Spring naar bijdragen

zaterdag 23 juni

Sandra

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal, hier ben ik ook heel even. Ik heb niet twee draadjes helemaal doorgelezen, dat was me iets teveel van het goede en ik heb te weinig tijd. Dus sorry dat ik niet overal op ga reageren. Ik ben gewoon blij voor degenen die goed gaan, en degenen die het moeilijk hebben en met wie het minder gaat wens ik veel sterkte.

Gisteren een lange dag gehad, met het afdelingsuitje. Het was leuk, veel nieuwe mensen ontmoet van wie ik de namen allemaal vergeet (ik ben slecht in namen). Voor mij is zo'n dag erg moeilijk, ik het moeite met grotere groepen mensen, vooral als ik de meesten niet ken.
Voor mijn doen ging het goed. Natuurlijk had ik ongemakkelijke momenten. Degenen die ik wel ken, kenden weer heel veel andere mensen al veel langer en beter, dus ik heb echt wel een paar keer alleen me ongemakkelijk zitten voelen. Ik heb er wel iets van geleerd. Ik vroeg me op een gegeven moment af waarom ik me zo ongelukkig en ongemakkelijk voel, als ik even alleen ben, en waarom ik dan niet het gezelschap van anderen durf op te zoeken. Het antwoord is dat ik denk dat het opvalt dat ik zo afzijdig zit, en daarmee het beeld bevestig dat ik er niet bij hoor. Dat ik niet de moeite waard ben om bij te zitten. En terwijl ik dat inzag, realiseerde ik me ook dat het de meeste mensen waarschijnlijk helemaal niet opvalt dat ik alleen zit, want die gewoon druk bezig met plezier hebben. En degenen die het wel opvalt vragen zich waarschijnlijk af waarom ik daar zo blijf zitten, en waarom ik me niet bij anderen aansluit. Weten zij veel hoe moeilijk ik dat vind.
Bovendien, zo heel erg veel ben ik niet alleen geweest, alleen blijven juist die momenten altijd in mijn geheugen hangen, omdat ik me dan zo rot voel. Dus kijk ik nu terug op de momenten mensen wél bij mij kwamen zitten, of me vroegen mee te komen dansen of belangstelling voor mij hadden.

Het is een erg leuke afdeling, zeker 70% dronk niet. En degenen die dat wel deden hielden het bij twee biertjes of wijntjes. Er waren maar twee of drie mensen die toen we naar huis gingen een beetje aangeschoten waren, en die vielen op. Dus ik was zo vreselijk blij dat ik niet bij die twee of drie hoorde. En het grappige was, dat deze mensen, die in het dagelijkse werk allemaal behoorlijk serieus en nauwkeurig zijn (ik werk op een financiële afdeling, dus wij worden meestal voor droogkl**en versleten) volledig uit hun dak kunnen gaan op cola, icetea en water! Ik heb zelden zo'n swingend feest meegemaakt. Eigenlijk ook wel logisch, serieuze mensen hebben gewoon een uitlaatklep, in zingen, dansen en gek doen in hun vrije tijd. En ik heb ontdekt dat ik ook kan swingen zonder beschonken te zijn, en zonder me te schamen. Heerlijk!

Lieve mensen, ik kan jullie alleen maar zeggen dat het leven soms heerlijk is als je ADB bent! En het mooie is dat je je al die heerlijke momenten nog kunt herinneren ook, zodat je er altijd van kunt blijven genieten.

Lucy, ik wens je veel sterkte met je lekkage! Fijn dat je nuchter bent, dan kun je het allemaal zoveel beter aan.

Gem, veel sterkte met je dochter. Geef haar de kans het allemaal uit te leggen meid.

Charlie, ook veel sterkte met je dochter. Fijn dat haar huis zover aan kant is, en dat je je kleinzoon op kunt vangen. Ik hoop dat het snel beter gaat met haar.

Corinne, proficiat dat je tijdelijk werk hebt gevonden. Heerlijk voor je, en je kunt er zonder kater naar toe, dus dat komt helemaal goed!

Soothe, en ook BamBam, ik herken jullie gevoel van tijdgebrek en onrust. Woensdag beginnen ze met mijn keuken, dus die moet helemaal leeg geruimd. Ik raak volkomen in paniek als ik eraan denk, want maandag en dinsdag zit ik helemaal vol, dinsdag ben ik zelfs pas rond zeven uur thuis. Ik ben moe van de afgelopen weken, moe van mijn werk, want tenslotte is het allemaal nieuw, en moe van het werken aan mezelf, en alle ontdekkingen die ik doe.
Ik schrijf hier, en vind dat ik eigenlijk geen tijd heb om dat te doen, want er moet nog zoveel te gebeuren. Maar toch vind ik dat ik recht heb op een beetje tijd voor mezelf, om hier mijn verhaal te doen en mijn ervaringen te delen, want daar heb ik gewoon behoefte aan.
Ik heb er ook behoefte aan jullie verhalen te lezen, want daar herken ik zoveel in. Ik heb heel veel aan Rudy's verhaal, en aan Francesca's bericht, waarin ik lees dat je juist al heel veel hebt bereikt. Je hebt een reis gemaakt van anderhalf uur om een goede vriendin te bezoeken, en zondag doe je dat weer! Ik ben blij dat je uit je dip begint te geraken, waarschijnlijk mede omdat je actie onderneemt door dit te doen.

Ik heb het walgelijk druk, ik voel me opgejaagd en onrustig, en ik ben hartstikke moe want ik lag pas om 3 uur in bed. Maar ik wil me niet gek laten maken door mezelf. Ik ga maar eerst nog even met mijn hond, dat arme beest kan er tenslotte ook niets aan doen.

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Ik begrijp uitstekend wat je bedoeld. Heb ik ook een beetje.
Gisteravond zag ik het glas Westmalle Trapist van mijn man staan en dacht van mmm is wel lekker op zijn tijd bij een avondje kaarten. Ik kreeg er geen trek door. Gewoon een gedachtenassociatie aan de wekelijkse kaartavond thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anna,
fijn dat je even tijd voor jezelf vrijmaakte en ook voor ons (mij), want ik vind het altijd prettig om jouw bijdragen te lezen.
Gelukkig is het feestje goed verlopen. fijn dat het gezellig was. mooi ook dat de alcohol niet nodig was bij de meesten. jammer dat je over jezelf nog zo'n minderwaardigheids gevoel hebt. Al ben je daarmee aan het werk. Zolang je je dingen realiseert, ook al kun je ze nog niet toepassen, dan heb je al een heleboel gewonnen. Sterkte de komende dagen. Neem ook tijd voor jezelf, dan heb je meer energie om al die dingen te doen die je wilt doen.

Gem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anne,

Goed idee om eerst maar eens rustig die hond uit te laten.

Je kunt alvast beginnen met de keuken leeg te ruimen.
Je laat alleen alles staan wat je nog denkt nodig te hebben maandag en dinsdag.
De rest doe je in dozen.
Dan heb je meteen een zorg minder. En hoef je niet meer naar de hoeveelheid op te kijken.
En die laatste potten, pannen, borden en bestek kun je dan dinsdag zo in een doos zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Je lijkt mijn man wel in de vrijgezellentijd. Kan ook wel, jij bent ook een alleenstaande man.
Kwam ik bij hem stond daar een vaat van de hele week, niet eens afgespoeld voor het stapelen.
Voorheen was zijn moeder de pineut, met een verschil: hij moest mee afwassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
ik heb makkelijk praten hoor met een vaatwasser in huis. Mijn dochter is opgegroeid met een vaatwasser.
op vaklantie wassen we met de hand af, als je ziet hoe zij loopt te klunzen met een theedoek en een hoog glas....Ze kan niet eens afwassen en afdrogen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem: :D (die mannen)

@Shoothe: dat is pas nog gebeurd maar het forum bouwt heel langzaam op. I love pc's maar haat ze als er van alles mee gedaan moet worden.

@Corinne: maken mannelijke kok's meer bende dan wij vrouwen? Dat zal ik mijn man onder zijn neus wrijven want hij zegt altijd dat ik zoveel bende maak....

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hond is ut geweest, nu ga ik de veel besproken afwas doen. blijf meesal ingelogd.

WILT U DAT WINDOWS HET WACHTWOORD VOOR U ONTHOUDT,ja doe maar! Om het vervolgens te vergeten.

Straks ga ik een en ander bij lezen. het is een dag met een gaatje!

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne/Soothe,
Cookies ingeschjakeld ofg uitgeschakeld, mijn ervaring is dat het ding (PC) toch onverklaarbare dingen (voor mij dan) kan doen.
Neem inloggen op dit forum. Vult ie 10 x automatisch een en ander aan, de 11e keer gebeurt het niet. Terwijl ik dan echt niet ondertussen een beveiligingsprogramma heb gedraaid of zoiets.
Een PC is voor mij net als een auto, het ding moet het doen, maakt niet uit hoe hij eruit ziet. Al hoewel velen (o.a manlief) dat niet met mij eens zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...