Spring naar bijdragen

5 juli 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sandra, mazzelaar... ;)
ik nog twee dagen... met meer dan de helft van de collega's al op vakantie... pffft af en toe ben ik echt versleten moe, niet normaal. Nou ja, mijn tijd komt ook nog wel. "Ook dit gaat voorbij".
Ben wel blij met mijn drankloze bestaantje nu, scheelt toch een hoop tijd, geld en moeite! Praktizerend alcoholist zijn is een 24-uurs baan, ik zweer het je. Mooi geen last meer van.
Voor iedereen een fijne dag gewenst, en zo droog mogelijk (van binnen én van buiten)! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen iedereen ,
hier in belgenland weer eens regen , een mens zou er depri van worden .
voor de rest met mij alles redelijk ok,
charlie hiep hiep met de verjaardag van je kleine manneke :musicnote:
wens iedereen een fijne dag toe
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regen- en onweersbuien, vanmiddag opklaringen en meest droog

Vanochtend vallen er nog steeds enkele buien, maar de zon breekt ook af en toe goed door. In de loop van de middag neemt de buiigheid van het westen uit verder af. De middagtemperatuur ligt met een graad of 18 opnieuw ruim onder de normale waarde voor deze tijd van het jaar. De wind is meest westelijk en matig, aan zee krachtig, 6. Vrijdag passeert een storing ons land en dat gaat gepaard met regen en vrij veel wind. De zuidwestenwind wordt vrij krachtig en aan de kust en op het IJsselmeer hard. In de middag komen er enkele opklaringen en de temperatuur wordt dan ongeveer 18 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeimorgen allemaal

Hier ook hiephiephoera laatste werkdag alleen was dat dus ook steevast mijn zuipdag, dus meer hiep-hiep-geef-mij-kracht-vanavond-dag vandaag, maar dat gaat wel lukken nu!

op mijn werk wordt het, net als de rest van de week al was, een oh-wat-lopen-we-allemaal-te-stressen-dag. Volgende week gaan we verhuizen, maar het nieuwe pand moet nog geverfd worden en ziet er nog niet uit.

Ik werk als deelnemer op een werkproject voor mensen met een psychische achtergrond, een grafisch bedrijf wat toen ik er kwam bestond uit 5 vrijwilligers en 2 pc-tjes, en nu 6 jaar later uit 30 vrijwilligers en dure mac's en grote digitale printers, maar nog steeds in datzelfde kleine pandje waar we toen begonnen... dat we elkaar de hersens af en toe niet inslaan is bijzonder. Iedereen werkt trouwens parttime hoor, 6 a 8 mensen per dagdeel.

Het is een werkplek met een heel goeie sfeer, wij zijn eigenlijk niet anders dan ieder ander bedrijf maar omdat de mensen die er werken net wat kwetsbaarder zijn is de sfeer veel menselijker. Een respectvolle werkplek waar rekening gehouden wordt met ieders beperkingen en ieders krachten, waar je fouten mag maken en mag leren van die fouten, er is geen haat en nijd, geen gekonkel, je mag conflicten hebben want daar leer je van, een levenslessenleerwerkplek dus.

Ik ga vandaag of belettering plakken in een museum, of kaarten uitprinten maar of ik dat na mijn fiasco van gisteren moet doen weet ik niet, of ik mag weer verfen hoera. Hondje is uit logeren dus ik heb de hele dag de tijd en zal vanavond dan ook wel van mijn hoeven storten...

maar ik ga ervoor, mijn 2e zuiploze donderdagavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,
ik probeer elke dag alle berichtjes te lezen,vaak is er zoveel waar ik op zou willen reageren dat ik niet weet waar te beginnen.Daarom nu maar een berichtje tussendoor
Elke dag heb ik zeker een keer vreselijke trek.Het vechten tegen de trek vind ik zeer moeilijk,de eierwekker zetten spreekt mij niet aan,heb echter nog steeds geen goede manier.Vandaag vrij genomen want ik voel dat ik tijd voor mezelf nodig heb,ga zo ff lekker winkelen.volgende week gaan we op vakantie.Zeer nodig,maar zit dan zonder internet.het idee dit vangnet 2 weken te moeten missen maakt dat ik me minder op de vakantie verheug dan zou moeten.ook de behandeling komt dan stil te liggen terwijl ik nog maar net begonnen ben....dit voelt allemaal als een te groot risico op dit moment.
@ Tapas :succes met je huis ,ik geniet van je beschrijvingen,komt vast goed op je werk vandaag.
@ gemotiveerd,lief dat je laatst nog aan me dacht terwijl ik niet meeschreef
@Twan,aangenaam kennis te maken,ik begrijp dat we onze eigen weerman hebben(je weet zeker niet of het eind volgende week in beetje mooi wordt in de Ardennen)
@ Blacky,ja die Belgen hebben net zo'n slecht weer als wij hier,fijn dat het redelijk ok is
@water Sandra Anne,ook good morning en een fijne dag gewenst.
@Charlie gefeliciteerd hoor
@ moesje,ik heb je een pbtje gestuurd,was gisteren net weer naar mijn bedje terug(had meer dan een uur zitten lezen in mijn nachthempie op blote voeten in de kou)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies, ik weet niet waar je heen gaat op vakantie maar wie weet kan je ergens een internetcafe vinden daar in de buurt of als je op een camping zit kun je misschien een deal sluiten met de campingbaas dat je af en toe op zijn computer mag :)... of effe snel zo'n telefoon kopen met internet erop, hoewel, dan zit je daar weer een jaar aan vast denk ik..

Geniet vandaag van je vrije dag, ga lekker shoppen en bedenk plannen die je uit kunt voeren als het te moeilijk wordt in de vakantie.

dat trekgevoel ken ik hoor, heb het iedere avond nog, vandaar dat ik zo hard aan het klussen ben hihi. Ik probeer gewoon te denken, vandaag drink ik niet, morgen zie ik wel.. en dat iedere dag weer. Dat hield ik normaal dan ongeveer een dag of 5 vol, dan schonk ik mezelf weer even helemaal vol (de hele weekvoorraad gewoon in 1 avond-nacht wegwerken) om weer opnieuw te beginnen met tellen.. verder dan 4 a 5 dagen kwam ik al een tijd niet meer.. nu wel, dag 13!

ik denk dan vooral aan de katerloze ochtenden en het weten dat ik me beter ga voelen en dat als ik nu fouten of blunders maak dat dat niet komt door drank of een kater... maar gewoon door mezelf!

sterkte vandaag en het schijnt al met al ook best zonnig te worden dus je hebt een goeie dag uitgekozen om vrij te nemen!

Charlie, gefeliciteerd met je kleinzoon

iedereen een fijne dag, ik ben weg, tot vanavond ergens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey tapas,
ja een internet cafee dat had ik natuurlijk ook al bedacht,ik hoop dat er daar een is.Ik ga naar de Belgische Ardennen,een klein plaatsje maar.
zo'n telefoon doe ik maar niet,want ik vermoed dat dat toch te prijzig wordt.

Ik struikel inderdaad ook nog regelmatig door de trek,maar ik moet zeggen dat ik na elke keer wel vastbeslotener wordt.Als ik dan lees dat jij nu van 4/5 dagen naar de 13 bent geeft dat echt moed.
Misschien moet ik ook maar een klusje gaan doen hier in huis net als jij.....haha.....(..we wonen hier net een half jaar en na zo'n verhuizing is de zin eigenlijk een beetje weg.....) er is best nog een en ander te doen....was ik maar niet zo onhandig......

zo eerst fff as the world turns kijken en dan shoppen!!!!!!!

allemaal good luck vandaag........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Net terug van shoppen,nu fff wat schrijven en dan aan de poets.ben me fff 5 kilo aangekomen,waardoor alles een flinke maat groter moet.3 goede koopjes gedaan(het lukt me alleen niet een broek te kopen)Eigenlijk moet ik op mijn lijn gaan letten.......maar zolang ik nog niet echt adb ben durf ik me niet te wagen aan Sonja Bakker of zo..
marja ,je doet het hartstiike goed
Marieke 44,fijn dat je er ook weer bent,met je 7 maanden ben je toch echt 1 van onze koplopers!!!!!
heb je de markt droog kunnen houden????
Tis in elk geval mooier weer dan gisteren,zo met een beetje zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal,

Charlie gefeliciteerd met klein mannetje. Mijn groot mannetje (echtgenoot) is vandaag jarig. Dus ik krijg in delen 6 man te slapen. Ik zei net tegen iemand 7 maar dat is er één te veel. Dus ik heb het wezenloos druk. Gaat goed met me, zie jullie later tussen de bedrijven wel door.

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, gefeliciteerd met je kleinzoon en wat fijn dat je je huis verkocht hebt.

Soothe en Ferry, volgens mij nog een week voor jullie.

Ik kan de laatste tijd niet zoveel op mijn computer, want de zoon van mijn man is hier veel. Bij hem is alles afgesloten, omdat hij 8 maanden geen salaris heeft gehad. Hij heeft het kort geding gewonnen tegen zijn werkgever en heeft het salaris nu ontvangen. Dus binnenkort heb ik de computer weer voor mij alleen en kan ik weer volop mee schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
@Lucienne:leve jou eigen independence day!!!!
@Fauve,welkom ,ik ga zometeen je verhaal bij wie is wie lezen,en ja je zit op ditjes en datjes
@hallo sneeuwwitje,jammer dat je minder op je computer kan,gelukkig lukt het wel af en toe
@ marieke,fijn dat je lekker gemarkt hebt...........maar wat zeg je nu,jij bent juist 5 kilo afgevallen.....mijne zijn er juist aan omdat ik op dit momment wel de hele dag kan eten.Was altijd een maatje 36,na de kids ook wel een 38,ik heb nu 2 dingen in maat 40 gekocht!!Goed maar beter wat meer eten,dan drinken............misschien krijg ik met eten ook gauw weer een gewoon ritme.
Ok je bent misschien geen koploper maar ik vind je wel een topper.grt Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo sneeuwwitje,
ik zie dat marieke net off line is gegaan:ik permiteer me maar de vrijheid om te reageren:
de kans dat je weer gaat afvallen is denk ik heel groot,zonder de drank cal.Ik zie dat je vanaf 18 niet drinkt,merk je al verschil in je gewicht?Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ook weer thuis en uitgeteld.. maar het nieuwe pand begint langzaamaan te transformeren in een bedrijfsruimte ...

wat dat lijnen betreft, ik was gigantisch aangekomen vorig jaar toen ik de eerste keer stopte met drinken, woog toen 96 kilo, toen ik was gestopt met drinken ging ik vreten.. dat schoot ook niet op dus toen ben ik maar helemaal gezond gaan doen.. nu meer dan een jaar verder is er, ondanks dat ik langzaamaan weer meer ben gaan drinken, nog steeds 20 kilo af. Van maat 46 naar maat 42. Gewoon door gezond te gaan eten en te gaan hardlopen!!!

Deze donderdag ga ik wel redden alhoewel er ergens een duiveltje zit die wel zegt meid, maakt het uit, je hebt zo hard gewerkt, je hebt wel een lekkere borrel verdiend hoor!!.. maar gelukkig zit er ook een stemmetje dat zegt, ben je gek, wat schiet je daar nou mee op, ben je morgen verrot, wat heb je daar nou aan...

Nou, ik ga even eten scoren bij het turkse winkeltje hierachter!.. daar verkopen ze gelukkig geen drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja meer honger heb ik ook,maar met de energie is het nogal verandelijk,de ene dag kan ik alles aan en de andere dag wil ik luilakken.Ik wenste dat ik van sport hield.Dat is dus een tip:sporten.Alleen helaas moet ikzelf bekennen dat ik er zelf niet gek op ben.Maar elk afval programma adviseert ook sporten.
Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey tapas,
Ja je gaat je donderdag halen hoor......neem ipv een borrel iets lekkers met veel knoflook.Haha.
Goed dat je dat met je gewicht zo hebt aan kunnen pakken.Ik heb het idee dat ik fff aan iets anders verslaafd moet zijn om dit te laten lukken,maar mijn buik zit me nu al een week of wat echt in de weg.Zoals ik net al zei,sporten vind ik verschrikkelijk.....dat helpt niet echt om dat op te pakken.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mies, ik ben ook niet meer zo gek op sporten, maar omdat ik mijn honden uit moet laten betrap ik me erop dat ik veel verder met zo loop nu ik geen kater meer heb.
Ik zou nog wel graag weer gaan volleyballen, dat heb ik meer dan 20 jaar gedaan, maar helaas kan ik dat niet meer.

Tapas, ik weet nog van eerder, dat donderdag jouw drankavond was. Ik ben ook een binge-drinker net als jij, Ik kan zo 3 of 4 dagen niet drinken, maar dan drink ik in een keer voor 4 dagen tegelijk en kan ik niet meer stoppen. Ik ben nu met dag 18 bezig, dacht zostraks dag 17 maar ben er al weer een verder en het bevalt me uitstekend.
Tapas laat je niet verleiden hoor vanavond, door de drankduiveltjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...