ferry Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Hoi Gem,Toen ik pas was gestopt, sliep ik erg slecht. Ben begonnen met warme melk met anijs, wat ik erg lekker vind. Maar het werkte niet om te slapen. Ik ben toen bij mijn huisarts geweest en die wilde mij aan de slaapilen. Maar dat wilde ik niet. Toen kwam ze met het voorstel Melatonine 5mg. Het is een stof die je lichaam zelf ook aanmaakt, dus het is niet verslavend. Bij de een helpt het wel en bij de ander niet. Ik heb het ongeveer 2 maanden gebruikt, met een goed resultaat. En nu na 11 maanden kan ik wel zeggen dat ik redelijk slaap. Maar ik heb me laten vertellen door mensen, die nog langer droog staan. Dat het nog wel komt, weer echt door te slapen.Dus Gem, denk er eens over, om Melatonine te proberen. Je moet ze wel zelf betalen.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 GemIk wordt elke nacht om 5 uur wakker en er is maar 1 ding wat me helpt en dat is:Op mijn rug gaan liggen...benen iets uit elkaar..armen ontspannen langs je lichaam.Hoofd iets achterover zodat je goed voelt dat je oogbollen in je oogkassen rusten.Dan concenteren op je ademhaling..dus alleen op je longeninademen...uitademen...inademen...uitademen...elke keer dat er een gedachte opkomt...wegsturen..weer concenteren op je ademhaling...voel je longen inademen...uitademen...inademen...uitademen.geen enkele gedachte toelatenik slaap altijd weer voordat ik het door heb...in yoga geleertverder wil ik iedereen even toejuichen die het vandaag ook droog heeft gehouden.ik wil af en toe ook alcohol de boosdoener noemen .....de schuldige aan het vallen van mij in de maatschappij...maar dat is zo zwak van mezlef vind ik...want ook al werd ik huilend wakker van mijn misbruik...ik wist altijd al vanaf het begin dat ik door had dat ik een alcoholist ben en dat ik en ik alleen een nieuwe weg in kan slaanHet leven is een film en ik speel de hoofdrol......dus laat ik eeens een andere film gaan maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 ik wildeeigenlijk zeggen het "falen van mij in de maatschappij" freundian slip of the tong misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Hoi Marion,Leuke datum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Sorry Marion, ik bedoel Safi.Jullie lijken ook zoveel op elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Mensen,Ik ga nog even lekker in de tuin zitten, voor straks slaap allemaal lekker.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ja dat vind ik ook Ferry...erg amkkelijk te onthouden dus misschien wel heel toepasselijk om aan te houden...geeft me in ieder geval wel doorzettingvermogen.....misschien moet ik maar een ander icoontje nemen..je bent de tweede al die ons door elkaar haalt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Zo...ik ben er met Soothe zijn koffer vandoor:devil: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Safi, je bent wel erg snel bruin geworden vandaag:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ha Safi... een nieuwe film en meteen maar een icoon-make-over? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 jaaa, ik ben weer thuis en guess what?! met gemak de wijn af kunnen slaan.Ik ging dus met mijn ouders naar een nicht die in Turnhout woont, prachtig huis, in de middle of nergens. Smiddags eerst gewandeld in bedrukt bos grijze lucht in Ulvenhout onder Breda, daarna zon in Belgie, en al om een uur of 3 de wijn op tafel.. okeej, ik ben dus niet de enige in de familie die van een glaasje houdt... mijn nicht riep al meteen enthousiast, daar is de wijn, zelfbediening hoor... ik zeg, heb je ook spa? en voor we het wisten een heel gesprek over drinken, niet zonder kunnen enz.. als ik om 3 uur al aan de wijn was gegaan was ik om 5 uur al niet te genieten geweest, warm, aangeschoten, moe.. nu met spa voelde ik me lekker fit en fris en dat na 4 uur in de auto, anderhalf uur wandelen en 5 uur met de familie optrekken... weer een dag om erbij op te tellen.. ben de tel even kwijt.. mooi zo!slapen.. dat is voor mij het belangrijkste wat er is. Als ik niet goed slaap dan valt mijn hele structuur als een kaartenhuis ineen, ik neem dus braaf 10 a 20 mg oxazepam voor het slapen gaan (deed ik ook als ik teveel dronk trouwens.. domdom).. mijn hoofd maakt gedurende de dag nogal overuren en dan is het heerlijk om om een uur of 10 die pammetjes te nemen en mijn gedachten langzaamaan wat stiller te krijgen.. verslaafd? misschien wel maar ik geloof het niet. Ik heb nooit de behoefte om meer te slikken en zie het echt als medicijn, ik slaap er iig goed op, en soms probeer ik ze niet te nemen... maar dan ben ik rond 2 /3 uur nog wakker en de volgende dag helemaal van slag... lekker zo laten dus!affijn, ik ben trots op mezelf! en heel blij dat ik dat eerste wijntje vandaag niet genomen heb!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Soothe heeft zijn vuile was er nog inzitten volgens mij, want ik heb niet gezien dat hij de koffer open had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Goed gedaan Tapas, deze dag heb je weer gewonnen:present:Ik heb ook al 20 jaar een pammetje voor het slapen. Ook ik nam ze gewoon door met alcohol, dom dom dom ja ik weet het. Ik ben nu aan het afbouwen, heel langzaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Hoi allemaal,Nog even een reaktie op alcoholisme hoe ik het zie....Ik ben niet verantwoordelijk voor mijn ziekte van verslaving... ik ben wel verantwoordelijk voor de consequenties van mijn gedrag...en ik ben ook verantwoordelijk om stappen te nemen om te genezen...De belangrijkste vraag is niet waar is het fout gegaan maar wat ga ik eraan doen ?Wat kan ik vandaag doen...Uit eigen ervaring weet ik dat het ontkenningsproces iets is waar elke alkie telkens doorheen moet... het is onderdeel van de ziekte alcoholisme... er zit iets in mij wat zeer destructief is en op elke manier een uitweg zoekt om zich te manifesteren...En het verraderlijke is dat ik DENK dat het niet zo is en vervolgens de volgende periode van ellende binnenstap zonder dat ik het door heb... een alcoholist onderscheid zich van de normale drinker op twee manieren... de eerste is het overweldigende effect van alcohol op de alkie en de tweede is dat eenmaal begonnen met drinken de alkie niet meer kan stoppen maar moet blijven doorgaan...echter dit is een theorie en die vind ik logisch klinken...Ik was machteloos over alcohol omdat ik in de circel zat van de OBSESSIE (de moeder van alle gedachten en de grote leugenaar) en de LICHAMELIJKE ALLERGIE , een abnormale reactie van het lichaam op alcohol en drugs...dus de lichamelijke afhankelijkheid... als ik dus stop met drinken en gebruiken heb ik geen last meer van de allergie maar onbehandeld blijft de obsessie bestaan... en zal zijn uiterste best doen om met een waanzinnig idee te komen om te gaan drinken en gebruiken...of ik denk er niet eens bij na...mijn ervaring is dat deze obsessie zo sluw is dat je niet eens doorhebt dat ie met je bezig is...toen ik na 7 maanden clean en nuchter weer ging gebruiken had de obsessie eindelijk zijn zin weer...ik werd knettergek nuchter.... dus ik was machteloos omdat ik bleef denken aan alcohol en kon dat niet stoppen op eigen kracht en als ik toegaf aan de obsessie en weer begon kon ik zelf het einde niet meer bepalen...dat deden de alcohol en de drugs...Voor mij zijn er twee manieren om de obsessie te laten weghalen... de eerste is er aan toe geven; dus gaan drinken en een gevoel van opluchting ervaren want ik hoef er niet meer aan te denken...en dus langzaam dood gaan want ik kan eenmaal begonnen niet meer stoppen en alles op den duur verliezen of een spirituele oplossing...een revolutionaire verandering van denken... en dat vergt wat werk maar is minder moeilijk dan de uitspraak doet vermoeden... AA en de 12 stappen is geen quantummechanica..hahaha.... het is heel simpel...als je werkt aan de stappen met als enige voorwaarden Eerlijkheid , Openheid en Bereidheid dan is het in een redelijke korte tijd gebeurt... en dan is het volhouden wat betreft leven qua enkele simpele suggesties....en meer is er niet... al dat ingewikkelde gezeur over Hogere Machten en God is nergens voor nodig... de enige voorwaarde is : ben je bereid te geloven dat er Iets is wat jou kan redden van de ondergang... en je kan herstellen tot gezond verstand.... antwoord ja ; ga door met de volgende stappen .. antwoord nee... veel geluk !! dit is mijn ervaring.. ik weet niet of God bestaat en jij ook niet en ik ben er van overtuigd dat we ook niet in de positie zijn omdat te gaan uitzoeken... daar weten we allebei te weinig van... ik weet en heb vandaag de ervaring door te geloven dat er Iets bestaat wat meer is dan denken dat mij vandaag nuchter en clean houd... meer niet...en of dat God is niet belangrijk...ik noem het God maar nogmaals dat hoef jij niet... en dat is het mooie van een spiritueel programma...Vandaag ben ik niet machteloos over alcohol en drugs nog ben ik ADB.... de circel is weg... ik heb geen last van gedachten aan alcohol dus ik hoef niet te drinken en gebruiken.. en mocht ik in de verleiding komen dan reageer ik gezond en blijf er van af...en omdat ik niet drink kan ik ook niet meer drinken...simpel....en waarom ben ik niet machteloos omdat ik een Macht groter voor mijzelf heb gevonden die doet wat ik niet voor mijzelf kon doen...en daar een groeiend contact mee heb ....Ook de uitleg van de Big Book is een theorie... en die theorie kan ik nu wel in meegaan... Man... ik kon urenlang discussieren over dit en dat terwijl mijn leven aan mij voorbij ging....lekker handig... en mijzelf maar rot voelen maar wel gelijk willen hebben...en maar zuipen en gebruiken... "nee dit past niet bij mijn persoonlijke voorkeuren! "...schitterend alles om mij heen was kapot aan het gaan incluis mijzelf en ik ga ff in discussie over methoden die mij zouden kunnen helpen... iemand die zegt dat AA niets voor hem is en blijft doorgaan met zuipen is er gewoon niet klaar voor en heeft tijd om nog meer te zuipen of hij/zij is niet in staat eerlijk te kunnen zien wat er met hem of haar aan de hand is en dat is ongelukkig dan...easy as that... en dat geldt niet alleen voor AA maar elke vorm van hulp die wordt aangeboden... er is altijd wel wat mis mee..dat is mijn ervaring... totdat je een punt bereikt dat je er genoeg van hebt en wel wilt luisteren...Er bestaat geen wetenschappelijk methode die na een fysieke test kan uitmaken of iemand alcoholist is of nietDat verhaal over T.I.Q's is een theorie... wetenschap kan niemand testen en zeggen "he jij bent alcoholist !".....Echter het klinkt aannemelijk maar is niet te bewijzen...Niemand kan voor mij uitmaken of ik een alcoholist ben ... (wel een vermoeden hebben natuurlijk).... dat kan ik alleen zelf... en dat is de moeilijkheid met alcoholisme en verslaving... Als iets werkt dan werkt het toch... KEEP IT SIMPLE.....Heerlijke middag gehad ben gesloopt... maar voldaan...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Marion & WaterB)die was neem ik er op de koop toe bij hoor..misschien dat er wat leuke kleding in zit voor mijn nieuwe film/makeover....Safi slaat een nieuwe weg in........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 ps TAPAS.......:DB):light:wat ben je toch heerlijk sterk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ziza,Ben je tegelijk met de alcohol en de drugs gestopt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 @ SneeuwwitjeOp dezelfde dag gestopt met weed , cocaine en alcohol.... tot en met vandaag....Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Echt een knappe prestatie Ziza, mijn complimenten:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Thats the spirit Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Mensen ik ga nog even tv kijken....denk aan je ademhaling als je niet door kunt slapen...probeer het tenminste 1 keer...beter dan al die "pammetjes"...slecht voor je maag dat soort dingen.bedankt allen het was weer een genot naar jullie te mogen luisteren en ben wel weer even aan het denken gezet.Ps ik drink trouwens nooit zonder er bij na te denken...zodra ik mezelf toestemming geef...begint mijn hele lichaam te gloeien en klopt mijn hart sneller.Dus zonder er bij na te denken is voor mijn gevoel onmogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Iedereen heel erg bedankt voor zijn/haar reacties op het slapen.Ik ga het weer proberen zo. In ieder geval zal ik lekker inslapen en gezien het weer zou het ook weleens kunnen dat ik daarvan vannacht wakker wordt. Het moeilijke is dat ik het geen obsessie laat worden. Daar moet ik voor oppassen. Nu is het nog niet zo, dat weet ik zeker.Ik heb in ieder geval van de reacties slaap gekregen.Safi,mooie tweede hands koffer. Je slaat een nieuwe weg in en neemt het voortouw. Geweldig:present:Tapas,lekker spa met dit weer. Goed gedaan!Ziza,ik ben hard aan het werk met mezelf. Waarschijnlijk daarom die chaos in mijn hoofd?Marion,pammetje of niet je hebt bijna een maand niet gedronken!Ondanks de discussie vanavond, ik blijf de data onderaan de berichten leuk vinden!ferry,ik ga nog even op internet kijken voor jou voorstel. Ik sta voor alles open...Iedereen verder welterusten. Morgen weer een nieuwe dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Ha Safi, die is raak! "Mezelf toestemming geven...", dat is wat ik miste in mijn eigen verhaal. Zou ik ooit op zo'n feest staan en er wordt me een biertje aangeboden, dan denk ik waarschijnlijk "bekijk het, ik voel me zo ook goed genoeg". Kohtje had het vanmorgen over een flitswoordenwisseling tussen Goed en Kwaad, ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat dat bij mij ook zo werkt. Tel daarbij op het feit dat ik ook geen benzine drink omdat ik wel beter weet, en mijn toekomst is weer wat droger geworden! Thanks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Slaap lekker, Gem... zzzzzzzzzzzz Ik duik ook in de vlooienkist. Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 15 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2007 Of je daar nou lekker zult slapen Water?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden