Spring naar bijdragen

woensdag 11 juli


water

Aanbevolen berichten

Sandra,

Recht in mijn armen. Ik heb hem sinaasappel/abrikozensap gevoerd, nu is hij verschrompeld en in de vuilcontainer. 't Zal hem leren. De anderen mogen een voor een op zijn begrafenis, komen, dan wacht hun een gelijkaardig slot in de hel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Sandra,
Ja, gelukkig alles oké, behalve nog steeds snel moe gaat het heel goed met me,
De eerste dagen waren moeilijk (nerveus, nachtzweten) maar er op terugkijkend viel het me toch wel mee.
Wat me ook alles meevalt is dat ik redelijk goed slaap. Ik was bang dat dat langer zou duren, ik hoor onder andere Gem, daar ook over.
Dus al met al mag ik zeker niet klagen, maar ik ben dus wel veel op het forum omdat dat me houvast geeft.
Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,
Ik denk dat voor de meeste onder ons het de eerste paar dagen moeilijk was. Ik had met name last van buikpijn. Mijn buik was opgezwollen, eerste 3 dagen heb ik inderdaad veel gezweet en sliep ik ook weinig, daarnaast had ik ook last van mijn geheugen, ik kon namelijk niet op woorden komen. Na een week was mijn buikpijn weg en pas na drie weken functioneerde mijn geheugen geleidelijk beter. Nu ik na 5 weken merk ik dat mijn oude communicatieve vaardigheden redeljk weer terug komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jullie Gremlins noemen, daar heb ik nu nog geen last van gehad.
Het gevoel: "Ik doe een moord voor een koud biertje", (en meer biertjes), dat herken ik wel. Vroeger zat gehad, en ik maak me geen illusies dat ik dat niet zal beleven.
Ik kende alleen de term niet die jullie daar voor gebruiken.
Ik hoop dat gevoel vóór te blijven door veel hier te zijn.
Ben er wel een beetje bang voor..
Heb wel eens gehoord over de term "graving". Is dat hetzelfde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

Krijg je wat last van verstopping? Ik had dat ook. Tip eet vezelrijk voedsel, bv rauwe groenten, volkoren-of tarwebrood, desnoods zemelen en kiep 's morgens direct na het opstaan 1 of 2 hele bekers water door je keel, dit laatste brengt je darmen op gang.

Verder merk je wel dat je je steeds beter gaat voelen zonder het gif in je lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, mijn geheugen, dat was ik bijna vergeten, haha
Concentratie stoornissen daar heb ik al heel lang last van.
Dat wordt wel beter ook omdat ik rustiger ben.
Als ik iets uit de kast pak wat op is, schrijf ik het meteen op mijn boodschappen lijstje..dat zegt genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Nee, geen last verstoppingen maar wel van dat je lijf gilt om alcohol, meer dat graving-gevoel dus de grimlins waar marja over heeft. Het is puur de verslaving die gilt op gevoed te worden. En dat gevoel komt en het gaat weer weg. Dat heb ik sedert vanmiddag en tot nu toe nog geen druppel gedronken, wel veel water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond marja ,
ik denk dat gremlins momenten zijn dat men zin heeft in drank ??
graving is dacht ik idem ??
gremlins komt van ppff dat ik het niet weet eigenlijk ;-((
beestjes welken men nat maakt en meerdere worden zoiets ??
groetjes blacky
ps weet dat een gremlin met drank te maken heeft want de adb´ers sturen ze altijd door :-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe,

Hier is het best wel goed te noemen.
Man en Zoon zitten in Apeldoorn voor de wandel-4-daagse en dochterlief is vanavond oppassen bij de buren. Ik zit hier dus rustig alleen met de katten en die slapen momenteel.
Mijn ogen zijn vandaag wel moe geworden dus heb ik mijn echte leesbril vanavond nodig. Ik heb nl. de hele dag beeldschermwerk gedaan en dat weten mijn lodderige ogen nu. Lastig, want nu moet ik steeds brilletjes wisselen.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne
ik heb bewondering hoe je iedereen even bij langs gaat en een positief berichtje geeft echt petje af:present:

Gem
je klaagt dat je nog zo moe bent maar het is ook niet niks al die jaren drinken......toen ik nog elke dag dronk en ging minderen heb ik toch zoveeeel geslapen. Maar ik zag dat als helingproces van mijn lichaam en heb er gewoon keer op keer aan toe gegeven tot ik me fotter ging voelen. Sporten kan het proces versnellen dus veel wandelen en fietsen als je niet van een sportschool houd. en veel water drinken.
Nu zijn het meer de kremlins die ik moet verslagen als ik droog sta en dat lukt me nog steeds niet voor lange periodes.
Jij kan drank IN HUIS hebben...wow...dat kan ik dus echt niet..dan haal ik het niet ..dus jij bent veel sterker dan je wilt geloven...alsik nu drank in huis had zou het mis gaan.
:lips:

Sandra
flink van je dat je het al 5 weken vol hebt gehouden..je bent heel ver op weg...en dat gewoonte moment waar je normaal een drankje zou nemen is moeilijk maar net als je zegt..nee zeggen tegen de eerste.
Taart eten heb ik ook erg veel gedaan toen ik mijn eerste 5 maanden haalde in 2001 en de kilo's ben ik pas na jaren weer kwijt geraakt...nu eet ik liever fruit daar zit ook suiker in maar dan gezonder..ok al heb ik wel zin in taart..patat...chocola etc etc

En dat idee van Corinne om jezelf een kadootje te kopen bij mijlpalen is echt heel speciaal.
de dingen die je dan koopt blijven je altijd bijstaan en je ziet ze als iets heel bijzonders.

Iedereen gegroet in ons gezamelijke gevecht en wie op vakantie gaat: ook zonder drank kun je een leuke vakantie hebben..echt waar!..Leuker zou ik zeggen.

Nou ik hou maar weer op
safi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ik val er hier zomaar ineens tussen na de hele middag en het grootste deel van de avond afwezig te zijn geweest.

Marja, craving is hetzelfde als wat wij gremlins noemen ja. De term komt van de gelijknamige films en is in een grijs verleden hier op het forum geïntroduceerd om de gierende trek, zucht, craving, noem maar op te omschrijven. Ik vind het zelf een erg toepasselijke benaming.

Voor alle snoepers onder ons: alcohol bevat veel suikers, dus als je stopt met drinken heeft je lichaam behoefte aan extra suiker. Vandaar de trek in snoep. Je kunt er de eerste tijd gerust aan toegeven, de meesten vallen toch wel af. Helaas snoep ik na 11 maanden nog steeds te veel, en nu beginnen de rollen weer terug te komen.:( Jammer, jammer, maar ik vind het erg moeilijk om af te kicken van drop.

Kohtje, ik ben erg blij je weer aan onze kant te zien! Zie het maar als een pijnlijke, maar noodzakelijke les.

Soothe, welkom terug! En gefeliciteerd met 8 dagen! :musicnote:

Alle nieuwkomers, welkom hier, ik hoop dat jullie hier veel steun kunnen vinden!

Het is onmogelijk op iedereen te reageren, dus zeg ik maar gewoon goedenavond, goede wacht voor degenen die moeten werken en welterusten voor degenen die gaan slapen. En een dikke proficiat voor iedereen die vandaag droog doorkomt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Als ik nog eens zo'n gremlin buiten zet, dan zal ik erbij zeggen dat hij NIET naar jou toe mag gaan.
Zal ik ze naar Rufus sturen? Die temt ze: ze brengen zijn pantoffels en 's morgens de krant en gaan in hun mandje liggen als hij het zegt en ze zijn heel blij dat ze bij hem mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slapen, jaaaaa......... dat doe ik nu ook enorm veel meer.
Iedere morgen moet ik er om 6 uur uit, dus de luiken zakken soms al om een uur of tien 's avonds. Tukjes op de bank tussendoor zijn heerlijk, maar verstoren mijn dagritme (daarom ben ik nu ook een uurtje later). Ik geef ook maar toe aan de vermoeidheid, de energie komt heel langzaam terug, 't zou wel wat sneller mogen maar ja, dat kun je niet dwingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Corinne daar noem je wat over die brillen!

Ik ben nu 42 en begin dus aardig "kippig" te worden.
Ik klaag al een tijdje waarom ze die lettertjes op verpakkingen zo klein schrijven.

Gister even bij het kruidvat geweest om vitamine B te kopen, ik probeerde dus op de flesjes te kijken en te vergelijken, dat lukte dus niet.
Heb ik zo'n brilletje uit het rek gerukt met +1 erop, en geprobeerd en ja hoor, dan kan ik het wel lezen. Ik had geen bril tot nu toe.
Vanavond pannekoeken gebakken, dit was lang geleden, ik kijk op het pak, hoeveel melk ook alweer, dan heb ik dat brilletje ook nodig, mijn ogen doen pijn.
Krant lezen en computeren gaat nog goed zonder bril, maar etiketjes op tubetjes en gebruikaanwijzingen dus niet meer...
Heb dus voor het eerst zo,n dingetje van een paar euro gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, heel erg bedankt voor je fantastische steun.
Gem, jij ook. Marja hou het vol. Blacky je doet het goed. Je hebt veel meegemaakt maar het lukt je wel. Safi bedankt voor je wijze woorden en Anna ook bedankt.
Het is voor mij bedtijd. Tanden poetsen en mijn nest in. Daar kunnen de Grimlins me niet pakken want corinne heeft ze naar de hel gestuurd. Voel me zeer gesteun door jullie en dan kan het vandaag ik elk geval niet mis gaan. Ik ben een dankbare mens.

Jongens, slaaplekker en sweet dreams tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, gremlins kunnen best lief zijn als je ze maar droog houdt Corinne. Dat was in de film ook zo. Maar je moet er toch wel een bepaalde hand voor hebben om ze te kunnen temmen volgens mij.

Safi, ik heb in het begin toen ik stopte met drinken ook nog 4 maanden wijn in huis gehad liggen. Maar ineens kreeg ik het gevoel dat ik dat toch maar beter weg kon doen, en dat heb ik toen ook gedaan. Maar goed ook, want prompt dat weekend kwam zo'n beetje alles samen qua ellende, en zou ik zeker voor de bijl gegaan zijn als ik toen nog wijn had gehad. Ik ben nog steeds dankbaar voor dat voorgevoel, en ik haal nog steeds geen wijn in huis. Laatst had ik één fles gekocht omdat ik bezoek kreeg, en de resten heb ik zodra ze in de auto zaten door de gootsteen gekieperd. Ik ga het risico niet lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat doe ik ook als iemand me wijn geeft geeft ik het gelijk verder aan een ander want in huis kan ik er niet van af blijven.
wat een mazzel dat je een voorgevoel kreeg zeg.
Als mensen nu bij me komen moeten ze maar respecteren dat we op het moment alleen thee en sapjes schenken...nu even geen alcohol daar zou ik nu niet tegen kunnen.
Gek he dat je pas merkt hoeveel last je er nog van hebt om droog te staan als je probeert anderen er over te schrijven.
Weer wat geleert
XX
Safi

aangepast op typfouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...