doorgelezen. Er was iets waar ik op wilde reageren, maar ik weet het al niet meer. Dus sorry! Mijn hoofd loopt de laatste tijd nogal eens over, en ik weet niet precies wat er dan uitgelopen is.Proficiat met je kleindochter Luciene. Balen Houtje, dat het nog steeds zo moeilijk is af en toe. Mensen, wind je niet te erg op, je schiet er niets mee op. En het kan altijd nog erger!Geniet van je vrije zondagmiddag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Hi Anna, ik heb geen rot dag hoor! Heerlijk relax dagje. Een dagje waarop niets "moet" en alles mag.Ik doe dus bitter weinig vandaag. Voorbereiding op het hordelopen morgen als je begrijpt wat ik bedoel. Gelukkig hoef ik niet zo vroeg dus ben gewoon in een opperbeste stemming.Het enige dat rot is, is het weer. En ik heb geen hond om uit te laten, dus waarom een bui verzoeken.Blijf lekker bij het boek, pc en de theepot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Corinne, uitslapen? De dag is al bijna om, je weet half niet wat je allemaal gemist hebt!Donkere wolken, verfrissende buien, en ook het zonnetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Ah, gelukkig Stien dat er nog iemand een fijne dag heeft. Ik meen het serieus, ik vind de zondag heerlijk, vooral als ik niet weg hoef. Ik hoop alleen niet dat mijn wasdroger kapot gaat, want die verbouwingen kosten me al genoeg geld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 @anna:Ik hoop niet dat Marieke straks de boel bij jou komt slopen, aangezien je haar aanziet voor een loopse teef. En heel verstandig dat je nou toch maar eens de lamp gebruikt hebt. Ach, mijn dag is nou niet je van het... maar ja. Het is zoals het is. Lig nog in bed en ga dr zo maar eens uit. Ik heb 6 dagen gewerkt deze week, dus het mocht wel van mezelf. Tijd om even naar buiten te gaan en eens een wandeling in mn eentje te maken. Misschien doet dat me goed.Fijne zondag nog allen. Mick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Mick, jij bent écht uitgeslapen Anna, hoe zouden ze dat "vroeger"gedaan hebben toen er nog geen wasdroger bestond?Ik heb er trouwens nog steeds geen.Maar ik hoop het niet voor je, gewenning hé. Dan kun je bijna niet zonder meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Druk werk heb jij Mick. Ik zie Marieke niet voor een loopse teef aan hoor, maar ze zei toch dat haar hond loops was. Nou, mijn reu was er een op het spoor.Ik ga ook even buiten lopen. Ik hoop dat de weergoden mij en mijn hond gunstig gestemd zijn. Gelukkig heeft Marieke de hond thuis gelaten, misschien gaat die van mij er dit keer niet vandoor. Gaat het een beetje Mick? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Vroeger hingen ze de was op de lijn Stien. Doe ik ook nog steeds hoor, maar buiten gaat nu niet, want er zit een bui aan te komen. En binnen heb ik maar héél weinig ruimte, ik heb geen bijkeuken en grote schuur, zoals mijn moeder vroeger, en mijn oma's. Bovendien is het een grote stofbende hier, dus dat schiet niet op met die schone was.Nou, ik ga met mijn beestje, zoals Soothe steeds zegt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 @Luciene,Eerste en vooral: gefeliciteer met je kleindochter.Ik geloof dat koffie nog nooit zo lyrisch is beschreven.@Mick,Ik drink nog zelden koffie, maar geniet er wel van. Ik ga er ook niet van trillen.@Marc,Ik heb jouw bericht inderdaad helemaal over het hoofd gezien, en dat terwijl je nog met complementen naar Luciene en mij gooit. Dat ik dat nu gemist heb.Gelukkig heb je je er doorheengeslagen.Klikt misschien raar, maar misschien moet je bericht gewoon beginnen met HELP MIJ of iets dergelijks. Je zult de eerste niet zijn. Het was gisteravond wel heel druk en jolig, maar dat is een slecht excuus, want het forum is niet in de eerste plaats om jolig te zijn, maar om steun te geven waar nodig.Heb je er al een goede brief over samengesteld om te reclameren. Je kunt aangeven dat ze per slot ingebroken hebben in je chalet. Overtreding van art. 461 van het Wetboek van Strafrecht als ik mij goed herinner.Ik hoop dat je vandaag een prettigere dag beleven kan dan gisteren en vind het knap dat je het moment hebt overwonnen. @Sandra,Vertel je vriend een keer het volgende. Het is echt gebeurd om mijn eerste werk. Mijn collega van de expeditie-afdeling kwam bij ons de secretariaatsafdeling een telexconcept in het mandje gooien en wenste ons goede morgen. Ik zei tegen haar: 'Wat zie je er goed uit vandaag.' Ik krijg me toch een bits antwoord: 'Hoe kan ik er goed uitzien vandaag? Ik had me verslapen en heb nog niet de tijd gehad om mijn gezicht op te maken". Ik stond met mijn mond vol tanden. Compliment bij uitstek zou je dan denken. Zelf gebruik ik nooit make-up, ik toon a.h.w. mijn ware gezicht.Ik loop op zondag de hele dag in pyama, tenzij ik ergens heen moet of er visite komt. Maar nu moet je geen frustraties uitlokken hoor om er een tweede tegen te komen.Heel goed dat je je erdoorheen gesleept hebt.@Blacky,Goed dat je die gremlins steeds zo goed van je af slaat. Knap. En inderdaad voor allerlei moet je als droge alcoholist opletten. Homeopathische middelen vormen niet het enige gevaar dat om de hoek loert. Ik heb laatst is gelezen dat iemand een terugval kreeg doordat hij mondwater moest gebruiken i.v.m. een onsteking van gebit. Wie bedenkt nu dat er alcohol in mondwater zit. Ik weet dat het in hoestdrankjes zit.Stuur eens wat zonnestraaltjes naar het noorden. Het is hier donker.@Luciene,Wens jij iemand (Marc) om 9.53 's morgens een goede nacht toe?Geen vouwfiets voor kleindochter, maar wel wat boeken en geld. Ook leuk.Beviel het tafeltje voor huurdster wel?@Gem,Grenzen stellen, dat is oh zo moeilijk, mij lukt het in de meeste gevallen niet. Ik probeer er wat aan te doen, maar het zit in de aard van het beestje.@Ziza,Een mooie reactie naar Sandra toe. @Houtje,Volgens mij heb je al veel mensen gered met je kookwekker. Mooi dat Tactus je idee omarmt heeft.Wat jezelf heeft geholpen om overeind te blijven, delen met anderen is het mooiste wat je kunt doen. Dat heb je als vanzelfsprekend gedaan. Je bent een kanjer (en nu niet weer blozen).@Gem,Je schrijft: chagrijnig. En het is inderdaad frustrerend nooit te kunnen zeggen dat we nooit meer de mist in kunnen gaan. We blijven zieke alcoholisten en kunnen alleen maar zorgen gewapend te blijven tegen onverwachte situaties.We mogen onze remblokjes niet verwaarlozen.Tussen haakjes: het begint me op te vallen dat veel mensen de somberheid van de dag hebben overgenomen. Daarom :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:@Miep,Ik heb het de eerste 6-7 weken ook ontzettend koud gehad. Bij temperaturen van boven 25 graden zat ik doodleuk met drie truien nog te klappertanden. Dat is nu over. Gelukkig.@Sandra,Wat een schoonmaakenergie, kom je ook even bij mij, valt genoeg te doen.Pas op met zo een stemming en dan naar een borrel gaan. Denk eraan: laat die eerste staan.En om toch die borrel te overwinnen, is de raad van Stien prachtig.@Gem,Deze gedachte van je is geen helpende gedachte: "Stom dat ik dan nog steeds baal dat ik niet meer mag drinken...." Zij is negatief. Mijn gedachte is: "Gelukkig, ik hoef niet meer te drinken". Ik heb me er nl. bij neergelegd. Mijn gezondheid en gelukzaligheid heb ik gevonden, daarvoor heb ik geen alcohol nodig.@Miep,Laat het moeten maar eens zitten. Maak er mogen van. Klinkt een stuk positiever. Sommige dingen kun je uitstellen andere niet. Stel prioriteiten. Een aantal mensen op dit forum heet zich voorgenomen elke dag 2 rotklusjes te doen, want ze moeten uiteindelijk gebeuren. En het werkt. Je kunt niet in een dag grote schoonmaak houden. Anderen werken een hele structuur voor zichzelf uit. @Marieke,Tuurlijk mag jij net als iedereen wel eens in een rotstemming verkeren. Als je er maar niet in blijft.Ik hoop dat je genoten hebt van je wandeling (want die zal er inmiddels opzitten). die heb je nodig.@Anna,Jij neemt het vandaag laconiek op. Wat heb je trouwens aan somberheid? Je wordt alleen maar somber door. Krul je lippen omhoog en je voelt je al een stuk beter. Heb ik op yoga geleerd.@Stien,Niks moet vandaag, mee eens.Dus ik mag lekker lang uitslapen. Waarom zeggen mensen nu altijd dat je dan zoveel gemist hebt als je lang uitgeslapen hebt.Ik heb gewoon heerlijk geslapen en gedroomd. Voor mijn gevoel heb ik niets gemist maar alles genomen.@Anna,Mijn wasdroger doet het ook niet best. Hij vreet letterlijk aan kleding, sommige stukken zijn al kapot (altijd nieuwe kledingstukken). Regelmatig zwarte vlekken. En de garantie is verlopen. Dus ik hoop altijd maar op mooi droog weer.@Mick,Jij laat een mens spontaan in lachen uitbarsten. En je hebt gelijk, want Marieke zou haar loopse teef niet eens mee nemen op de wandeling.@Anna,Hou het droog met je hondje.He he ik ben blij dat ik bij ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Hihi, ik ga niet op iedereen reageren hoor, zeg gewoon: "hallo allemaal" Lekker ontbijtje op bed gehad, ondanks vaderdag, hihi, mn man kan niet uitslepen, bleef wel tot 10 uur liggen in de hoop dat....haha.Daarna even eruit, omdat poesje nr 3 opgehaald werd door een stel, zouden ze aan hún vader geven.Ja en toen weer lekker terug naar bed, na een uitgebreide douche, en nu er maar eens uit.Tot later, wellicht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Corinne,Knap van je hoe je altijd op iedereen kan reageren, die al vandaag iets op het forum heeft gezet. Ik ben halverweg de "draad"op het draadje al kwijt.Je hebt gelijk dat ik niet moet balen dat ik niet mag drinken. Dat dat een negatieve gedachte is. Heb er ook veel moeite mee om niet negatief te zijn op dit moment, de laatste weken. Daarom wil ik ook de boeken gaan lezen waarover ik het eerder al had.Ik ben sterk geneigd terug te kijken naar het verleden (het donkere ervan) en dat is oh zo fout. Weet ik nou alleen nog toepassen. Gelukkig wijst manlief me er af en toe fijntjes op, dat ik bijvoorbeeld nu anders (positiever en/of krachtiger) reageer dan een paar weken terug. Een duidelijk voorbeeld is de reactie naar mijn dochter. Ik laat niet meer over me heen lopen, uit schuldgevoel naar haar omdatr ik drink. En dat is heel wat waard. Pech voor mijn dochter, maar ma stelt wel degelijk weer grenzen. Althans nnaar haar toe. Nu ook nog naar mezelf.Groeten,Gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Hoi Charlie,Lekker uitgeslapen dus.En jij bent tenminste vrolijk vandaag.Leuk dat het nest poesjes een nieuwe baas krijgen. Maar het is vast wel een tikkeltje moeilijk afscheid nemen van die beestjes.Jij bent nu op de 10 weken. Gefeliciteerd. Ik blijf je op de hielen volgen, liefst tot in de eeuwigheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Gem,Het is toch leuk te constateren dat je groeit en bloeit nu je eenmaal uit die donkere spiraal bent. En vooral ook leuk omdat je man dat als positief ervaart. Voor je dochter zal het inderdaad meer wennen zijn, omdat zij juist in een leeftijdfase verkeert waarin zij haar grenzen probeert te verleggen en die van jullie aftast en probeert te overschrijden. En bij jou had ze die grenzen als makkelijk te nemen gedacht, omdat jij dronk. Nu jij niet meer drinkt, worden die grenzen nu bewaakt. Dat is slikken voor haar.En nu zit ze een beetje gefrustreerd te bedenken hoe ze die hindernis moet nemen.Ik vind het moeilijk te beschrijven. Ach, laat maar zitten, je begrijpt het vast beter dan dat ik het mezelf probeer uit te leggen.Komt tijd komt raad.Even aandacht besteden aan de was.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Gem,Jij zegt dat het knap is dat ik ieder van repliek dien.Mooi dat ik dat dus niet kan.Getuige het feit dat ik de noodkreet van Marc gisteravond over het hoofd heb gezien.Hemel me dus maar niet op, straks stort ik nog van die hoge sokkel naar beneden.;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden