Spring naar bijdragen

Zaterdag 14 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen Monet, welkom en gefeliciteerd met je eerste officieele week droogstaan!
Stoppen of minderen... 2 jaar geleden kreeg ik gedoe op mijn (vrijwilligers)werk door mijn drinkgedrag en ben toen van dagelijks overgegaan op 1 a 2x per week drinken, ging eerst wel goed hoor, alleen op een gegeven moment ging ik merken dat ik alles opspaarde tot die eerste drinkavond.. alle spanningen enz.. en die ging ik dan op donderdagavond helemaal wegzuipen.. In het begin werkte dat goed, ik had het gevoel dat ik gestopt was met drinken ;) maar dat klopte dus niet, want de kater werd steeds erger op vrijdag en vrijdags ging ik toen ook drinken om de kater te sussen, ach dan kon zaterdag ook wel... en dan weer 4 dagen droog.. tenminste, als er niet te spannende dingen gebeurden..

Toen ben ik toch hulp gaan zoeken, eerst bij de Brijder, instelling voor verslavingszorg, maar dat sloot niet echt aan bij mij.. vorig jaar maart kwam ik uiteindelijk via internet bij Tactus terecht, waar dit forum bijhoort en heb ik de online behandeling gedaan.. het werkte goed voor mij, bewust ermee bezig zijn.. tot de laatste behandeling, daarna voelde ik me eigenlijk best wel in de steek gelaten en ging af en toe weer eens drinken, soms gewoon 1 glaasje, heel soms weer eens flink doorhalen om me daarna rot te schamen en mezelf te vervloeken.. dat was vorig najaar denk ik... vanaf die tijd heb ik wel weer met vrij grote regelmaat gedronken en zat alweer snel in het oude patroon tot 3 weken geleden... ik voelde me al een hele tijd somber en leeg en sprankelde helemaal niet meer, het gevecht met alcohol werd weer steeds groter en op een gegeven moment heb ik na heel veel getrut met mezelf, de eerste stap weer genomen..

de tijd dat ik dronk heb ik dit forum vermeden, schaamde me, durfde niet meer, was boos op alles en iedereen.. het lukte zoveel mensen wel en mij niet, dus is het dan makkelijk om een hekel te krijgen aan het forum als je zelf zo loopt te worstelen. Eigenlijk is dat ook wel een logische reactie al is het niet leuk.

3 weken geleden heb ik me hier weer aangemeld, vond het doodeng maar ik wist gewoon ook dat het me in mijn eentje niet zou lukken en ik herinnerde me weer hoeveel steun ik de vorige keer hier gehad had (zelfs toen ik weer dronk en dat vond ik nog het ergste en het moeilijkste om mee om te gaan).. met kloppend hart ben ik zomaar weer ingebroken in de dagdraad.
Bij deze wil ik trouwens iedereen bedanken dat ik weer zo met open armen ben ontvangen, dat was echt fijn en steunt me enorm. :musicnote::D

ik heb er geen spijt van dat ik die terugval weer heb gehad, ik ben het afgelopen jaar ook gegroeid maar dat merk ik nu pas nu ik weer gestopt ben met drinken... het verlangen naar even helemaal los gaan is er nog steeds en zal er mischien ook altijd wel blijven, en het zal wie weet best nog wel eens gebeuren ook, maar nu ga ik gewoon voor de dag en verder niet!

dat wou ik even kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Marja

Ja tapas, je hebt ook wel gelijk hoor dat het onzin is om in je eentje 2 biertjes te drinken, wij weten wel "dat dat niet opschiet". Als de gelegenheid er nu naar had geweest (receptie, verjaardag).


Ik ga gewoon in mijn eentje 2 biertjes opdrinken en dan denken dat ik sociaal drink of zo, omdat ik dan toevallig zo sterk ben om er niet méér te nemen.


Eigenlijk een onzinnige gedachte...



ik moet er ook wel wat om lachen, sociaal drinken in je eentje..... dat is een tegenstrijdigheid eigenlijk!
maar ik ken het wel hoor... dat was dus een gremlin die jou gisteren bezocht heeft en die je bier heeft laten halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Waar ik heel benieuwd naar ben, hoe is het om weer te stoppen, na een eedere sereiuze stoppoging?
Tenslotte weet je moeilijk het dan is en hoe je je lichamelijk voelt.
Waar ik nu mee bezig ben is mijn eerste serieuze poging, voorheen was het halfslachtig.
ik moet er niet aan denken om weer die eerste dagen mee te maken! Jij ben daar nu weer doorheen. Hoe kijk je daar op terug?

Eigenlijk geldt deze vraag niet alleen voor Tapas, maar voor alle mensen die meerdere maanden (of langer) droog hebben gestaan en daarna weer lange tijd hebben gedronken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Tapas, sociaal drinken in je eentje!
Het klinkt inderdaad wel een beetje komisch.

Het is maar wat je verstaat onder sociaal drinken.
Ik vind sociaal drinken dus bij een gelegenheid, of een uitje, maar ook 1 of 2 biertjes voor je lekker je bed in stapt, wat nog binnen de normen van gezond valt.

Die 2 van gisteren vielen daar niet onder vind ik, daar had ik veel te veel over nagedacht.
Klinkt ook weer niet logisch maar hopelijk begrijp je hoe ik het bedoel.

Daarom heb ik in mijn hoofd dat je dus ook sociaal kunt drinken in je eentje, want ik ben bijna altijd in mijn eentje (als volwassende dan)
Asociaal drinken is dus veel te veel drinken en ongezond.

Heb nog niets aan mijn tuintjes gedaan, alleen wat wasgoed wegwerken. Ik ga zo lekker lezen en niets doen denk ik, heb nergens zin in.

Het weer valt tot nu toe tegen, alleen wind en bewolking.
Ben niet erg depri of heel moe, ik mag wat lummelen van mezelf vandaag.
Wie weet heb ik vanmiddag of vanavond wel zin om wat te doen.
Doei, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem.

Ik hoop dat je man nu wel met het vliegtuig meekomt.Wel knap dat je het al die tijd droog hebt weten te houdenOndanks de zorgen om je dochter.

Corinne,

Heel veel sterkte met je zwager en je vader. Is altijd een hele zorg om ziekte in de familie te hebben.

Marja


Heel top dat je de 2 biertjes weg hebt geflikkerd.

Monet,

Ik ben nog netzo als jij aan het zwabberen Wel helemaal stoppen of toch nog alleen in het weekend .
Ging ook heel wat maanden goed.Maar door wat rotsituaties ben ik toch alweer ook door de week aan het drinken. Geen giga hoeveelheden zoals eerder maar toch..Voel me er helemaal niet zo fit bij.Wou afgelopen donderdag weer opnieuw starten maar was net onze trouwdag(34)Dus weer een smoes om toch maar een wit wijntje bij het eten te nemen.
Gisteren met een vriendin naar de sauna geweest en ja hoor weer eentje gedronken.Baal ervan
Ik weet dat ik vandaag weer moet beginnen, maar vanavond etentje om de trouwdag te vieren
Dus heb het uitgesteld MAANDAG STOPPEN en alleen de weekens wel.Lukt dit weer niet ga ik helemaal stoppen proberen.Mijn man doet door de week wel mee maar wil absoluut in de weekenden z,n drankje kunnen nemen.Drinkt altijd zeer met mate. Ik kan hem dat ook niet kwalijk nemen,maar het is gemakkelijker met z,n beiden.Het stimuleert mij wel dat ik mijn alcoholschrift in moet vullen. Het is me te min dat mijn begeleider in oktober ziet dat alles tevegeefs is geweest. Dus ik ga er weer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

Heb een vraag aan de ervaringsdeskundige onder de forumleden. Ik drink nu 2,5 week helemaal niet, na een periode behoorlijk geminderd te zijn geweest. Helemaal niet drinken bevalt erg goed (geestelijk), hoewel ik er nog lang niet ben.
Maar de 1e week voelde ik me superfit. Maar merk dat ik de laatste dagen allerlei lichamelijk kwaaltjes heb. Pijntjes her en der, darmen, maag, hoofdpijn etc. Naast vermoeidheidsklachten waarvan ik inmiddels weet dat die erbij horen. Herkennen jullie de lichamelijke ongemakken ? Hoort dat erbij en gaat dat voorbij ?

Verder wil ik nog even melden dat ik zo nu en dan meelees, helaas erg weinig tijd heb om mee te schrijven maar onder de indruk ben van alle sterke mensen op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou op, zoals ik al eerder schreef spaarde ik al mijn spanningen op tot ik ging drinken, dat was mijn afvloeiing, toen ik stopte de eerste keer voelde ik me ook eerst fit maar daarna kreeg ik enorm veel "stressklachten" vreselijke pijn in mijn onderrug, schouders, last van mijn maag, spastische dikke darm, hoofdpijn, en dat allemaal te gelijk.. toen ben ik maar naar de huisarts gegaan want dat was dus iets te veel tegelijk. Dit keer heb ik dat niet maar ik denk dat ik doordat ik regelmatig hardloop mijn spanningen ook wat beter onder controle heb!

zeker als je een stressdrinker bent dan kan het heel goed dat alle stress eerst nog in je lijf gaat zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het stoppen nu makkelijker gaat als de 1e keer? mwaah, dat weet ik niet... vorige keer was de keuze maken moeilijker, dat was nu makkelijker omdat ik nu weet van de vorige keer hoe het voelt zonder alcohol, maar dan nog, net als de vorige keer, de keuze om te stoppen maak je pas als je er een bende van maakt en je eigenlijk met je rug tegen de muur staat (voor jezelf zorgen (stoppen) of zelfvernietiging).. gelukkig heb ik weer besloten om voor mezelf te zorgen....

Wat vinden jullie trouwens van het weer? ik vind het niet fijn, het waait hier heel erg hard en de deuren en ramen kunnen eigenlijk niet open, ik word er knap onrustig van!! ondanks dat de zon nu wel schijnt.

ik ga maar weer verder met de vloer leggen boven! komt het misschien toch nog eens af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha ik heb het weer gered..het huis is zo goed als schoon..pffff

Ferry
Ik heb je berichtje gelezen en zie dat je bijna 1 jaar gehaald hebt..doorzetten hoor.... het lijkt me zo'n prachtige overwinning op die rotdrank. Mijn doel is hetzelfde maar heb hier nu begrepen dat ik beter van dag naar dag kan leven. Maar mijn blik is wel op het oneindige. Ik en mijn man hebben al genoeg geld, tijd, lichaam en levenopgeofferd aan het drinken van alcohol.
Bedankt voor je openheid.

Marja
Je hebt je 2 biertjes weggekiept ...beter zo anders laat het je niet los en uit ervaring weet ik dat een beetje minderen natuurlijk wel op de goede weg is maar het lost uiteindelijk niks op want je blift in een cirkel van weinig weer naar veel ...weer naar weinig...weer naar veel ronddraaien.
het is beter om je emoties die opkomen bij je ontwenningsverschijnselen eens goed aan te kijken en ook te relativeren. want we zijn allemaal menselijk..onzeker zijn of verlegen in gezelschap is iets wat veel mensen hebben maar als je dat met drank weg drinkt komt uiteindelijk de depressie.
En je houd jezelf en iedereen om je heen voor de gek.
houd van jezelf ookal ben je niet wat je door de drank wel zou willen zijn.
En wat een verhaal over je tweelingen.....misschien heeft het cosmos ook met hem een betere baan in het vooruit zicht:D

Jojo mag ik voorstellen dat je en ook alle anderen die drank weggooien misschien ook aan je dichtsbijzijnde bejaardentehuis kunnen denken...die houden ook allemaal wel van een borreltje of een wijntje en anders geef het aan je buurthuis voor de volgende bingo of zoiets.
Toch zonde om het weg te gooien.

Monet van harte welkom op het forum ..ik ben hier nu nog niet eens een week maar heb er veel steun aan.
ook voor mij is het sinds gisteren net 1 week dus we kunnen ons aanelkaar optrekken ...kijken wie het het langste volhoudt?
En ik vertel het ook aan al mijn vrienden..ze wisten tenslotte dat ik alki was dus nu moeten ze ook van me kunnen hopuden als ik zeg dat ik daar mee wil stoppen.

Tapas
heel herkenbaar dat alles opsparen voor de avonden dat je wel dronk.
Ik ging oplaatst 12% biertjes drinken om maar zosnel mogelijk de "hit" te voelen en dan nog sterke drank daarbij om toch vooral in een roes te raken.
Zo fout als wat natuurlijk.
Toch heel knap van je dat je weer terug bent gekomen op het forum en alcoholverslaving is een ziekte dus hoe meer help van anderen hoe beter alhoewel de beslissing uiteindelijk toch bij onszelf moet liggen.
En elke dag die we zonder alcohol doorbrengen is een betere dag dus ik heb ook geen spijt van elke terugval omdat ik het toch geprobeert heb.
alleen IK kan NEE zeggen.
ps het waait hier in het noorden ook heel hard maar het is wel warm en zonnig en ik vind het ook makkelijker deze keer te stoppen omdat ik beter weet wat voor moeilijke tijd en strijd te verwachten.
De eerste keer stond ik helemaal te trillen bij de kassa als ik geen drank in mijn karretje had...zal ik nog..zal ik niet..zal ik nog....

Corinne
Ik hoop dat het een beetje goed met je gaat met al die zorgen om je vader en je zwager?

Tina
ik ben net 1 week gestopt en mijn hele lichaam doet zeer ..heb elke ochtend keiharde koppijn en ben verschrikkelijk snel moe...maar dan ook echt zoals je je voor moet stellen dat je in een woestijn zonder water rondloopt...veel drinken en fruit eten en vezel en dagelijks een lange wandeling:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy

Het enige advies wat ik je kan geven is dat er een leven na alcohol moet zijn..mijn man begon al in 1996 zijn verjaardagen zonder alcohol te vieren. Omdat hij tot dan vanaf zijn 15de op zijn verjaardag altijd totaal laveloos was en dit meestal wel drie dagen..je kent het wel de dag ervoor..op de dag en de dag erna. Dus toen besloot hij opeens dat hij vanaf dat jaar nooit weer dronken zou zijn op zijn geboorte dag. En dat heeft hij volgehouden...ookal begrijpen vrienden er niets van. Ik zelf heb dit ook nog niet gekunt en zie een feestje, verjaardag, oud en nieuw ook altijd als excuses om te mogen drinken.
maar dit jaar zal het mijn eerste droge verjaardag worden..het is pas in november maar wat er ook gebeurt ik zal deze keer zijn goede voorbeeld volgen.
Gefeliciteerd met je trouwdag trouwens en hou het rustig vanavond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

de eerste weken werd ik wakker met barstende hoofdpijn, terwijl ik daar bijna nooit geen last van had toen ik dronk.Wel zijn mijn darmen meteen veel rustiger geworden.En inderdaad dat moe zijn herken ik ook.Maar gaat allemaal over. Dus volhouden maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, sterkte met je vader en je zwager.

Ik las van de week dat 20% van de mensen een verslaving krijgt. De andere 80% zal dat nooit krijgen ook al hebben ze problemen in de relatie, werk etc.
Het is een ziekte.

Het is hier in het oosten van het land ontzettend benauwd en akelig warm. Ik zie echt iedereen op een terrasje zitten, want ik woon in het centrum. Het valt me op, dat bijna iedereen achter de alco zit, normaal zou ik daar niet op letten, maar het hunkerbrein slaat het gelijk op.
Ferry, je hebt wel gelijk, het lokt wel. Ik dacht zostraks wel, oh ff heerlijk op een terrasje met een ijskoude icetea, dus mijn brein gaat al iets anders denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, het zal wel net zo zijn, dan wanneer je een andere auto hebt, pas ziet je hoeveel er ook zo'n auto hebben.
Ik weet uit ervaring, omdat ik 21 jaar geleden ook gestopt ben en 16 jaar niet heb gedronken, dat het overgaat. Je kunt dan net als Ferry zegt, weer gaan genieten van het terrasweer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,

Met mij gaat het goed, ik was een beetje aan het bijlezen vandaar mijn langzame reactie.

Ik las net van je frisdrankklachten, hopelijk ga je snel beter voelen. En volgens mij sta je ook al weken droog. Harstikke goed van je!!!!!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Alles ok met mij. Vorige week is me zo duidelijk geworden dat ik niet een beetje kan drinken, ook al neem ik me nog zo stellig voor dat ik maar één of twee glaasjes zal nemen, dat ik er maar niet meer aan denk. En daar voel ik me nu weer heel tevreden bij. Heb net ook heerlijk op een terrasje gezeten met een icetea en heb me geen moment ongemakkelijk gevoeld. Zolang ik m'n sigaretjes maar bij me heb is alles ok..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net mezelf een kado gedaan. Ik had nog niets voor mezelf gekocht om mezelf te belonen voor het feit dat ik al een aantal weken niets drink. Een MP3 speler is het geworden. Hij staat nu op te laden en dan maar muziek downloaden! Dat ik er maar erg mag van genieten en veel alcoholvrije uren ermee mag doormaken.

Het ziet ernaar uit dat mijn man nu echt thuiskomt vanavond. de tijd is nog niet zeker, die veranderd steeds, maar ik heb al uren geen telefoontje gehad! Teken dat hij nu echt in het vliegtuig zit.

Ik ben blij met de reacties op de vraag van Tina. Ik heb zelf namelijk ook erg veel hoofdpijn, terwijl ik dat de laatste jaren amper meer had. Komt dus ook van die troep! Mijn darmen daarentegen zijn een stuk rustiger geworden. Over slapen begin ik niet.
Wel geniet ik er iedere keer van dat ik op ieder moment zomaar in de auto kan springen! Heerlijk!
Niet bang zijn dat ik naar alcohol ruik en daarom me moet afwenden omdat ik bang ben dat iemand het ruikt.
Geen schuldgevoel meer naar mijn dochter (behalve het oude zeer) en haar gewoon te woord kunnen staan.
Gewoon de telefoon op kunnen nemen als iemand belt ook 's-avonds laat.
Geen trillende handjes de volgende dag en me normaal op kunnen maken, zonder dat de eyeliner overal zit, behalve onder mijn ogen.
Beter kunnen zien (helderder), geen rode ogen meer enz enz.
Er zijn wel degelijk voordelen als je niet meer drinkt.

Tapas,
dank je voor je toelichting.

Sneeuwwitje,
ik zie ook nu pas hoeveel alcohol er genuttigd wordt op ieder moment van de dag. Ok lijken er opeens meer terrasjes te zijn.

Corinne,
hoe gaat het met je vader?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Hier ben ik weer.
We hebben hier vanochtend een flinke stroomstoring gehad.
Ik het winkelcentrum was een verdeelstation (o.i.d.) van de elektriciteit ontploft. Brandweer er bij, maar het is allemaal meegevallen. De stroom was er veel sneller dan verwacht, maar het winkelcentrum is voorlopig gesloten.
Met mijn vader gaat het iets beter, er is weer glans in zijn ogen, de diarree is minder, en er gaat weer (fijngemalen en geprakt) voedsel in. Maandag naar de eigen artsen in het ziekenhuis.

Nog bedankt voor jullie meeleven gisteravond.

Dochter heeft hier nog een verzoek om muziek in te toetsen met mijn bladmuziek programma.
Dus ik heb wat te doen.

Tot straks.
Houd het allemaal ADB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij was ik de enige die een sik kreeg van de constante regen. Het is wat benauwd maar dat is logisch met al die vochtigheid. Hopelijk blijft het zonnetje nog even.

Iemand vroeg hoe het was om weer te gaan stoppen. Ik heb ooit over een jaar niet gedronken en ben nu al een jaar aan het vallen en opstaan. Met stoppen heb ik meestal niet zo'n moeite en hier bedoel ik niet dat ik er geen last van heb. Echter drinken vraagt ook doorzettingsvermogen. Dan sta ik weer een maand of twee droog en ga dan weer voor de bijl.
Om eerlijk te zijn neem ik mijzelf daardoor niet geheel serieus echter dat betekent niet dat het mij stopt om elke keer weer te proberen. Dat zou voor mij pas falen zijn.

Ik ben een Zeeuws meisje al ben ik niet zuinig. Ons motto is:" ik worstel en kom boven" en wat dat betreft had ik dus in geen betere provincie kunnen wonen.

Ik heb een goede vriend die nu al 6 jaar droog staat. Hij denkt er niet meer aan en vind alles aan alcohol
nu smerig, de lucht, het effect, alles. Hij heeft het heel slim aangepakt, heeft zich bij tijd en wijle beloont en heeft de eerste periode Antabus gebruikt. Het meest belangrijke na het niet drinken, hij heeft de dingen die hem niet bevielen in zijn leven aangepakt.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag marion ,
ik moet eerlijk bekennen dat ik al een ganse dag lig te slapen , ben nog niet buiten geweest en ook geen behoefte aan wat veel wil zeggen want ik ben een echte straatloopster als ik lekker in mijn vel zit zeker de weekends .
vandaag is is het een jaar geleden dat de grote hond gestorven in in spanje , ik heb het toen adb gehouden maar ben enkele weken nadien serieuz in de fout gegaan en wel bij een klant ;-((
die laatse val toen heeft mij doen inzien dat het voor mij drinken was of stoppen en ben vandaag de dag blij dat ik voor het laatse gekozen heb al zijn er soms nog hunker momenten ;-((
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gemotiveerd,

Wat zal je man ook blij zijn, dat hij eindelijks thuis is na al het gedoe. Goed dat je jezelf beloond hebt, dat heb je ook verdiend.

Blacky, doe het lekker rustig aan. Ik moet er niet aan denken daty mijn oude Scooby dood gaat, maar ik heb het ook al vaker meegemaakt. Een huisdier verliezen kan erg hard aankomen.

Ik droom de laatste tijd sinds ik nuchter ben, bijna elke nacht dat mijn vader is overleden. De rouwdienst en alles maak ik mee, als ik wakker word voelt het ook net of ik hem verloren heb. Hij is 80, dus ik mag niet klagen, maar ik hoop dat het nog even duurt, anders word het allemaal te veel . Raar dat zulke dromen telkens terug komen.

Ik heb op dit moment erge Gremlins. Gelukkig gaan de winkels zo dicht, dus kan ik niet in de verleiding komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...