CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Gem,Dat de hele tijd bezig zijn met ADB had ik ook, het is nu al aanzienlijk minder, in die zin dat ik niet meer als laat verslonzen. En ik heb nu die opdrachten allemaal achter de rug, alleen het wekelijks verslag uitbrengen over hoe het met me gaat. Mijn gedachten zijn nu niet meer de hele dag gefocust op alchohol en dat maakt dat ik me ook veel beter kan concentreren. Ik ben aan het loskomen.Eens kijken of ik maandag afkickverschijnselen krijg omdat ik dan de hele dag niet bij het forum kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Goedemorgen allemaal,Het is net opgehouden met regenen hier... alles ruikt lekker fris in de tuin.Gisteravond naar een meeting geweest en het onderwerp was een Machter groter dan onszelf...Dat is de 2e stap van het AA programma.... voordat ik bereid om tot de overtuiging te komen (klinkt lekker Jehova-achtig! haha) dat er een Macht groter dan mijzelf was moest ik eerst toegeven dat ik verslagen was door alcohol en drugs en dat mijn leven onhanteerbaar was geworden...Ik had zelf geen oplossing meer om nog wat te maken van mijn al jaren durende miserabele leven...er kwam niets uit mijn handen , niets constructiefs of opbouwends... het constante gebruik van alcohol en drugs maakten alles nog veel erger dan het al was...ik verkeerde voortdurend in een staat van onrust , irritatie en ontevredenheid...ook zonder drank en alcohol verkeerde ik in die staat....ik ben eens 7 maanden nuchter en clean geweest maar ik voelde mij afschuwelijk...voornamelijk bang..bang en nog eens bang... ik kon nog steeds niet omgaan met de realiteit...en verkeerde nog steeds in mijn droomwereld en als de realilteit binnendrong dan joeg ik deze met kwaadheid en non-acceptatie weer naar buiten..ik was ongelukkig...zonder drank en drugs...de "high" van nuchter en clean zijn verdwijnt op een gegeven moment , mensen vinden het dan normaal dat je niet drinkt en gebruikt en je krijgt ook geen complimentjes meer etecet... ik leefde nog steeds op trots en de oordelen van anderen...van binnen was ik eenzaam en wist me geen houding te geven...door ruzie te maken met anderen kon ik mij nog wel eens goed voelen...het was een manier om mijn eigen onvermogen met de realiteit om te gaan te verbergen..en het gaf me een "high"... want als ik gelijk heb ben ik slimmer dan jij en dus ook beter dan jou...dat was mijn denkpatroon...lekker positief en opbouwend hahahaha....Totdat ik op het punt kwam dat ik mij van binnen realiseerde dat DENKEN mijn probleem is... en dat ik het onderscheid tussen gezonde en ongezonde gedachten niet meer kon maken...hoe graag ik ook wilde...ik was een meester in mijzelf in de maling nemen...ik geloofde mijn eigen sprookjes en wilde jou ook sprookjes vertellen... dus als ik het onderscheid niet meer kan maken tussen gezonde en ongezonde gedachten dan betekent dat voor mij dat ik een groot probleem heb...ik wist niet meer het verschil tussen emoties en gedachten...angst was mijn drijfveer in het leven...Dus mijn keuze was : of doorgaan met wat ik altijd al had gedaan of bereid te geloven dat er Iets is was mij kan helpen...ook al staat het idee mij niet aan...en bereid om daar aan te werken...ik was zo moe van binnen dat ik op mijn knieen ging en om hulp smeekte...letterlijk...de pijn was zo groot geworden dat ik er alles voor over had om het weg te laten gaan..En het is het beste wat mij nooit is overkomen in dit leven... mijn oude ideeen overboord gegooid en koers gezet naar het voor mij onbekende gezonde en zinvol en blije leven... met de mensen uit de AA als mijn lichtbakens als het donker wordt... de talloze voorbeelden van mensen die hersteld zijn zijn ontelbaar...de 12 stappen zijn mijn weg geworden.. ik dool niet meer in niemandsland zonder richting...Hetzelfde geldt voor mensen die de Tactus methode doen... je bent bereid te geloven dat deze methode je kan helpen... en je ziet resultaten er van op dit forum... iedereen gelooft op zijn of haar manier...Als je niet zou geloven dat de Tactus methode zou helpen zou je er ook nooit aan beginnen...Het is een mooi voorbeeld van een Macht groter dan jezelf... die je helpt om weer je leven op de rails te krijgen zonder drank en drugs... en waarschijnlijk geldt ook voor de Tactus methode dat degenen die afwijken de grootste kans maken om weer te gaan drinken... of ze stoppen met de het toepassen van de gereedschappen...Alcoholic: Someone who refuses to give up a life of failure without a fight. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Gem,Mijn dochter zal vannacht ook wel heel laat thuiskomen.Onze buren zijn echte nachtbrakers als ze uitgaan.Mijn dochter past daar dan op en vanavond is ze ingezelschap van haar vriendin.Maar dan maak je je als ouder niet ongerust. Je kind zit veilig DVD'tjes te kijken.Mijn zoon die heeft 4 examenfeesten deze week. Dat wordt ook laat iedere keer.Maar daar wacht ik in ieder geval niet meer op. Die zorgt wel dat hij op tijd is voor zijn krantenwijk.Overdag wordt dit dus een rustige week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Sandra,Het is ook goed dat je eerst zorgt om ADB te zijn gedurende een tijd, voordat je gaat onderzoeken wat de reden is dat je drinkt. Je kunt er dan afstandelijker naar kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Corinne, lees aub DE PB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Gem,Daar is het weer: geduld.Het zal nog wel een paar jaartjes duren.Als al die hormonen bij haar op de goeie plek terecht zijn gekomen, is dat adolescente gedrag ook voorbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Ga maar even naar LIDL, leeftocht halen.Later kom ik terug.GRoeten Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Zo, beneden ook gestofzuigd, inclusief de hond, keuken schoon, en wasje nummer drie draait.Ik ga even met Soothe mee boodschappen doen. Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Dank je wel Ziza,mooi stuk heb je geschreven.De regenwolken zijn inmiddels in het Noorden gearriveerd. Ook daarvoor dank:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Water, wat een aktiviteiten, goed van je. Neem je wel een paraplu mee als je boodschappen gaat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Water,Voor mij is het weekeinde ook gevuld met was en verder niets.Rudy,Jij houdt de zaterdag zoals je hem al van kindsbeen kent in ere.Het is voor jou een rustpunt in de week. Ik vind dat mooi. Ieder mens heeft een rustpunt nodig, voor jou is dat vrijheid van een rustige zaterdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Soothe,Ik heb je pb beantwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 BamBam,Jij bent een ongedurig en ongeduldig mens.Yoga, meditatie zelfs ballet zijn allemaal takken van sport waar je niet op korte termijn kunt scoren.Heb je tikkende klokken in huis, schakel hun getik uit als je gaat mediteren. Wil je maar een beperkte tijd mediteren, zet dan je wekker. Op die manier kun je je volledig storten op de meditatie: je hoeft de tijd niet in de gaten te houden en je wordt niet aan de tijd herinnerd tot de wekker gaat.Een half uur is zo voorbij voordat je het weet.Zo werkt het bij mij als ik yoga oefeningen ga doen.Hoeft bij jou niet zo te zijn, het is geen wet van Meden en Perzen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Fran,Zenuwachtig van yoga?Het lesseizoen is nu voorbij, maar ik heb een keer per week les.Het is Okindo yoga, soms worden aspecten van Tai Tjie of shiatsu in de les verwerkt.Ik wordt er heel rustig van, ook al kom ik soms met "spierpijn" thuis, als we een "actieve" les gehad hebben. Soms doen we de hele les meditatieve yoga.Mijn geest komt er altijd uitgerust van thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Ziza,Dat heb je goed verwoordt. Ik kan er niets aan toevoegen.Als je iets wil bereiken moet je eerst de overtuiging hebben dat dat goed is.En de angst voor het nieuwe overboord zetten, want die is een slechte raadgever. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Marieke,Ik kan me nog herinneren hoe ik mezelf kwelde in de poging te minderen. Toen jullie me steeds weer de praktijkvoorbeelden schetsten en ik besloot helemaal niet meer te drinken en dat ook deed, oh, wat een rust kwam er over me heen. Voor alles wat ik wilde presteren gebruikte ik meestal tevergeefs alcohol.Als ik nu wat wil presteren lukt me dat beter, gewoon omdat ik niet drink.Ik hoef geen alcohol meer, alles gaat gewoon beter zonder.Die eerste laat ik staan waar die staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Corinne, ik heb het gezien. Moet naar de supermart. Kom later terug. Bedankt, Je bent de beste!Groetjes Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Voor mij is de essentie van meditatie discipline...en het in contact komen met God zoals ik Hem begrijp..Het resultaat is niet aan mij...Ook ik was altijd van mening dat meditatie niets voor mij was... ik kon niet stilzitten en bleef maar doorgaan met nadenken..ook als ik mediteer...en soms gaat het heel goed en andere keren blijf ik onrustig... en dat is goed... het kan ook niet anders...Als je net begint met tennis kun je ook geen bal naar de overkant krijgen...maar door oefening gaat het steeds beter...iedere keer weer een stukje beter...Wat verkrampend werkt voor mij is dat als ik EIS dat ik in een keer goed kan mediteren...ik ben al bezig met het resultaat voordat ik begin... en als ik het resultaat los laat en het gewoon doe komt het vanzelf lijkt wel...Ik hou het simpel en mediteer 3 minuten per dag... en enkele malen per dag tune ik in naar God zoals ik Hem begrijp en vraag om hulp...om mij te gidsen door de dag... als ik bang ben , als ik boos ben , als ik verdrietig ben... en vraag Hem acceptatie van hetgeen er aan de hand is... en wat ik kan doen...meer niet... en door anderen mensen te bellen en te vragen hoe zij bepaalde dingen hebben aangepakt nu ze nuchter zijn... God spreekt voor mij door mensen...mijn taak is om te luisteren...Mijn zesde zintuig is in ontwikkeling en ik check het altijd af met anderen...want soms lijkt iets goed en dan blijkt het toch een illusie/slecht motief in vermomming...Meditatie en gebed zijn voor mij essentieel... het is hetzelfde als eten en drinken... mijn geest heeft ook voedsel nodig om te kunnen groeien... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Ziza,Jij praat over voedsel. Zit ik her net met een boterham. Ook het lichaam heeft voedsel nodig.Als dat niet gevoed wordt, wordt de geest onrustig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Ha die Ziza,discipline is idd het sleutelwoord. Maar ik mag mezelf heel graag voor de gek houden. Voor vandaag had ik een plan en ik heb meer nog niet aan gehouden. Soms mag dat, ik heb ook een hectische, emotionele week achter de rug. Maar ik zoek het vaak te ver weg. En dan is een doel niet te behalen. Ik verzin dan allerlei kul smoesen waarom ik ergens niet aan toe kom. En ja, jij schrijft dat je elke dag drie minuten mediteert. Ik denk dan alweer; nou drie minuten is ook niet veel! Arrogant wijf dat ik ben.Ik zou es kunnen beginnen met dat elke dag drie minuten te doen ipv er steeds aan te denken en er over te praten maar niet te gaan zitten. Ik verspil veel tijd met denken over en praten over. Het sleutelwoord is toch elke x weer actie. Maar ja, waarom makkelijk doen als ik het ook ingewikkeld kan maken?!Ik ga dan nu maar es ff zitten en een paar punten van mn actielijstje wegwerken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Hoi hoiVanmorgen al op tijd naar het huis van mn dochter, wasjes wegwerken, gestofzuigd, toilet gedaan, vaatwasser aangezet, beetje gesopt, bloemetjes op water gezet, komt mn schoonzoon thuis, alleen..............dochter mocht nog niet naar huis...:$Dus vanmiddag weer daar naar toe, oppassen, maar eerst nog boodschapjes voor hem en onszelf gedaan..Heel misschien dat ze nu morgen naar huis mag, maar dat is nu al zo vaak beloofd, eerst maar zien, dan geloven.Allemaal een hele fijne dag gewenst en laat de eerste staan he!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm:DLater! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 BamBam,Alles heeft zijn tijd nodig.Denken aan een lekkere maaltijd, maakt niet dat die plots voor je op tafel staat.Je moet er wat voor doen en het de tijd geven die het nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Charlie,Dat is even een teleurstelling. Bekijk het positief: in het ziekenhuis zijn er veel handen aan het bed.Als je dochter maar een beetje naar je aard, knokt ze zich wel uit het ziekenhuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 23 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2007 Beetje lief zijn voor jezelf, BB'tje! Zelf heb ik weer de oefening opgepakt die mijn therapeute me opgaf. Het is een aanzet tot autogene training, en het gaat erom dat je de ogen sluit, naar de binnenkant van je oogleden kijkt (klinkt raar, maar het kan), tegen jezelf zegt dat je rustig bent met een rustgevend beeld erbij (ik zie mezelf dan in een hangmat), en vervolgens je lichaam 'scant'. Omdat ik er ook zo eentje ben met een vreselijk springerige geest, gebruik ik een trucje. Ik stel me voor dat er een knikker in mijn lijf zit en die laat ik dan door mijn lijf cirkelen. Vaak ben ik na 5 seconden alweer met mijn gedachten bij iets anders, maar dat geeft niet. Gewoon proberen de draad weer op te pakken. Hoeft ook helemaal niet lang te duren. Ik doe het gewoon in bed, meestal 's ochtends.In het begin vroeg ik altijd maar wat nou de bedoeling was en wat het resultaat zou zijn, maar blijkbaar werkt het zo helemaal niet. Hihi, als prestatiegericht westers mens vind ik dat natuurlijk bijzonder moeilijk, zomaar iets doen. Ik doe het dus maar gewoon. Mijn therapeute zei ook van: 'Jezelf niet veroordelen als het niet lukt, gewoon doen zonder er verder ook maar enige bijgedachte bij te hebben of zonder er iets van te verwachten.'Hihi, en nu ging ik alweer schrijven: 'Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn na een paar weken.' Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden