water Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Hee Joann, hoe is het? Ik was al uitgelogd maar kom speciaal voor jou ff terug hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 avond iedereen , tapas proficiaat zo ziet men maar waar een wil is is een weg :-))safi ik was echt even in de war met soothe , maar dacht dadelijk dat soothe nu zo een call ... is :-))ik zou zeggen ik duik ook mijn vlooienbak in , zou wel kunnen met al die diertjes op bed , maar vlooiekes heb ik gelukkig nog niet gezien , voordeel van dat de poezen niet buiten mogen .ziza van harte dat jij twee verslavingen ineens aan gepakt hebt , ik wil verslaving twee een halt toeroepen en dat is het roken maar ik weet dat ik hiervoor nog niet sterk genoeg ben .mensen ik duik onder en wens jullie allemaal een fijne nachtrust toe met of zonder pillekes .groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Toen ik nog niet dronk of met maten, dacht ik dat een alcoholist iemand was die mislukt was in het leven.Ik ben van een matig drinker een stevig drinker geworden. Toen was er nog niets aan de hand. Pas toen iemand mij vroeg hoeveel ik dronk op een dag en ik vervolgens wilde minderen wat niet goed lukte, besefte ik dat ik een probleem had met drinken. Ik noemde mij nog geen alcoholist. Ik lag per slot niet in de goot. Ik erkende wel een probleem te hebben met het in de hand houden van de hoeveelheid drank die ik tot mij nam, maar niet dat ik alcoholist ben. Dit komt natuurlijk omdat ik de verkeerde definitie van alcoholist had. (Zien jullie nu het waarom van de vraag die ik eerder stelde vandaag?) Toch noem ik mij geen probleemdrinker. Ik dronk niet omdat ik problemen had. Wel wilde ik van mijn probleem met drinken afkomen, omdat dit mijn gezondheid aantastte en heb daarom hulp ingeroepen door mij bij de verslavingszorg te melden voor behandeling op aanraden van mijn arts. Zij zei dat ik allergisch ben voor alcohol. Met veel moeite en wilskracht lukte het mij om enige maanden meer droog dan nat te zijn. Achteraf gezien is die gigaterugval van me wel voorspelbaar geweest. Een verslavingsarts die je behandelt als een nummer en verder geen toelichting geeft bij de voorgeschreven medicatie geeft je nu niet bepaald een goed gevoel. Toen ik die terugval had, was het hek van de dam. Ik zag toen overal problemen (ook al waren die er niet, behalve dan het probleem om mijn alcoholgebruik in de hand te houden) en ja, ik werd een probleemdrinker die dronk om haar probleem om haar alcoholgebruik in de hand te houden. Gekker kun je het niet verzinnen. Omdat ik mijn situatie niet in de hand had, verloor ik mijn zelfvertrouwen en het vertrouwen dat ik ooit mijn probleem zou kunnen oplossen. Oh, oh, wat zat ik in de knoop met mijzelf. Ik zag mezelf al eindigen in de goot. Toen zag ik mij als alcoholist. Uit die situatie moest ik zien te komen. Dit is me gelukt met de hulp die vond in de adequate internetbehandeling, het forum en mijn vriendin. Ik wil nooit meer in zo een situatie terecht komen. Daarvoor rest mij slechts een ding: afblijven van de alcoholische dranken. Ik wil het niet eens proberen om er eentje te drinken. De angst zit er bij mij diep in. Er is maar een persoon die mij voor een nieuwe terugval kan behoeden en dat ben ik zelf. Ik ben geen almachtige en ik heb niet de hand over alle situaties waarin ik kan verzeilen. Mijn alarmsysteem moet dag en nacht aanstaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Nou dat is nog eens lief van je!Met mij gaat het goed, still sailing home! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 zullen wel watervlooien zijn dan hihihiIk ga er ook zo in, lekker gedouched, plakweer, bed zomerklaar gemaakt. (zomerdekbed er eindelijk weer op en ventilator aan het voetenend) en ik weet het, pammetjes zijn niet goed maar ik ken het hele scala aan slaapoefeningen uit mijn hoofd... ontspanningsoefeningen per lichaamsdeel (aanspannen en ontspannen) en voelen hoe zwaar ze worden, tellen, tellen met ademhaling en als je de tel kwijtraakt weer opnieuw tellen.. bij mij hielp nog het beste om met open ogen naar het plafond te staren en tegen mezelf zeggen dat ik niet in slaap mocht vallen en als je ogen dan dreigen dicht te vallen jezelf dwingen om ze open te houden.. paradoxale manier, en dwars en eigenwijs als ik ben werkte dat het beste.een vroegere psych zei ooit tegen mij, gewoon tegen jezelf zeggen dat korte slaap ook goed is en dat je dan ook uitgerust wakker wordt.. oftewel, jezelf niet opfokken als je niet kan slapen en jezelf inprenten dat 4 of 6 uur ook genoeg is om fit te zijn.maar ik houd het toch bij mijn pammetje, dat werkt het beste voor mij en levert me de minste stress op.zometeen nog even mijn muggebulten jeukvrij maken, ben lekgeprikt vanmiddag in het bos en het worden van die eieren die flink jeuken, en dan lekker slapen, gaat vast wel lukken!en dan morgen voor het eerst werken in het nieuwe pand.. en op mijn nieuwe imac!! wauw wat een gaaf ding is dat zeg!!trusten voor iedereen en tot morgen! lekker uitgerust en katerloos wakker worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 @JoannGoed te horen... still sailing home...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Mooi werk, Joann, recht zo die gaat... ben ik blij om, en ik ben blij voor jou. Top!Zie je morgen weer, ga nu echt slapen.Goedenacht... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Welterusten allemaal...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Al diegenen die zich naar hun bedstede begeven: WELTERUSTEN en slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Tapas,Ik heb nog nooit op een mac gewerkt, maar weet wel dat dat de beste computers zijn voor het grafische werk. Bovendien hebben ze een zeer stabiel operating system en niet zoiets halfslachtigs als alle versies van Windows, inclusief Vista.Succes morgen en geniet van je nieuwe Mac. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Wat is het druk op het forum. elf mensen ingelogd en dat op een zwoele zondagavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Joann, ben je weer een beetje opgeknapt??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Tuurlijk zitten ze allemaal binnen. Met dit weer moet je zeker niet buiten gaan zitten, want dan wordt je belaagd door de muggen.Maar wel zo gezellig, iedereen saampjes hier rond de grote ronde tafel.Moet mij wel even excuseren en kom zo terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 @Ziza..........I know, jij dacht vast wat anders!(of niet...?)Ben 2 dagen belabberd geweest...en had ff geen zin in bellen.Voordeel is dat ik nu weet dat het echt kan...niet denken aan drinken!(ik moest er ook echt niet aan denken...)Ik ga nog steeds lekker,hoe ongelofelijk misschien ook!Zelf had ik niet verwacht dat het me zou lukken, maar tot nu toe vaartdit bootje best wel lekker.Waar "home " is......geen idee,maakt eigenlijk ook niet zoveel uit!Zolang ik maar kan blijven varen.(en eigenlijk is deze beeldspraak voor mijtotaal ongeschikt want ik wordt al zeeziek als ik naar een boot kijk..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Slaap lekker, Water...maare toch gewoon maar in je bed hoor!Veel minder kriebelig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Marion, Ja ik ben weer redelijk hersteld, nog wat slapjes..maar niet ziek meer!Heb vandaag weer wat kunnen eten..dus komt helemaal goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Joann,Weer kunnen eten is het beste teken van herstel.Je bent ook weer hier om de boel te completeren.Even mijn lading pillen voor morgen klaarzetten.De wekkers voor morgen zijn al ingesteld.Ik haal zo nog even de laatste was uit de droger en dan hoef ik niets meer te doen vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Voor mij hoeft die warmte niet zo,beetje teveel van het goede (boven de 30 graden).Toch levert het natuurlijk ook plezier op, vooralvoor de kids. Die vermaken zich prima in het zwembad.We hebben gewoon nog zo'n opblaasgeval, wel redelijk groot.Toen onze jongste vanmiddag wakker werd uit haar middagdutjewilde ze ook zwemmen.Dus hoppa, romper uit, luier uit...in het water.Mama aan de rand, opa en oma toekijkend..lekker spelen!Uiteindelijk was het tijd om te gaan eten, dus ik haal haar uit het bad,zet haar op de grond en draai me om om de handdoek te pakken.Ze bedenkt zich niet....en doet wat ik vooraf dacht dat ze niet zou kunnen...Klautert over 3 van die opblaasranden voorover "plons" zo het water weer in.Koppie onder.......ik schrikken, al half onderweg om haar eruit te vissen..staat ze op, veegt op zo'n meisjesmanier haar haren uit haar gezicht, kijkt me ontdeugend aanen zegt : "Niet uitte bad!!!!"Mijn ouders lagen dubbel, dus ik sta tegen de rand van het bad kijk hun richting op...en hoor...."Mama doesen" en gelijk was mijn korte broek aan de achterkant helemaal nat.Stond de donderstraal met een klein gietertje mij nat te gieten.....Onbetaalbaar zo'n moment! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ziza,Eerlijk is eerllijk ( zo ben ik ook ) geen slechte prestatie.Ik had geen idee dat de coke er ook nog bij zat.Coke en drank is nog link ook.Jij gaf zelf al aan dat er niet één manier is en dat klopt, volgens mij.Ik weet niet of je al met een en ander was gestopt voor jebij de AA kwam, of dat dat je wederopstanding daar begon?Hoe het ook zij, de 12 stappen blijken hun vruchten af te werpen!Het programma heeft op jou dus een 'helende' werking.En als iets werkt, waarom dan stoppen, zou ik ook niet doen.We zitten echter niet allen het zelfde in elkaar. Ik weet uit ervaring,dat er bij de AA gezegd wordt. Men moet soms dieper zinken voor de uitgestoken hand wordt aangenomen.Ik ben dan ook een wikker en een weger en ben er nog niet achterwat de ultiieme remedie is.Hopelijk zie ik ook op een dag het licht, want één ding is zeker van die s**t wil ik af.In ieder geval blij dat je goed gaat. blijf zoals je bent.Stay on the water wagon.groeten Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ziza, voorzover ik weet is het bestaan van TIQ's wel wetenschappelijk aangetoond. Maakt verder ook ook niet uit, je hebt er geen last van zolang je maar niet drinkt.Safi, het kan een goede tip zijn, van dat in- en uitademen. Alleen niet voor iedereen. Ik heb dat op advies ook al eerder geprobeerd, maar bij mij werkt het niet. Zodra ik me ga concentreren op mijn ademhaling wordt die steeds onregelmatiger, en krijg ik het alsmaar benauwder. En eenmaal daarmee bezig kan ik ook niet meer ophouden op mijn ademhaling te letten, waardoor ik helemaal niet meer in staat ben te slapen.Ik was ook geen goede yogaleerling. Het lukt mij niet goed te ontspannen, en al helemaal niet om mijn hoofd leeg te maken. Daarvoor dronk ik juist.Tapas, klasse! Spa is ook veel lekkerder met dit weer, zeker als je nog een tijd in de auto moet zitten.Gem, misschien is het nog te kort om nu al te verwachten dat je beter slaapt. Als jij ondanks de alcohol goed kon slapen, dan lijkt mij dat je dat zonder ook moet kunnen. Ik slaap nog steeds niet geweldig, maar ik slaap zeker niet slechter dan toen ik dronk, en ik ben in ieder geval beter uitgerust 's morgens.Water, mijn jongste zoon drukt zijn gezicht ook wel eens tegen de ruit als het regent. Daardoor blijven er altijd plekken op mijn ruit achter. Ik heb me heel vaak afgevraagd waar die vandaan kwamen, tot ik het hem een keer zag doen. Zeem jij je ramen vaak?Rust in je ziel, dat vind ik een hele goede. Ik denk inderdaad dat daar de clou zit. Mijn alcoholisme heeft veel te maken met onrust, onmacht om dingen te veranderen die ik niet kan accepteren, onmacht om te accepteren, opstandigheid tegen dingen die ik als onrechtvaardig ervaar. En dat hoeft helemaal niet altijd om mij te draaien, ik kan me ook opwinden over iets dat een ander treft.In de afgelopen maanden heb ik al veel ontdekt over wat onrust en spanning bij mij veroorzaakt. Vaak werken dingen symbolisch voor mij, herinneren me aan een eerdere gebeurtenis. Hoe beter ik hiermee om kan gaan, des te meer rust in mezelf vind ik, en des te minder behoefte heb ik mezelf te verdoven. Door jouw opmerking valt er weer een stukje van mijn eigen puzzel op zijn plaats Water. Bedankt daarvoor.Ik zoek ook mijn bed op. Ik heb weer genoeg gelezen om in mijn dromen over na te denken.Welterusten allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Joann,Heel herkenbaar van vroeger zo een ongevraagde natte broek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Soothe,Ik vind je er erg patent uitzien met dat icoontje. Past ook wel bij je stem.Hou vol he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Welterusten Anna.Droom leuke dromen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Slaap lekker voor wie gaan slapen!Ja Corinne, vragen deed ik er niet om...Maar ik heb er wel heel erg om moeten lachen!Dat klein ding weet heel goed wat ze wil, en is razendsnelin de uitvoering daarvan......ik mag dat wel!En ik kan er nu tenminste echt van genieten!Een paar weken geleden zou ik vermoedelijk boos geworden zijn:(Zou ik het alleen maar vervelend hebben gevonden om een droge broek op te zoeken.Nu heb ik mijn gevoel voor humor terug, en het vermogen te genieten van dit soortleuke voorvallen!Maakt me blij en dankbaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Soothe, jij vindt jou weg ook ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden