Spring naar bijdragen

Dagdraadje

Mieke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede avond,

Namens Soothe moet ik even mee delen dat hij de eerste veertien dagen niet aanwezig kan zijn ivm gisteravond. Weer een ban. Heel vervelend maar hij overleefd het wel, zegt hij. Wie zijn emailadres wil hebben kan het via een pb van me krijgen. Hij lijkt ingelogd maar is dat dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, als je je moeder veilig terug gebracht hebt ga dan eerst even flink hardlopen!
Té veel energie gaat niet goed!

Het euro'tje valt blijkbaar langzaam bij mij. Maar is het zo dat er mensen zijn die naar aanleiding van gisteravond even geboicod (raar woord, weet eigenlijk niet het te schrijven) zijn?
Heftig, lijkt me moeilijk om alleen te kunnen lezen.
Sorry mensen, als dit zo is had ik weleens eerder kunnen reageren. :o

Héél veel sterkte en laat je niet verleiden tot de alco. Doorzetten en de eerste laten staan!
Elk nieuw begin wordt al maar moeilijker houdt dat in het achterhoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Stien, heel raar hij kan alleen zijn lampje laten schijnen maar kan geen berichten verzenden. Hij had juist een hele email terug naar de moderator gestuurd maar mocht niet inzenden en gelijk zijn hele email weg. Dus hij baalde als een stekker dat zijn tekst weg was.

Van de moderator heeft hij bericht gehad dat hij er veertien dagen niet meer op mag. En slecht met een gemotiveerd verzoek zou het weer mogen. Ik kan hier een heleboel opzeggen maar doe dat maar niet. Wie de schoen pas trekke hem aan...... Er is wel wat goed te maken aan zijn adres, vind ik.

Met mij gaat het wel weer maar heb toch echt nog een hele vervelende smaak in mijn mond over gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de correctie, en de verdere uitleg. Tja en ik ben niet eens blond.;)

Die twee weken worden dus even moeilijk maar lezen kan dus wel.
Sooth houdt je taai en laat je niet kennen! Nogmaals sterkte!

Wat betreft email adres daar ben ik voorzichtig in gezien wat voorvallen die in het verleden hier al hebben plaatsgevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marieke,

Gisteren heeft Soothe zelf die berichtjes al weggehaald omdat hij zelf ook vond dat het zeker niet de schoonheidsprijs verdiende wat hij geschreven had. Maar hij werd gewoon even heel boos over het doorgaan over dingen die allang voorbij waren. Het begon tussen jullie en toen jij al hoog en droog bij de AA zat begon Ferry weer over die iemand uit het grijze verleden t.o.v. Shoothe. Dat schoot bij Soothe in het verkeerde keelgat. En dat kon ik me wel voorstellen.

Maar goed laten we het maar laten rusten, ik geef nu alleen antwoord op jouw opmerking. Telefonisch heb ik contact met hem en hij laat jullie allen groeten en wenst jullie een droge tijd toe. Hij zegt: het is erg maar brand is erger :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene, iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij of zij schrijft en niemand anders. Soothe was zelf ook niet zo lekker bezig uit frustratie. Dat vind ik heeeeel begrijpelijk, eerlijk waar. Maar ook jij zou er goed aan doen niet de schuld of hoe je dat ook wilt noemen bij iemand anders te leggen. Hij had ook anders of niet kunnen reageren, dat is zijn keus geweest. 14 dagen niet meeschrijven is vet balen, hopelijk kan hij via de mail met mensen communiceren. En kan hij kracht vinden in de dingen die er op het forum geschreven worden, ook al kan hij zelf niet meeschrijven.

Ik merk dat ik het moeilijk vind zaken bij mezelf te houden. ik voel me zwaar gefrustreerd vandaag en heb zin om in de rondte te schoppen. waarom. Ik voel me moe en alleen en gefrustreerd. Eerder zocht ik ruzie, nadat ik lekker veel, gedronken had. Ik gooide dan al mijn frustraties eruit. Nu is de optie zuipen afgevallen en weet ik niet zo goed hoe ik dit op kan vangen.

Er is veel gebeurd met mij en mn priveleven de afgelopen maanden. En dat heeft tijd nodig om een plek te krijgen.
Maar van die tijd word ik schijtziek. Mn hele leven lang hoor ik al het woordje geduld. BB, goed je best doen, je kunt het wel maar je moet iets rustiger doen. Ik moest nablijven op school omdat ik zo slordig schreef. Zelfs in mn eerst jaar middelbare school werd ik door die kl*te conrector op school gehouden omdat ik niet goed leesbaar kan schrijven. Mn hele leven hoor ik al dat er meer inzit dan dat eruit komt. Dat ik zo druk ben en meer geduld moet hebben. Ik kan het woord geduld ff niet meer horen.
BB, praat es rustig, BB doe miet zo snel, BB dit, BB dat.

Ik ben vandaag weer begonnen met mn medicatie, Ritalin. Ik ben enige maanden geleden gestopt omdat ik wilde weten en voelen hoe het zou zijn zonder nu ik niet meer drink. Mn gedrag is rustiger nu ik niet meer drink. Maar mn hoofd is een chaos. Nu is dat waarschijnliojk niet zo gek, ik ga scheiden, heb maanden her en der gelogeerd, ben verliefd maar zelfs dat is nu niet leuk omdat het allemaal zo ingewikkeld is. Kortom, nogal veel op mn bordje.

Het is dus logisch dat ik me niet zo tof voel in deze chaos. Waarom kan ik dat mezelf zo moeilijk toestaan dan. Waarom voelt het als een nederlaag dat ik weer ben begonnen met mn medicatie. Ik heb een beperking en het is toch juist een teken van Kracht als je weet hoe je je leven in kunt richten met je beperking. Waarom mag en kan ik mezelf dit dan haast niet toestaan.

Schiet ik nu in de slachtofferrol en ga een potje lopen zeiken, is dat het dan. Of twijfel ik aan de juistheid van mijn stappen nu er zoveel mensen hameren op GEDULD!!!????

Gekmakend vind ik het soms. Optie drank is echt geen optie meer en dat is, nu, even het enige goeie eraan. Ik wil niet eens meer drinken, het is mn eer te na, ik heb er geen zin meer in en zou me morgen zooooo waardeloos voelen dat het niet eens in me opkomt. Ja, ik bedenk het me wel maar werp die gedachte ver van me. Ik wil niet meer.
Nou ja, deze bui gaat ook weer over, ik heb stappen gezet en weet dat ik er nog vele mag gaan zetten. Niemand heeft gezegd dat het leven zonder drank alleen maar rozegeur en maneschijn zou zijn.
Ik doorleef het nuchter en dat is nieuw. Dus daar zal ik tijd voor nodig hebben om aan te wennen.
En zijn we weer bij.....jawel, GEDULD....grrrrr, hahaha.

Er is geen ontkomen aan....pffffffffff

En lieve mensen, ik wil alleen maar even spuien, geen oplossingen want die zijn er niet. Dit is de weg die ik bewandel en ik ga door, hoe moeilijk ik het soms ook vind.

(TF)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marieke,
Het is toch allemaal wat, wat je daar beleeft met dat koor/orkest. Hoop voor je dat je tot overeenstemming kunt komen met de andere arcordeonist. Dan rust die partij niet helemaal alleen op jouw schouders.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik was er bijna en drukte per ongeluk op de annuleren knop.
!@#$$%^^&*

@Mick,
:)

@Lenne,
En wat zag je in de spiegel?

@Marco,

@Luciene,
Je kunt niet zien of Soothe meeleest als hij een ban heeft, dan kan hij nl. niet inloggen en verschijnt het oranje lampje niet en zie je hem niet staan bij de lijst van ingelogde personen.
Luciene, als je van plan bent hier de dt e.d. te gaan verbeteren, dan ben je dag en nacht zoet. We tikken hier niet allemaal even snel en feilloos (ook zit er wel eens naast in mijn haast).
Typisch weer een zegswijze van Soothe: het is erg maar brand is erger.
Wat goed dat jullie tel. contact hebben. Hij zal het nodig hebben.

@Miep,
Zoontje knap vast op zodat hij morgen weer gewoon naar school kan.
De internetbehandeling inderdaad louter gericht op het minderen dan wel stoppen met alcohol. Wel geeft men, als je daarom vraagt, tips wat je kunt doen.
Goed dat je veel meeleest op het forum. Je hoeft niet altijd te schrijven, maar als je een vraag heb, stel ze dan.
Minder leuk dat je aan hen ergert, maar het is beter je irritatie bot te vieren op die rotgremlins. Rij je moeder voorzichtig terug.

@BamBam,
Ik deel je vreugde om elke alcoholvrije dag.
Goed dat het al weer iets beter gaat met je moeder. En goed dat je voor je ouders gaat koken.
Als je terug begint met je medicatie is geen nederlaag. Het is wellicht een heel verstandig besluit. Als je nu na een tijdje verbetering merkt, weet je in ieder geval dat je de Ritalin miste.
Uiteindelijk kom je wel van die chaos af. Geef het de tijd. En ik vind helemaal niet dat je in de slachtofferrol schiet. Het is heel jammer dat je je zo voelt en wij daar niets meer aan kunnen doen dan met je mee te leven.
Schrijf het hier maar van je af als dat jou helpt.
Trouwens is het misschien een idee een boksbal te kopen, kun je daar lekker op rammen.

@Stien,
Zo slecht zie er vast niet uit na een nachtdienst, wel een tikkie vermoeid misschien, maar heus niet slecht en zeker niet zo slecht als na zo'n zuipavond van destijds.
Ik hoop dat je een leuke sponsor krijgt.
Wat een nare herinneringen worden opgerakeld bij je moeder, er zijn er toch wel een paar goeie bij, of vergis ik me?
Goed dat je bij thuiskomst zelfs niet de neiging had om aan drank te denken.:)
Leuk dat je er wat uurtje voor kon krijgen dat je eerst naar huis kunt voor je vakantie.
Ja, alleen maar kunnen lezen op dit forum lijkt mij heel erg moeilijk.

@Lenne,
Dank voor je compliment, ik moet er gewoon van blozen.
Idd ik dronk nog meer dan 2 flessen wijn per dag toen ik hier kwam. Dacht dat ik via minderen kon komen tot stoppen. Wat een gemodder en een zelfkwelling, het forum heeft het zetje gegeven om maar meteen te kappen, moeilijk: ja, harstikke, maar wat een rust gaf me dat: geen logistieke problemen meer m.b.t. in welke winkel nu kopen, welke glasbak nu vullen.

@Joann,
Die eerste dag is idd oh zo moeilijk door te komen.

@Rudy,
Wat kun je het toch altijd zo goed to the point zeggen.
Jij ook goeden avond.

@Marieke,
Vervelend die drankdromen voor jou, ik heb ze gelukkig niet zo veel.
Sloom lekker op en dan lekker slapen.
En voor morgen succes met het koor.

@Sandra,
Gefeliciteerd met 3 weken ADB: :present: :present: :present:
Goed dat je die duivel wist te weerstaan.
Ga voor dat gesprek van het slechtste uit, dan valt het maandag vast mee.

@Knuffie,
Daarom bleef je deze keer zolang weg.
Knuffel

@Marco,
In het begin is iedereen hier zo gefocust op zichzelf. Dit is heel normaal en wordt je helemaal niet kwalijk genomen. Heb je een vraag of zit je ergens mee, gooi het er hier uit, en je krijgt van deze of gene een reactie. Roep ook gewoon hulp als je het te kwaad hebt met al die gremlins om je heen, we komen je helpen om ze weg te jagen.
En verder: lees gewoon mee, pik op waar je wat mee kunt, lees hoe het ons vergaat.

@Ziza,
Gefeliciteerd met je dochtertje. Heerlijk dat je zoon van de schoolreis heeft genoten.

@Gem,
Je gaat nog steeds zeer goed.

@Soothe,
Volhouden he, laat je niet kennen. We steunen je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MN beste Corinne, van die chaos kom ik niet af want ik heb ADHD. Het zal misschien wat beter gaan als ik de boel weer wat meer op orde heb maar chaos hou ik.
En dank voor je advies maar daar zat ik niet op te wachten, misschien zou je er goed aan doen mn stukje nog es te lezen en mn grens daarin respecteren.

Ik wil soms gewoon ff wat van me afschrijven zonder adviezen te krijgen over wat ik allemaal zou kunnen doen. Ook al zijn bedoelingen goed.

En Corinne, ik zie dat je vaak uitgebreid de tijd neemt om een ieder persoonlijk toe te spreken. Dat is een kracht. Je geeft daarbij ook vaak advies. Ik zou best graag meer van jou willen horen ipv dat jij anderen verteld wat ze mogelijk zouden kunnen doen. Wat beweegt jou, hoe ga jij met dingen om, waar loop jij tegen aan, slik jij nog je refusal, heb je gesprekken, waar droom jij over, hoe richt jij je leven in, hoe ga jij het aanpakken om een andere invulling te geven enzovoort, snap je. Nu lijkt het alsof je meer met anderen bezig bent en niet meer zoveel met jezelf.

Zo, nu ga ik ff langs zus 1, es kijken of ik daar bonje mee kan krijgen en dan door naar zus 4 waar ik fijn ff mee ga kletsen. Spreek jullie vast nog wel.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,

Die zit en je hebt nog gelijk ook. Dank je voor dit advies.
Komt eigenlijk omdat ik jullie nergens mee wil lastigvallen. Typisch voor mij om jullie met mijn problemen en gedachten niet lastig te willen vallen, terwijl jullie vast mij advies kunnen geven. Dom van me (toch ben ik niet blond, maar grijs en voorheen donkerbruin).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je bedoelt het heeeeel goed hoor lieve Corinne!!

We zijn allemaal weer anders en de één wil dit en ander weer dat. Mijn dochter en kleinkind hebben ook ADHD en volgens mijn dochter heb ik het ook....
Zou best kunnen. Zo gigantisch chaotisch als ik kan zijn en ben, zou het niet raar zijn :) Ik heb laatst een test gedaan voor ADD. Van de 110 vragen scoorde ik 87 positief. Iets leuk plannen vooruit kan ik ook meestal niet. Alles op het laatste moment en echt 5 voor 12 typje. Vermoeiend..... Kan me ook helemaal aan iets verliezen en dan blijft verder de boel de boel. En dan een half uur voor mannie thuiskomt vlieg ik in de rondte en dan lijkt het weer geweldig.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Corinne,
Het gaat er niet alleen om of wij (het forum) je advies kunnen geven, ook is het prettig als je af en toe wat van iemand ziet! Wel is het de aard van het beestje. Hoop dat je ook aan jezelf denkt en ons ook meer toelaat bij je, al ben ik het met Luciene eens, dat je het ontzettend goed bedoelt.
Je zit niet voor niets dagen op dit forum. Ik ook iedere vrije mainuut als het ware. Waarom? ion ieder geval omdat ik het nodig heb en jij ook. Tenslotte is het niet niks wat je flikt, zo'n periode droog staan terwijl je voorheen zoveel dronk.
Van mij mag je jezelf meer laten zien, maar dan moet je jezelf daar ook goed bij voelen. Is dat niet zo, dan maar niet. Kies voor jezelf en wat jij wilt.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...