CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Houtje,Gefeliciteerd met je twintig maanden ADB :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: Een boekje hoort er dan ook bij.Met het koor hebben natuurlijk ook Tulpen uit Amsterdam gezongen.Duizend rooie, duizend gele...Verdien jij ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Blacky,Jij zit tegen de 10 maanden aan.Ook gefeliciteerd. :present: :present: :present: :present: :present:En van mij ook tulpen uit Amsterdam: duizend gele en duizend rooie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Goh Corinne ik wist niet dat jij ook in een koor zingt wat zijn we muzikaal met zijn allen hè. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 dank jullie wel! voelt weer welkom!en terwijl ik net mijn bericht teruglas zag ik mijn onderschrift ook weer terug en die kwam binnen! Dat was ik inderdaad even kwijt, het vinden van oplossingen!!Knuffie, ik ben hier actief geweest van vorig jaar maart tot ergens eind van het jaar, toen was voor mij opeens de magie die het forum voorheen had helemaal weg en had ik zoiets van, ach het gaat goed, ik doe het op mijn eigen manier.. heb niemand nodig.. maar de afgelopen weken heb ik wel weer veel aan dit forum gedacht, ik heb er in het begin zoveel aan gehad, weet niet of ik het nu weer terug zal vinden maar dat maakt niet uit. Voor mij is het al een hele stap dat ik een week droogsta en deze donderdag heb doorstaan en verder zal het weer ouderwets per dag gaan nu... Daar kan ik wel wat steun bij gebruiken, want als ik het alleen doe stap ik zo weer in mijn oude valkuil, niemand die het ziet, niemand die het weet!Ik voel me gewoon best wel ellendig momenteel, depressief, leeg, niks, saai, bah... als ik drink dan gaat dat gevoel weg, word ik enorm actief, ga van alles doen om daarna de volgende dag nog depressiever wakker te worden.. dat wil ik dus niet meer!! maar jeetje wat kost het dit keer moeite! want liever voel ik me actief en vrolijk onder invloed dan depri, maar nog liever word ik nuchter wakker en gewoon depri omdat het zo voelt en niet omdat ik gedronken heb.. pffff, doorbijten dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Weet je Tapas,Alcohol is een korte termijn oplossing en een lange termijn probleem.Dit soort problemen heb ik met o.a. DE KEUKENWEKKER verdreven.Verder deel ik graag betonnen -en uit tegen de aloude gevreesde GREMLINS Je kunt op mij rekenen ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Tapasje, hoe gaat het met je hondje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Las ik ergens dat iemand dacht dat ik vandaag afwezig was door opmerkingen van gisteren.Nee hoor, ik laat mij niet gauw wegsturen. Maar ja, als ik niet thuis ben, kan ik ook niet hier zijn.Weet allemaal dat ik mij niet beledigd voel o.i.d. Jullie bedoelen het goed. Ik zal me wat dat betreft wat meer gaan inhouden.Vanmiddag moest ik al gaan mailen naar mijn nieuwe baas om een dag te verschuiven. De woensdag naar de dinsdag, omdat ik woensdag een sollicitatiegesprek heb in Delft. Dus werkdag woensdag is verschoven naar dinsdag. Moet ik morgen de muziekschool even bellen om door te geven aan mijn pianodocent dat ik dinsdag niet kom, omdat ik moet werken.Volgende week wordt dus weer een drukke week.Ik heb vandaag met de leverancier van mijn wasdroger gebeld. Dat ding zit de laatste tijd was kapot te rukken. Dat zou een dure reparatie worden (hij is uit garantie), maar er was wel een oplossing de was in een zak doen in de droger. Dus ga ik morgen naar de markt om daarvoor een leuke stof te kopen, steviger dan vitrage, maar niet zo dik als beddegoed en met gatig. Eigenlijk zo een stof als je die wel eens om hoofdkussen ziet. Natuurlijk moet ik dan ook een lange rits hebben. Voordeel is wel dat ik dat niet echt netjes in aan elkaar hoef te naaien. Morgen dus weer geen vrije dag.Ik heb gelezen dat het jullie allemaal goed vergaan is vandaag en dat niemand in grote nood heeft verkeerd. Gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Houtjr, gefeliciteerd met je 20 maanden!Taps, schrijf lekker weer mee. Dat gezuip ken je nou wel, misschien lukt het je dit x! Het is niet gemakkelijk maar ja, drinken is ook niet simpel, vind ik.Ben vanavond naar de AA geweest. ik ben blij dat ik gegaan ben. Ben te moe om er over te vertellen maar ik voelde me een stuk beter toen ik weer buiten stond. Zelfs nog 2 reetjes in de wei gezien, zo mooi met die ondergaande zon.En nu is het volle maan. Slaap wel allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Oh Houtje, Ik speel ook nog piano solo en quattre mains, niet echt goed, maar een redelijke middelniveau.Ik doe het vooral voor de leukigheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Ah, daarom ken ik je niet, ik ben er pas sedert eind vorig jaar!!Ik ben alvast blij dat je je welkom voellt want dat is ook de bedoeling hier, hé!!Ik schrijf ook heel wat minder dan in m'n begin periode, ook voor mij voelt het soms alsof ik het forum niet meer nodig heb! Dat ik het wel op m'n eentje kan!! Maar toch...als de gremlins komen of gewoon als ik me wat minder voel dan kom ik toch steeds weer hier terecht!! Zelfs al kan ik het moeilijk uitleggen, zelfs al voel ik me soms het 'piepertje', dan nog voel ik steeds weer de warmte en genegenheid hier op het forum!! Ik hoop dat jij dat nu ook weer zo zal ervaren en dat het je helpt in je strijd!! Depri gevoelens zijn er natuurlijk heel erg in het begin maar dat weet je toch al? Je weet toch dat dat gevoel weer anders voelt naarmate je langer ADB bent, hé!!! Je hebt zowiezo al een goede start gemaakt en dat is al een pluim waard!! Doe stille voort, ok?Groetjes van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 tja die keukenwekker, dat weet ik nog wel ja....hihihihihihi.. maar het is wel hoe ik weer moet gaan denken! zo heb ik het vanavond ook gedaan.. uur na uur, tot de winkels dicht zijn... Fran, met Tapas gaat het heel goed (de hond dus) hij is dit jaar maar 2x uren zoek geweest in het bos (hoorde ik later dat hij zeker 2 km verderop rondliep met een gejat belegd stokbrood) maar komt natuurlijk altijd weer terug, verder heeft ie 2 maanden terug een kip gepakt en moest ik er achteraan in een moddersloot... niks veranderd dus!!.. rothond.. kat Toos is inmiddels overleden en vervangen door een andere kat, Kaatje of eigenlijk KKKaatje... om het netjes te zeggen k#tkat Kaatje.. ze was van een goeie kennis van mij die in februari is overleden, een portugese kat met siamesenbloed van ruim 1 jaar oud. Ze wandelt iedere ochtend mee met mij en Tapas en we zijn al een aardige bezienswaardigheid hier in de buurt! Verder is het een kreng en regeert ze hier het hele huishouden.Ben nog steeds bezig met mijn huis te "verbouwen" Inmiddels ligt er nu een houten vloer in de huiskamer die ik via marktplaats voor een prikkie kon krijgen, alleen het leggen viel wat tegen... ben dus eigenlijk al 3 maanden bezig met de bende weer op te ruimen van na het leggen ;-]vorige week donderdag nog met mijn zatte hoofd de keukenkastjes geverfd........die moeten dus nog een keer en herinneren me meteen aan waarom ik ook alweer moest stoppen met drinken ;-].. misschien maar gewoon niet overschilderen? ik schaam me dood als ik de druipers zie op die deuren..affijn, dat is het even in een notedop, morgen meer, nu slapen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Ik ben bllij dat ik de laatste twee weken nauwelijks een gremlin ben tegengekomen. En die paar verdwaal lelijkers kon ik makkelijk de deur uitkrijgen, de katten hebben me geholden, die jagen graag, als ze wakker zijn tenminste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Goed mensen, ik moet er vroeg uit dus welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Knuffie,Las ik nu goed dat jij een Russisch meisje te logeren krijgt?Doet me eraan denken dat ik nodig mijn Russisch moet ophalen.Ik heb daar na 1986 niets meer mee gedaan en nu is het helemaal verwaterd.Zonde als je weet dat ik daar vijf jaar mee bezig ben geweest en een aardig mondje kon spreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Tapas,Welkom, jij bent dus een oudgediende die het draadje hier opnieuw komt opzoeken.Ik zit hier pas sinds maart en het heeft mij enorm goed geholpen van dik 2 flessen rode wijn dagelijks naar helemaal niets en nu reeds dik 11 weken alcoholvrij. Ik hoop dit nog lang te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Hoi Marieke, Gelukkig voor mij was onze optreden met koor een stuk leuker.Ons koor zoekt ook een pianist als begeleider, in iieder geval voor de optredens. De huidige pianiste, mijn vriendin wil zich op het dirigeren storten, want ons koor heeft echt een goede dirigente nodig. Ze gaat al polsen bij een leerliinge van haar die dat best zou kunnen op de optredens 's avonds, maar die zit nog op school en kan dus niet op de repeties aanwezig zijn, want die zijn maandagochtend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 @Corinne,Ja, je las het bijna goed, het is een russisch jongentje!! Het is de 6de keer dat hij komt en is nu 12 jaar!! Ik heb hem gisteren gebeld en hij kan bijna niet wachten om terug hier te zijn!! Ik ben z'n mama België..Goh, spreek jij ook russisch? Leuk zeg!!! Kak dila? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Hoi Marieke,Wat vervelend zeg!!!Wel begrijpelijk dat je even twijfelde voor dat glas wijn maar heel erg chapeau dat je het toch maar niet deed!!! Maar zoals m'n pa altijd zegt: hoe meer ik de mensen leer kennen, hoe meer ik van m'n dieren hou!! Soms is het wel zo, hé!!!liefs van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Danke marieke:$Het is natuurlijk altijd een extra zorgenkind maar het lukt wel, hoor!!! Hij komt nu al 6 jaar en weet intussen heel goed wat kan en niet kan! En qua psychologische steun, dat was in het begin moeilijk en dan vooral door de taal maar nu begrijpen we elkaar en lukt het wel!! Als hij het moeilijk heeft weet hij dat hij altijd bij mij terecht kan! Het is echt wel een lieve jongen, had eerst wat problemen met het grote cultuurveschil maar is het nu wel al gewoon!! Luxe went snel, hé!!Zo, nu ga ik slapen, ben zonder alco niet meer zo'n nachtmensje als vroeger!! Al dacht ik vroeger steeds dat het omgekeerd was,hihi!!!Slaapwel en tot morgen, hé!!!Knuffie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Eens een nachtdiertje, altijd een nachtdiertje, hé!!Dag Marieke, leuk nog eens met je gepraat te hebben!! Trek het je niet zoveel aan, jij bent een kanjer van een meid, dat heb je hier al genoeg bewezen!!! Tot morgen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Knuffie,'Kak' is hoe 'a sjsto dila?'Ik heb laatst mijn eerste leerboek naar beneden gebracht van zolder roeskij jazik van cheraskowa, ik kon het andere (roeskij jazik djla ininstranov stjoedentov) niet vinden. He wat ziet Russisch er gek uit in latijns schrift.Ik ben in ieder geval al weer een beetje met de letters aan de gang gegaan.Moi ruskii jazik plochoi. En dat was toch tot een redelijk niveau gestegen. Ik kon een aardig gesprek voeren. Nu ben ik alles zowat vergeten.Bij mijn Afgaanse lesneemster zit ik nu ook een beetje Afgaans te leren of eigenlijk Tasjun.Ik hen al de dagen van de week: doschamba, seschamba, tjarschamba, panschamba, djama, schamba, jakschamba (maandag .... zondag) en shripira, dat is een snoepje gemaakt van dagmelk, suiker en gemalen amandelen. Lekker, maar zoet. Vuur is lamba. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 @corinne,Spasieba charasjo, a kak wy? Paka!!! ja spat!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 28 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2007 Marieke,Jij ook welterusten.Dat was maar beginners Russisch.Eerst vroeg ik haar wat dlia betekent.Toen heb ik de titels van mijn boeken gegeven: Russisch en Russisch voor anderstalige studenten.Ik schreef haar dat mijn Russisch niet goed is.Wat zij zei is : Dank je goed, en hoe gaat het jou? Wat ze daarna schrijft dat weet ik niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 29 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2007 http://www.gezondheid.be/index...action=art&art_id=275Dit ben ik nu aan het lezen, leek me wel interresant voor menigeen...........ook voor mezelf....Val op het moment zo'n 1 a 2 keer terug per week, niet overdreven, maar toch....veel liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden