Spring naar bijdragen

5 juli 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

Allemaal goeden avond,

Ik ben er weer.
Ik heb vandaag lang uitgeslapen tot na 12 uur.
Heb even ontbeten en ben dan naar miijn Afghaanse vrouw geweest om NL les te geven.
Toen haar man en de andere 2 kinderen thuis kwamen was de les ook over. Haar man heeft toen met onze boormachine enkele gaten geboord om planken te kunnen bevestigen. Ondertussen heb ik met de kinderen gespeeld. Ik was vergeten hoe moe je kunt worden van spelen met 3 kleine kinderen. Daarna nog een eigengemaakte pizza gegeten en naar huis gefietst.
Daar zat mijn zoon aan de computer. Dus ik moest wachten tot nu voordat ik er aan kon.
Ik ga zo eens even kijken wat jullie allemaal geschreven hebben.
Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, voor mij is het weekend begonnen. Ik ben bekaf! Wist in de trein niet hoe ik mijn benen moest houden, zo moe ben ik. Nu even op de bank gezeten, benen omhoog en het gaat langzaam beter.
Heb de laatste dagen enorm veel last van hoofdpijn en spanning in mijn schouders. Voorheen hielp een borrel me goed om me (kunstmatig) te ontspannen. Dat kan nu dus niet meer en ik moet bekennen dat het moeilijk is om die spanning op natuurlijke wijze kwijt te raken. Mijn hoofd zit vol met allerlei gedachten, ik ben hondsmoe... een vicieuze cirkel dus. Toch wil ik niet drinken, maar de gedachte aan die borrel....Maar ik realiseer me dat het niet bij die ene zou blijven.Ik ben namelijk in de stemming om dan zeker een veelvoud van die borrel achterover te slaan. ik zou uiteraard goed slapen, maar 's-ochtends, daar moet ik dan weer even niet aan denken.
Merk dat mijn dochter ook wel op me let nu mijn man weg is. Gisteravond had ik het niet helemaal helder wat haar plannen waren de komende dagen. Toen vroeg ze of het wel goed met me ging, m.a.w. heb je niet gedronken? Ik antwoordde dat ik niets gedronken had. Denk wel dat ze me geloofde.
Ik heb nog een blaasapparaat ik huis. Heb in het verleden al tegen haar gezegd dat ik bereid ben om te blazen op dat ding als het haar gerust stelt. Tenslotte heeft ze alle reden om nog niet optimaal zeker van mij te zijn. Ben ik ook niet. Toch nog maar een keer tegen haar zeggen dat ik bereid ben om het te doen voor haar.
Ondertussen zit ik hier broodnuchter op de bank te wezen en ik neem vanavond ook die eerste niet.
Morgen stel ik me datzelfde doel.

Groeten,

Aangepast: veel typfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandra,
Je gaat goed, nog 2 dagen en je bent een maand ADB. Volhouden en laat die eerste staan.

@Water,
Ik ben het helemaal met je eens, die 24uurs taak moet ik ook niet meer.

@Blacky,
Hoe is 't met de poezen?

@Anna, Twan,
:rose:

@Tapas,
Lijkt me een leuke baan die je hebt. Heb jij een grafische studie gedaan?
En je tweede donderdag zit er bijna op. :present:

@Mies,
Hoelang ga je op vakantie?
Als je trek krijgt, vecht er niet tegen, maar accepteer dat die er is, ga een glas water of fris drinken en bedenk daarbij dat die trek wel overgaat. En als het echt veel te erg wordt denk dan hardop 9 keer STOP, niet 8 en ook niet 10 keer, maar 9 keer STOP. Je zult zien dat het helpt.
En als je hier aan de computer hangt, kun je ook niet drinken.

@Marieke,
:moon:
Geef straks maar een verslag van de vergadering.
Wat zullen ze spelen? Am G F E D

@Marja,
Dag 5 is bijna om.

@Luciene,
Gefeliciteerd met je grote ventje. En worden het pyamafeestjes??:D

@Fauve,
Je zit inderdaad op de dagdraad bij de ditjes en datjes en dagdraad. Welkom.

@Marion,
Wat goed dat hij het kort geding heeft gewonnen, eindelijk de centen waar hij recht op heeft. 't Werd tijd.
Hij kan dus nu terug naar zijn eigen woning. Hopelijk is het de laatste keer dat hij dat meemaakt. Heeft hij trouwens al een nieuwe baan?
En volhouden hoor, je kunt het.

@Gem,
Weet je: even rustig op de bank zitten, pak een moment van de dag, bekijk het even goed en laat het dan achter je, doe dat met elk beeld van de dag dat in je opkomt, als er een beeld is, waar je nog wat mee wilt, parkeer het dan en roep het volgende beeld op. Ga zo door tot je de dag verwerkt hebt.
Pak dan een lekker glas water en begin aan de avond. Lekker eten, beetje hier hangen, TV kijken.
Toch fijn dat je puberale dochter bezorgd is om je. Daarmee geeft ze aan dat ze van je houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,
Goed van je dat je met je vijfde dag bezig bent! Op naar de week!!

Marion,
jij gaat ook alweer even lekker!

Mies,
zet hem op!

Sandra, alweer bijna een maand!

Luciene
Gefeliciteerd met je grote mannetje
:present:

Charlie,
Proficiat met je kleine mannetje :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik voel helemaal met je mee.. zin in een borrel en al had ik geen zin dan was het nog zo ontzettend de gewoonte, laatste werkdag, borrelen!!!!

we doen het lekker niet!!!!

wat die spanningsklachten betreft, daar weet ik alles van, toen ik vorig jaar maart stopte met drinken kreeg ik alles tegelijk, rugpijn, scheuten in mijn nek, hoofdpijn, spastische darm.. pfff wat was ik beroerd, ook omdat ik niet meer kon drinken om me te ontspannen.. echt alle losse klachten die ik normaal in een jaar voorbij zag gaan waren er allemaal tegelijk, fysio, codeine met paracetamol hielpen me toen door het ergste heen.... hardlopen, oftewel sporten, bewegen, fietsen enzo helpt wel wat om op een andere manier de spanning af te laten vloeien! Dit keer valt het gelukkig allemaal mee tot nu toe maar heb ook nog geen tijd om te ontspannen hihi, nog even mijn vloer boven afmaken!

Corinne, oorspronkelijk kom ik uit de zwakzinnigenzorg, heb in de oertijd ooit HBO-J gedaan, heet nu geloof ik SPW ofzo, ik was groepsleidster... en daarna voornamelijk wao-er. en tussendoor uitzendkracht met 12 banen en 13 ongelukken tot ik na anderhalf jaar dagbehandeling hier terecht kwam. In de tijd dat ik op dit grafisch buro werk heb ik een omscholing mogen doen, dus nu ben ik grafisch geschoold en verder leer ik veel in de praktijk. Ik wou dat ik dit eerder had gedaan, het is echt helemaal mijn ding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Dus als ik wat kaartjes te drukken heb, moet ik bij jou aankloppen.
Jij ben dus ook creatief.
Drukken lijkt mij een leuk vak, alleen tegenwoordig doen ze veel met de computer.
Ik heb eens een tijdelijke baan gehad als inkoopassistent bij een bij een bedrijf dat allerlei knoppen maakt voor o.a. metro's. Al die knoppen om zo'n metro te bedienen hebben opschriften. Dat deed de grafische medewerkster met de computer. Vervolgens moesten die opschriften met de hand ingekleurd worden met verf. Daar heb ik nog een keer bij geholpen, omdat er een spoedbestelling was en haar collega een paar dagen vrij had. Dat was leuk om te doen. Voor die spoedbestelling zat trouwens iedereen beneden in het magazijn knoppen samen te stellen: de directeur, de hoofdboekhoudster en haar collega, de magazijn jongens uiteraard, de inkoper en ik. Dat was echt leuk, ondertussen werd er verteld en moppen getapt.
Ik vind de werksfeer heel belangrijk, je presteert gewoon meer als je leuke collega's en leiding hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Ik ben niet zo thuis in NL opleidingen, maar HBO J staat toch voor HBO Jeugdwerk?
SPW staat voor zover ik weet voor Sociaal Pedagogisch Werk.
Om de zoveel tijd krijgt alles een nieuwe naam met een nieuwe afkorting.
Destijds was het zwakzinnigenzorg, dat mocht niet meer, want dat had een negatieve klank, dus werd het geestelijk gehandicaptenzorg, dan werd het weer verstandelijk gehandicapt, en wie weet heeft het nu weer anders, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.
Iedere keer als iedereen weet wat ermee bedoeld wordt, veranderen ze zoiets van naam.
Vroeger werd je kinds, dan seniel, vervolgens dement en nu heb je Altzheimer (en de alcoholisten Korsakoff). Allemaal van 't zelfde laken een pak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wij hebben geen drukkerij, we zijn inderdaad helemaal van het computertijdperk, dus ontwerpen op de mac (computer) en dan digitaal afdrukken via een printer. Dat kunnen kaartjes zijn voor geboorte-bruiloft ed maar ook nieuwsbrieven, veel visitekaartjes en hele huisstijlen ontwerpen. menu's voor restaurants, en tegenwoordig kunnen we ook beletteren, erg leuk om te doen, zo hebben we dus een tijd geleden voor het dolhuys, een museum hier in Haarlem, een wand beletterd met een gedicht erop. Ziet er mooi uit!

Zoals jij het met die knoppen beschrijft dat hebben wij soms ook, veel te vouwen en te nieten en dan zitten we met z'n allen te werken en moppen te tappen enzo.. erg gezellig. Net zoals we vanmiddag met 8 man aan het verfen waren in het nieuwe pand.

Ja ik ben redelijk creatief maar heb daar tot 7 jaar geleden nooit iets mee gedaan. Toen kwam ik op een schilderatelier en daar waren ze allemaal zo enthousiast over wat ik maakte, dat was een rare gewaardwording... ik heb toen 2 jaar heel intensief geschilderd en daarna was het over, kreeg een soort faalangst ofzo, alles moest mooi worden en de lol ging er vanaf... vond het digitale leuker, gecombineerd met fotograferen... maar nu ben ik dus bezig om een atelier in huis te maken en wie weet ga ik dan weer heel voorzichtig proberen te schilderen.. maar dan echt voor mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Schilderen kan ik niet, alleen oppervlakten.
Toch ben ik erachtergekomen dat ik best redelijk kan tekenen.
Doordat ik aan buitenlandse vrouwen les geef, moet ik af en toe een tekening maken van welk woord ik zeg. Dat gaat niet altijd met gebaren, dus maak ik een tekening. Zo heb ik vandaag nog even een vliegtuig en een helicopter getekend voor de kinderen, niet perfect, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben d'r weer, weer een stukje vloer verder.
Klopt, zwakzinnigenzorg, mensen met een verstandelijke handicap en daarna mensen met een ontwikkelingsachterstand en nu heet het geloof ik weer anders hihi, mensen met mogelijkheden of zoiets vaags

HBO-J staat voor Jeugdwelzijnswerk is nu geloof ik sociaal pedagogische hulpverlening.

het is net als met banen kijken, met al die omschrijvingen die ze nu hebben office manager, was dat vroeger niet gewoon een administratieve kracht? of secretaresse? of sales manager.. ik zie door de bomen het bos niet meer... officieel ben ik DTPer, desk top publisher, oftewel beeldschermontwerper

en Tapas? zo heet mijn hond. Mijn hond is een ex spaans zwerfmonster en heette toen hij 4 jaar geleden naar Nederland kwam eigenlijk Balthazar, maar dat zag ik mezelf niet roepen in het bos. Dus toen ben ik op zoek gegaan naar een spaanse naam met a's erin, en uiteindelijk werd het Tapas. Past goed bij hem want hij is dol op eten.. een eigenwijze neppodenco met bananen in zijn oren die erg makkelijk in de zwerfstand schiet, wegloopt en laatst dus zelfs 2 km van het uitlaatbos vandaan gesignaleerd is met een belegd stokbrood in zijn bek, had een picknicker dus echt wel pech, broodje gejat!

In huis is het de liefste rustigste hond die er is, kan met alles, mensen, kinderen, gekken, andere honden, maar buiten is het een ramp, mijn zakken vol met rodi-worst en dan nog smeert ie hem regelmatig in het bos om iets lekkers te zoeken. Op zich niet erg want 9,9 van de 10 keer komt ie weer terug.. als HIJ zin heeft helaas, maar hij komt terug!

Ik heb ook nog een kat, een portugese kat, met 3 weken gevonden in een vuilcontainer samen met broers en zusjes. Door mensen in portugal grootgebracht met de fles en opgevoed door de honden daar en nu zit de hele familie hier in Nederland, de kattenfamilie dan. Die kat is een erfenis van een overleden vriendin, en een rampenplan, als ze haar zin niet krijgt dan tilt ze haar staart op en pst.. of ze hangt met 4 poten en haar tandjes in mijn blote benen, en sochtends moet ik eruit als ze honger heeft, dan snuffelt ze net zolang met die snorharen aan mijn gezicht tot ik wakkergekriebeld ben.

affijn, mijn leven wordt dus eigenlijk door mijn dieren bepaald merk ik als ik bovenstaande teruglees.
grmpfff erg wel eigenlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Tapas,
Ik heb in een ver verleden ook HBO-J gedaan. Alleen 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan en tijdelijke banen, toen in de verzekeringen belandt! Al heb ik er nooit echt in gewerkt, ik ben toch blij dat ik die opleiding heb gedaan, alleen al doordat ik breder kijk dan mijn collega's in het verzekeringswezen. Wanneer heb jij je opleiding afgerond? Ik in 1983 in Rotterdam.

Corinne: de "J"is van jeugdwelzijnswerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Leuke beesten heb je. Een hond die zich zomaar een paar dagen drukt en wie weet waar uithangt. En een eigengereide kat die aan je benen hangt.
Wij hebben ook twee katten. Nu zijn ze een jaar. Ze komen van de zwerfkatten opvang uit Rotterdam. Het zijn twee zussen en als ze de kolder krijgen, rotzooien luidruchtig door het hele huis. Slaapkamerdeuren moeten dicht, want een van hen krijgt de klerenkasten open en haalt de kleren eruit.
Diezelfde mag ook al niet in de slaapkamer omdat ze net zolang zoekt tot ze je tenen vindt, waar ze dan gezellig haar tandjes inzet, wat je al niet lekker vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Jij ook al HBO J. Heb je dat gestudeerd aan de Sociale Academie in de Nieuwstraat in Rotterdam?
Daar woonde mijn man aan de overkant. In de weekends was ik bij hem, en als er een feest was in de Sociale Academie, dan noemde we ze de Asociale Academie. Hoe later het werd, hoe harder de muziek tot een gat in de nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond tapas en anderen ,
podenco mooie en slimme honden maar in spanje hebben ze tot mijn spijt geen mooi leven ;-((
corinne met de poesjes alles oke ze groeien en stoeien het is een plezier ze bezig te zien .
ik momenteel in mijn heel stille periode , stilte voor de storm ??
ik lees jullie wel maar heb soms het idee dat mijn hoofd leeg is ;-(((
ik denk dat het vandaag gremlin dag is want ik heb ook al zin gehad maar zou zonde zijn
ik ga jullie laten op tijd mijn bed in vandaag en morgen gelukkig laatse werkdag
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,
Nee dat was niet daar. Ik ben geeindigd in de Graaf (floris?) straat. Halverwege de opleiding zijn we van gebouw gewisseld. Daarvoor zat het in een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg.
Een hele ervaring voor een meid uit een piepklein dorp, zo in de grote stad!
Alleen de trams al en hoe je je moest vasthouden om niet om te vallen als die een bocht omgingen...
Ik heb daar heel erg aan moeten wennen.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,
Ga maar lekker slapen en laat die gremlins buiten op de stoep ziten. Het is vies en kil weer, daar kunnen ze niet tegen. dan jij in je lekkere warme bed...en morgen weer lekker uitgerust opstaan!
Welterusten en succes morgen met je laatste werkdag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Graaf Florisstraat, een zijstraat van de Heemraadsingel (als ik me niet vergis).
Daar fietste ik wel door als ik van het station naar mij werk op de Mathenesserlaan ging.
Als je uit een dorp komt is Rotterdam wel een avontuur. En van je van de stilte in de drukte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen

bedankt voor alle felicitaties!! Klein manneke is vandaag gigantisch verwend!! Hij was er beduusd van!
Helaas had zijn mamma heel erg veel buikpijn, maar wilde niet het ziekenhuis bellen omdat haar mannetje jarig was....
Verder is vandaag mijn kat gesteriliseerd en mn hond voor zn jaarlijkse APK naar de dierenarts geweest..Gelukkig helemaal gezond, maar wel is mn portemonnee lichter!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
De Graaf Florisstraat, was geen zijstraat van de Heemraadsingel. Daar zat het gebouw eerst in de buurt.
Ik weet niet precies meer hoe die straat heette.
Inderdaad het was wel een cultuurschok. Toch wel een leuke tijd, al is het goed voor mij geweest om niet in die branche werkzaam te zijn. Veel te soft voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...