Spring naar bijdragen

Dinsdag, 17 juli 2007


Gem

Aanbevolen berichten

Mijn roep gisteren in antwoord op het berichtje toen BB het moeilijk had.
Mijn roep, houdt dit nou nooit eens op (gremlins), ik wil doelen, hanteerbaar, meetbaar en haalbaar.
In deze links wordt mijn roep grotendeels beantwoord.

Uiteraard ben ik jouw antwoord niet vergeten hoor Anna. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat had ik ook Stien. Ik was zo aandachtigf aan het lezen, dat ik ook vergat dat ik eigenlijk op het forum was. Sommige dingen zijn heel herkenbaar.

Ziza,Ik was 16 jaar van de alcohol af, echt helemaal clean, dus de nuctere alcoholist. Geloof me, door het eerste glas na 16 jaar ging mijn hunkerbrein ratelen en was ik net zo ver of dichtbij als na een maand of een jaar droogstaan. Dit is mijn persoonlijke ervaring. Ik raad ook niemand aan, die lang droog staat om het ff te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik heb een hekel aan die rottige gremlins.
De mensheid roeit het ene na het andere beest op aarde uit, maar die gremlins zijn onuitroeibaar.
De wetenschap kan ook al veel, maar tegen een simpele verkoudheid hebben ze ook nog niets gevonden.
Ik zou zo graag echt genezen willen zijn. Let wel, ik ben al blij dat ik beter ben, maar het is toch wel zo dat ik mijn leven lang op mijn quivive moet blijven, net als alle alcoholisten.
Als je zonder alcoholgedachte ineens een koelkast opentrekt, dan springen die gremlins je in de nek, omdat er flessen wijn in liggen (of wordt dat aapje op je schouder wakker).

Ik moet nog iets bedenken om te eten vanavond. Ik heb nog laat een broodje gegeten, maar zal toch nog meer moeten eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, dat bedoel ik er maar mee. Voor jou zal die zin letterlijk van betekenis zijn, puur uit "eigen" ervaring. Deze zin is niet voor niets geschreven dus ga ik ervan uit dat jij niet de enige bent met deze ervaring, die overigens hard aankomt.

Corinne, ik weet best wel dat het allemaal langdurig is. Maar soms ben ik moe en wordt ik alleen het woord Gremlins spuug en spuug zat. Ik denk na mate je langer hier schrijft het liefst een nieuw naampje ervoor zou willen. Soms wil je er gewoon niet aan herinnerd worden. En dan lees je hier over het meppen, opsluiten, bakken, koken wat al niet meer met die krengen hier gedaan wordt en dan rijzen bij mij soms de haren...Grrrrr......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik ben toch écht niet van plan om te lachen om die gremlins.

Ben net even goed geschrokken, heb misschien te vluchtig gelezen en zal nog even terug lezen.
Maar ik begreep dat je de eerste vijf jaar je nog ontwikkelt vanaf de geboorte van je kind.
Als je dus gedronken hebt die periode ben je stil blijven staan in je eigen ontwikkeling en heb je dus je kind al tekort gedaan. Langzaam begint dus ook het oude kwartje te vallen dat ik moeite had met het
ontwikkelen van mijn moedergevoelens in die tijd.
Ohhhh, en zo kom ik nog véél meer tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Benthe, van harte welkom,

Benthe: Je mag nooit zo maar ijzertabletten gaan slikken. Je kunt bij de huisdokter na laten kijken of je een ijzergebrek hebt. ( is zo gebeurd)
Ik ben zelf naar de huisarts gegaan toen ik mezelf had aangemeld voor de internet behandeling.
Mijn huisarts stelde voor om een bloedonderzoek te doen, heb ik natuurlijk gedaan, gelukkig was bij mij alles goed. Nooit zelf gaan dokteren.

Gisteren een zware dag gehad, ik moest voor een extra mammografie naar het ziekenhuis.
De arts wilde nog een extra plaatje maken van een bepaald gebied( had ik nog nooit meegemaakt) dus weer een andere kamer in. Daarna nog een echo, het duurde allemaal zolang en voelde me erg onrustig.
Gelukkig is het goed, over een jaar weer terug.
Ik wilde even mij verhaal kwijt

Met mij gaat het redelijk vandaag, vanmorgen gewerkt in het ziekenhuis.(vrijwilliger).
Vanmiddag wat moe, de hond uitgelaten en daarna even gaan slapen.
Gelukkig wat opgeknapt en daarna in huis aan de slag gegaan. De hond weer uitgelaten en gekookt en nu zit ik hier op het forum.

Vandaag gelukkig geen zin in alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fauve, druk dagje heb je achter de rug.
Maar gefeliciteerd, het zijn toch altijd spannende momenten. Een mammagrafie en dan ook nog een echo moeten laten maken, dan krijg je toch wel bedenkingen. Ik zou helemaal de zenuwen ervan krijgen hoor. Maar wel fijn dat ze zo snel al de uitslag hebben gegeven. Je moet er toch niet aan denken dat ze zeggen, volgende week komen voor de uitslag.
Wat voor vrijwilligerswerk doe jij in het ziekenhuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stien,

Waar wat je zegt.

Ik werk als gastvrouw, mensen de weg wijzen naar de poliklienieken, als ik merk dat iemand erg angstig is ga ik mee.Leuk om te doen hoor.
Ik ga nu het gasfornuis doen en de bloemetjes buiten verzorgen.

Tot dadelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fauve, je weet half niet wat een dankbaar en waardevol werk je doet!
Daar heb ik véél respect voor. Ik hoor heel veel waardevolle, dankbare reacties die feitelijk
voor "jullie" bedoelt is. Want ik neem aan dat jij in jouw ziekenhuis niet de enige bent die dit doet.
Bij ons loopt ook een heel team die dat soort werkzaamheden doet. Je hebt me even aan het
denken gezet, ga ik wat mee doen na mijn vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
corinne fijn gevoel is het als men onze prestaties wardeert lekker warm een fleece .
zoals jullie weten ben ik niet echt goed in namen onthouden , maar er zijn hier wijze zaken geschreven vandaag (zoals altijd :-))
aan ik dacht ziza indien iemand 15 jaar naar AA gaat soms 3 keer per week en dan toch terug begint te drinken wat doet die persoon dan verkeerd???
in spanje ben ik naar apaix gegaan ik dacht een zelfhulp groep dit was op aanraden van mijn psychiater ivm het teveel drinken om het gebeurde met mijn ma te verwerken , in apaix zat een dokter en psygoloog samen met ons aan tafel ik vondt het daar goed maar ben maar weinig geweest ivm parkeer problemen .
door in spanje eindelijk internet te hebben ben ik op een site ivm alcoholisme terecht gekomen en daar werdt ik door iemand gesteunt van AA , hierdoor bij een belg-nederlandse groep terecht gekomen in spanje maar voelde mij niet echt thuis door de leeftijd van de 4 andere aanwezigen allez het dubbele bijna van mij :-))
via via ben ik dan in een internationale AA groep terecht gekomen en beetje bij beetje ben ik daar los gekomen en heb hi hi talen geleerd :-))
mijn verhuis naar belgie heeft mij doen afscheid nemen van die groep maar met sommige heb ik nog een fijn mail kontakt in het engels een taal welke de stoom uit mijn oren doet komen .
in spanje had ik een klant al was het meer een vriendin we hadden samen een drank verleden bij die vriendin kon ik alles kwijt ook deels zij heeft mij gemaakt wie ik vandaag ben , kon met haar goed praten over een de gremlins en twee mijn gevoel naar mijn ma , ook met haar heb ik nog een fijn mail kontakt .
hier in belgie slabakt het wat de AA groepen betreft zoals ziza schrijft worden het meer en meer ´´ik praat van mij af groepen ´´ sommige want ik ken goede groepen maar hiervoor 120 kilometer enkel rijden is mij een beetje te ver .
maar ik heb dank zij bezinningen en landdagen inderdaad van AA een fijn netwerkje van mensen leren kennen welke ik bij goede momenten en mindere momenten mail en neen niet allemaal zijn nog AA mensen of hoe men dit zegt
waarom hoe ik heel veel van dit forum ADB omdat hier een allegaartje zit van mensen welke het ieder op hun eigen manier proberen en daar heb ik een enorm respect voor en ieder hier helpt mij en daar ben ik dankbaar voor zoals ik de andere dankbaar ben want adb zijn heeft een band met mensen welke men niet kent .
ik wou dit maar met jullie delen , gewoon dat ieder voor zich mag uit maken wat hem/haar het beste ligt
groetjes blacky
ps wat een epistel :-))))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik vraag je helemaal niet om de kop in het zand te steken. Ik bedoelde meer dat als het even te veel is om te verwerken, dat je het dan even kunt laten rusten.


Fauve,

Een ziekenhuis kan niet zonder vrijwilligers (de meeste zijn geloof ik vrouwen). Toen ik in het ziekenhuis met een rolstoel verplaatst moest worden, waren dat ook altijd vrijwilligers die me met een stoel kwamen halen en terugbrengen. Zo ook de mensen die met het boekenkarretje rondlopen langs alle kamers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Blacky, dat je je verhaal over je verkenningstocht langs verschillende groepen en mensen om ADB te worden hier hebt willen delen. Wat fijn dat je daar zulke waardevolle contacten aan overgehouden hebt.
Ik ken alleen dit forum, hoewel ik ook wel eens een ander forum heb bezocht. Daar begreep ik helemaal niet hoe het werkte, ik vond het allemaal nogal chaotisch, dus ik heb er alleen maar een paar keer gekeken en niets geschreven.

Bedankt voor je stukjes Safi, heel interessant. De cirkels van Van Dijk kende ik al, maar het stukje over stoppen met drinken was nieuw voor mij, en wel heel herkenbaar.

Toen ik zo'n twee jaar gescheiden was had ik gesprekken met een gezinstherapeute, omdat er in die tijd een aantal dingen ook met de kinderen niet zo lekker liepen. Zij vertelde dat je na een scheiding ook door een rouwproces heengaat, net als na een overlijden, en dat dit proces gemiddeld zo'n vijf à zes jaar duurt. Dit las ik nu net ook in het stukje over stoppen met drinken, en ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Ik had inmiddels ook al wel in de gaten dat je niet zomaar eventjes stopt met drinken. Omdat ik het hele proces na de scheiding al heb doorgemaakt (inclusief enkele complicerende factoren) kan ik me iets meer voorstellen bij wat er nog komen gaat.

Ziza, het valt mij op dat je ongewoon fel reageert op het citaat van Safi over na 20 jaar nog steeds even dicht bij de eerste slok staan. Bijna alsof je je persoonlijk aangevallen voelt.
Het is goed mogelijk dat deze woorden niet geschreven zijn door iemand die de twaalf stappen van de AA volgt. Uit jouw woorden begrijp ik dat jij vindt dat het niet geldt voor iemand die de twaalf stappen wel volgt. En dan?
Je zegt zelf dat het AA-programma een programma voor het leven is. Ik heb hier meer dan eens jouw eigen woorden gelezen, dat het niet meer volgen van de twaalf stappen voor jou gelijk zou staan aan opnieuw drinken en gebruiken. Hetgeen betekent dat jij veilig bent, zolang je de stappen doet. En dat die eerste slok al bijna in je mond zit op het moment dat je daarmee stopt. Dat is toch vrijwel hetzelfde als wat in dat citaat staat?

Ik begrijp nu ook wat beter waarom ik mij maar niet van dit forum los kan sleuren.:D Ik ben het inmiddels als een nieuwe verslaving gaan beschouwen, en zo af en toe vind ik dat ik daar dan ook weer vanaf moet. Het is gewoon de behoefte aan herkenning, aan contact met lotgenoten, die maakt dat ik hier toch steeds weer even moet komen lezen, en reageren. En aangezien het hele proces nog een aantal jaren gaat duren 'mag' ik dus nog even! Een pak van mijn hart!:D:present::moon::P

Vanmiddag stevig doorgewerkt, dus ik voel me eindelijk een keer niet schuldig omdat ik te weinig gedaan heb. Helaas heb ik weer opnieuw ontdekt dat ik geen 22 meer ben :(, hoewel ik dat toch graag van mezelf mag geloven. Ik duik vanavond maar op tijd mijn bed in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, dat was hard werken op je vakantiedag. Maar hopelijk komt het allemaal goed, het moest gebeuren en nu heb je dit vast gehad. Als je het daags van te voren had geweten had je er mogelijk tegenaan zitten hikken. Soms is het wel eens goed dat dingen plots moeten.

Tja, we mogen nog járen hier blijven schrijven heb ik begrepen. :o

Daar moet ik dan ook maar meer lijn in gaan brengen voor de toekomst. Structuur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,
ik heb alles gelezen maar kan me niet zo goed concentreren. Ik heb mooie stukjes gelezen, maar weet niet goed meer wie wat opgeschreven heeft.Dat is natuurlijk niet zo erg, als de stukjes maar "beklijven".
Er zijn goede en ware dingen geschreven en een aantal waar ik wat langer over na moet denken.
Ik ga dus niet persoonlijk reageren, als jullie me dat niet kwalijk nemen.

Vanavond uit eten geweest, lekker buiten op een terras bij de griek. Mijn man is jarig vandaag. Hij heeft lekker wat gedronken, op mijn aandringen, tenslotte hij doet zo goed met mij mee dat hij echt wel bij dat soort gelegenheden mag drinken! Ik aan de tonic. Niet gedronken dus, hoewel het toch confronterend is als er iemand tegenover je zit met een glas. Ik heb het echter zelf aangegeven, dat het kon.
Nu weer thuis is die trek gewoon weer weg, overigens was het geen echte trek hoor!

Het is al later dus ik denk dat mijn bijdrage voor vandaag hier bij blijft.
Ik moet nog een bijdrage schrijven voor het personeelblad als nieuwe medewerker. Ga ik zo maar doen, want morgen moet ik het inleveren.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...