joann Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Nog sterker.........op dit moment kan het me allemaal niet meer boeien,yeah sure.........het wordt allemaal beter...ga toch weg!!!!!!!!Ik wordt er gewoon vervelend van.....en dat zal misschien best ooit een keer over gaan.Nu schiet ik daar geen r**t mee op.Ik heb er zwaar genoeg van om me zo te voelen!Maar de uitweg die ik daar lang in had wil ik niet opzoeken........dus ik zit het maar uit..........maar wel met de pee erin!Al die hoera verhalen........geen boodschap aan vandaag!Ik ervaar het niet zo!Ik vind het nog steeds een afschuwelijke k*t strijd........Op dit moment wilde ik dat ik er nooit aan begonnen was.......Ja dan had ik mezelf de grond in gedronken.....nu zit ik daar ook, al haal ik nu nog adem..ik weet niet of ik daar nog zo blij mee ben!!!!!Shit........die bodem is hard, afschuwelijk hard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Nou ja, laat ook maar....zo zijn jullie met zijn 7en...en zo zijn jullie alemaal wegtssssnever mind.....ik doe het wel weer zelfzoals altijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Joann, Eigenlijk sta ik met de mond vol tanden,ik wil je graag helpen, maar sta machteloos.Ik vind nog steeds dat je het goed doet en dat je een dikke knuffel verdiend hebt:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Sterker nog, ik vind je een kanjer, dat je ondanks al je sh+tzo overeind blijft en blijft vechten voor je toekomst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Nou maak je me ook nog aan het huilen Marion..ach zat er al aan te komen...komt ook weer wel goed!Alleen valt het nu even vies tegen!Lief van je...! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Jaonn, huil maar even, dat is nooit verkeerd.Sommige mensen hebben in dit leven een dieper dal dan een ander,maar des te mooier en dankbaarder ben je als je is uit het dal gekomen benten kunt gaan genieten van de kleine dingens des levens.Ik weet dat het je gaat lukken, want je bent een vechteranders was je niet zover gekomen als je nu bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Goedenmiddag allemaal,Bij het lezen van enkele berichten vandaag las ik dat mensen die net nuchter waren of al een tijdje nuchter zijn zich vaak depressief en negatief voelen...dat is ook mijn ervaring toen ik nuchter en clean werd maar niets veranderde aan mijn houding en akties in het leven...mijn sponser zegt altijd : "welkom in de realiteit ! datgene waarmee je in de eerste plaats niet overweg kon ! " ... mijn eigen gedachten en gevoelens zaten mij dusdanig in de weg dat ik na verloop van tijd weer ben gaan drinken en gebruiken...ik kon er niet mee overweg... en dan al die nare mensen die aan mijn kop lopen te zeiken over allerlei normale dingen , mijn partner die me niet meer begrijpt..etcetc...en ik had geen ontsnappingsmogelijkheden meer...en totaal geen zelfwaarde...De makkelijkste oplossing is om anderen de schuld te geven van mijn eigen ellende...of boos te worden op mijn partner dat ze me nu eindelijk eens moet vertrouwen en dat ze het verleden moet laten rusten omdat IK dat wil...dat de ontstane schade die ik zelf heb aangericht na een paar maandjes wel opgeruimd is na jaren en jarenlang misbruik van alcohol , drugs en mensen...Persoonlijk ken ik NUL alkies die geen relatieproblemen hebben....zeker in het eerste jaar is dat een hele zware opgave...ook voor mijzelf was dat een moeilijke opgave...ik wilde soms het gewoon uitmaken en weggaan omdat ik er niet mee om kon gaan...en dat zou de reden voor mij geweest zijn en niets anders...ik ben blij dat ik een AA programma heb en dat ik mensen om mij heen heb verzameld die dezelfde ervaring hebben gehad als ik had in dat eerste jaar...zonder AA en die mensen had ik nooit in mijn relatie gebleven maar was er voor weggevlucht...kinderen of geen kinderen...AA leert mij om om te gaan met mijzelf en met de realiteit op een gezonde manier...en het is ook niet gek dat het zo moeilijk is voor mij want ik heb er weinig ervaring mee... Het is een leerproces , iedere dag weer....en stukje bij beetje krijg ik ervaring...Mijn leven zonder drugs en alcohol moet anders want anders kom ik vanzelf weer uit bij drugs en alcohol... het is ook de reden waarom ik dronk en gebruikte... het veranderde mijn perceptie van de realiteit en mijzelf (waarmee ik niet om kon gaan)... meer niet.. geen andere redenen....Eet smakelijk allemaal en misschien tot later.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hee joh, Joann... kom op meid. Vond net dat je zo lekker bezig was. Ik herken wat je daar allemaal schrijft. Ik heb vandaag ook een vreselijk k**humeur en voel me somber... Niet drinken is heus niet altijd even leuk, maar wel drinken lost helemaaaaal niets op en je zet jezelf meteen weer een stukje terug op de ladder. Kom op... grijp die AA aan. Het is fijn daar, vind ik. Ben ook weer blij dat ik morgen mag. Niet dat ik zin heb om nu te drinken, moet er ook niet aan denken, maar vraag me wel eens af waarom ik dit eigenlijk allemaal wil. Ja, het leven nuchter nemen zoals het is geeft vaak verdriet.. I know, maar ik weet ook zeker dat er echte vreugde en liefde tegenover staat en die heb ik ook al gevoeld, intens. Al drinkende is het 1 en al verdriet en fopvreugde. Het is knokken geblazen, maar heus, het komt goed... vertrouw op jezelf. Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tina Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Beste Ziza,Bang voor de realiteit schrijf je. Daar moet ik eens over nadenken. Gisteren een uitgebreid gesprek gehad met mijn partner over de verandering die ik voel en waar ik hard voor weg wil lopen en zelfs wel eens denk dat ik maar weer ga drinken. Er moet gewoon iets veranderen in mijn houding in onze relatie anders gaat het niet goed komen. Maar ik geef hem vaak de schuld. Voel me vaak gevangen, droomde vannacht dat ik gewoon niet geschikt ben voor een relatie en maar moet ophouden het steeds te proberen. Maar alles komt simpel omdat ik niet voor mezelf durf te kiezen en te zeggen waar ik behoefte aan heb. Tjeetje.. moet straks maar even extra lief gaan doen.Bedankt voor alle berichten en ik vind het heel erg rottig voor alle anderen die zich ook soms zo voelen maar toch voelt het wel veilig om te weten dat ik niet de enige ben. Miep: fijn dat je je weer beter bent gaan voelen, goed dat je je hier geuit hebt.Joan; idem dito ik denk dat het helpt om het op te schrijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Tina, Miep, Joann en alle anderen die het vandaag zo moeilijk hebben met hun gevoelens, praat het gewoon hier van je af, dat is beter dan naar de alcohol grijpen.Die negatieve gevoelens verdwijnen echt weer na een tijd, ook al denk je nu dat het niet kan. Het gebeurt echt, dat weet ik uit ervaring.We moeten de naakte waarheid weer onder ogen zien en dat is in het begin heel moeilijk, maar geloof me alles wordt intenser en mooier en sommigen dingen zullen moeten veranderen. Maar als je het nuchter gaat bekijken is de invulling ook makkelijker op den duur.Hou vol met zijn alllen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quentie Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hallo allemaalIk heb de laatste tijd heel weinig tijd om in te loggen, maar lees zo af en toe jullie verhalen.Aura: Ik gebruik ook Seroquel en het is echt aan te bevelen.Ik heb het ook van mijn psychiater gekregen.Ik gebruik het in combinatie met tranxene en reviaSeroquel 25 mg 1 voor het slapen gaan.Revia 50 mg alleen `s-morgensTranxene 10 mg 3x per dagSeroquel zorgt ervoor dat je alles een beetje onder controle krijgt, goed slaapt en er zit een stukje anti-depressia in.De Tranxene zorgt ervoor dat je overdag rustig blijft en het vlakt je gevoelens een beetje af.En uiteraard de Revia is lustafremmend.Persoonlijk vind ik dit echt een super combinatie.Ik hou mijn emoties in bedwang, mijn lust is een stuk minder en ook heel belangrijk, ik slaap als een blok.Nu wilde ik wel even iedereen waarschuwen voor dat Sint-Jans kruid.Het is zogezegd een homepatisch middel, maar levensgevaarlijk!!!!!!Zoek het maar eens op bij google.Ik heb het nog nagevraagd bij mijn psychiater en het schijnt dat als je er een stukje hele oude kaas of een glas rode wijn bij gebruikt je er al dood aan kan gaan.Dus ga er niet vanzelf sprekend van uit dat homeopatisch ongevaarlijk is.Succes allemaalIk moet alweer uitloggenGroetjes Quentie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Best mensen,Ik ben thuisgekomen, heb gegeten en kom nu even hier.De dag is voorbijgevlogen. Ik zou normaal na zo een dag een paar glazen achterovergekiept hebben, maar ik heb niet eens aan alcohol gedacht tot ik nu op het forum inlog.Nu ga ik eerst op mijn gemak even jullie berichten bekijken.De teller staat op 73, dus ik denk dat ik niet overal en op iedereen ga reageren. Ik pluk er e.e.a. uit. Anders heb ik weer tig-berichten achterstand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Beste Joan, Beste Tina,IK ben ongetrouwd, dus wat dat aangaat , niets aan de hand.Waar echter weinig voorstellingsvermogen voor nodig is, dat is het niet drinken, an sich!Ik ben nu al enige tid op het forum(ze beginnen een beetje aan mijn stijl te wennen)Ik zeg nadrukkelijk HET NIET DRINKEN.Stoppen is iets, maar dan begint de ellende,ook als je alleen bent. Tegen wie moet je lu***n.Sinds ik mee mag doen, hebik een uitglijder gehad.Gevolg een ban van14 dagen. Toen± 15 dagen droogen weer een terugval nu 5 dagen.Laat het jullie een troost zijn, het is een portie lijden.Aan de ene kant dooddrinken, aan de andere kant het bijna niet kunnen trekken.IK zei gisteren nog dat alles kleur en glans verliest. Het enige wat in dekop zit te hameren is het alles verlossende drankje.Ziza ik respecteer je principes, maar we zin niet allemaal het zelfde hout gesneden.Het is HEAVY!!! En ik kan mij als vrijgezel enigszins in joan en tina's wereld inleven!Sorry voor de taal fouten, moet nog koken!! En ben Bloednerveus!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Corinne, dat is een goed teken dat je dag voorbij gevlogen is.Ik heb ook weleens gehoord dat St Janskruid niet voor iedereen goed is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Type jeje suf , hebben ze(tina+ joan het op een lopen gezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Soothe, Waarom ben je bloednerveus??Al die dagen die je nu niet gedronken heb, heb je toch maar mooi gewonnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Marion, Goed bedoelt, lief, maar je kan niet in me'n koppie kijken.Evenzo thanks.:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Marion , ik bedoel het zeker niet boos!!!! Loop mezelf voor de voeten .Liefs van Soothe!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tina Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Soothe,Was niet weggevlogen. Ben tussendoor wat klusjes aan het doen. Dank voor je steun. Ik heb de laatste tijd een beetje meegelezen (af en toe) en merkte dat je het niet altijd gemakkelijk hebt. Ik voel me nu wel weer een stuk beter moet ik zeggen. Schrijven helpt echt. Wat de uitglijders betreft (ik moet nog even wennen aan de ingewijdentaal) volgens mij horen die erbij, toch ? Het is toch nog niet verloren als het een keer misgaat. Vallen en opstaan. Het gevaar zit 'm zeker in het begin vooral in terugval in de gewoonte denk ik. Kwijtraken van het bewustzijn waar je mee bezig bent en waarom je het ook alweer wilde. Of het bewust verdringen van die gedachtes. Maar misschien zit ik te raaskallen als beginneling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Tina, fijn dat je je al wat beter voelt.Soothe, ik weet wel dat je niet boos bent hoor, je hebt het moeilijk en bent ontzettend aan het vechten.Klasse hoor. KLets het maar lekker van je af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Ik heb om 20.30 uur een afspraak bij mijn psychologe.Ik ga me even opfrissen en zie jullie straks nog wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Tina het was een grapje, ben je eindelijk klaar, waren jullie uit gelogd.Verre van raaskallen Tina!ER zit een portie logica in. Jij heb het over een gewoonte. Lag het maar zo eenvoudigIn gewoontes kunnen we verandering aan brengen. Ik heb de gewoonteom te lang in bed te liggen, dus zet ik de wekker en de gewoonte is doorbroken.Hier gaat het over een verslaving, Dan komt het hunkeren, dat is andere koek.Desalnietemin leuk om van gedachten te wisselen.Liefs van Soothe, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Marion, Houdt haar onder de duim. (grapje)Dat moet ik er verdraaid, altijd bijzeggen.Liefs Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Corinne, Lekker gedraaid? Of viel het tegen?Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 25 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2007 Hai Anne. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden