Spring naar bijdragen

dinsdag 26-06-2007


joann

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste mensen,

Sorry, dat ik er vanmiddag in een keer van tussen was. Mijn dochter moest heel wat uitprinten voor school en nog e.e.a. opzoeken op internet voor school. Dus ben ik wat anders gaan doen. Nu ben ik er weer, terwijl er ook een leuke lachfilm is op TV, maar gelukkig hangt TV tegenwoordig van reclameblokken aan mekaar.
Ik ga even alles lezen (als dat lukt, want zo te zien, hebben jullie niet stilgezeten hier).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ADD, hoe dat allemaal precies werkt weet ik niet hoor. Ik merk aan mezelf wel dat ik meer snaai, maar ook wel beter gewoon eet. Vaak is het ook de smaak in je mond die even moet veranderen, vooral op de trekmomenten. Gremlins houden niet van zoet, denk ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie...rustige dienst!
Werk ze vannacht..
en morgen lekker slapen als wij opstaan :)

Dank voor je lieve woorden vandaag,
het waren de eerste en ze hebben geholpen
om mijn definitieve keuze te maken!!
Morgen wordt mijn eerste echte ADB -dag,
met hulp thuis en een dubbele telefonische life-line..!!
En niet te vergeten s´avonds de AA meeting!
(want dat was wel echt zo...!!!!)

@water,
het bootje is de haven uitgevaren nu.......
de zeilen staan strak in de wind!
Alle hens aan dek!
Bestemming...daar waar de wind ons voert!
Ik hou je op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, daar hou ik me dan maar even aan vast.......!
Ik wil heel graag van mijn maat 48 af..
maatje 38 hoeft nou ook weer niet gelijk, laat ik maar realistisch blijven
maar maat 44 zou al heel mooi zijn als dat lukt door niet meer te drinken!!!

Eerst maar eens zien dat ik het morgen red...
Eerlijk.........ik schijt peultjes (stomme uitdrukking)
maar ik ben zo blij dat ik vandaag openheid heb gegeven,
de weegschaal zal het niet laten zien maar ik voel me kilo´s lichter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bambam,

Zoals beloofd zou ik nog even terugkomen op jouw reactie over relaties...
Ten eerste betrof het mijn ervaring die ik heb met mijn eigen relatie...en nog steeds is dat een lastig onderwerp voor mij... al is het beter dan het ooit is geweest...
Mij is geleerd in het begin dat ik nuchter en clean werd dat ik geen drastische veranderingen moest invoeren in mijn prille nuchtere leven...zonder alcohol en drugs ging mijn hoofd helemaal als een achtbaan met heel veel loopings...mijn sponser zei me dat ik eerst de 12 stappen van AA moest doen en dat ik daarna alle gelegenheid had om te veranderen wat ik wilde...en hoewel ik het eigenlijk niet met hem eens was besloot ik toch maar te luisteren naar zijn advies...
Door dagelijks te werken aan de stappen begon ik een relatie te ontwikkelen met God zoals ik Hem begrijp...ik schreef een 4e stap waarin van het papier duidelijk afknalde dat ik een leven leidde dat eigenlijk maar gevuld was met wrok , angst , oneerlijkheid en egoisme...en beslissingen op basis van wrok of angst eindigen alleen maar in drama's (dat is mijn ervaring)..
En natuurlijk koesterde ik wrok jegens mijn partner... zij deed dit niet goed , vernederde mij , domineerde mij , was arrogant , liet mij niet in mijn waarde (wel een goeie hahaha daar lag ik dan op de grond naast mijn eigen kots hahahaha) , ik was jaloers op haar dat zij wel haar dingetjes voor elkaar kreeg , ze dreef altijd haar zin door , ze negeerde me etcetc...ga maar door...ik was bang dat ze me zou verlaten met de kids , ik was bang dat ze erachter zou komen dat ik haar bedrogen had , ik was bang voor intimiteit , ik was bang om mijzelf echt bloot te geven etcetetc...
Welnu zo stond ik ongeveer in de relatie toen ik nog dronk en gebruikte...
Waar ik op dat punt nog nooit had bij stilgestaan was mijn aandeel in de wrok en angst jegens haar...wat heb ik allemaal gedaan ? Ik was oneerlijk , emotioneel NIET beschikbaar (angst) , hield geen rekening met haar gevoelens en behoeften , ik heb haar aleen gelaten met de kids en op mijzelf gaan wonen (jajaja ik had grote plannen) , ik kwam (financiele) afspraken niet na , bekritiseerde haar voortdurend , schold haar uit , maakte haar bang , klassiekertje is zeggen tegen je partner dat zij/hij de reden is dat je drinkt en gebruikt en een andere klassieker is als je geen gelijk gelijk krijgt of je zin niet krijgt dat je dan gaat drinken en gebruiken "het is nu jouw schuld dat ik drink en gebruik!" etcetc....
Mijn relatie was geen relatie maar Ziza die samen met mensen in een huis woonde...het enige gemeenschappelijke was de zuurstof die we ademden...meer niet...
Toen al deze dingen aan het licht kwamen in de 5e stap ging er bij mij ook een lichtje branden van wat voor ontzettend gestoord figuur ik zelf wel niet ben...voordat ik een 4 stap schreef kon ik niet verder komen dan alle dingen die anderen fout deden...maar ikzelf ho maar...
En zolang ik zelf niet weet wat er schort bij mij zal ik dezelfde fouten blijven herhalen...maakt niet of ik blijf in een relatie of een nieuwe aanga...
Toen ik net nuchter was en weer thuis ging wonen had ik ook een obsessie met mijn relatie...blijf ik wel , blijf ik niet ? ... is dit wel de juiste partner voor me ? ... na 9 maanden nuchter en werken aan de stappen verdween die obsessie met mijn relatie...het was en is heel hard werken om wat bij te dragen in de relatie...
Zolang ik niet comfortabel ben met Ziza kan ik ook niet comfortabel zijn in mijn relatie... en als ik de ander nodig heb om mijzelf goed te voelen zit er iets goed fout... en ik zelf had nog een hoop goed te maken met mijn partner van de afgelopen jaren...

Nogmaals Bambam dit is mijn ervaring en ik kan niet oordelen over jouw relatie/situatie...
Ik kan je alleen maar als suggestie geven : werk aan de 12 stappen en als je er door heen bent bekijk het dan opnieuw... kijk naar je motieven... vraag je Hogere Macht in gebed om inspiratie..en misschien krijg je het antwoord wel in meditatie... bidden is vragen , mediteren is luisteren... praat met je sponsor hierover... uiteindelijk is het comfortabel in je eigen vel met Bambam worden en dan is het altijd goed of je nu blijft of weggaat...

Ik wens je liefde en wijsheid...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst en vooral beste mensen.

Ik ga niet reageren op al jullie schrijven. Dat is me teveel werk. Enkele mensen heb ik een pbtje gestuurd.

Iedereen die een mijlpaal heeft bereikt vandaag: gefeliciteerd en ga zo door.

Ik heb nu alles doorgelezen en moet zeggen dat ik eigenlijk blij ben dat ik van mijn computer was gestoten door dochterlief.
Wat zijn sommige van jullie tegen mekaar te keer gegaan.
Her en der onterecht.

Geef elkaar toch wat ruimte.

Yazz, heeft het eigenlijk wel het beste omschreven: een spannende soap.

Miep, je bent nog wakker dus even : gefeliciteerd dat je je niet hebt laten verleiden. Sterk van je en slaap lekker.

Zo verder ga ik niet in op de vele berichten. Ik stap gewoon nu in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb een ontzettend lange en drukke dag gehad, en zit pas nu even uit te puffen. De keuken is, op de grote apparaten na, leeggeruimd, de kamer staat tjokvol. Drie kwartier geleden dacht ik 'even' het draadje te lezen, nou dat viel tegen. Er is een hoop gebeurd vandaag.
Omdat ik veel te moe ben, en sommige dingen voor mij emotioneel liggen, wilde ik niet reageren. Dus ben ik maar de hond uit gaan laten. Al wandelend dacht ik na over wat ik allemaal gelezen had, en tenslotte heb ik besloten toch wél even te reageren, om de simpele reden dat iets mij hoog zit, en dat wil ik even kwijt.

Ik heb vandaag iets zien gebeuren, wat voor mij in tegenstelling is met elkaar, en dat zit mij niet lekker. Joann bekent hier, dat ze al die tijd niet ADB is geweest, en wordt daarop de hemel in geprezen om haar moed en eerlijkheid. Oké, het is moedig dat hier open en bloot te zeggen. Maar toch voel ik mij flink bedonderd. Want niet alleen hier op de dagdraden heeft zij meermaals beweerd ADB te zijn, met hier en daar een uitglijder, zij heeft dat ook in pb's privé gedaan. Met haar bekentenis bevestigt zij een vermoeden dat ik al heel lang heb. Maar op mijn vragen in die richting heeft zij mij altijd met de hand op het hart bezworen dat ze de waarheid vertelt. Nu weet ik ook wel dat men het woord van een dronkeman, of in dit geval -vrouw, niet kan vertrouwen, maar zij vroeg mij te geloven dat ze ADB is. Mijn vertrouwen is geschonden, en hoewel die bekentenis moedig is, brengt dat mijn vertrouwen niet zo snel terug.

Soothe bekent dat hij gisteren een fles Chardonnay leeg heeft gedronken. Ik kan bevestigen dat die bij de Lidl inderdaad niet zo duur zijn. Ik ben namelijk uitstekend op de hoogte van verkooppunten van redelijke, goedkope wijn. Hij is dus net zo eerlijk als Joann, sterker nog, hij heeft ALTIJD eerlijk gemeld wanneer hij de mist in is gegaan. Voor hem echter vrij weinig begrip, alleen maar een hoop adviezen in de trant van dat hij beter zijn best moet doen. Oké, Soothe heeft zich hier en daar wat ongenuanceerd uitgedrukt, hij is wat recht voor zijn raap, en dat kan best een keer verkeerd vallen. Maar ik waardeer zijn eerlijkheid, en een beetje recht voor zijn raap kan ik er dan best wel bij hebben. Mensen, Soothe heeft het gewoon verd**d moeilijk, en mij lijkt dat wij allemaal weten hoe dat is! Waar anders dan hier kan hij begrip vinden, dat het niet in een keer lukt?
Ik heb ook armoede gekend, en ken dat in iets mindere mate nog. En als dat slechts één van je problemen is, dan vliegt het je soms zo aan dat je je laatste cent uitgeeft aan die vergetelheid. Daarmee praat ik het niet goed, maar begrijpen doe ik het wel, want ik heb het ook gedaan. Het heeft mij ook enkele jaren gekost, voor het me uiteindelijk lukte niet te drinken, en dat vol te houden. Ik hoop van ganser harte dat dat Soothe, en Joann, ook lukt. En ik vind dat ze allebei even veel recht hebben op begrip en steun.

Is verbaal uit de bocht vliegen erger dan maanden lang liegen? Verdien je dan minder lof, steun en begrip? Ik vind van niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...