joann Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Soothe,Ik ben niet weg gevlogen...Ik heb een gezin te verzorgen,in tegenstelling tot jou heb ik een echtgenoot en 5 kids..en hoe mijn stemming ook is..die willen wel eten!Maar ik vind het reuze lief dat je reageerde!Ik weet hoe moeilijk je het zelf nog hebt!En ik neem mijn petje voor je af.....wel volhouden nu he! Hoe k**te ik me nu ook voel.ik was en ben niet van plan te gaan drinken!Ik ga gewoon naar bed zo meteen.......Kwestie van het licht uit doen....en morgen weer een nieuwe dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Die groene dollartekens, heb ik ook zo mijn twijfels bij. Zo alles overheersend, in kleur en grooteLijk de spil van het universum wel.Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADD Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hallo. Ik ben hier nieuw, weet niet zo goed wat ik moet melden. Heb 't moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tina Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Soothe,Je hebt helemaal gelijk dat het natuurlijk een verslaving is en niet zo eenvoudig om de "gewoonte" te doorbreken. Ik bedoelde met gewoonte ook meer iets in de trant dat je gewend bent om op bepaalde tijdstippen en/of bij bepaalde gebeurtenissen en gelegenheden te drinken. En dat het heel verleidelijk is om daar weer aan toe te geven, niet na te denken en dus te vervallen in oude patronen. Ooit in een heel ver verleden ben ik eens gestopt met roken. Ik was megaverslaafd 2 pakjes per dag, maar als ik daarop terug kijkt was het zo simpel om te stoppen, twee weekjes en het grootste leed was geleden. Met behulp van Nicotinekauwgom. Alcohol is wel een heel ander verhaal omdat de gewoontes (zie boven) er vaak langzaam zijn ingeslopen en de effecten veel sterker zijn. De hang naar die effecten is veel groter dan bij nicotine en naar mijn idee dan ook niet alleen lichamelijk (hoewel ik ook andere dingen heb gelezen op dit forum). Het veranderen van je leefpatroon (gewoontes) maar met name de achterliggende redenen van de drang is moeilijk en soms hard. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de lichamelijke verslaving weg is ? Je ziet ik ben slecht geinformeerd en alles wat ik schrijf is gissen. Maar ik zou willen dat er een alcoholkauwgom bestond. Inmiddels rook ik alweer 5 jaar by the way :-) Dat wordt het volgende project. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 ADD, Sorry ik las eerst hdhd. Maakt niet uit . je gaat naar WIE IS WIE!En daar gaan wij kennis met jou maken.En dan kom je hier terug, dit is het draadje,gaat de hele dag door, kan jeje hart uitstorten.OKÉ Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Stress en rotgevoelens alom hier, lees ik. Jongens en meisjes, HET IS OOK ZWAAR!Iedereen die een alcoholprobleem heeft, heeft zo zijn redenen om te drinken. Of dat nu is dat men het leven zelf niet aan kan, niet met zijn emoties overweg kan, financieel of anderszins aan de grond zit en geen uitweg meer ziet, relatieproblemen heeft of meer heeft meegemaakt dan een mens aankan, dat maakt eigenlijk niet uit. En in sommige gevallen is het dat allemaal tegelijk.Al die toestanden, al die 'redenen' om te drinken, verdwijnen niet als je stopt met drinken. Dus afgezien van de lichamelijke afkickverschijnselen is er gewoon een enorm grote drang die verdoving, die roes weer te zoeken.Ziza heeft gelijk als hij zegt dat je er met stoppen met drinken niet bent, dat je actie moet ondernemen, en dingen anders moet gaan doen, om gestopt te blijven. Maar aan die actie ben je nog niet toe als je, zoals jij Soothe, nog volop in de lichamelijke afkick zit. Ze zeggen dat het maar een paar dagen duurt, maar ik geloof dat dat helemaal afhangt van hoeveel je dronk en hoe lang je dat gedaan hebt. Bij mij duurde de lichamelijke afkick bijna twee weken. Dus Soothe, het is een kwestie van doorbijten nu, en blijven doorbijten, al voel je je nog zo kl*te.Daarna krijg je een behoorlijk langdurige periode waarin je emoties met je op de hol gaan. Zo was het tenminste bij mij. En in die periode was ik zo in de war, dat er ook nog vrij weinig te veranderen viel aan mezelf. Het feit dat ik niet dronk, en dat volhield ook al vloog het me vaak aan, was al verandering genoeg. Het zal waarschijnlijk bij iedereen anders zijn, en ook niet bij iedereen even lang duren, maar bij mij duurde het wel vijf maanden. Pas toen had ik voldoende rust gekregen, en was de zucht naar alcohol zover gedaald, dat ik de confrontatie met mijzelf en mijn leven aan begon te kunnen. En ik ben er nog steeds mee bezig.Dus mensen, het is een kwestie van geduld en keihard doorzetten. En het is vaak niet gemakkelijk. Maar ik kan jullie vertellen dat het geleidelijk aan steeds gemakkelijker wordt. Als het je nu aanvliegt, en je overwint dat moment, dan is de volgende keer dat het je aanvliegt iets minder heftig. En zo wordt het beter, met elke keer dat je je zucht overwint. Iedere overwinning is een draadje naar de drank dat doorgesneden wordt. We hebben enorm veel draadjes, maar dit is wat ik jullie uit eigen ervaring kan beloven. Én dat het al die moeite waard is!Sterkte allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 100% gelijk Tina, Geen speld tussen te krijgen. Ga ookniet prikken hoor. Als je mijn Life-Cases leest , zou je het niet denken , maar ik 'stop' beter met alc dan met sigaretten. Maar dan komt na een zekere periode de inhaal slagIk bedoel maar,Doe, meer dan je best Soothe, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Kan je het volgen ADD. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tina Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Volhouden vanavond Soothe ! Leuk om met je gepraat te hebben. Ik ga nu eten koken, doe ik anders nooit, maar moest nog wat goedmaken geloof ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Anna, beste. Was jij niet dat Rachmanoff Type.Preludes?Concerto nr 3!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ieder die mij een prettige werkdag heeft gewenst: jullie wens is uitgekomen. Het was een prettige dag, hoewel mijn hoofd nu nog tolt. Hij is voorbij gevlogen (ze moesten me van de laptop wegrukken) en toen moest ik nog naar huis fietsen en koken.@Sandra,Wat goed dat jij een acceptatieknop hebt voor je emoties.@Aura,Ik sluit me aan bij de reactie van Stien @Blacky,Dan zit jij ongeveer op 10 maanden. En ik maar trots zijn op mijn ruim 10 weken, wat daar flets bij afsteekt :$Zo jij hebt dus een militaire carriere achter de rug van 15 j.Ik geef acht! @Miep,Ik sluit me aan bij de reactie van Stien:) @Tina,Ik sluit me aan bij de reactie van Stien @Luciene,Jij hebt een vleugel. Wat gaaf.@Stien,Ik dacht wel dat iemand daarop zou reageren. Mijn oren hebben niet getuit, daar was geen tijd voor. Ik wou jullie een beetje prikkelen, omdat ik hier zelf niet zou kunnen zijn.Goede reactie naar Tina, Aura en Miep.@Marieke,Gefeliciteerd met je nieuwe koelkast. Ik hoop dat hij bevalt. @Soothe,Je gaat nog goed.Verwarrend af en toe die icoontjes. Ook ik haal daardoor weleens mensen door elkaar.@BamBam,Juni en juli lijken zo op mekaar. Ik denk dat iedereen daar wel eens mee in de war raakt.@Franscesca,Is buurman al geholpen. Volgens mij bedoelde je dotteren? @Mick,Die iconenkeuze was ook voor mij moeilijk.Ik neem bijna overal een rugzak mee naar toe, vandaar heb ik een rugzak genomen. In de gezichten kon ik mezelf niet zo vinden en de overige, ach wat zal me ik daarover druk maken.@Joann,Staan je stekeltjes nu nog overeind of liggen ze inmiddels weer plat?Wel droog blijven he.@Marion,@Ziza,@Tina,Je bent duidelijk nog erg op jezelf gefocust. Je moet het ook eens van de kant van je partner bekijken. Als jij naar jezelf kijkt door de bril van je partner hoe zag en zie je dan jezelf.Oei, ja dat is even wat anders.We hebben onze partners en kinderen wat aangedaan. Logisch dat ze wantrouwend tegen ons aan kijken, ze hebben er ook problemen mee.@Quentie,Goede opmerking over dat St. Janskruid, dat was ik helemaal vergeten hoe toxisch dat is.@Joann,Ga je al zo vroeg naar bed?@Soothe,Ja, dat is waar voor jou als alleenstaande is het forum dubbelbelangrijk.Toch zit in een verslaving een portie gewoonte. En die gewoontes moet je doorbreken om het stoppen te vergemakkelen. Daarover leer je nog in de behandeling.Laat je icoontje maar staan, dan weet ik gewoon: dat is Soothe.Die andere kopjes komen al zo veel voor.@ADD,Stel je even voor bij Wie is Wie en kom dan terug, anders moet je jezelf dag na dag gaan voorstellen.Daar vind je ons ook allemaal in het kort terug.Discussieren, kletsen, wel en wee delen doen we hier.Sorry vergeet ik het belangrijkste : welkom hier waar we samen strijden om ADB te worden en te blijven.@Tina,Eens alcoholist, altijd alcoholist. Wij moeten altijd op onze hoede blijven voor uitglijers en terugvallen.Dat heeft o.m. met de TIQ's te maken. Als die opnieuw geprikkeld raken is het mis. Bij de een gebeurt dat na een week bij een ander meteen. Er is maar een remedie en dat is: laat de eerste staan.Maar hoe dan ook ik ben harstikke blij dat ik niet drink. Ik zie in het gestopt zijn alleen maar voordelen voor mezelf en mijn omgeving. Ik heb in mijn drankperiode wel enige schade aangericht en die moet wel hersteld worden.@Anna,Je slaat de spijker weer op zijn kop.Ik geloof dat ik erdoor ben door al die berichten.Ik hoop dat ik niet te veel onzin heb neergezet.Neem nu even pauze. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hai Lucy! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Anna , ik ga je nog lezen.Sta ook te koken.Of kom jij het doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Soothe, ik heb nooit Rachmaninov gespeeld, maar zou het wel eens willen spelen als ik nog voldoende techniek had. Dat heb ik niet, omdat ik vrijwel nooit speel. Het komt er op de een of andere manier niet van omdat er altijd andere dingen zijn die eerst moeten gebeuren. En sinds ik dit forum heb ontdekt heb ik helemaal nergens meer tijd voor!Ik speelde het liefst Bach, Beethoven en enkele nocturnes van Chopin. Bach spelen kalmeert me, daarbij kan ik mijn hoofd het beste leeg maken. Bij Beethoven kan ik stress of agressie afreageren, en de nocturnes vind ik gewoon erg mooi.Helaas is mijn piano niet in orde, en heb ik te weinig oefening om die stukken nog te kunnen spelen. Dus meestal word ik chagrijnig van frustratie als ik nu speel. Dan speel ik meestal gewoon wat lichte muziek, Laurens van Rooyen, greensleeves, dat soort dingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Liever niet Soothe, ik heb al gekookt. En ik heb helaas geen kliekjes over, mijn zoon heeft de restjes opgemaakt.Overigens wil ik nog wel even reageren op jouw opmerking over dat je vrijgezel bent, en het dus alleen moet doen. Ik ben ook vrijgezel, maar ik heb wel twee kinderen die nog bij mij wonen. Stoppen met drinken heb ik ook grotendeels alleen gedaan, met behulp van dit forum en de internetbehandeling. En ik moet zeggen dat ik nu eigenlijk blij ben dat ik geen relatie had en heb tijdens dat proces. Als dat wel het geval was geweest, zou ik die relatie begonnen zijn terwijl ik dronk. En als ik alles hier lees betwijfel ik zeer of dat goed was blijven gaan. Nu heb ik al die emotionele ballast van relatieproblemen er tenminste niet bij.Ik heb mijn jongens wel het een en ander uit moeten leggen over mijn buien, en dat ik het niet altijd gemakkelijk had. Maar dat is niet te vergelijken met een relatie, want mijn kinderen blijven altijd mijn kinderen, wat er ook aan mij verandert. En omgekeerd blijf ik altijd hun moeder, ze zullen het toch met me moeten blijven doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Klinkt niet slecht Anna, ik speel enkele Inventionen van Bach.Niet, das wohltemperierte klavier.Ik houd enorm van Bach, in het bijzonder GLENN GOULD!iK HEB ALLE PARTITA'S en Engelse Suites.Adieu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Lees nu pas een bericht terug , gelijk heb je Anne!Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADD Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Soothe, bij wie is wie zei je dat je met een fles wijn geen proces nodig hebt? Iedere avond relaxen met alcohol is toch niet normaal? Heb juist het gevoel dat 't me helemaal uitholt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ja Corinne,Ik ga nu naar bed!Ik heb mijn buik vol van vandaag,hier komt weinig respons........die enige inhoud heeft.En ik heb gewoon zin in mijn kussen..even weg van de wereld,morgen zie ik dan wel verder!Hopelijk is mijn boze bui dan wat gezakt!Never mind,Joanneke red zichzelf wel...!Zoals ze altijd heeft gedaan,alleen doet ze het nu op een andere manier!En soms is de juiste actie......geen actie!Fijn dat je werkdag goed verlopen is!Nu even lekker bijkomen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Joann,Inderdaad is slapen soms de beste actie.Het verzet je zinnen en je rust tegelijkertijd geestelijk en lichamelijk uit.Liggen je kinderen ook al op bed, of alleen je jongsten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Joann,Ik vind je trouwens nog steeds sterk.En zo stekelig vind ik je vandaag niet.Het is wel duidelijk te merken dat er iets je dwars zit.Ik hoop dat dat inderdaad oplost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Beste ADD,Ik heb gezegd , dat ik met 1 fles wijn me wel red, begrijp me goed, het is niet goedvoor de gezondheid.Mijn gezondheid wel te verstaan.Maar ik draai niet door.Voor een ieder liggen de grensen anders.Als jij het idee heb , dat er wat gebeuren moet.Aanpakken zou ikzeggen.Ik kan ook nog een beetje van advies dienen.Groetjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Lucy in het dorp?Foutje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADD Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ok, er moet wat veranderen. Punt is dat iedereen het normaal lijkt te vinden dagelijks wijn te drinken, alleen bij mij gaat die fles leeg. Begrijp niet dat ik niet makkelijk kan stoppen terwijl ik me er niet beter door ga voelen (lees: slechter). Jij hebt hier meer ervaring mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Oké Add, ik heb er geen ervaring mee. Wat ik heb gemorst zal jij moeten drinken.Ik neem aan dat je gedachten iets te snel met je op de loop gingen. Tijd voor bezining.Ga je goed!Sorry Sorry, ik las het verkeerd, ik dacht geen ervaring excuus van Soothe!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden