Spring naar bijdragen

zondag 24 juni 2007

luciene

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

"Papa houdt mijn drinkbeker even vast ; ik moet de wereld redden ! " (mijn dochter van bijna 4 jaar)

Drukke dag gehad vandaag ....

Kohtje..sterkte met de hele situatie...

De rest nog een fijne avond en misschien tot later...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo lieverds,

Ik heb sinds 3 weken een nieuwe psycholoog, het klikt goed tussen ons. Zij gaat me ook begeleiden met mijn alcoholprobleem. Ik zal ook nog eens kijken waar hier de dichtsbijzijnde AA is.

Ik liep net met de honden te wandelen, we hebben een heel groot park in het centrum waar de honden los mogen lopen.
Vandaag werd daar een boerenbruiloft gevierd, mensen in klederdracht enz. Het feest was al afgelopen, maar er zaten nog een stuk of 10 mensen aan een lange tafel na te vieren.
Sommige van hen ken ik. Ze riepen dan ook, hé kom erbij en drink een pilsje mee. Ik zei, nee vandaag niet. Men antwoordde het is gratis en nog weer aandringen. Ik ben lachend ddorgelopen, maar ik kreeg me plots toch een zin om daar gewoon bij aan te schuiven en te gaan hijsen.
Je gaat dan denken, ach iedereen drinkt weleens teveel of waarom zij wel en kan ik nooit meer drinken enz. Dit was de eerste keer, dat ik het moeilijk had, maar ik heb het weer gehad.
Zo zie je maar weer, de verleiding zit in de vreemdste hoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,
Ik merk dat ik nu ook op hele andere dingen let. Mij valt het aantal drinkende mensen op terrasjes nu bijvoorbeeld heel erg op. Terwijl ik daar voorheen nooit op lette! In de supermarkt de drankafdeling enz.
Met name bij mooi weer, heb ik ook erge zin om aan te schuiven.
Vevrvelend is als mensen je kennen als iemand die graag een glaasje meedrinkt! Ik heb misschien ook weleens aangedrongen bij iemand, ik kan het me niet herinneren. Wel zal ik dat in het vervolg nooit meer doen. Je weet tenslotte niet of je iemand ontmoet die in dezelfde positie zit als ik!
Je kan dit tenslotte niet aan iemand zien. Ik ben ook een stiekeme ADB-er.
Goed dat je standvastig bent gebleven!!!! Als je die eerste keer hebt kunnen weigeren, kan je het een volgende keer ook weer, hoe moeilijk het ook zal zijn!

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Wat prettig dat je een psychologe hebt met wie het klikt en die je ook gaat helpen bij het proces van stoppen met alcohol.

Dat lijkt me inderdaad een moeilijk moment zo een groep mensen, die ws. al het nodige hadden gehijst, je roepen mee te hijsen en blijven aandringen.

Knap dat je toch kon doorlopen.

:present::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé, Koh, wat jammer voor je! Ik wens je veel sterkte toe! :heart:

Jij ook, Appeltje! :heart:

Mijn dag was wel oké. Op bezoek geweest bij een oude schoolvriendin. Lekker gegeten en gekletst. Nou ja, ik kreeg er zelf niet veel spelden tussen, maar dat is geen drama. :D Het heeft wel de hele tijd geregend, en dus hebben we maar een halfuurtje gewandeld met de paraplu. Het belangrijkste is dat ik er eens uit geweest ben.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Fran, dat je er even tussenuit bent geweest en dat je er heerlijk van hebt genoten.

Gem, ja erg hé dat de mensen zo aandringen. Ik weet zeker dat ik dat ook deed met het nodige op.
Het klopt als je stopt met drinken zie je alleen maar terrasje met mensen die een wijntje of pilsje voor zich hebben. Als men mij zou vragen na het reclameblok, welke reclame er is geweest, dan weet ik zeker dat ik die van de alcohol onthouden heb en van de wasmiddelen niet.

Charly, hoe is het met je dochter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca,

Goed op weg om weer mensen om zich heen te verzamelen.

Leuk zo even eruit en bijkletsen, hoewel ik begrijp dat jij de kans niet kreeg om ook van repliek te dienen. Je oude schoolvriendin is kennelijk een waterval of had ze spraakwater ingenomen? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stekelbaarsje

Ik had tot vandaag nog nooit een stekelbaarsje gezien. Ik ging als kind wel 'vissen' in de beek, maar daar zaten alleen kikkervisjes in, geen stekelbaarsjes. Nu zitten er stekelbaarsjes in de vijver van die schoolvriendin. Dus wilde ik die per se graag zien. Gaat haar man een regenworm uit de composthoop halen, bindt het arme ding vast aan een draadje en laat het spartelende beestje in het water zakken. Schieten daar dus meteen een hoop stekelbaarsjes op af. Die gingen echt tekeer als piranha's! Haalt haar man het draadje uit het water, met zo'n stekelbaarsje dat zich vastgebeten heeft in de arme worm er nog aan. En niet loslaten, hoor! Neenee, gewoon blijven bijten in die worm en zo het water uit! En ik dacht nog wel dat het lieftallige, onschuldige visjes waren!

Zit ik te denken van: zo ben ik ook wel soms. Ik kan me vastbijten in iets of iemand en niet meer loslaten. Of ik laat los en laat een spoor van bijtgaatjes achter... Of ik laat los en bijt me later weer vast. Vaak bijt ik ook helemaal niet, hoor. :D En soms bijt ik ook uit liefde. Nu ja, uit het soort liefde dat ik het beste ken en meegekregen heb van vroeger.

Ik vind het moeilijk om evenwicht te vinden in dingen. Grenzenloos. Mateloos. Soms ook bodemloos. Ik kan alle kanten opstuiteren. En zoals voor de meesten hier, is matigen erg moeilijk voor mij.

Wat drank betreft is matigen geen oplossing voor mij. Dat kan ik niet. Loslaten is dus de boodschap. Die tandjes uit dat blikje halen en bij voorkeur nooit meer in een blikje bijten. Andere dingen zijn dan weer veel te belangrijk om zomaar los te laten. Daarin is het dus wel belangrijk om te leren matigen. Niet te hard bijten. Maar liefdevol knauwen. :)

Zonde dat er een regenworm moest sneuvelen voor dit stukje. :(

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, mijn honden zijn allebeide kruisingen.
Ik heb een Scooby van elf jaar, dat is een kruising goldenretriever/bob tail en ik heb een Bikkel van 11 maanden kruising zwarte labrador/appenzeller.

Fran mooi verhaal. Ik bijt me ook overal vast in, wat dat betreft ben ik soms net een rotweiler, om in de hondentermen te blijven en wil ik ook niet loslaten. Dat heeft me ook al die tijd weer naar een terugval gebracht. Het niet willen loslaten van het zogenaamde fijne gevoel( de roes) van de alcohol.
Net zoals Bammetje zo mooi zegt, niet: ik mag geen alcohol meer drinken, maar ik wil geen alcohol meer drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...