Spring naar bijdragen

dinsdag 26-06-2007


joann

Aanbevolen berichten

Geslapen heb ik........!
En akelig gedroomd ook,
ik nat..bed nat..van het zweten hoor!
Pff ik werd zo akelig wakker, moest echt even
weer tot de realiteit komen.
En ik ben eigenlijk nog vermoeider
dan toen ik ging slapen :o

Mijn opstandige bui is ook niet overgewaaid...
ik ben nog net zo boos als eerder ...:devil:
Het zal allemaal best te maken hebben met volhouden, dat het
na maanden veel beter voelt!
Daar heb ik nu niks aan he!

Ik voel me nu alsof de wereld beter af is zonder mij,
en ik beter af ben zonder deze wereld.....
Maar ja ik drink niet..........tsss
fijn hoor, niet dus!

Ik zie het even echt niet die positiviteit van het niet drinken...
en op dit moment kan het me eigenlijk ook weinig meer schelen.
dan wordt ik maar geen 40............!
Ik stop gewoon met stoppen! Ik heb genoeg van het gevecht tegen mezelf!

Laat de trein zijn reis voortzetten...
ik ben op het vorige station uitgestapt!
Bewondering voor ieder van jullie die op dit punt zijn blijven zitten,
en doorgegaan zijn!
Ik weet niet of ik het bolwerk om niet te gaan drinken...
maar de weegschaal gaat de verkeerde kant op!


Niet echt positief voor het begin van een dagdraadje...
maar ja het is wel hoe ik me nu voel!
Hopelijk voelen jullie je een stuk prettiger!
En ik wens jullie dan ook allen een fijne dinsdag!
Laat dat eerste glas maar staan.........tot nu toe is het mij ook gelukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemorgen Joann,

Het is mij nog niet gelukt om langer dan 2 dagen ADB te zijn, dit wordt mijn derde dag. Ik werd wakker vanmorgen en het eerste waar ik aan dacht was drank. Toch ga ik het proberen om vandaag ook ADB te zijn.
Ik hoop dat het jou ook lukt om vol te houden.
Als je wilt kun je overstappen naar de intercity, alleen even een kaartje kopen.
Succes vandaag en allemaal een fijne dag.

groetjes Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heb het draadje van gister nog niet gelezen. Kom pas s'middags aan toe.
Gaat goed met me. Prikkelbaarheid is verdwenen. Heb redelijk veel energie om de dag door te komen.
Anne, de bui gaat over. Enige wat je voor hoeft te doen is ademhalen en niet drinken.
Joanne, ik hoop dat je bui ook voorbij is.
Voor alle anderen een fijne (werk) dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op, Joann! Weet je nog dat jij mij er een keer doorgesleept hebt toen ik even heel hard op de bodem landde? Daar ben ik je nog steeds dankbaar voor, want als ik één ding moet aanwijzen wat voor mij het patsboem moment was om te stoppen, dan was dat jouw reactie toen. Dus, rotbui, onweerswolk, negativiteit, whatever, voor mij blijf je de beste, een kanjer en een toppertje, en ik weet dat je het gaat redden met AdB. De rest is een kwestie van volhouden en geduld hebben, vooral met jezelf.
Ik weet het, geduld is een schone zaak, het duurt alleen soms zo verrekte lang. Nietwaar? Hou vol, meid, we doen het samen hoor, en als je nu tegenover me zat dan zou ik er nu een stom grapje doorheen gooien om je weer aan het lachen te krijgen. Er is licht aan het eind van de tunnel, maar soms moet je wel even het goede brilletje opzetten om het te kunnen zien he?

Hierzo, voor jou, vangen: :rose:
Neem die de rest van de dag maar met je mee hoor. Daar gaan de donkere wolken wel voor opzij.

Maak er een mooie dag van! En dat geldt natuurlijk voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@joann:
Misschien moet je hier de hele dag (als je tijd hebt) blijven schrijven, wie weet helpt het je over dit moeilijke "moment" heen. Je was gister nogal 'bozig' dat er niemand reageerde op je noodkreet, maar volgens mij hadden er toch wel wat mensen, direct of indirect op je gereageerd en buiten dat hoeft dit ook niet altijd nodig te zijn, als je maar van je af kunt schrijven of de anderen leest die ook aan het strubbelen zijn of juist niet.

Ik werd vanmorgen wakker in een ander huis. Heb even tijdelijk mijn thuishonk verlaten... en zit nu als het ware in Zwitserland.
Werd vannacht wel even heel beroerd wakker, aangezien ik in mijn droom rode wijn had gedronken en niet eens zoveel, maar mijn nuchtere lijf kon het niet meer verdragen en ik had een kater van hier tot Tokyo en dat niet alleen letterlijk. Het gekke was, dat ik even niet uit deze nare droom kon komen en het duurde echt een tijdje voordat ik werkelijk wist dat ik gedroomd had en geen druppeltje alcohol had gedronken.
Pffffffffffff, dat was pas een opluchting. Echt Joann... wel gaan drinken zou niet opluchten.

Lekker, ik voel me vrij ok (zolang ik niet te erg in mijn hoofd kruip) en ben blij dat ik even op neutraal gebied zit...
Afstand kan soms goed zijn, zoook zou ik wat afstand willen/mogen/moeten nemen van dit forum... ik merk hoe moeilijk ik dit vind en kijk wel in hoe verre me dat gaat lukken.

Fijne dag allemaal en probeer het leven nuchter te nemen zoals het is... Je leeft tenslotte maar 1 keer en dan is het zo zonde om die tijd in een roes door te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen Joann, Anne en Sandra. Jullie zijn de dag al weer begonnen.

Ik wens jullie alle kracht toe
die jullie vandaag nodig hebben
en dat geldt natuurlijk voor iedereen
die deze dag hier weer komt
om steun te zoeken of te geven,
om een vriendelijk woord te zoeken
of naar te streven
met die ene gedachte:
het vandaag droog te houden
en die eerste te laten staan.
ik wens ieder dat toe om voor te gaan.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé das raar, daarnet zat je nog niet voor me Mick. Maar we hebben ons bericht tegelijkertijd in gestuurd. Jij ook een fijne dag en gelukkig zijn dromen meestal bedrog. Goed dat je even lekker afstand kan nemen en op neutraal gebied bent. Heel veel sterkte en je staat jezelf toe gelukkig te zijn. Vanaf nu kies je voor jezelf en voor liefde en geluk.....

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,
Het is uit de hand gelopen, niet volledig uit de hand, maar toch!
Ik heb een fles Chardonney, naar binnen gewerkt. Ben wel thuis gebleven en niet gaan boemelen.
En het is bij die ene gebleven.
Je voelt je toch iets minder aangenaam in de ochtend!

Ik kan natuurlijk wel allemaal redenen opsommen, van het hoe en waar om, maar of dat me verder helpt?

De grootste boosdoener is de schulden problemathiek.

Deurwaarders incasso's, de hele rim-ram.

IK krijg €50 leefgeld in de week, dat is een lachertje of een huilertje.

Meneer, daar moet u echt alles van betalen!!!
Dus kleding, schoenen de kapper, mijn hond.
Hoe vervang ik dingen die stuk gaan? Kortom, dit trekt alle vreugde uit mijn bestaan!!

Van de week haalde ik vlooien spul €18,95. Bij thuiskomst een brief van de dierenarts. Tijd voor zijn vaccinatie € 42.

Als ik dan ook nog ingesneeuwd ben door acceptkaarten, is het verdomd moeilijk om vrolijk teblijven.

Dan zoek ik lucht!!! Vandaar de fles witte wijn. Het is nog een wonder, dat ik blijf vechten.

Als ik deze s**t niet had, leefde ik wel wat relaxter.

Groetjes van Soothe, Nu drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

das allesinds geen lachertje - een uitschuiver is ook het einde van de wereld niet - blijf in iedere geval je best doen om zo min mogelijk van deze drank-momenten te moeten doorworstelen ..
Zelf ben ik nog niet aan ADB toegekomen - heb het tot nu toe wel onder controle - drink af en toe een paar pintjes, soms enkele dagen niets, dan weer een paar, ...

Ik heb ook een pak moeilijkheden rondom mij heen en weet dat drinken het er niet beter op maakt!

Het ga je goed en hang in there ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde vanochtend de Cubaanse versie van 'Rozanne' van Wim De Craene, een van mijn favoriete songs. Ik herinnerde me ineens een stukje eruit: 'dat alcohol de pijn laait maar niet blust'.
Ik kopieer de tekst maar even omdat ik hem zo prachtig vind.






Wim De Craene - "Rozane"

Weet je nog die nacht, Rozane
Dat we samen op de stoep
Dat we lachten omdat huilen
Zoveel meer pijn doet dan geroep

Dat we de jenever proefden
Bij die oude, gekke Gust
Al wisten we dat alcohol
De pijn laait maar niet blust

Ik had best iets willen schrijven
Op de voering van je jas
Waar je me steeds kan vinden
Als je zin hebt in een glas

Hoe je langs het muurtje
Zo binnenkomt in huis
De achterdeur staat open
Alleen de poes is thuis

Weet je nog hoe ik vertelde
Hoe pijnlijk het afscheid is
Hoe traag een schip de kaai afvaart
Hoe lang het wuiven is

Voordat het schip een stip wordt
Dat helemaal verdwijnt
En hoe lang je nog zal blijven
In de havenkroeg 'Westeind'

En toen we afscheid namen
Was ik rotsentimenteel
Ik wou voor het laatst met jou naar bed
En God, het scheelde echt niet veel

Niemand was die nacht, Rozane
Zo gek als wij ons twee
Hoe raar het ook mag lijken
't Viel allemaal wel mee

Toen zag ik pas dat Prinsenhof
De naam was van de straat
De straat waarin je woonde
De straat met jouw gelaat

'k Herinner mij de stoepen
En het schoongeveegd trottoir
De bakker met vakantie
Met ervoor de voddenkar

Van wat er toen gebeurde
Zal niemand iets vernemen
Het was er koud, Rozane
En wij, wij zouden afscheid nemen

Er waren geen geraniums
Geen straatmus was erbij
Ik had zachtjes willen huilen
Maar ook dat ging voorbij

Padidaidedade
Padidaidedade
Padidaidedade

Rozane, oh Rozane
Oh, Rozane
Oh, Rozane
Oh, Rozane
Oh, Rozane
Oooooh ooooh, Rozane
Oh oh oh oh oh oh oh

© Copyright De Craene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miep mijn ratio is niets mis mee, overigens bedankt.
Maar ik leef wel bijna een jaar onder hoogspanning en nog is de schuldsarnering niet rond!!
De bedoeling is dat ik over drie jaar schuldenvrij ben.
Moeten wel alle schuldeisers meewerken!!

Dit nu, loopt bijna een jaar!

Die verdraaide € 50 is wel voor 3 jaar. Als je er nu al niets mee kan doen, hoezit dat over 3 jaar.

Mijn begeleidster zegt: geen reden om te drinken.Vind ik toch een beetje Fabeltjeskrant!!
Zonder die bende, leef ik al niet zo eenvoudig.
Groetjes. Ga nu echt Douchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Joann,

Je zat vanacht/vanochtend in een diepe dip. Maar je gaat het toch niet opgeven na al die tijd.
Zet aljeblieft door op de weg van niet drinken, ook al is deze soms wel zwaar. Zonder alcohol doe je je lichaam en geest een plezier, al kun je dat niet altijd waarderen, omdat emoties loskomen, het lichaam protesteerd tegen het gebrek aan gif (=alcohol).
Die negatiever verschijnselen houden op en dan dan breekt het goede gevoel door. En niet alleen het gevoel ook de wetenschap breekt dan door. Je kunt beter functioneren, je krijgt meer energie, je kunt weer helder denken. Je kunt er weer zijn voor de mensen om je heen. Je geniet weer van je kinderen en je familie.
Alsjeblief, Joann, laat je niet onderuit halen door een moment na een akelige droom. Ook niet-drinkers hebben wel eens een nachtmerrie, waarbij ze het gevoel krijgen dat ze het gehad hebben.
Maar denk erom het is maar een akelige droom.
Dus schouders er onder, Joann, en blijf van de eerste af, dan ga je goed.

Je kunt het.
Ik wens je van harte een ADB dag.
Een knuffel van me.
:sun::present::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick,

Zouden die nare dromen verband houden met dit stormachtige weer?
Het duurt soms zolang voordat het besef tot je doordringt dat het slechts een droom was.
Het kan soms zo onthutsend zijn.
Ik hoop dat je verder een fijne ADB dag hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Joann, jammer dat die negatieve bui ook vandaag nog aanhoudt. Het weer helpt ook niet erg mee om de zonzijde in te zien.
Het verbaast me zeer de opmerking te hebben gelezen dat je weinig reacties had gekregen. Ik las juist zeer lieve en betrokken berichtjes. Mogelijk heeft dit met je somberheid te maken en lees je er gewoon overheen. In elk geval vele lieve berichtjes heb je gehad, daar zal het niet aan liggen.

Komt de mijne misschien wat harder aan! Bedenk nu eens wat je de afgelopen maanden mee gemaakt hebt! En niet alleen jij, ook je omgeving. Tel je zegeningen!
Je hebt nu nog een keuze, een keuze om te stoppen. Voor veel mensen komt die keuze te laat!
En oh, wat slaan die zich voor hun kop!
Ik zou je willen aanraden voor elke negatieve reaktie er twee positieve naast te plaatsen.
Schrijf het op! Kun je het terug lezen. Lees de draadjes terug!
Maak weer een dagplanning en pak jezelf bij kop en kont, gaan, je kunt het!!! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Wat jammer dat je zo een dure fles Chardonnay hebt gekocht.
Ik zie wel dat je het bij die ene fles hebt kunnen laten en niet op de boemel bent gegaan.
En belangrijk dat je de draad weer hebt opgepakt.
Met die schuldenproblematiek kunnen we je hier niet helpen, dat weet je.
Maar we kunnen je wel steun om ADB te worden en te blijven.
Ik hoop dat je nu niet negatief gaat denken. Je hebt het nu voor mekaar gekregen je te beperken tot die ene fles wijn.
Je hebt je voorgenomen weer te stoppen en dit vol te houden.
Jongen, blijf doorgaan op de goeie weg.
Een knuffel en een fijne dag.
Geef Woef een aai van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

Goeie morgen.
Je bent weer schoorvoetend aan het werk met jezelf.
Beste, mijn steun heb je. Het is zo moeilijk soms om die alcohol de baas te worden.
De slechtste vriend in het leven.
Zet er je schouders onder Lenne en het lukt je om ADB te worden.

:rose: kun je wel wat gebruiken op deze sombere dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, Oma gaat goed! Fijn dat je dochter weer thuis is. Volhouden nu, anders ben je straks te moe op het cruciale moment.:present:
Oh ja, en niet je huiswerk verwaarlozen hoor!

Corinne, fijn dat het goed gegaan is bij je nieuwe job. Vandaag alles weer even laten bezinken.
Toch mooi dat je daar gelegenheid voor hebt, een mooie wenperiode.

Houtje, die "nieuwe" methode van afkicken was mij al bekend. Wordt reeds lang in (prive)klinieken toegepast. Helaas als je maar betaald. Dus is al in ons landje.
Wel fijn dat je ons ook via links op de hoogte houdt. Ik mis nog al wat als ik werk, zie dan bijna geen t.v. of krant.

Anne, gefeliciteerd met je tweede dag ADB.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...