stien Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Tapas, wat had jij een heerlijk relaxte start van de dag. Dat mag ook wel voor vrijwilligerswerk!Hoewel ik de laatste tijd veel hoor van vrijwilligers dat het vrijwilligersgevoel er een beetje afgaat.Vrijwilligers worden op het moment dermate meegerekend in het betaalde werk team dat het toch echt wel een verplichte karakter heeft gekregen. Enigzins een fijn gevoel denk ik voor hen maar oh wee als je een stapje even terug wilt doen dan ligt er toch wel een soort claim op je.Eigenlijk dus niet verwonderlijk dat in sommige branches weinig animo voor is.Marja, zou me niet druk maken maar nieuwsgierig zal je wel zijn na zo'n eerste werkdag van je zoon.Zorg maar dat je ruim de tijd hebt voor als hij terug komt, dan zal hij vol verhalen zitten en heeft een hoop te verwerken. Dat betekent de volle aandacht voor zoon lief!Je had het weekend bij de buren een paar glazen gedronken schreef je. Kun je ook achteraf vertellen wat de toegevoegde waarde ervan was? Safi, ik vind het icoontje met dreadlocks juist leuk. En het klopt dan toch helemaal met je indentiteits crisis? Bij Bammetje heb ik ook heel lang anders gedacht in het begin, hi,hi,hi. Uiteindelijk leek het nergens op.Rudy, moet dat nou met 220 volt? Best wel heftig hoor, leef en laat leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hallo Stien,Ben me net rot geschrokken.Open mijn e-mail en daar komen wel 60mailtjes binnen met de titel info alcoholdebaas discussie update.Kun jij mij vertellen hoe ik dit ongedaan kan maken?Miep jij gaat een lekkere vakantoie tegemoet. Italie is een prahtig land om te vertoeven.Ik reis in gedachten met je mee. Gaan jullie ook nog steden bekijken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Anna, die bouwmarkten bezoeken is ook geen afwisseling meer bij jou. Of valt er gratis wat te halen?Op alleen arbeidzame produktieviteit kun je niet leven hoor! Wat opbouwende geestelijke voedsel kan ook wonderen verrichten. Maar ja, of dat voor zo'n oud gediende hier nog voorradig is op het forum, dat valt natuurlijk te bezien.Lekker met je vriendin weg, dat is nou 's een goede zet van je. Da's ontspanning (neem ik aan) en dan hoop ik dat het weer wat opknapt kunnen jullie heerlijk een terrasje pikken! Het is je gegunt, plezier!Ach, en de rest loopt echt niet weg hoor.Miep, die zoon van jou is slim. Eerst een stopcontact zoeken en dan vrienden maken. Heerlijk hoor, Ik bedoel die boeken, dat heb ik nou ook altijd in mijn vakantie. En heb ze dan nu ookal klaar liggen.Ik heb trouwens sinds gisteravond éindelijk mijn vakantie voorelkaar! Zoals ik al eerder schreef had ik mijn vakantie verkeerd aangevraagd en moest dus voor een week vervanging zien te vinden.Het ging moeizaam omdat veel mensen natuurlijk al op vakantie zijn, maar gisteravond bood iemand zich spontaan aan! Je wil niet weten hoe blij is was en wat er van me afviel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Sammy, onderaan of bovenaan de pagina staat een mapje. Als je hier op drukt kun je je aan of af melden voor discussie. Waarschijnlijk heb je jezelf aangemeld en krijg je alle berichtjes via e-mail toegestuurd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Miep de Dolomieten zijn prachtig. Ook mijn man wielrent en heeft daar ook wat colletjes gefietst.Ik heb dit jaar een super licht fietje gekregen en kan sindsdien ook beter klimmen. Niet zo als mijn man hoor.En ja Je moet ook rekening met de kinderen houden. Toen ze nog meegingen deelde we de dagen ook anders in. Maar ook wel weer heel gezellig en je maakt meer contacten door de jongelui Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Stien bedankt Ik weet denk ik al hoe het komt. Heb me nu afgemeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Fijn Sammy, is weer opgelost dan.Het wordt waarlijk nog dag hier, het is droog, zonnetje gaat weer enigzins schijnen.En helaas, nu moet ik toch stoffen en zuigen. En toch nog maar even een boodschap doen nu het droog is. Laterrrr... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hier in het midden van het land is er nog steeds zon.Mijn man belde net dat het in Rotterdam erg onweerde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Stien kun je nu ook weg met vakantie?fijn dat iemand aanbood om het op te vullen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Ik heb heerlijk geslapen op mijn matrasje buiten,was wel vroeg wakker.Maar met een boek en kop koffie lekker blijven liggen,genieten van de rust.Uiteindelijk kreeg ik gezelschap van 2 brutale mussen,op zoek naar broodkruimels blijkbaar.Toen de kids beneden kwamen keken ze wel even raar op...maar uiteindelijk was het erg gezellig met zijn allen op het matrasaan het ontbijt Nu is het hier ondertussen alweer zo warm, dat zelfs de kids niet buiten willen.Verstandig die kids..!We houden nu maar siesta binnen, knutselspullen op tafel en rommelen maar Vanmiddag moet ik voor een inspanningsfietstest (wat een woord, zeg)en ookal is er weinig reden voor ongerustheid, toch vind ik het eng!Gelukkig krijg ik morgenmiddag gelijk het gesprek met de cardioloog,dus hoef ik niet lang in spanning te zitten!Wie moet werken, fijne werkdag en kom goed weer thuis!Wie vakantie heeft, geniet ervan!En Stien, fijn dat het uiteindelijk toch nog gelukt is...zo zie je maardat een oplossing soms uit onverwachtte hoek komt!Sammy, je hebt je blijkbaar aangemeld voor de discussie.Onder je eigen berichten staan 4 icoontjes, de 2e van links is een envelopje met een soortrode pijl eromheen, als je dat aanklikt kun je je weer afmelden voor de discussie en krijg je geen berichten meer in je mailbox! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hoi hoi allemaalben een paar daagjes niet hier geweest, was alle "gezeur" om alcohol even zat..wilde er gewoon niet aan denken. Toch heb ik alles meegelezen en miste jullie gewoon:DHet is hier gewoon vies, broeierig heet, smerig gewoon, maar gelukkig zweet ik niet meer zo erg als toen ik nog dronk, toen liep het in straaltjes van me af!!Ik ga meteen weer uitloggen, want ik moet weer naar mn dochter, morgen moet ze voor co naar het ziekenhuis en we denken dat ze wel moet blijven, ze heeft weer/nog erge last; veel pijn en bloedingen.Maar goed, vanavond hoop ik weer gezellig met jullie mee te doen.O ja, voor de geinteresseerden: de ruzie is met een sisser afgelopen, we hebben het gewoon nergens meer over gehad, ik denk dat de vermoeidheid bij beiden parten speelt....groetjes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hee Charlie,Gelukkig liep de ruzie met een sisser af....leuk is anders he!Ik wens jou en je dochter veel sterkte, het moet een zware tijd zijn zo!Knuffel klein manneke maar eens extra! voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Voor dit verkeerd overkomt: met gezeur bedoel ik niet jullie uiteraard, maar mezelf, het denken enz enz aan die troep, dat was ik van mezelf even zat!! En het heeft gewerkt hoor!!Vrijdagavond wilde ik bewust gaan drinken, maar had er gewoon geen trek in, goed voor mij, maar wel stom he?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Miep, Je vakantie plannen klinken heerlijk!En ehhh, als je het geheim gevonden hebt, deel je het dan hier???Joann, die fiets inspannings test heeft alleen zin als je je er daadwerkelijk voor inzet.Dat betekent gewoon keihard dóór trappen. Ik hoop voor jou dat de airco aanstaat! Charlie, ook ik heb het weekeinde alleen gelezen. Ik kan het alleen niet onthouden allemaal, uiteinderlijk was het zo giga veel. Daarom vandaag gewoon de draad opgepakt. Maar ook ik heb gemerkt dat het wel lekker is om eens niet teveel en te diep met de alcohol bezig te zijn. Een beetje afstand als het kán is wel goed denk ik.En die mixed feelings af en toe is niet stom hoor, gewoon hier van je afschrijven.Tenslotte hebben we allemaal wel met zo'n ervaring te maken af en toe. (of veel) Ik ga me niet mengen in relatie strubbelingen maar je schrijft dat jullie het nergens meer over gehad hebben en liep af met een sisser. Waarschijnlijk vermoeidheid wederzijds. Maar pas op, soms is het goed om het even te laten voor wat het is, maar als er toch irritaties zijn blijven hangen is het verstandiger het toch een keer bespreekbaar te maken. Een stapelwerking werkt averechts! Ik kwam net een oud collega tegen bij de winkels. En ik kreeg me daar een complimentjes!Voelde me helemaal groeien. Uiteraard heb ik wat zwembandjes tijdens mijn droogstaan leeg laten lopen.Maar ook werd me gezegt dat ik er altijd zo verschrikkelijk vermoeid uitzag.Tegelijkertijd betrap ik me toch weer op een punt, het accepteren van complimentjes.Ik zwak altijd gelijk alles af wat een ander zegt, ja, zeg ik dan, ik ben ziek geweest en dan val je af.Alsof het vanzelf gegaan is als het ware, terwijl ik daar voor heb moeten knokken en nog steeds.En dat ik er niet meer zo vermoeid uit zie, dat is echt mijn eigen winst van regelmaat!Ook een kwestie van zelf discipline denk ik. Aanpassing; té veel foutjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Stienbedankt dat je me aan Bambamherinnerde ergens vaag in mijn achterhoofd had ik al een flauw vermoeden dat iemand ook dreadlockje al had.Ach ja die concentratie ..valt niet mee hoor...ik begin het nu ook echt moeilijk te vinden om alle discussies te volgen.En omdat je het toch al zo moeilijk vind al die complimentjes...je bent een kanjerCharlieMijn man en ik stoppen samen en de ruzies die wij hebben...pfff...praat mer er niet van...gelukkig zijn we het nog gewend van het stoppen met roken dat we in 1998 ook samen hebben gedaan.Als je maar weet dat je extra snel geirriteerd raakt door het afkicken...kun je de ander ook snel weer vergeven...ik neem nu veel sneller het intitiatief om te zeggen dat ik stom bezig was of iets beter of anders had kunnen zeggen.Toen ik nog dronk werden het zulke emotionele, irrationele, wie-heeft-er-gelijk ruzies.En dan kwam er niets uit.Nu zijn we wel vermoeid en snel geiiriteerd maar we lossen het gelukkig snel op.Bovendien voel ik precies wat jij bedoelt met ik heb het even gehad met over alcohol te kletsen.Soms vraag ik me af of ik het mezelf zo niet moeilijker maak .....elke keer dat ik inlog met mijn probleem te worden geconfronteerd.Maar aan de andere kant is het beter dan verstoppetje spelen.Elke keer als ik hier wat schrijf moet ik er toch weer overna denken...en relativeren wat ik gezegt heb....is het echt wel zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 ZizaIk heb begrepen dat jij bij de AA zit en daar veel baat bij hebt.Mijn vraag hierover:ik heb al meerdere keer zitten denken om ook naar een AA meeting te gaanmaar werd elke keer ervan weerhouden omdat het van de kerk uitgaat...is dat zo?en mijn tweede vraag:ikvind het zo moeilijk om zonder alcohol nieuwe kontakten te leggen ...dus om mensen te leren kennen die niet drinken...want drinkemaatjes heb ik wel even mijn buik vol van.Is het een mogelijkheid om bij de AA mensen als vrienden in je vriendenkring op te nemen of is het allemaal heel anoniem en wordt er verwacht dat je buiten de bijeenkomsten niet met elkaar omgaat.Ik kan me er zo weinig bij voorstellen behalve dat het idee van ex-alcoholisten...dus mensen die begrijpen wat je hebt doorstaan of nog doorstaan moet me heel erg trekt.Als ik eerlijk tegen mijn moeder zeg dat ik niert meer drink...zegt zij..maar meisje(ik ben 47 jaar oud maar goed:P) je drinkt toch helemaal niet veel...nee mam niet waar jij bij bent maar je moest eens weten wat ik allemaal uitgespookt heb.En een ieder ander die me hier wat over kan en wil vertellen...graag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Safi, naar mijn weten heeft nog niemand het icoontje met dreadlocks. Ik bedoelde qua identiteit, Bammetje heeft ook een donker koppie gekozen qua huidskleur, dat is een andere dan jij hebt hoor!P/S Nou moet je die dreadlocks niet weer weghalen, was juist leuk. Nu raak ik pas écht in de war met al die rugzakjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Oh nee...heb echt een identieteits crisis en begrijp het allemaal niet meer zo goed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 en dan die typfouten:wacko::$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 toch maar weer de dreads, stien ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Safi, Om te antwoorden hoe het zit met moeders en alcohol is een hoofdstuk apart. Ik denk dat veel mensen hier op het forum daar wel antwoord op kunnen geven en dat die ook zeer uitéén lopend zullen zijn. Maar hoe is het op het moment, NU dus met Safi zelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Vandaag heb ik Kwantum bezocht, en een enorme hoeveelheid extra dekkende muurverf gekocht. Was in de aanbieding, dus dat kwam mooi uit.Stien, ik heb een hekel aan boodschappen doen, en zelfs kleren kopen die ik niet graag, maar ik vind het vreemd genoeg leuk om door bouwmarkten te struinen. Dit keer heb ik daar goede redenen voor. Als ik toch een hoop geld moet uitgeven wil ik wel zeker weten dat ik niet te veel uitgeef, en ook dat ze niet ergens anders iets hebben wat ik mooier vind. Een dezer dagen moet ik maar eens met mijn zoon op vloerenjacht, ik zag toevallig overal aanbiedingen, dus beter nu besteld dan pas in augustus!Charlie, eigenlijk begrijp ik wel dat je vrijdag, toen je juist bewust wilde drinken, geen trek had. Je bent inmiddels al ingesteld op niet drinken, dus als je van jezelf 'mag' hoef je niet persé. Het verraderlijke zijn juist die momenten dat je niet wil, maar door stress en vermoeidheid in de valkuil trapt.Ik sta nu droog sinds 7 augustus vorig jaar, maar eigenlijk was ik de week daarvoor al gestopt. Ik heb toen van maandag tot vrijdagavond niet gedronken. Die vrijdag had ik een conflict thuis, en heb ik uit kwaadheid een fles wijn soldaat gemaakt. Die zondag kreeg ik bezoek, en omdat ik verwachtte dat niet droog te kunnen houden 'mocht' ik van mezelf nog gewoon drinken. Toch heb ik toen maar twee glazen wijn gedronken, en ik vond het niet eens erg lekker.Volgens mij zijn de meeste alcoholisten allergisch voor de woorden 'moeten' of 'niet mogen'. Ik in ieder geval wel. Voor mij werkt het veel beter alle opties open te houden. Als ik op bezoek ga, of een feestje of etentje heb, leg ik mezelf geen drinkverbod op. Ik neem me gewoon voor de situatie te bekijken, en me door het moment te laten leiden. Op het moment dat ik daar ben, vraag ik me af wat een glas wijn zou toevoegen. Tot nu toe heeft het antwoord op die vraag ertoe geleid dat ik het maar niet nam.Safi, hou je dreadlocks maar hoor, op de een of andere manier vind ik het wel bij je passen en je bent tenminste herkenbaar zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Hihi, kan ik een boek over schrijven Stien, over moeders en alcohol, maar dat doe ik maar niet. Staat die witkalk er over een jaar nog. Nu eerst mijn hondje weer uitlaten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 Tja..goeie vraag Stien...Ik ben sober..nuchter...niet onder invloed...dus ik ben mezelf.Ik heb erg veel steun aan mijn man en mijn hond en verder heb ik op het moment niet zoveel boodschap aan anderen.In gezelschap wil ik drinken...dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.Oude vrienden kampen allemaal met hetzelfde probleem of zijn nog in de ontkenning.Nieuwe vrienden komen er niet bij want het is bijna onmogelijk om mensen tegen te komen die ...en interresant en mij ook interresant vinden...en waar alcohol niet een belangrijke rol in hun leven speelt.Ik red het...maar heb wel spijt...wou dat ik een goeie opleiding had gevolgt want de arbeids markt is voor mij 1 groot gat.aan de andere kant heb ik jaren een alternatief leven geleid...wilde geheime alternatieve house-parties gegeven...jaren in een grote camperbus door europa en noord afrika gezworven, dat is iets wat ik niet had willen missen want ik ben er door gegroeit...maar altijd nog op zoek naar: :wie ben ik?wat wil ik?normaal keerde ik mezelf naar de fles als de vragen te heftig werden maar die kant wil ik niet meer op.Ik dronk nooit om verlegenheid te camoufleren zoals mijn man maar wel om die roes te voelen...die ach nu moeten die vragen van wie ben ik en wat wil ik maar even tot morgen wachten.nu denk ik: zonde van de tijd en de energie en maar hopen dat mijn lichaam er geen blijvend lidteken aan over houd.Heb NU helemaal geen behoefte...voel me redelijk sterk.Bedankt voor het vragen Stien:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 16 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2007 En wie ben IK...een alcoholist met een groot hart..kan lekker koken..is gek met honden....kan goed luisteren.....heeft iets met dementerende bejaardenwat wil ik:........samen met mijn man een bedrijfje hebben...op boerderijtje wonen..of gewoon een huisje op het platteland.....genoeg geld hebben om weer in mijn bus rond te zwerven......nieuwe niet drinkende vrienden.......nog veel meer honden...liefs whippets of greyhounds...dus eigenlijk een kennel maar dan kan je nooit weg dus dat is het ook niet...vlakbij een mooi strand in schotland kunnen rentenieren...een baan in de sociale sector het liefst in voorlichting..ach ja genoeg om me bezig te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden