Spring naar bijdragen

Donderdag 28 juni 2007

BamBam

Aanbevolen berichten

Sorry stien, maar het is wat moeilijk om uit te leggen!! Weet niet hoe ik het zou moeten uitleggen! Het komt er gewoon op neer dat ik bericht verwacht en het niet krijg!! Sorry dat het vaag is, misschien vertel ik jullie later wel eens wat er aan de hand is nu!! Ok? sorry....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pffff, wat heb ik een hoop doorgelezen, maar ben weer bij.

Had een drukke week, maar wel voldaan.
Ik voelde me gisteren toen ik met de honden aan het lopen was, zelfs een beetje gelukkig. Zo goed voelde ik me. De alcohol is nu uit mijn lijf en er komt zowaar een beetje energie voor terug.

Mijn psychologe zei maandag, dat ik wel een moeilijk moment had uitgekozen om te stoppen, ze gaf me daar een compliment voor. Ik moest wel aan korte termijn beloningen gaan doen, maar eigenlijk beloon ik me nu iedere dag, nu ik niet meer drink.

De reumatoloog kon dinsdag niet zeggen of ik een bindweefselziekte had. Ik moest mijn bloed laten prikken op antistoffen en moet 11 juli weer komen voor de uitslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marion: van harte met je 11 dagen totaal even vrij van de alcohol. Wil je helemaal ermee stoppen of voor een tijdje stoppen? Wat je ook kiest heel veel succes erbij!! Dank je voor je reactie.

@Knuffie: Sterkte bij het wachten!!

@Charlie: Alleen lijkt me ook maar alleen. Al snap ik wel wat je bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, ik doelde op de nachtdiensten i.v.m. het je eigen gang kunnen gaan. Wij noemen het onze eigen Toko draaien zonder bemoeienis van enige andere disiciplines. Het zelf kunnen indelen, zoveel koffie of zo weinig koffie drinken als je wil enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grootste klap die ik kreeg te verwerken was mijn scheiding.
Ik raakte mijn gezin en huis van de één op de andere dag kwijt.
Ik kreeg van de rechter een brief dat ik een gevaar was voor mijn gezin
en moest mijn eigendom verlaten.
Fysiek of verbaal had ik nog nooit iemand kwaad gedaan.
Mijn enig houvast waardoor ik mijn drinkgedrag nog enigzins in de hand heb kunnen houden
was weg.

Eenmaal de sneeuwbal aan het rollen werd mijn werk waar ik sinds een half jaar in een afkeuringsprocedure was terecht gekomen beeindigd.

Altijd voor twee gewerkt, mijn lijf kapot gewerkt.
Buiten de gezamelijke feestjes om heb ik op mijn werk nooit gedronken.

Ik voelde me ingeruild voor een ander en in de steek gelaten op mijn werk.
Ik heb niet eens afscheid kunnen nemen en ben in een vreselijke depressie aangewakkerd door drank, terecht gekomen.
Deze situatie met alle gevolgen van dien, heeft een jaar of drie geduurd.
Het is bijna mijn dood geworden.

Ik realiseer me nu na 10 jaar verwerken pas welke rol mijn opvoeders hebben gespeeld in mijn vroege leven en hoe ik in het verlengde van hun opvoeding de opgelegde normen en waarden gebaseerd op louter angst heb meegesleept in mijn later leven.

Na 40 jaar het verdriet en de pijn uit een ver verleden weer voelen zijn dikwijls hartverscheurende momenten geweest.
Ik weet wat Fran meemaakt en Anna en anderen die worstelen met hun verleden meemaken en kan alleen maar zeggen dat het goed is wat er gebeurt.
En dat ik met jullie meeleef..

Goed in die zin, omdat je het verleden door er verdrietig om te zijn een plaats kunt geven in het heden.
Er niet meer om drinken maar aanvaarden dat het er is, dat het een deel van ons is van ons leven en dat wij daar nu mee kunnen omgaan.

Ik wilde geen relatie meer, het verdriet en de pijn van het beeindigen van een relatie niet meer voelen.
Alle vrouwen konden me gestolen worden.
Maar ook dat is merkte ik nadat ik stopte met drinken is de kop in het zand steken.
Maar altijd proberen de teleurstelling vóór te zijn en ontneemt iemand zijn spontaniteit.
Mensen weer vertrouwen en in het hart durven sluiten is het risico waard.
Door te verwerken werd de pijn van vroeger minder en de frequentie dat ik me rot voeld steeds korter en ik merkte dat ik me steeds minder vaak gekwetst voelde.
Ik voelde me bij tijd en wijle een gelukkig mens waar het aan niets ontbrak.

In die periode ben ik me gaan verdiepen in vrouwelijk schoon omdat ik niets maar dan ook helemaal niets van vrouwen af wist.
Ik wilde geen relatie alleen weten en praten over hoe vrouwen denken voelen en ik heb een aantal jaren op deze manier mijn leven gedeeld met vrouwen die bereidt waren met mij te praten en ik kwam er achter hoeveel mensen van mijn leeftijd alleen zijn en in eenzaamheid leven.

Het was een grote uitdaging voor een introvert en egocentrisch iemand als ik, voor iemand die anderen steeds weer monddood maakt door zijn zwijgen
Het werd een bijzondere tijd waarin ik veel te weten ben gekomen over houden van en liefde, wantrouwen en vertrouwen over twijfels en verlatingsangst, en ik kijk liefdevol op deze tijd terug.

Al met al heeft het me samen met het AAprogram geholpen mijn verslaving ver van mij vandaan te houden en relaties met mensen op langer termijn aan te kunnen.

Het heeft er allemaal toe bijgedragen dat ik een liefdesrelatie aan kan zonder bang te zijn voor de pijn of verdriet wat een relatie bij het beeindigen doet.
Daar bang of mee bezig zijn daardoor de teleurstelling vóór willen zijn maakt dat ik in de relatie geen geluk vreugde kan toe laten of permiteren.

Het delen van emoties in een liedes relatie schept een band.
Een verbondenheid die ik in mijn vorig leven nimmer heb gevoeld.
Ik dank daarvoor mijn vrouwtje met wie ik deze waardevolle momenten kan delen.
Een schat van een mens die de boodschap uit de AA literatuur heeft begrepen en nu en dan vecht met haar verleden, wat haar regelmatig dreigt in te halen.

Ik dank jullie om mij scherp te houden door te blijven schrijven op dit forum.
Ik dank de AA mij heroptevoeden.

Ik ben dankbaar voor alles wat er in de toekomst op mijn pad komt.
Ik heb er vertrouwen in.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,
Was even een PB-tje aan het beantwoorden, nadat ik alles had gelezen. Ik vind het altijd lastig om "in te breken"als er zoveel al is gebeurd vandaag.
Met mij gaat het redelijk. Ik hou het vol om niet te drinken, maar dan houd het wel op.
Ik slaap slecht, en ben daardoor heel moe. Kunnen ook nog naweeen van het ADB worden zijn.
Baal van mijn werk en twijfel of ik daar iets aan moet doen. Is dit nu wel het juiste moment op zulke verstrekkende beslissingen te nemen. Komt dit doordat ik niet lekker in mijn vel zit of had ik het anders ook gehad? Ik twijfel aan mijn gevoelens, waar die uit voortkomen....Ik ben daar nog niet achter, dus modder ik maar voort.
Als ik het forum lees ben ik niet de enige. Komt dat dan bij de anderen ook voort uit het ADB zijn/worden, was dat anders ook gebeurd??

Volgens mij heb je nog geen antwoord gegeven op mijn vraag van gisteren hoe het met je dochter gaat. Zijn de bloedingen al verminderd of gestopt? Heeft ze nog veel pijn?
Kanp van je hoe je het allemaal opvangt hoor! Ik snap het wel, het is je dochter dus je gaat daarvoor tot het uiterste, maar ondertussen moet je het wel opbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie

Ons verwachtingspatron draagt vaak niet bij aan ons geluk.

Als je dat lang verwachte bericht toch nog ontvangt vergeet dan niet van blijheid je bezorgdheid te uiten.

Maak goede afspraken zodat je niet onnodig bezorgd hoeft te zijn in de toekomst.

Rudy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb momenteel geen geduld voor een trage PC. Gelukkig doet de mijne het nu (afkloppen!!) zoals het moet. Heb geen geduld voor niks momenteel.

Soothe, je leest vast wel mee op dit moment of later. Ik hoop dat het goed met je gaat en dat je weer gauw op het forum mag. Misschien strijkt de moderator over zijn hart en mag je er al eerder op.
Van mij mag je.
Hoop dat je de alcohol weer kunt weerstaan en weer opnieuw kunt beginnen. Ik hoop dat als ik je weer lees op het forum, dat je dan weer een hoeveel dagen ADB bent.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem

ze heeft nog regelmatig pijn, en nu is haar bloeddruk ook veel te hoog, dus afwachten maar weer.

En ik denk dat al die gevoelens mede te maken hebben met het AdB zijn. De ene keer slaap ik goed, de andere keer heel slecht, kan ik al mn gedachten ed gewoon niet stopzetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, gefeliciteerd met twintig!!!! maanden ADB
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Blacky, jij met bijna 10 maanden ADB!
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...