Spring naar bijdragen

donderdag 19 juli

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 163
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik doe ook mee Benthe, wat lijkt het me verschrikkelijk om zo je vriend te moeten verliezen, door die stomme drank! Ik ga hem herdenken en alle andere mensen die zo afhankelijk van alcohol moeten leven.

Lekker schoenen uitgedaan. ...genieten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, goede gedachten daar ben ik voorstander van.

Corinne, Je sollicitatie zit er al weer op. Wat een ervaring doe jij op zeg! Een ander zou hyper nerveus zijn, heb jij zo langzamer hand niet het gevoel graag of heel niet?
Zondag wordt vast heel gezellig, leuk om naar uit te kijken toch.

Tapas, je benoemt een belangrijk woord. Acceptatie. Soms ontkom je daar niet aan.
Voor vannacht proppen natte kranten in je schoenen, gaat het rekken door zonder je voeten te bezeren.

Safi, Delta en anderen die begonnen zijn met de therapie.
Onderschat het huiswerk niet dat je opgedragen krijgt. Je zult er de tijd voor nodig hebben.
Mocht het een keer niet lukken, vraag even één of meer dagen uitstel.
Het is in je eigen belang. Zelf heb ik ervaren dat het huiswerk behoorlijk wat bij mij los maakte hetgeen mijn hoofd behoorlijk vulde en ik daardoor meer concentratie problemen kreeg met andere dingen.
Zoals krant lezen, tv volgen e.d. Ik wens jullie veel inzicht en wijsheid en vooral geduld met jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Ik heb nooit beestjes gezien, gelukkig maar. Maar af en toe kon ik de werkelijkheid niet van mijn fantasie onderscheiden. Dat kon wel eens lastig zijn, maar leidde soms ook wel tot komische reacties.

Mijn onderbenen en enkels die doen ook zeer. En nu doet ook al sinds een week mijn nek pijn, een verkeerde beweging gemaakt en daar is die herstelde schouder nog niet tegen bestand. Ik vraag mijn vriendin morgen of ze even haar yoga en shi sjutsie op mijn nek los laat. Dat hoeft maar 2 minuten in beslag te nemen.

Dromen waarin ik uiteindelijk toegeef en drink heb ik ook, tot hiertoe nog niet midden in de nacht, maar tegen de tijd dat ik moet opstaan. Soms hou ik daar een vieze smaak van in mijn mond.

Gem,

Je werkweek zit er weer op. Het weekeinde is begonnen. Doe dus maar rustig aan met jezelf.

Blacky,

Inderdaad ga ik dus zondag naar mijn vaderland en mijn geboortestad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Eerst was ik steeds een bonk zenuwen voor en tijdens een sollicitatiegesprek en zag ik er als een berg tegenop. Achteraf goot ik mezelf dan ook vol om te ontspannen.
Maar van die behandeltherapie heb ik een paar kneepje toegepast op mezelf voor het ingaan van een sollicitatiegesprek. Ondertussen is het al zover dat ik naar die gesprekken ga alsof ik gezellig ergens een een kopje koffie of thee ga drinken en een praatje maken, meer als een uitje dus. Neemt niet weg dat er toch nog enige spanning blijft, maar dat is niet erg. En natuurlijk: ik drink niet meer, dat helpt ook veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

Zo, lekker weer thuis, ben doodop, maar is nog een beetje vroeg om naar bed te gaan. Er zijn weer een hoop wijze, ware woorden geschreven vandaag, waar ik veel van mezelf in herken.

Verder kan ik niet op iedereen reageren, maar heb alles dus met veel interesse gelezen!!!!

Fijne mensen, fijn forum!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Nog een paar dagen geduld en dan is de schoonmoeder van je dochter terug om het stokje van je over te nemen. Dan kun jij eindelijk eens bijkomen. Verwen jezelf dan compleet, dat heb je dan echt verdient.

Ik vind het knap zoals jij je voor je dochter inspant en dat terwijl je nog je werk hebt. Zeg nu zelf zou je dat voor mekaar gekregen hebben als je nog dronk?

Blij toe dat je me steeds die paar dagen voor blijft lopen.

:present: :present: :heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, wederom veel herkenning.

Ik werd vroeger saai gemaakt. Mocht niet veel en heb mij op mijn 17e losgemaakt en ging intern wonen. Een geweldige oplossing, ware het niet dat ik toen als een losgeslagen hond ging leven.
Alles wilde ik ervaren en meemaken, niets was mij te dol. Mijn jongere jaren vér weg stoppend en genieten. Toen leerde ik ook de alcohol, kennen en kon daar geen genoeg van krijgen. Nachten lang konden wij doorgaan, het werk ging ook gewoon door en we hielden elkander wakker.
Dit alles in het hartje van Amsterdam.
Het rare is dat ik in die tijd ook in het drugs circuit rondgedoold heb maar daar altijd een héél duidelijke nee op heb weten te zeggen. In die tijd ben ik in aanraking geweest met bijna alles wat maar verboden was en heb alleen tegen de alco geen weerstand kunnen bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, in die tijd van mijn leven draaide niets of het aanvaard was of niet.
Alles was in die tijd geaccepteerd in die kringen waarin ik verkeerde.
Daarom heb ik er vraagtekens over. Ben ik gevoeliger met een gen voor het
één en het ander niet bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas

nog even over je slaap probllem van te vroeg wakker worden.
Drink je ook koffie?

Ik had hetzelfde probleem en als ik de koffie laat staan maar Bambukoffie van A.Vogel gebruik, dat is een instant koffie vervanger bereid uit zuivere biologische gekweekte vruchten en granen, dan is het probleem na een paar dagen voorbij en slaap ik tot 8 uur door.
Het is echt lekker en ook met warme melk een kruising tussen koffie en chocolademelk.

Nu ik gestopt ben met drinken en bij tijde net een dweil ben met hoofdpijn zondig ik geregeld weer en drink koffie en wordt prompt veel te vroeg wakker .

Misschien ken je het al...misschien een aanrader...want medicatie hebben ook weer bijwerkingen waardoor je nog steeds je echte zelf niet bent.
aangepast op typfouten..alweer stien.en had nog wel zo goed gekeken:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank zij jullie lieve steun blijf ik vanavond meepraten.
Slapeloosheid: ik weet niet hoe het bij jullie zit met de toko's in de buurt, maar ik heb een geweldig slaapmiddeltje dat verkocht wordt bij de Chiniese toko om de hoek. Het heet Honey Ginger Latte en is van het merk Gold Kili. Eerst daarvan een (hete) kop drinken en dan in de douche en hup, tanden poetsen en in bed. Je slaapt als een roosje. De slapeloosheid is me dan met het afkicken wel bespaard gebleven!
Lijkt me een goed idee Safi, een echt multicultirestaurant beginnen, Spaans/Vlaams/Schots... als het naar geen haggis is, grretvvrrr!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe als je de volgende keer in Schotland bent moet je in Tesco of Asda een vegetarische Haggis kopen..gemaakt van lentils, groente en havervlokken en kruiden...echt verukkelijk in de winter bij hutpot of stampot andijvie.
Mijn vriendin heeft er een recept van en maakt ze zelf...verrukkelijk
En die Honey Ginger Latte ga ik morgen gelijk halen...hoe meer variatie in de drankjes hoe liever.
Bedankt!

Voor iedereen die vergeet pillen te slikken kan ik ook aanraden om een potje marmite te kopen...daar zitten B1, B6 en B12 en foliumzuur in wat weer heel goed is voor het opnemen van vitamines en mineralen uit je voeding.
iets waar wij alkies al die jaren niet toe in staat zijn geweest.
Gewoon een afgestreken theelepen in een mok heet water er bij gieten ...goed roeren.
De eerste moet je even wennen aan de smaak...niet dat het vies is maar anders en na de derde merk je dat je lichaam er elke dag een paar keer om vraagt.
Doet wonderen met je moeheid en energie gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens het is niet alleen lekker om als drankje te drinken, maar neem eens een verse bruine boterham en dan met een laagje echte boter en dan een dun beetje Marmite er op, echt lekker voor iemand die van pittig houdt. Blaadje sla of een beetje alfalfa voor de joepie.... smaakt nergens naar maar maakt het gewoon leuk, net als het papapluutje in de alcoholloze cocktail.
En nu even wat anders als iedereen nog niet slaapt: er wordt vaak gezegd dat je alternatieve drankjes moet verzinnen voor je alcoholbehoefte. Ik vind dat onzin, want ik vind alcohol helemaal niet lekker. Ben alcoholiste om het effect, niet om de smaak. Ik weet wel duizend drankjes die lekkerder zijn dan iets met alcohol. Wat vinden jullie, mede-saaierds (haha) hiervan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marmite, is heerlijk. Ik smeerde het op mijn kaas i.p.v. mosterd b.v.
Helaas gebruik ik het niet meer want het bevat erg veel zouten en
daar ik hoge bloeddruk heb is dat nou net niet raadzaam.
Maar voor wie daar geen last van heeft, heel erg goede tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het is geen thee Stien, maar meer zoiets als een heel exotische anijsmelk. Mij doet het denken aan verkleumd thuiskomen na een middag schaatsen en je dan zo lekker geborgen en warm voelen. Als je het tenminste hebt over Ginger Latte.
Marmite is volgens mij in een supermarkt te koop, in ieder geval wel bij C1000. Waar koop jij het, Safi?
Het is inderdaad heel gezond en je moet er even aan wennen.
Kinders ik ga naar bed, veel trusten en jullie allemaal weer voor morgen een heeeeel goeie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...